Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2016 (Anul 28, nr. 8096-8121)

2016-09-12 / nr. 8105

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8105 - luni, 12 septembrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Sună clopoțelul! începerea noului an școlar va sta și astăzi sub semnul emoției, al bucuriei și al reîntâlnirii cu dascălii și colegii pentru cei peste 90.000 de elevi din județul Timiș. Fiecare tânăr va porni într-o altă etapă de viață, una în care va acumula cunoștințe și va învăța lucruri noi. Cei mai mici, elevii din clasele pregătitoare, însoțiți de părinți și bunici, vor păști pentru prima dată, extrem de emoționați, într-o lume nouă și vor avea ocazia să-și cunoască învățătoarea, cea care îi va învăța să scrie și să socotească și care le va fi alături timp de cinci ani. Elevii din clasele mai mari se vor bucura de reîntâlnirea cu diriginții și cu colegii lor, ocazie cu care își vor povesti aventurile din vacanță. Prima zi a noului an școlar va fi, cum a fost mereu, una festivă, cu flori dăruite de copii dascălilor, cu bucurie și discursuri din partea directorilor de la unitățile de învățământ. Continuare în pagina 2 Răbdarea, arma secretă a șoferului în timp ce lumea se plânge de circulația infernală, din cauza lucrărilor aflate în derulare, municipalitatea ne promite că Timișoara va fi, în anul 2018, orașul cu cel mai lejer trafic din România De ceva vreme, arterele din Timișoara s-au transformat într-un mega-șantier. Se lucrează "la vrac", iar disconfortul creat este tot mai mare. Firește, nu au întârziat să apară nici vorbele de ocară și chiar înjurăturile, primarul Nicolae Robu fiind principala țintă a acestora. Lumea pare să nu mai dea dovadă de răbdare și mulți se gândesc că traficul va deveni și mai stresant, odată ce, de astăzi, reîncep cursurile în școli. Continuare în pagina 3 Pe un picior de "Plai", cu concerte și voie bună Muzeul Satului Bănățean a însemnat, pentru un weekend, Festivalul "Plai", cu tot ceea ce presupune cea mai îndrăgită manifestare culturală a lunii septembrie, bogată deopotrivă în concerte, ateliere de tot felul, workshop-uri interesante pentru mari și mici, proiecții cinematografice ispititoare și, desigur, concerte. Continuare în pagina 2 .Telefonul cititorului / Apa de ploaie ar trebui facturată, dar nu pentru toți! Primarul Timișoarei a vrut să se edifice complet în ceea ce privește facturarea apei de ploaie, de către Aquatim, pentru a fi sigur că este totul în regulă. Nicolae Robu susține că explicațiile pe care i le-a oferit Ilie Vlaicu, managerul general al Aquatim, l-au satisfăcut: "Aquatim facturează cel mult cinci litri pe metru pătrat, indiferent de cantitatea de precipitații. Excedentul nu se plătește. Este o decizie pe care Aquatim a adoptat-o anul trecut", ține Robu să-i liniștească pe clienții companiei al cărei acționar majoritar este Consiliul Local Timișoara. Urmare din pagina 4 . 1 /IC este numărul la care ne puteți sesiza problemele dvs . iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Maratonul cântecului și dansului popular sârbesc Usturoiul... Târziu de Cenad Pagina 9 Handbaliștii își continuă drumul european www.renasterea.ro | VALUTAR 4,4518 lei 169,6890 lei/gram Soarele răsare la 7,10 și apune la 19,52