Revista Economică, 1944 (Anul 46, nr. 1-52)

1944-06-10 / nr. 22-23

Anul XLVI. ÜST■u.m.ar'O. 20 Lei. Sibiu, 10 Iunie 1944 Nr. 22 -23 REVISTA ECONOMICA Pwutn si înmii Sumarul: *** I Alexandru Ottulescu — Brânduş Ol : Sumară analiză a formelor juridice sub cari funcţionează exploatările comunale. — Vancu Eugen: Valuta viitorului. — Mercator: Din vieaţa lui Rockefeller. — *** Cari societăţi comerciale au de portat Cartea Mare (Maestrul). — Cronica: Impozitul statistic. Piesele de 2000 Lei. Bonuri de cassă, fletilitatea pieţii. Lord Montague Collett Norman. Bancnotele brune de 1000 Lei. Boreni în Ungaria. + Alexandru Ottulescu. Joi, la 18 Mai a. c. a fost înmormântat la Câmpulung Alexandru Ottulescu, fostul guvernator al Băncii Naţionale a României. A. Otiulescu descinde din o familie distinsă românească şi şi-a făcut studiile în fără. El a îmbrăţişat cariera aduceafială şi a fost un jurist foarte apreciat. Tatăl său a ocupat în calitate de inginer un post superior la C. F. R. In Septemvrie 1940 A. Ottulescu a fost numit guvernator al Băncii Nationale, și a condus această mare institufiune până în Aprilie a. c., când din cauza bolii sale a trebuit să se retragă. A trăit 63 ani. Cu ocazia înmormântării sale, d-l Ion I. Lapedatu, viceguvernator al Băncii Naţionale, a rostit un panegiric pe care îl reproducem mai jos. * * * Cu inimile cernite de adâncă părere de rău, ne plecăm cu respect înaintea corpului neînsufleţit al lui Al. Ottulescu şi îi aducem acum — când părăseşte pentru totdeauna lumea aceasta — supremul omagiu pe care i-l datorăm pentru multele şi preţioasele servicii aduse vieţii publice româneşti, prin excelentele sale însuşiri spirituale, prin temeinica sa cultură şi pregătire profesională, prin sobrietatea caracterului său şi prin sufletul înţelegător şi simţitor la toate nevoile neamului şi ţării. Vreme de aproape patru decenii, Al. Oitulescu, fără să fi avut situaţii sclipitoare, pe care nu le-a căutat şi nici nu le-a râvnit, şi-a închinat, discret şi modest, puţin ştiut de lumea cea mare, munca sa preţioasă şi sufletul său generos intereselor superioare ale ţării. De la precedentul războiu mondial aproape nu a fost problemă juridică, financiară şi social-economică de însemnătate, care să nu fi trecut prin analiza migăloasă şi conştiincioasă a lui Al. Ottulescu. Contribuţia lui valoroasă a dus la lămurirea unora dintre cele mai complicate chestiuni, atât în raporturile interioare ale ţării, cât şi în raporturile ei cu străinătatea. Prin activitatea sa totdeauna desinteresată, a izbutit să câştige încrederea desăvârşită a marilor oameni cu care colabora, de patriotismul cărora se simţea legat printr’o unitate de vederi şi caracter, urmându-i în pilda de devotament pentru binele obştesc. ORGAN FINANCIAR-ECONOMIC Hital ii Isit. instil. liMente soutineţti lin Mul, Banii, Cuisana si Hanuri. „SOblDflHilATEA“ Sibi», înscris sub nr. 22/1938 la Tribunalul Sibiu. Apare od.a,tă, pe săptă,ruâ,3aă,. Redacţia şi administraţia: Sibiu, Strada Visarion Roman Nr. 1—3. Abonamentul pe an: In ţară: pentru autorităţi, bănci, cooperative şi întreprinderi Lei 1500 —;pt.particulari Lei 800-—; pentru funcţionarii publici şi particulari Lei 500—. In străinătate Lei 2000-—. Taxa pentru inserţiuni: de fiecare cm. □ Lei 20 -Fondator: Dr. CORNEL DIACONOVICH Redactor responsabil: Dr. Mihai Veliciu