Renaşterea Bănăţeană, martie 2017 (Anul 29, nr. 8244-8270)

2017-03-01 / nr. 8244

»BĂNĂȚEANĂ IDirector onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 8244 - miercuri, 1 martie 2017 - 16 pagini - 2 lei Robu cere demisia lui Coja Primarului Timișoarei pare să i se fi umplut paharul cu nemulțumiri legate de conducerea Regiei Autonome de Transport. Nicolae Robu a declarat ieri că îi va solicita directorului Ioan Goia să-și dea demisia, iar în cazul în care acesta nu va fi de acord, va cere întrunirea consiliului local, care formează adunarea generală a acționarilor, pentru ca întreaga conducere să fie trimisă la plimbare. Pe lista reproșurilor se află nepunerea în circulație a autobuzelor mici Mercedes, sosite în Timișoara de mai multe luni, proasta funcționare generală a sistemului de transport public, deși există autovehicule suficiente, precum și faptul că nici vaporașele nu pot circula oficial. De altfel, contractul de management al conducerii RATT ar trebui să expire la sfârșitul acestui an, iar intenția municipalității este de a transforma regia în societate comercială. (D.D.) Salvăm sau nu străzile pietruite? Astăzi, între orele 14 și 17, în sala de consiliu a Primăriei Timișoara va avea loc o dezbatere publică pe tema a două proiecte de hotărâre inițiate de conducerea municipalității. Unul dintre ele se referă la modernizarea străzilor din piatră cubică din oraș, pe care primăria dorește să le asfalteze, o parte a societății civile considerând, însă, că aceasta ar aduce un prejudiciu imaginii unor cartiere istorice ale orașului. Pe listă se află următoarele străzi: Argeș, Dr. Ioan Mureșan, Ludwig van Beethoven, Mitropolit Varlaam, Putna, Remus, Sfânta Rozalia, Sorin Titel, Toplița, Virgil Madgearu, Béla Bartók, Filaret Barbu, Arcidava și Romulus. Continuare în pagina 3 A încep protestele la Maternitatea "Odobescu" Clinica de Obstetrică-Ginecologie din cadrul Spitalului Municipal Timișoara va fi pichetată timp de 40 de zile, începând de astăzi și până în pragul Săptămânii Mari de dinainte de Sfintele Paști, într-un protest inițiat de societatea civilă. "Ieri au murit 400 de români, astăzi vor muri tot 400, mâine la fel. Dar nimeni nu vorbește despre asta. Este vorba de copiii avortați în fiecare zi, în țara noastră. Continuare în pagina 2 Finanțări nerambursabile de până la 50.000 de lei pentru IMM-urile exportatoare Stimularea exporturilor realizate de întreprinderile mici și mijlocii este ținta principală a unui program național care va intra în vigoare în acest an. Programul de susținere a internaționalizării activității IMM-urilor românești beneficiază de un buget care cuprinde suma totală de 27 de milioane de lei, cu titlul de credite bugetare, și alte 42 de milioane de lei drept credite de angajament, fiind vorba despre împrumuturi plătibile din bugetele anilor următori. Continuare în pagina 4 Telefonul [ cititorului 0Z30/*4yi dvs... iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei www .renaștereajo 4,5160 lei 171,5721 lei/gram Soarele răsare la 7,14 și apune la 18,22