România Liberă, decembrie 1951 (Anul 9, nr. 2232-2256)

1951-12-01 / nr. 2232

Biblioteca Orașului Pali ' ’’’■.Mureș- rpo. ^rî din fost® t^rîle. unîțt-vâ ! ORGANUL SFATURILOR POPULARE DIN REPUBLICA POPULARĂ ROMÂNĂ Anul IX. — Nr. 22326 pagini — 4 lei Sâmbătă 1 Decembrie 1951 Să sprijinim temeinic comitetele executive comunale In actualele condiţii ale luptei pentru construirea socialismului în ţara noastră, sfaturile populare comunale, comitetele lor executive, au un rol de mare importanţă. Comitetele executive ale sfaturilor populare comunale au sarcina de a traduce în viaţă linia politică a partidului nostru în problema alianţei clasei muncitoare cu ţărănimea muncitoare, de a aplica just politica de clasă a partidului la sate, de a sprijini în mod concret şi cu continuitate întărirea gospodăriilor colective existente, de a contribui prin muncă de lămurire în rândul ţărănimii muncitoare, la constituirea de noi gospodării colective şi întovărăşiri agricole, de a lupta pentru mecanizarea şi introducerea metodelor ştiinţifice agrotehnice în agricultură, de a intensifica schimbul dintre sat şi oraş. O atenţie deosebită trebue să acorde problemei colectărilor de produse agricole, aprovizionării şi cooperaţiei. In acelaş timp, sfaturile populare comunale, şi respectiv comitetele lor executive, au de îndeplinit o seamă de sarcini de primă însemnătate şi în sectorul gospodăriei comunale şi industriei locale, în sectorul culturalizării maselor, al învăţământului şi în ce priveşte lichidarea neştiinţei de carte, în sectorul sănătăţii publice şi în multe alte sectoare, în îndeplinirea acestor sarcini, comitetele executive comunale au nevoe de un sprijin temeinic din partea comitetelor executive regionale şi, în primul rând, a celor raionale. Comitetele executive regionale şi raionale trebue să-şi îndrepte atenţia lor către sat, să pună în centrul preocupărilor lor sprijinirea şi îndrumarea comitetelor executive comunale. Totodată comitetele executive regionale şi raionale trebue să îndrepte şi aparatul lor pe aceeaşi linie a atenţiei deosebite şi permanente pentru activitatea comitetelor executive comunale. Munca de îndrumare şi sprijinire a comitetelor executive comunale nu trebue dusă la voia întâmplării, ci trebue organizată temeinic. Există numeroase forme ce pot fi folosite în munca de îndrumare și sprijinire a comitetelor executive comunale. Una din cele mai principale este deplasarea pe teren, la comune, a membrilor comitetelor executive regionale şi îndeosebi a celor raionale, cât şi a tehnicienilor comitetelor executive. Deplasarea pe teren trebuee făcută după un plan de lucru, care să urmărească cuprinderea tuturor problemelor dar şi a tuturor comunelor. Aşa a procedat comitetul executiv raior tăl Huşi, în cea de a doua parte a desfăşurării campaniei însămânţărilor de toamnă, şi rezultatele n’au întârziat să se arate. De unde până le atunci raionul era printre codaşi la însămânţări, în scurt timp a reuşit să recupereze rămânerea în urmă şi să se situeze printre fruntaşi. Se întâmplă însă de multe ori ca membrii comitetului executiv şi şefii secţiunilor neplanificându-şi munca, să se ducă în aceleaşi comune şi pe aceleaşi probleme, în timp ce prin multe alte comune nu se trece cu săptămânile, aşa cum s-a întâmplat în raionul Turda. Greşită este deasemeni şi atitudinea acelor membri ai comitetelor executive regionale şi raionale, care cred că munca de îndrumare pe teren se poate rezolva prin simple vizite la comune, aşa cum se întâmplă deseori în raioanele Bârlad, Feteşti, Gherla, Slatina. Dimpotrivă, un ade-vărat sprijin vor primi comitetele executive comunale, atunci când vor avea prilejul să analizeze temeinic împreună cu cei ce vin de la regiune sau raion situaţia din comună, învăţând astfel să urmărească problemele. Este necesar ca membrii comitetului executiv regional sau raional, şefii de secţiuni, instructori sau deputaţii regionali sau raionali să meargă pe teren cu membrii comitetului executiv comunal, să discute cu deputaţii comunali şi cu ţăranii muncitori problemele ce-i frământă. Abia după ce vor cunoaşte bine comuna şi felul cum face faţă problemelor comitetul său executiv, atunci ei vor putea veni cu propuneri şi sugestii pentru îmbunătăţirea muncii. Cunoscând bine toate acesteprobleme, ei vor putea să îndrume comitetele executive comunale pe linia sesizării şi îndeplinirii sarcinilor cele mai importante şi mai imediate. Deplasându-se la comune în perioada actuală, membrii comitetelor executive regionale şi raionale trebue să ajute şi să îndrume, comitetele executive comunale în vederea sprijinirii construcţiilor, a desvoltării multilaterale, a reorganizării brigăzilor şi echipelor, în gospodăriile colective, pe linia intensificării muncii culturale, a realizării planului de alfabetizare, etc. Exemplu de muncă bună de îndrumare pe teren trebue să-l dea în primul rând preşedinţii comitetelor executive regionale şi raionale. Aceştia — aşa cum face preşedintele comitetului executiv regional Stalin şi cei ai comitetelor executive, raionale din regiunea Stalin — trebue să se deplaseze la comune şi să lucreze împreună cu membrii comitetelor executive de aici — şi în primul rând cu preşedintele şi secretarul , arătându-le concret ce au de făcut, cum să-şi organizeze munca de birou şi cea de teren. O altă formă de sprijinire a comitetelor executive comunale o constitue organizarea la raioane a şedinţelor cu preşedinţii, vicepreşedinţii şi secretarii comitetelor executive comunale. Aceste şedinţe se ţin deobicei lunar şi în cadrul lor se dau rapoarte de către anumite comitete executive comunale. Este foarte important ca aceste şedinţe să fie bine organizate. Pentru a-şi atinge scopul, aceste şedinţe trebue să cuprindă rapoarte pe probleme, şi nu privind în general activitatea comitetului executiv comunal respectiv. Deasemeni este bine ca în cadrul unora din aceste şedinţe să se analizeze activitatea comitetelor executive comunale codaşe şi, în primul rând, problema felului cum muncesc comitetele executive cu comisiunile permanente. Munca de îndrumare şi de sprijinire a comunelor trebue însoţită de un serios control asupra îndeplinirii sarcinilor. Şi aceasta, nu din când în când, nu cu caracter de campanie, ci ca o permanentă şi multilaterală preocupare. In acelaş timp trebue ţinut seama ca îndrumarea şi sprijinirea de către comitetele executive regionale şi raionale să nu se transforme în înăbuşirea iniţiativei comitetelor executive comunale. Dimpotrivă, trebue să se urmărească stimularea şi desvoltarea iniţiativei comitetelor executive comunale, ridicarea prestigiului lor în faţa maselor. Cei care vin de la regiune sau raion să sprijine şi să îndrume munca comitetului executiv comunal, nu trebue să se substitue preşedintelui sau secretarului acestui comitet. Ei au datoria ca, atunci când sesizează unele lipsuri sau greşeli, să sugereze comitetului executiv comunal măsurile necesare, dar nu sa ia ei singuri aceste măsuri. La fel trebue să procedeze şi instructorii comitetelor executive regionale şi raionale. Comitetele executive comunale trebue ajutate să înţeleagă rolul lor politic, să conducă treburile obşteşti antrenând deputaţii şi masele de cetăţeni. Comitetele executive comunale trebue îndrumate cum să-şi organizeze munca în colectiv şi cum să colaboreze cu organizaţiile de masă existente în comună. Sunt multe cazuri când comitetele executive comunale nu ştiu cum trebue organizate sesiunile comunale, pentru ca acestea să dea toate rezultatele aşteptate, cum să activizeze comisiunile permanente şi pe deputaţi şi cum să rezolve o serie de probleme organizatorice şi de masă. Sprijinirea comitetelor executive comunale în această direcţie trebue să se facă nu prin dispoziţii şi circulări de la regiune şi raion, care îngroapă în birouri pe preşedinţii, secretarii şi membrii comitetelor executive comunale, ci prin muncă activă în comune alaturi de preşedinţii, secretarii şi membrii comitetelor executive comunale. O problemă căreia comitetele executive regionale şi raionale trebue să-i acorde deasemeni o atenţie deosebită, o constitue educarea deputaţilor din sfaturile populare comunale şi în primul rând a preşedinţilor şi secretarilor comitetelor executive, pentru a lucra în spiritul unei ascuţite vigilenţe de clasă. Totodată comitetele executive comunale trebue ajutate şi îndrumate să respecte şi să aplice întocmai legile ţării noastre, în spiritul de clasă în care acestea sunt făcute. Pentru ca membrii comitetelor executive comunale să-şi poată îndeplini toate aceste sarcini ei trebue ajutaţi temeinic în munca de ridicare a nivelului politic şi ideologic, fie prin încadrarea lor în diferitele forme de învăţământ existente, fie prin organizarea de conferinţe şi seminarii pe diferite probleme. Sprijinirea mai temeinică de către comitetele executive regionale, şi îndeosebi de către cete raionale, a comitetelor executive comunale, va duce la o simţitoare îmbunătăţire a muncii la sate, la ridicarea activităţii sfaturilor populare comunale la nivelul sarcinilor ce le au de îndeplinit. Şi-au îndeplinit angajamentele ■ CLUJ. — In ziua de 23 Noembrie, uzinele „Ianos Herbak“ din Cluj ..şi,-au îndeplinit planul anual, începând să dea produse în contul anului 1952. Cu acest prilej a avut loc un meetingfulger în cadrul căruia directorul întreprinderii a arătat că muncitorii şi tehnicienii, în afară de faptul că şi-au îndeplinit planul în 11 luni, au dat numeroase produse peste plan, îmbunătăţind totodată simţitor calitatea produselor şi reducând preţul de cost. ■ Respectându-şi angajamentul luat în faţa partidului de a termina planul pe anul 1951 în numai 11 luni, muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii uzinelor metalurgice „Vulcan“ din Capitală au avut Vineri 30 Noembrie nemărginita bucurie şi mândrie să raporteze iubitului conducător al poporului , nostru, tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, această nouă victorie în lupta pentru construirea socialismului şi apărarea păcii. La secţia turnătorie, la ora 12:30, atunci când din gura cuptorului a început să curgă ca un şuvoi de foc, prima şarjă de oţel din anul 1952, urale puternice au izbucnit din piepturile turnătorilor. Aceeaşi bucurie au simţit-o şi muncitorii de la cazangerie, când au livrat azi ultimul cazan petrolifer planificat pentru anul 1951. Ei şi-au luat angajamentul să termine planul de producţie pe prima lună a anului 1952, în cinstea zilei de 21 Decembrie, ziua celui mai slăvit om al lumii, tovarăşul Stalin. Deasemeni, muncitorii de la secţia forje au sărbătorit îndeplinirea planului anual al secţiei lor în 11 luni. (Agerpres). ■ HUNEDOARA I (de la corespondentul nostru). ,. Secţia laminoare, una din principalele secţii ale combinatului siderurgic „Gh. Gheorghiu-Dej“ din Hunedoara, şi-a realizat planul, actual de producţie în ziua de 29 Noembrie, orele 21:30. Muncind după metodele stahanoviştilor Morozov şi Turtanov, tovarăşii Adam Vasilievici şi Vasile Zăvălaş, şi-au depăşit în fiecare lună planul de producţie. Pentru rezultatele obţinute pe ultimile 6 luni, le-a fost acordat titlul de stahanovist — Să sprijinim temeinic comitetele executive comunale (pag. 1) *— Pentru cunoașterea temeinică a statutului model al gospodăriilor agricole colective: Cum este răsplătită munca în gospodăriile agricole colective — de Gh. Mihai (pag. 2). — 17 ani de la moartea lui Serghei Mironovici Kirov (pag. 2). — Darea de seamă a delegaţiei R.P.R. care a participat la aniversarea R. P. Chineze (pag. 5). — Demascarea mârşavelor calomnii titoiste la O. N. U. (pag. 5). — De ce este târât în faţa Curţii Penale federale ziaristul Pierre Nicole (pag. progresist elveţian 6). — Conferința Unională a partizanilor păcii din U.R.S.S. și-a încheiat lucrările (pag. 6). — Lucrările Adunării Generale O.MU.(pag. 6). — Nota Guvernului Sovietic adresată Statelor Unite (pag. 6). n numarul ile azi MESAJUL DE SALUT ADRESAT LUI V. STALIN de către participanţii la cea de a treia Conferinţa a partizanilor păcii din U. R. S. S. MOSCOVA, 30 (Agerpres). — TASS transmite: Participanţii la cea de a treia Conferinţă unională a partizanilor păcii au adresat marelui conducător al oamenilor muncii, I. V. Stalin, următorul mesaj de salut: TOVARĂŞULUI I. V. STALIN Moscova, Cremlin. IUBITE IOSIF VISSARIONO VICI l •Noi, reprezentanţii muncitorilor, colhoznicilor, inginerilor, oamenilor de ştiinţă, scriitorilor, oamenilor artei şi ai celorlalţi intelectuali sovietici — delegaţi la cea de a treia Conferinţă unională a partizanilor păcii — exprimând sentimentele poporului sovietic care ne-a ales, vă adresăm Dumneavoastră, marele conducător şi învăţător al oamenilor muncii, stegarul păcii, cuvinte de adâncă dragoste şi un fierbinte salut. Trimiţându-ne la Conferinţă, oamenii muncii din patria noastră ne-au încredinţat mandatul de a afirma încă odată, în faţa întregii lumi, voinţa nestrămutată a popoarelor Uniunii Sovietice de a lupta neobosit şi consecvent pentru pace şi prietenieîntre popoare, împotriva uneltirilor perfide ale aţâţătorilor la război. Călăuziţi de cuvintele Dumnevoastră: „Pacea va fi menţinută şi consolidată, dacă popoarele vor lua în propriile lor mâini cauza menţinerii păcii şi o vor apăra până la capăt“, peste 117.000.000 oameni sovietici şi-au alăturat semnăturile pe Apelul Consiliului Mondial al Păcii pentru încheierea unui Pact al Păcii între cele cinci mari puteri sutelor de milioane de semnături alei prietenilor păcii din străinătate. Fiecare om sovietic și-a întărit semnătura pe Apelul Consiliului Mondial al Păcii prin angajamentul luat în faţa Patriei şi în faţa Dumneavoastră, tovarăşe Stalin, de a lucra şi mai perseverent, şi mai rodnic, pe frontul muncii pentru construirea comunismului, conştient că fiecare succes în munca paşnică constructivă constitue contribuţia cea mai efectivă a ţării noastre — fortăreaţa invincibilă a păcii —la lupta popoarelor pentru pace. Traducând în viaţă într’un ritm fără precedent înţeleptele Dumneavoastră îndrumări pentru înălţarea marilor construcţii ale comunismului, consacrându-şi toate forţele desvoltării industriei şi agriculturii, supunând cu perseverenţă forţele elementare ale naturii şi îmbogăţind ştiinţa, arta şi literatura sovietică cu noi realizări, oamenii muncii din patria noastră arată în mod grăitor popoarelor lumii câte avantaje aduce oamenilor munca paşnică constructivă. Politica externă stalinistă de pace a Guvernului Sovietic, care se bazează pe puterea economică crescândă şi pe neclintita unitate moral-politică a societăţii sovietice, se opune politicii agresive de jaf a conducătorilor blocului Atlantic de Nord aţâţători la război. Guvernul Sovietic face totul pentru întărirea legăturilor economice şi culturale între popoare. Semănând ură şi suspiciuni, imperialiştii americano-englezi încearcă să despartă Uniunea Sovietcă, China Populară şi ţările de democraţie populară de tot restul lumii prin zidul de fier al blocadei economice al minciunii şi calomniei. Ipocritele şi cinicele lor jurăminte de credinţă faţă de libertate, democraţie şi pace sunt desminţite de faptele sângeroase săvârşite de ei în Coreea, în ţările Orientului Apropiat şi în alte parti ale lumii. Pe zi ce trece, alte sute de mii şi milioane de oameni din toate ţările lumii intră în rândurile invincibilului front mondial al luptei pentru pace. Pentru toţi oamenii cinstiţi, marea noastră patrie — Uniunea Sovietică — este izvorul încrederii în victoria cauzei păcii. Pentru sute de milioane de oameni din toate părţile lumii, numele Dumneavoastră, tovarăşe Stalin, este steagul luptei victorioase pentru pace, care uneşte eforturile întregii omeniri progresiste. Cu numele lui Stalin în inimi, oamenii sovietici au apărat onoarea şi independenţa patriei lor în luptele Marelui Război pentru Apărarea Patriei şi au salvat omenirea de pericolul înrobirii decătre barbarii hitlerişti. Cu numele lui Stalin în inimi, oamenii sovietici au reconstruit prinţi muncă eroică oraşele şi satele, fabricile şi uzinele distruse de război, iar astăzi construesc cu succes măreţul edificiu al comunismului. Cu numele lui Stalin în inimi, înmulţindu-şi victoriile în munca paşnica constructivă, oamenii sovietici, împreună cu toate forţele progresiste ale omenirii luptă ferm şi consecvent pentru pace, împotriva planurilor mârşave ale aţâţătorilor la război. Numele lui Stalin insuflă sute 11 de milioane de oameni din inime o încredere nesdruncinată în triumful, forţelor păcii asupra forţelor negre ale aţâţătorilor la război, în victoria păcii asupra războiului. Trăiască invincibila armată mondială a luptătorilor pentru pace! Trăiască puternica noastră patrie, Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice — bastion de neclintit al păcii! Trăiască marele stegar al păcii, tovarășul Stalin! PENTRU APARAREA PĂCII! Apelul adresat de cea de a treia Conferinţă a partizanilor păcii din U.R.S.S. tuturor partizanilor păcii din toate ţările MOSCOVA, 30 (Agerpres). — TASS transmite textul Apelului adresat de cea de a treia Conferinţă unională a partizanilor păcii panţilor la mişcarea pentru apărarea păcii din toate ţările. Noi, reprezentanţii tuturor popoarelor Uniunii Republicilor Socialiste Sovietice, întruniţi la cea de a treia Conferinţă a partizanilor păcii, la Moscova, salutăm cu căldură pe participanţii la măreaţa mişcare pentru apărarea păcii de dincolo de hotarele Patriei noastre. Cu fiecare zi ce trece, forţele lagărului păcii cresc şi se întăresc necontenit. Conştienţi de primejdia reală a unui nou război mondial, toţi oamenii cinstiţi, fără deosebire de apartenenţă socială, politică sau convingeri religioase, intră în rândurile apărătorilor activi ai păcii. Mişcarea partizanilor păcii s’a transformat în cea mai măreaţă mişcare populară a zilelor noastre. O mărturie grăitoare a acestui fapt este succesul incontestabil al celor două referendumuri internaţionale, fără precedent în istoria omenirii: strângerea de semnături pe Apelul de la Stockholm cu privire la interzicerea armei atomice, care a fost semnat de peste 500.000.000 persoane, și actuala campanie pentru strângerea de semnături pe Apelul pentru încheierea unui Pact al Păcii între cele cinci mari puteri, care a fost semnat până în prezent de aproximativ 600.000.000 oameni. Oamenii sovietici luptă consecvent pentru pace, deoarece ei consideră războiul agresiv drept cea mai gravă crimă împotriva omenirii, drept cea mai mare calamitate pentru oamenii simpli din întreaga lume. Semnând Apelul Consiliului Mondial al Păcii pentru încheierea unui Pact al Păcii, peste 117.000.000 cetăţeni sovietici au declarat că doresc să trăiască în pace şi prietenie cu popoarele Statelor Unite, Angliei, Franţei şi ale tuturor celorlalte ţări ale lumii. Suntem mândri că ţara noastră este bastionul de nădejde al păcii, că lupta pentru pace şi suveranitatea popoarelor constitue conţinutul principal al politicii externe a Statului Sovietic. In Uniunea Sovietică, potrivit Legii pentru apărarea păcii adoptată de Sovietul Suprem al URSS în Martie 1951, propaganda de război este considerată ca o gravă crimă de drept comun. Poporul sovietic aprobă cu căldură și sprijină în unanimitate politica externă de pace a Guvernului Sovietic, care a declarat în repetate rânduri că el consideră posibilă coexistenţa paşnică a unor state cu sisteme economice şi ideologii diferite. Nu ne temem de o întrecere paşnică cu capitalismul, dar nici nu ne e teamă de uneltirile agresorilor imperialişti. Nu există în lume o forţă care să poată sili poporul nostru să se abată de pe calea construirii societăţii comuniste. Poporul sovietic urmăreşte cu vigilenţă uneltirile duşmanilor păcii şi este gata să-şi apere cu curaj şi eroism Patria şi munca paşnică împotriva tuturor acelora care ar îndrăzni să atenteze la libertatea şi independenţa sa. ■ Poporul sovietic îşi îndreaptă toate eforturile spre desvoltarea economiei, ştiinţei, culturii şi artei sale. Din iniţiativa marelui Stalin, în ţara noastră se efectuează lucrări grandioasepentru transformarea naturii, se construesc gigantice centrale hidroelectrice şi canale de irigaţie, se înalţă, noi fabrici, uzine, locuinţe, şcoli, spitale, cluburi, grădiniţe de copii. Paralel cu avântul economiei naţionale, creşte necontenit şi bunăstarea oamenilor sovietici. Milioane de oameni sovietici împărtăşesc neliniştea oamenilor simpli din toate ţările în faţa primejdiei unui nou război mondial la care aspiră reacţionarii turbaţi şi magnaţii financiari, în primul rând cei americani şi englezi, care văd în război sursa principală de îmbogăţire şi de obţinere a unor supraprofituri uriaşe. De aproape un an şi jumătate, cercurile guvernante ale Statelor Unite duc un război de cotropire şi distrugere împotriva poporului coreean iubitor de libertate. Călcând cu cinism în picioare toate acordurile internaţionale încheiate anterior, reacţionarii americani extind blocul agresiv al Atlanticului, creiază noi baze militare în toate părţile lumii şi intensifică febril cursa înarmărilor, precum şi pregătirile pentru un război în care să fie folosită arma atomică. In acelaşi scop, ei transformă Organizaţia Naţiunilor Unite într’un instrument al războiului, reînvie militarismul german şi japonez. Presa şi radioul reacţionar american duc zi de zi o deşănţată şi mincinoasă propagandă antisovietică, încercând să aţâţe ura împotriva Uniunii Sovietice, Republicii Populare Chineze şi ţărilor de democraţie populară. Popoarele ţărilor incluse în blocul Atlanticului se sufocă sub povara bugetelor militare, a impozitelor şi a scumpetei. In condiţiile creşterii primejdiei de război, lărgirea continuă a campaniei pentru menţinerea păcii şi ascuţirea vigilenţei popoarelor faţă de maşinaţiunile criminale ale aţâţătorilor la război au o importanţă primordială. In anul ce s’a scurs dela cel de al doilea Congres Mondial al partizanilor păcii dela Varşovia, forţele păcii din toate ţările au crescut şi s’au unit mai strâns. Chemarea marelui stegar al păcii, Iosif Vissarionovici Stalin: „Pacea va fi menţinută şi consolidată, dacă popoarele vor lua în propriile lor mâini cauza menţinerii păcii şi o vor apăra până la capăt“, a insuflat o nouă tărie inimilor tuturor oamenilor simpli şi le-a întărit credinţa în victoria cauzei păcii. Această ideie înţeleaptă şi clară, care corespunde intereselor vitale ale milioanelor de oameni din întreaga lume, a pătruns adânc în inimile celor mai largi mase populare din toate ţările lumii. Astăzi se ridică pentru apărarea păcii toţi oamenii de pe glob, bărbaţi şi femei, tineri şi bătrâni de toate naţionalităţile şi convingerile, toţi acei care urăsc războiul. Ei luptă tot mai activ împotriva pregătirilor de război ale agresorilor imperialişti şi zădărnicesc cu hotărîre uneltirile lor perfide. Noi, delegaţii la Conferinţa unională a partizanilor păcii, exprimând voinţa poporului sovietic de multe milioane, aprobăm cu căldură şi sprijinim prin toate mijloacele programul viitor al luptei pentru pace, elaborat de sesiunea de la Viena a Consiliului Mondial al Păcii. Acest program este înţeles de fiecare om sovietic şi apropiat inimii lui. El exprimă revendicările vitale ale majorităţii covârşitoare a populaţiei globului pământesc. Declarăm că şi pe viitor vom lupta împotriva uneltirilor aţâţătorilor la război, pentru o pace trainică şi îndelungată în întreaga lume. Trăiască măreaţa mişcare a luptătorilor pentru pace! Trăiască pacea tuturor partid- împotriva odioasei legi agresive a guvernului american Imperialismul american dă din ce în ce mai mult dovezi de slăbiciune. Clica stăpânitoare din Statele Unite ale Americii, prin docilul său instrument, organul legislativ, a făcut o lege cum nu s’a mai auzit şi nu se cunoaşte în istorie, de la legile ,,Manu“ până în zilele noastre. Este vorba de legea de la 10 octombrie 1951, prin care se alocă bugetar sume pentru trădătorii şi spionii din U.R.S.S. şi ţările de democraţie populară, fie ei domiciliaţi în interiorul acestor ţări, fie în afara lor. Clasele stăpânitoare şi exploatatoare din toate ţările nu se sfiau nici înainte să intervină în treburile interne ale altor ţări. Dar întotdeauna ele îşi mascau intervenţia prin poze ce vroiau să pară binevoitoare. Cuprinşi de nebunia războiului, simţindu-se din ce în ce mai mult demascaţi şi înţelegând inutilitatea măştii şi a camuflajului, agresorii au lăsat la o parte orice ruşine şi s-au declarat ei înşişi, chiar prin lege, agresori ce intervin în treburile altor ţări. O lege veritabilă, votată, promulgată şi sancţionată, ca orice lege normală. Mijloacele perfide şi ascunse nu mai ajung. Trecând făţiş la fascizarea ţării în interior, Wall Street-ul vrea să procedeze făţiş şi pe plan internaţional. Declaraţiile mieroase despre pace şi colaborare intre popoare nu mai înşeală pe nici un om cinstit din lumea întreagă. Simţind că-i fuge terenul de sub picioare în faţa nemaiauzitei forţe a lagărului păcii, democraţiei şi socialismului, clica de agresori încearcă să grăbească, oricum şi prin orice mijloace, ceea ce pierde zi cu zi, posibilitatea de a deslănţui un nou război. Dar frontul păcii este mult prea puternic faţă de forţele care slăbesc continuu ale nesăbuiţilor agresori, încercările jalnice ale agresorilor sunt sortite eşecului. Poporul nostru, eliberat de către glorioasa Armată Sovietică, şi-a luat soarta în propriile lui mâini, construindu-şi o viaţă nouă pe care ştie să şi-o apere. Va şti să se apere şi de trădătorii subvenţionaţi cu dolari, ca şi până acum, va şti să selecţioneze acele ,,persoane selecţionate” de care vorbeşte neruşinata lege, — la locul lor — în faţa judecăţii poporului. Prof G. C. STERE Preşedintele Curţii Supreme Pregătind pachetul cu daruri... Şi acum îmi mai stăruie în urechi sunetul dulce al coardelor fie care îşi plimba arcuşul violonistul ansamblului coreean. închideam ochii şi vedeam întinsul câmpurilor liniştite, foşnetul pădurilor pe care se născuse cântecul. Deschideam ochii şi aveam în faţă un tânăr în haine militare, cu două decoraţii prinse pe piept. Aceeaş mână care cânta la vioară cu pasiune, se strânsese pe front pe patul armei, împotriva cotropitorilor yankei. Acesta era cazul majorităţii membrilor delegaţiei coreene, întâlnită la Festivalul Mondial al Tineretului şi revăzută la trecerea ei prin patria noastră. La tinerii care cântau pe scenele româneşti, în timp ce poate casa şi oraşul lor se prăbuşeau sub bombele ucigaşe, la tinerii care nu jucau, doar, ci trăiau tragedia mamei coreene, mă gândesc azi, pregătind pachetul cu daruri. Nu, „daruri” nu e cuvântul potrivit. Ele sunt doar un mic semn al solidarităţii noastre în lupta vitează "a poporului coreean. Dar şi de acest semn, de căldura şi amploarea lui, depinde ca mâna strânsă pe urmă să nu îngheţe, ca sute de copii rămaşi fără adăpost să aibe măcar, o haină pe trup, ca, sub vânturile iernii, mii de oameni să simtă căldura fără seamăn a acelui sentiment simplu și uman care este solidaritatea între popoare. VERONICA PORUMBACU poetă A apărut în limbile: rusă, română, franceză, germană, engleză şi spaniola „Pentru pace trainică, pentru democraţie populară!“ Bucureşti. Organ al Biroului Informativ al Partidelor comuniste şi muncitoreşti. Nr. 48 (160). Cuprinde: ARTICOL DE FOND: Socialismul şi democraţia sunt, de neînvins. ANDRAS HEGEDÜS: Sarcinile întăririi organizatorico-economice a cooperativelor de producţie din Ungaria. LAURENT CASANOVA: Socialiştii de dreapta, duşmani ai mişcării popoarelor pentru pace. ELENA KOZLOWSKA: Din experienţa învăţământului de partid din Partidul Muncitoresc Unit Polonez MARIO MONTAGNANA: Lupta oamernilor muncii din Italia pentru ridicarea nivelului de trai. HEINRICH RAU: Ajutorul dat de Uniunea Sovietică Republicii Democrate Germane. JAN MAREK: Note politice. Informaţii. De vânzare la magazinele „Librăria Noastră“ şi la toate chioşcurile. Lei 8—