Renaşterea Bănăţeană, iunie 2016 (Anul 28, nr. 8019-8043)

2016-06-11 / nr. 8028

2 Renașterea bănățeană Actualitate Parcul Copiilor a rămas încremenit printre proiecte Urmate din pagina 1 Timpul rece și nu se întâmplă nimic La ora actuală, în Parcul Copiilor nu s-a schimbat mai nimic față de acum patru ani. Gardul dinspre Michelangelo a fost desființat și echipamentele de joacă au etichete. în rest, patinoarul care trebuia să funcționeze în toate cele patru anotimpuri încă de la Paști lipsește cu desărvârșire. Caruselul este utilizat doar din când în când, în zilele obișnuite fiind... baricadat. Castelul este,în continuare, zăvorât și are flamurile din turnuri zdrențuite de timp și intemperii. Nu i s-a găsit până acum nici o întrebuințare, iar din fântâna aflată în fața lui nu a țâșnit niciodată apa. Vreo doi întreprinzători privați închiriază diverse echipamente, astfel că zece minute pe toboganul gonflabil costă zece lei, zece minute pe trambulină - cinci lei, iar un sfert de oră cu mașinuța - tot cinci lei. Ceva mai încolo se pot închiria karturi și alte vehicule, în parc nu există cofetărie, nici măcar un chioșc de la care să poată fi cumpărată o sticlă de apă sau de suc. La ocazii festive, la poarta dinspre Bulevardul Revoluției își fac apariția câțiva comercianți cu vată de zahăr, dulciuri și jucării. Clădirea destinată unui spațiu de alimentație publică stă încuiată, deși arată destul de bine și are o terasă spațioasă deasupra. Consilierii locali au vrut s-o închirieze, dar fără să permită vânzarea de sucuri acidulate și alte produse considerate nocive. După vreo trei licitații eșuate, nu s-a mai auzit nimic de ea; în compensație, robinetul de la singura sursă de apă potabilă nu se mai închide. Circuitul de canoe e plin de nisip, iar apa în care nu e voie să se scalde nimeni, conform instrucțiunilor abia dacă are vreo 15 centimetri. Până și locul de unde începe civilizația, adică toaleta, chiar dacă e nouă și modernă, are un detaliu care ne trimite în altă epocă. La atâția bani cheltuiți, inscripțiile cu "Bărbați" și "Femei" sunt scrise cu cretă de culoare roz, probabil pentru că altă soluție mai elegantă nu s-a găsit. La sfârșit de săptămână, Parcul Copiilor este suprapopulat. Părinții și copiii se înghesuie pe alei, pe bănci și la instalațiile de joacă, iar cei mai micuți sunt supuși riscului de a fi loviți de amatorii de karting și de alte distracții pe roți. Aceasta se întâmplă chiar dacă mersul cu bicicleta este interzis în Parcul Copiilor. Cât despre siguranță, nu mai departe de Ziua Copilului din acest an, două fetițe au ajuns la spital după ce un leagăn s-a rupt. E adevărat că echipamentul fusese adus cu această ocazie de o organizație, dar chiar și așa, rămân unele semne de întrebare. Pe ansamblu, dacă doriți să vă plictisiți în timpul săptămânii sau să vă înghesuiți în weekend, poftiți în Parcul Copiilor! Cele mai bune motive pentru a trece prin zonă rămân, totuși, aerul curat și umbra, de care se ocupă fără greș mama-natură. DANIELA DAMIAN Nici măcar o cofetărie... Weekend-uri supraaglomerate sâmbătă, 11 iunie 2016 Se pregătește Music Travel Festival Pregătirile pentru cea de a doua ediție Music Travel Festival, cea mai mare manifestare de gen din vestul țării, au intrat în linie dreaptă. Mai puțin de o săptămână se desparte de momentul în care pe scenele de la Horeacova vor evolua artiști cunoscuți și inspirați, atât din țară cât și din străinătate. Lista celor peste o sută de prezențe de neratat care vor încânta publicul în perioada 17-19 iunie este deschisă de muzicieni-vedete internaționale, doi dintre ei aflați în premieră în România. Este vorba despre Yoav, artist israelian și compozitor de muzică pop, și Bebe, cântăreața spaniolă premiată cu Latin Grammy Awards. Lor li se alătură Akua Naru (foto), o solistă apreciată pe plan internațional, iubitoare de rime sociale, creatoare de mișcări artistice de talia lui Lauryn Hill sau The Roots 90. "Originară din Connecticut, SUA, Akuta Naru aduce cultura Gospel, literatura și poezia în muzica hiphop-jazz. Astfel, ea își cultivă propria personalitate muzicală în jurul pasiunilor, beletristica, arta și politica. Artista a lansat ultimul album în luna februarie a anului trecut, primind aprecieri la nivel internațional, atât pentru colaborările muzicale, cât și pentru profunzimea mesajelor transmise prin intermediul pieselor a căror producătoare este ea însăși", spun organizatorii festivalului. Vor fi prezente pe scenele de la Horeacova și cele mai în vogă nume din muzica românească: Ada Milea, Șuie Paparude, Teo Milea, Grimus, Golan, Robin and the Backstabbers, Alternosfera, Alexandra Ușurelu, Moonlight Breakfast, Emeric Imre, Mircea Vintilă, Les Elephants Bizarres și mulți alții. întreaga manifestare este pusă la cale de Asociația Culturală Tradiții, Identitate și Succes (A.C.T.I.S.) având ca scop promovarea artei, culturii, tradițiilor și educației prin activități profesionale, culturale, sociale și educaționale, în parteneriat cu Music Travel. CODRINA DIANA TOMOV Aer proaspăt în turismul românesc Acest an ar putea fi cel mai bun din ultimii zece pentru turismul românesc, iar cifra de afaceri a agențiilor și a tur-operatorilor ar urma să depășească, în premieră, 4,5 miliarde de lei, relevă un studiu realizat de analiștii de la KeysFin cu datele de la Registrul Comerțului și Ministerul de Finanțe. Revenirea economică din ultimii ani se vede și în turismul românesc. Potrivit datelor de la Registrul Comerțului și Ministerul de Finanțe, numărul companiilor care activează în domeniul turismului românesc a depășit granița de 3.000 de firme, în creștere cu peste 1.000 față de nivelul din anul 2010. Avansul business-ului în sectorul turismului se vede și în cifra de afaceri a firmelor care activează în domeniu. Aceasta a atins nivelul de 4,31 miliarde de lei în 2014, în creștere cu aproape două miliarde de lei față de anul de referință 2010. "Datele statistice parțiale indică faptul că, în 2015, afacerile din acest sector au depășit nivelul din anul precedent, iar 2016 se anunță a fi cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimul deceniu", estimează analiștii de la KeysFin. "Creșterea încrederii românilor în economie, dezghețul determinat de îmbunătățirea condițiilor macro-economice, efectele reducerii TVA, relativa stabilitate a monedei naționale și evoluția pozitivă a ofertelor operatorilor din turism, atât la nivel de paletă de servicii, cât și în privința tarifelor - toți acești factori au influențat în sens pozitiv dinamica unui sector în care ne punem mari speranțe în viitor", spun analiștii.