Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2016 (Anul 28, nr. 8122-8147)

2016-10-01 / nr. 8122

BANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 8122 - sâmbătă, 1 octombrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Frumos și cald, dar temporar Temperaturile vor continua să fie foarte ridicate în acest weekend, astfel că amatorii de excursii vor putea să-și pună eventualele planuri în aplicare, pentru că soarele va străluci din plin. De mâine după-amiază, însă, vremea se va mai răcori, cerul se va acoperi treptat în jumătatea de vest a țării, iar seara și noaptea va ploua și este posibil să apară descărcări electrice. Pentru astăzi, meteorologii prognozează temperaturi minime cuprinse între 7 și 14 grade Celsius și maxime până la 25-26 de grade. Mâine, minimele nu vor coborî sub 10-14 grade, iar la amiază va fi foarte cald pentru data din calendar, de la 23 la 27 de grade. Totuși, vremea se va strica, iar săptămâna viitoare va fi tot mai rece și ploioasă. (D.D.) Plătiți de la buget ca să stea la taclale Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP) este un organism independent cu rol consultativ, fără personalitate juridică, care s-a constituit și funcționează pe lângă fiecare consiliu județean, și care își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile Legii nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române "în scopul asigurării bunei desfășurări și sporirii eficienței serviciului polițienesc din unitatea administrativ-teritorială în care funcționează". Scopul Autorității Teritoriale de Ordine Publică este să asigure, prin activitatea sa, reprezentarea și promovarea intereselor comunității în scopul asigurării unui climat de siguranță și securitate publică. Din ATOP fac parte șase consilieri județeni, trei reprezentanți ai comunității, un reprezentant al polițiștilor, subprefectul județului, șeful poliției județene și șeful poliției locale. Continuare în paginile 3 Sate fără apă, când se ia curentul Investiții fără rost Sistemele de alimentare cu apă devin prezențe obișnuite în satele timișene. Dar când săteanul are robinete în casă sau în curte, parcă nu-i mai vine să scoată apă cu găleata din fântână. Apa potabilă filtrată și tratată, deci bună de băut, livrată centralizat devine o obișnuință și un standard. De aceea, faptul că ea se întâmplă să nu mai curgă la chiuvetă are în șir stârnește, pe bună dreptate, nemulțumirea beneficiarilor acestei utilități. Așa că dacă nu-i curent, nu-i nici apă. Cum alimentarea cu energie electrică, cel puțin în satele comunei Jamu Mare, a fost oprită destul de des, nici sistemele de apă potabilă, în aceste intervale de timp, nu au mai funcționat. Continuare în pagina 5 în urmă cu nouă ani, în Piața Traian s-au montat patru bariere care interziceau accesul mașinilor într-unul dintre cele mai importante noduri de șine din Timișoara. Barierele ar fi avut, se spunea la acea vreme, rolul atât de a proteja clădirile istorice din zonă afectate nu doar de neglijența oamenilor și a autorităților, dar și a unor vehicule mari, cât și de a fluidiza circulația tramvaielor. Nenumărate voci s-au auzit, în urmă cu nouă ani: unii comercianți din zonă erau nemulțumiți că nu vor mai putea avea acces mașinile de marfă, dar locuitorii erau mulțumiți că scapă de un trafic infernal. Urmare din pagina 4 Telefonul cititorului 0256/490145 este numărul la care ne puteți sesiza problemele dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Pagina Astăzi începe o nouă ediție a festivalului îi morgelfest ALDE Tăriceanu și cam atât... Muncă în folosul comunității pentru amenda’penală Pagina 7 Victorie în deplasare după o lungă așteptare Pagina www .renaștereajo CURSUL VALUTAR 3,9822 lei 4,4523 lei 169,8734 lei/gram Soarele răsare la 7,34 și apune la 19,15