Renaşterea Bănăţeană, iunie 2016 (Anul 28, nr. 8019-8043)

2016-06-25 / nr. 8039

□ BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8039 - sâmbătă, 25 iunie 2016 -16 pagini - 2 lei (AB) Zeci de oameni la urgență, din cauza căldurii Temperaturile ridicate și disconfortul termic cu care s-au confruntat, ieri, timișorenii i-au determinat pe aceștia să solicite în număr ridicat ajutorul medicilor. Numai în prima parte a zilei, aproape 100 de persoane s-au prezentat la Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) din cadrul Spitalului Județean Timișoara. "Situația e similară cu cea din ziua precedentă. Majoritatea sunt pacienți cu afecțiuni cronice, care s-au decompensat. Vorbim de vârstnici cu lipotimie, tensiune arterială scăzută sau lipsă de aer. De asemenea, persoanele obeze, cardiacii și cei cu afecțiuni respiratorii tolerează mai greu căldura, în perioada de vară avem o medie de 180-190 de prezentări în urgență pe 24 de ore, însă în aceste zile am avut 223 de solicitări zilnic. Continuare în pagina 5 Timișoara are noi viceprimari A fost validat și consiliul local, aleșii fiind prezenți în unanimitate Scenariul din urmă cu două zile de la Consiliul Județean Timiș, când nu s-a înregistrat cvorum, nu s-a mai repetat și la Consiliul Local Timișoara. Consilierii PSD, PMP și ALDE au venit "in corpore", deși existau zvonuri că am putea asista, de data aceasta, la un boicot din cealaltă parte a scenei politice. La Timișoara, PNL a constituit majoritatea necesară împreună cu UDMR și, chiar dacă beneficia de un avantaj extrem de fragil (un singur vot făcea diferența), lucrurile au mers ca la carte și nu s-a produs nici o defecțiune în mecanismul de vot. De altfel, primarul Nicolae Robu a fost atât de sigur de victorie, încât i-a prezentat pe cei doi viceprimari înainte de ședința de constituire și validare. Aceștia sunt Dan Diaconu (PNL) și Imre Farkas (UDMR). Dacă primul este destul de cunoscut, fiind viceprimar și în mandatul trecut, celălalt a fost mai discret până acum. Imre Farkas are 38 de ani, este căsătorit, cu doi copii, este absolvent al Politehnicii Timișoara și a activat ca administrator al unei companii private. Continuare în pagina 3 L-au reparat de l-au nenorocit în Castelul Huniade plouă! Istoricul Florin Drașovean a sesizat ieri un fapt care ar trebui să îngrijoreze nu doar conducerea Muzeului Național al Banatului, ci și pe administratorul acestuia - Consiliul Județean Timiș. Florin Drașovean spune că în Castelul Huniade plouă ca afară, deși tocmai s-au încheiat lucrările de consolidare. Continuare în pagina 2 0 duzină de porci, în sprijinul pacienților uitați de autorități Dintre cele 1.000 de intervenții care au loc, anual, la Clinica de Chirurgie toracică a Spitalului Municipal Timișoara, peste 60 la sută sunt efectuate pentru a trata un cancer pulmonar. "Numărul pacienților cu patologie tumorală bronhopulmonară este în creștere. Sunt afectați oameni din ce în ce mai tineri, chiar și la vârste de 20-30 de ani, care prezintă forme ultra-agresive de cancer. Fumatul, poluarea, lipsa educației medicale și, uneori, asocierea cu vechi cazuri de TBC, sunt principalele cauze. Din păcate, mai mult de 80 la sută din cazuri sunt depisate prea târziu, când partea operatorie este depășită, iar în ciuda tratamentelor oncologice, oamenii supraviețuiesc doar între unu și doi ani după diagnosticare. Manifestările sunt asemănătoare tabagismului, iar oamenii evită un consult medical", a declarat Cristian Paleru, secretar general al Societății Române de Chirurgie Toracică 1994 și organizator științific al unui curs de profil organizat sub egida Universității de Medicină și Farmacie "Victor Babeș" Timișoara, în cadrul căruia o duzină de porci au stat la dispoziția medicilor din România și străinătate. Continuare în pagina 4 # Titlurile zilei 1 Pagina 2 Lăcașurile de cult catolice au nevoie de ajutor Polițele RCA s-au scumpit iarăși, susțin transportatorii . Pagina 6 Noi facilități de finanțare pentru investițiile din mediul sătesc Pagina www .renaștereasa 4,5366 lei * *'.lv172,6048 lei/gram Soarele răsare la 5,47 și apune la 21,29