Revista Economică, iulie-decembrie 1978 (nr. 27-52)

1978-07-07 / nr. 27

Accelerarea ritmului de lucru pe șantiere, asigurarea condițiilor pentru respectarea termenelor de punere în funcțiune a noilor capacități constituie obiectivul central al oamenilor muncii din construcții. Creșterea gradului de industrializare a lucrărilor, întărirea ordinii și disciplinei pe șantiere, folosirea intensivă a mașinilor și utilajelor au făcut ca volumul producției realizate in trimestrul II să fie, la Ministerul Construcțiilor Industriale, cu circa 25% mai mare decit in primul pătrar (în iunie, sporul a fost de 14,1% față de luna mai), o serie de șantiere cu rămineri in urmă inscriindu se lerm pe linia recuperării restanțelor. Au fost puse în funcțiune, pină in prezent, circa 200 de obiective și capacități (din care 149 principale), multe din ele in devans. Fotografiile înfățișează aspecte de pe trei din marile șantiere ale ministerului : • Fabrica de ciment Tașca - Bicaz, jud. Neamț (sus). La această modernă unitate a industriei lianților, lucrările de construcții-montaj sunt încheiate pe tot fluxul tehnologic pină la morile de făină. Silozurile de materii prime sunt încărcate, astfel că după punerea la punct a unor utilaje de către furnizor vor putea începe probele tehnologice. • Combinatul petrochimic și PE ȘANTIERELE NOILOR OBIECTIVE INDUSTRIALE din Năvodari, jud. Constanța (jos, stingă). Planul lunii iunie pe întreaga platformă a fost îndeplinit in proporție de 105,4%, rezultate deosebite obținînd montorii (118%). Printre tehnologiile noi aplicate pe șantier se numără consolidarea terenului de fundație prin vibroflotare (in fotografie); • Combinatul de îngrășăminte chimice Bacău (jos, dreapta). Constructorii și montorii au predat unele instalații, au terminat utilitățile pe întreaga platformă, iar acum pregătesc rodarele sau probele pentru instalațiile de săruri de fluor, fosfogips uscat, amoniac, acid fosforic. Lucrările se disting printr-un grad ridicat de prefabricate.