Revista Economică, ianuarie-iunie 1984 (nr. 1-26)

1984-01-06 / nr. 1

MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor la posturile de radio și televiziune de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni, cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1933 cu satisfacția de a fi realizat noi progrese in dezvoltarea economico-sociale a patriei, în mersul său înainte pe calea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate. Prin munca întregului popor a sporit avuția socialistă a țării, România a urcat noi trepte de civilizație materială și spirituală, in industrie, planul a fost îndeplinit în bune condiții, cu un ritm de creștere de circa 5 la sută, iar în agricultură, deși am avut un an greu datorită secetei prelungite, am obținut o recoltă care asigură buna aprovizionare a populației. S-au dezvoltat, de asemenea, și celelalte sectoare, învățămintul, știința, cultura — factori fundamentali ai edificării noii orînduiri. Aplicînd ferm hotărîrile Conferinței Naționale, am reușit să depășim unele greutăți care s-au manifestat în primii doi ani ai cincinalului și să obținem, pe ansamblu, realizări importante, care asigură îndeplinirea in bune condiții a întregului cincinal 1981—1935. Pe baza realizărilor obținute, am putut trece la majoretea cu circa 5 la sută a retribuției reale, precum și la alte măsuri de perfecționare a mecanismului economicofinanciar, de aplicare fermă a principiilor socialiste de retribuție după munca depusă, după contribuția adusă la sporirea avuției naționale. Toate aceste realizări demonstrează cu putere justețea politicii partidului, realismul și caracterul mobilizator al planurilor și programelor noastre de dezvoltare socialistă. Ele ilustrează minunata forță creatoare a poporului, care, liber și stăpîn pe destinele sale, acționează, în strînsă unitate pentru progresul și înflorirea României socialiste, pentru întărirea independenței și suveranității sale. Acum, cînd încheiem încă un an de muncă și înfăptuiri, doresc ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal,» să adresez eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului popor, cele mai calde felicitări și urări de noi succese în viitor. Dragi tovarăși și prieteni, cetățeni ai României socialiste. Intram în Anul Nou, 1984 — cel de-al patrulea an al actualului cincinal — cu un program de activitate temeinic fundamentat, elaborat cu participarea activă a tuturor organismelor democrației noastre socialiste, a maselor largi populare — și adoptat recent de Marea Adunare Națională. Prevedem o creștere importantă a producției industriale, agricole, a tuturor celorlalte sectoare ale vieții economice și sociale. In mod deosebit, în 1934 — odată cu creșterea, în ritmurile stabilite, a producției în toate ramurile economiei naționale — va trebui să acordăm o atenție prioritară realizării programului energetic și de dezvoltare a bazei proprii de materii prime, în vederea asigurării, într-un timp cît mai scurt, a independenței energetice a țării, a satisfacerii într-o măsură tot mai mare din producția internă a cerințelor de materii prime și materiale. Va trebui, de asemenea, să asigurăm îndeplinirea exemplară a programelor speciale, pe care le-am adoptat, privind ridicarea nivelului tehnic și a calității produselor, creșterea mai accentuată a productivității muncii, reducerea consumului de energie și materiale, sporirea eficienței în toate ramurile economiei naționale. Am acumulat puternice mijloace tehnico-materiale, dispunem de un important potențial științific, s-a ridicat nivelul de calificare al oamenilor muncii. Important este acum să valorificăm cît mai bine aceste mari acumulări pentru obținerea unor rezultate superioare, pentru trecerea la o nouă calitate a muncii și vieții poporului, în agricultură am stabilit să obținem o creștere importantă a producției vegetale și animale, să intensificăm lucrările de irigații și îmbunătățiri funciare prevăzute în programul special adoptat în acest an — încît să realizăm, în orice condiții de climă, recolte sporite și sigure, să asigurăm o bună aprovizionare a populației cu produse agroalimentare. Dispunem, și în agricultură, de o bună baza materială, de muncitori, specialiști și cooperatori capabili și trebuie să facem ca 1984 să fie un an al recoltelor record, al desfășurării largi a revoluției agrare în România ! Numărul 1 • Vineri 6 ianuarie 1984