Renaşterea Bănăţeană, mai 2017 (Anul 29, nr. 8293-8318)

2017-05-16 / nr. 8305

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8305 - marți, 16 mai 2017 - 16 pagini - 2 lei Protest spontan la Finanțe Angajații de la ANAF Timiș au întrerupt, ieri, programul de lucru, nemulțumiți de proiectul Legii unice a salarizării. Potrivit Virginiei Duțu, lider sindical, finanțiștii sunt afectați serios la salarii, urmând să încaseze sume mai mici decât înaintea lansării acestui act normativ așteptat cu atâta interes. Astfel, un director va avea cu 3.000 de lei mai puțin, în timp ce leafa unui inspector va fi diminuată chiar și cu 700 de lei. "Un sufleor va câștiga mai bine decât un inspector la finanțe. Nu e normal, pentru că importanța socială a muncii noastre este mai mare", a declarat Virginia Duțu. Totodată, o altă revendicare este legată de discrepanțele salariale dintre angajații de la centru și cei din teritoriu, primii având câștiguri cu 30-60 la sută mai mari. Continuare în pagina 5 O altă viziune asupra rezolvării problemelor de circulație ale Timișoarei Fostul arhitect-șef al orașului propune, printre altele, renunțarea la podul peste Bega de la strada Jiul, înființarea unei noi gări în zona Căii Aradului și utilizarea intensă a transportului pe șine în cadrul conferinței "Managementul traficului și mobilitatea", recent defășurată la Timișoara, prof. univ. dr. arh. Radu Radoslav și drd. arh. Mihai Danciu au prezentat o viziune specială asupra reintroducerii transportului public în Euroregiunea DKMT, cu precădere în Regiunea de Dezvoltare Vest - Timișoara. Modul în care a privit lucrurile fostul arhitect-șef al Timișoarei ține cont, în special, de posibilitatea dublării liniei de cale ferată din orașul de pe Bega, un proiect aflat în derulare de CFR, pentru care vor fi obținute fonduri europene. Comparativ cu planurile actualei administrații timișorene de dezvoltare a rețelei de transport, viziunea menționată este diferită din mai multe puncte de vedere. Continuare în pagina 3 O mie de motive să vă petreceți serile la teatru Festivalul Dramaturgiei Românești continuă la Timișoara cu noi spectacole interesante care oferă publicului o mie de motive pentru a-și petrece serile în preajma scenei. Iubitorii teatrului sunt așteptați astăzi, la ora 19, în Sala Mare a "Naționalului" la "O mie de motive", după Duncan Macmillan, în regia lui Horia Sura, un one-man-show Florin Piersic Jr., o producție Point București. Este o poveste despre speranță, despre toate acele lucruri frumoase care ne fac să rezistăm, o poveste despre umanitate în cele mai sensibile resorturi ale sale și un regal actoricesc. Continuare în pagina 2 pălăriile din Parcul Botanic, la fel de mari ca... nepăsarea Parcul Botanic trece, în ultimul timp, prin transformări cu totul aparte, iar acest lucru nu se întâmplă datorită plantelor unice care, într-adevăr, încântă privirea, ci indolenței unor angajați față de propriul loc de muncă. După ce toaleta neîngrijită din parc a devenit virală pe internet, acum este rândul buruienilor să strice imaginea unuia dintre cele mai îndrăgite spații din urbe. Continuare în pagina 4, Titlurile zilei