Renaşterea Bănăţeană, iunie 2016 (Anul 28, nr. 8019-8043)

2016-06-10 / nr. 8027

a BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 8027 - vineri, 10 iunie 2016 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 3 lei (AB) • Eroii, omagiați în județul Timiș națională pentru comemorarea bărbaților și femeilor care au murit în timp ce serveau în forțele armate. Printr-un decret-lege din anul 1920 s-a stabilit ca aceasta să fie sărbătorită în fiecare an cu prilejul zilei înălțării Domnului, iar România a devenit prima țară care îi comemorează în aceeași zi pe eroii străini și pe cei români. Această dată a fost stabilită ca urmare a Tratatului de la Versailles, prin care țările beligerante s-au obligat la întreținerea mormintelor ostașilor îngropați pe teritoriile statelor respective, precum și a monumentelor comemorative de război dedicate acestora.Continuare în pagina 2 Ziua Eroilor este o sărbătoare Valuri cu musca pe căciulă ■ Ițele afacerii dubioase de la bazinul din Circumvalațiunii sunt încurcate rău ■ închirierea unor culoare de înot se face fără acoperire legală în ediția din 23 mai a ziarului nostru am publicat un amplu articol intitulat "înotul de performanță, în pericol de înec la Timișoara", în care prezentam problemele cu care se confruntă antrenorii și sportivii care au adus faimă orașului, în bazinul din Zona Circumvalațiunii, reabilitat cu bani grei din bugetul local și administrat de primărie. Profesorul și antrenorul Ion Bădescu, în sprijinul căruia au venit, printr-un memoriu adresat primarului Nicolae Robu, și 22 de părinți ai tinerilor înotători, a semnalat mai multe probleme, prima fiind aceea ca temperatura apei să nu depășească 27 de grade Celsius, deoarece, la volumul și intensitatea efortului pulmonar, copiii se pot sufoca (în prezent apa are 28-29-30 și, uneori, chiar și 31 de grade). Continuare în pagina 9 Despre secretele vaccinării Mișcarea împotriva vaccinării obligatorii este susținută la nivel global atât de reprezentanți ai societății civile,cât și de o parte a personalului medical. Având în vedere campania agresivă a instituțiilor statului român, inclusiv a Ministerului Sănătății privind vaccinarea obligatorie, reprezentanții societății civile independente din România au crezut de cuviință că trebuie să ia atitudine. "în prezent ne apropiem de un impas în domeniul apărării imune, abuzul de antibiotice și abuzul de vaccinuri au prăbușit drastic apărarea imună. Acest fenomen se datorează faptului că imunitatea naturală se construiește față de tulpinile sălbatice ale agentului infecțios, iar imunitatea artificială - prin vaccinuri - se construiește tot prin agenți infecțioși sălbatici. Or, în prezent, începând să scadă populațiile de tulpini sălbatice - din cauza antibioticelor abuzive și apărând tot mai multe mutații genetice, post-vaccinuri, copiii devin tot mai vulnerabili, adică nici cei nevaccinați și nici cei vaccinați nu se mai pot apăra și astfel frecvența infecțiilor a crescut vertiginos în ultimii ani", spune renumitul medic prof. dr. Pavel Chirilă. Continuare în pagina 4 TMurile zilei www .renasterea.ro . Soarele răsare la 5,45 și apune la 21,24