Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2017 (Anul 29, nr. 8271-8292)

2017-04-01 / nr. 8271

RI BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 8271 - sâmbătă, 1 aprilie 2017 - 16 pagini - 2 lei Vreme frumoasă și destul de caldă Locuitorii din sud-vestul țării vor avea parte de un weekend cu vreme frumoasă și chiar mai caldă decât ar fi normal pentru această perioadă a anului. Soarele va străluci cu putere, iar vântul nu ne va deranja decât cu câteva adieri slabe. Dimineața și noaptea, în zonele joase de relief, vor fi condiții de ceață. Astăzi, temperaturile minime se vor încadra între 3 și 11 grade Celsius, iar cele maxime, între 20 și 23 de grade. Conform Administrației Naționale de Meteorologie, mâine vremea va fi aproape identică. Noaptea, temperaturile vor coborî până la 2-11 grade, iar la amiază mercurul din termometre va urca până la 21 -24 de grade; în prima zi a săptămânii viitoare, vremea își va menține același aspect. (D.D.) Capitala Banatului are un buget de 1,4 miliarde de lei Un senator USR de Timiș i-a făcut cu ou și cu oțet pe aleșii locali timișoreni chiar la ședința în plen Spre deosebire de ședința în plen de anul trecut la care s-a votat bugetul Timișoarei, cea din acest an a decurs mult mai liniștit și mai aplicat, bugetul de 1,4 miliarde de lei fiind aprobat cu 21 de voturi pentru. E drept, și miza electorală din 2016 a lipsit cu desăvârșire, dar nu pentru toată lumea. Așa se face că un senator USR de Timiș, Nicu Fălcoi, a fost prezent la întrunire și, după ce în prima fază nu a fost lăsat să vorbească, a reușit să-i certe pe consilierii locali pentru că nu au respectat legea și au lăsat prea puțin timp pentru studierea documentului. Cei mai mulți dintre aleși, în majoritate membri cu vechi state de plată în partide cunoscute de mulți ani, nu au privit cu ochi buni intervenția senatorului Fălcoi, care le-a replicat că vor vedea ei peste trei ani, când USR va avea majoritatea în consiliul local, ba chiar și primarul Timișoarei. Continuare în pagina 3 Rezultate dezastruoase la simularea examenelor naționale Ieri au fost afișate rezultatele la simularea examenelor naționale. Potrivit datelor furnizate de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Timiș, doar 49,5 la sută dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut note mai mari de cinci. Dintre cei 4.655 de candidați, 2.351 au obținut note între 1 și 4,99. Un singur elev a reușit să fie notat cu nota maximă la ambele probe, respectiv la limba română și la matematică. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Timișoara, transformată într-un mic Napoli Pagina Dihotomia guvernează România Carnavalul a cucerit inima orașului de pe Bega Cei care au trecut ieri după-amiază prin centrul Timișoarei n-au putut să nu se lase atrași de atmosfera de carnaval instaurată în Piața Unirii, unde muzica a răsunat în difuzoare și o mulțime de statui vii au cucerit fără drept de apel toate privirile. Cu chipuri imobile, abil pictate, straie strălucitoare și posturi rigide, doamnele învolănate, în rochii lungi, au stat cuminți să fie fotografiate, singure sau alături de doritori, ori imortalizate într-o mulțime de selfie-uri făcute cu telefoanele mobile de tinerii și copiii impresionați de spectacol. Continuare în pagina 21 / Telefonul ín^1í/iQn 14C este numărul la care ne puteți sesiza problemele cititorului dvsv iar noi vom încerca să vă fim de folos! L _______ — - ---------------------------------------------------------------------- B www renaștereajto j