Renaşterea Bănăţeană, iunie 2017 (Anul 29, nr. 8319-8341)

2017-06-02 / nr. 8319

CI BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 8319 - vineri, 2 iunie 2017 - 20 pagini - 2 lei Pogorârea Duhului Sfânt Creștinii ortodocși, grecoși romano-catolici sărbătoresc duminică, în 4 iunie, Pogorârea Duhului Sfânt sau Rusaliile, un praznic cu dată mobilă, celebrat în fiecare an la 50 de zile după Sfintele Paști. Supranumită a Cincizecimii, Duminica Rusaliilor face trimitere la Vechiul Testament, 1 -----—-------T ^o, în puma cu Legii pe muncicor nai, la suferințele evreilor în pustiu, la necazurile cele multe prin care au trecut până să ajungă în pământul făgăduinței, dar și la un important moment neotestamentar, acela al venirii Duhului Sfânt peste apostoli. Potrivit mărturiilor apostolilor lui Hristos, Duhul Sfânt a coborât asupra lor sub chipul unor limbi de foc și i-a umplut de darurile sale. Pentru început, ucenicii Mântuitorului au căpătat puterea de a vorbi în limbi străine, necunoscute de ei până atunci. Continuare în pagina 3 Timișenii s-au întrecut în a le oferi copiilor o zi de neuitat "Nu există decât o ratare: a nu mai fi copil", spunea Emil Cioran. Ieri, cei mai mici dintre timișeni au demonstrat acest lucru prin veselia, inocența și simplitatea lor. Molipsitoare au fost pentru cei mai mari optimismul și râsul sărbătoriților. Sute de activități dedicate Zilei Copilului s-au organizat, ieri, în județul Timiș, în Parcul Copiilor, s-a deschis, ca în fiecare an cu această ocazie, caruselul, bărcuțele au pornit, iar la datorie s-au prezentat cadrele Inspectoratului de Poliție al Județului Timiș, salvatorii de la ISU Banat și voluntarii din cadrul SALVO, cu echipamentele din dotare pentru a le arăta prichindeilor cât de frumoasă este meseria lor. Comtinuari în pagina 2 Cer înnorat și risc de ploaie Planurile celor care și-au propus să plece în excursii în minivacanța de 1 Iunie sau să petreacă la iarbă verde ar putea fi date peste cap în acest weekend. Totuși, bănățenii sunt ceva mai norocoși decât locuitorii din alte zone ale țării, unde va ploua zdravăn, în zona de sud-vest, precipitațiile și furtunile vor fi posibile doar în zonele montane înalte. Temperaturile din următoarele trei zile se vor situa între 12 și 17 grade Celsius pe parcursul nopților, în timp ce la amiază vor fi între 21 de grade la munte și 31 de grade în zonele joase de relief. (D.D.) Telefonul cititorului 0256/490145 Stăm cu oile la coadă, pentru că suntem berbeci! Când ministrul agriculturii, Petru Daea, sugera că oaia ar putea deveni brand de țară, nu bătea chiar câmpii. E în fibra poporului român să se asemene cu acest animal mereu supus, care niciodată nu rupe rândurile. Exemplele sunt cu duiumul, iar cel mai recent e unul local, care se petrece zilnic la coada de la "Evidența populației", la Timișoara. Cozile pentru cei care trebuie să-și schimbe cartea de identitate sunt interminabile, mai un pic și vor ajunge pe Bulevardul Michelangelo sau în Parcul Copiilor. Explicațiile cum că sunt defecțiuni electronice sau că s-au spart serverele nu încălzesc cu nimic. De ce în perioadele în care au loc alegeri și trebuie făcute repede cărți de identitate totul merge ca pe roate? Stăm ca oile la coadă, pentru că suntem berbeci și înghițim toate prostiile pe care ni le servesc așa-zișii conducători, care, de fapt, sunt angajații noștri, pe care îi plătim ca să ne servească interesele. Așa îl putem înțelege mai bine pe ministrul Daea, pentru că numai la noi se pot întâlni astfel de cozi, într-un cadru natural feeric, ca în balada Miorița, pe un picior de plai, pe-o gură de rai, o coadă la vale, se vede în zare... SILVIU FLORESCU este numărul la care ne puteți sesiza problemele dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Donații de Rusalii pentru olimpicii din județul Timiș Pagina Căpitanul, la cota 300 Pagina 3 Șantier in Parcul Central Pasma 4 Următorul număr al ziarului va apărea marți, 6 iunie 2017 www .renaștereajo Anunțuri gratuite, paginile 11-15 CURSUL VALUTAR ^^34,5702 lei 4,0844 lei r|l 166,0979 lei/gram Soarele răsare la 5,48 și apune la 20,18