Romînia Liberă, noiembrie 1956 (Anul 14, nr. 3753-3778)

1956-11-01 / nr. 3753

4- ORGANUL SFATURILOR POPULARE DIN REPUBLICA POPULARĂ ROMÎNĂ Anul XIV nr. 3753 4 pagini — 20 bani Joi 1 noiembrie 1956 Oamenii muncii din întreaga țară salută cu căldură Hotărîrea C.C. a P.M.R. a Consiliului de Miniștri și a C.C.S. OC 00000000000000000000000000003000000000(50 •OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOC" In întreprinderi Industriale, pe şantiere, în gospodării agricole de stat, în instituţii centrale şi locale, oameni ai muncii de diferite profesiuni s-au adunat ieri în cadrul unor mitinguri pentru a saluta cu însufleţire Hotărîrea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Miniştri şi a Consiliului Central al Sindicatelor în legătură cu îmbunătăţirea sistemului actual de salarizare a muncitorilor şi a sistemului de pensii. Numeroasele telegrame trimise cu acest prilej Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român şi Consiliului de Mi COOOOCSOOOOOOOCÎOOOOOOOOOOOOOOCOOOOOOOOOOOOOOOOOC'O niştri, ilustrează căldura cu care oamenii muncii din întreaga ţară sprijină cu deplină încredere şi hotărîre politica partidului a cărui preocupare centrală o constituie lupta pentru crearea unei vieţi mai bune poporului nostru. In telegramele pornite din toate colţurile ţării spre Capitala patriei, oamenii muncii au socotit necesar să-şi sporească angajamentele luate în întrecerea socialistă, pentru ca îndeplinindu-le şi depăşindu-le, să consolideze şi să dezvolte şi mai departe realizările de pînă acum. Un nou imbold în muncă Către Comitetul Central al P.M.R. Tovarăşului GH. GHEORGHIU-DEJ Către Consiliul de Miniştri al R.P.R. Tovarăşului CHIVU STOICA Colectivul de muncitori, tehnicieni, ingineri şi funcţionari ai uzinelor metalurgice şi chimice „Gh. Gheorghiu- Dej“ din Baia Mare a primit cu multă bucurie Hotărîrea Comitetului Central al P.M.R., a Consiliului de Miniştri al R.P R- Şi a Consiliului Central al Sindicatelor din R . R., cu privire la îmbunătăţirea sistemului de salarizare şi sistemului de pensii. Pentru noi această hotărîre constituie un nou imbold în muncă şi vom depune pe viitor eforturi şi mai mari pentru realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan. Totodată, ne luăm angajamentul să realizăm planul pe anul în curs în II luni, productivitatea muncii să crească în trimestrul IV cu 2 la sută, să reducem preţul de cost cu 5 la sută şi să realizăm economii în valoare de 75.000 lei. Conducerea întreprinderii va lua toate măsurile necesare ca aceste angajamente să fie realizate. Ţinem pe această cale să asigurăm încă odată, conducerea partidului că vom lupta neobosiţi pentru traducerea în viaţă a directivelor celui de-al II-lea Congres al Partidului. Secretar al comitetului de partid PAUL ERNYI ; Director ing. G. KISNEGYI ; Preşedintele comitetului de întreprindere petru PIJEVSCHI. Pentru recolte bogate la hectar Către Consiliul de Miniştri al R P.R. Tovarăşului CHIVU STOICA Muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii gospodăriei agricole de stat Romîneşti, Craiova, am primit Hotărîrea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Miniştri şi a Consiliului Central al Sindicatelor cu bucurie. Este încă o măsură care vădeşte cum prind viaţă hotărîrile Congresului partidului. Noi muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii gospodăriei de stat Romîneşti raportăm cu această ocazie că am îndeplinit înainte de termen sarcinile de plan ce ne reveneau în campania însămînţărilor de toamnă. Pe viitor ne angajăm să ne sporim eforturile pentru îndeplinirea şi depăşirea planului pe anul 1956—57, pentru obţinerea de recolte bogate la hectar. Pe linia trasată de cel de al II-lea Congres al P.M.R. Către Comitetul Tovarăşului GH. Colectivul de muncitori, ingineri şi funcţionari al uzinelor „Steagul roşu“ din Oraşul Stalin, întruniţi în adunarea generală în ziua de 31 octombrie 1956, au aflat cu deplină satisfacţie de Hotărîrea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Miniştri şi a Consiliului Central al Sindicatelor cu privire la îmbunătăţirile aduse sistemului de salarizare şi sistemului de pensii. Această hotărîre dovedeşte încă odată grija partidului şi guvernului nostru pentru continua ridicare a nivelului material şi cultural al oamenilor muncii, sarcină trasată de cel de al doilea Congres al partidului nostru. Muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii uzinei noastre asigură Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român că vom lupta cu şi mai multă hotărîre pentru realizarea sarcinilor ce ne revin în primul an al celui de al doilea plan cincinal. Central al P.MRGHEORGHIU-DEJ vom asigura o mai bună întrebuinţare a materiilor prime, vom îmbunătăţi calitatea produselor noastre şi vom lupta pentru creşterea producţiei şi productivităţii muncii şi reducerii preţului de cost, condiţii care duc la ridicarea nivelului de trai al oamenilor muncii. Alături de întregul nostru popor muncitor vom strînge mai mult rîndurile în jurul partidului nostru, ascuţindu-ne continuu vigilenţa, astfel incit să zădărnicim orice încercare de uneltire a duşmanului de clasă care ar dori să lovească în cuceririle revoluţionare ale poporului nostru muncitor şi a muncii noastre paşnice. Secretar al comitetului de partid ADALBERT CRIŞAN , directorul uzinelor GHEORGHE RĂDOI . Secretarul comitetului U.T.M. PETRE COJOCARU , preşedintele comitetului de întreprindere CONSTANTIN MUNTEANU, întruniţi într-un miting, muncitorii, tehnicienii şi funcţionarii întreprinderii pentru industria bumbacului „B“, am salutat cu bucurie Hotărîrea prin care partidul şi guvernul au venit cu o nouă îmbunătăţire a nivelului de trai al oamenilor muncii. Această Hotărîre, care arată grija permanentă a partidului şi guvernului faţă de clasa muncitoare, este încă o dovadă că Directivele celui de al II-lea Congres al P.M.R. sînt traduse în viaţă. Către Comitetul Tovarăşului GH. Colectivul de muncă al fabricii de celuloză „Reconstrucţia“ din Piatra Neamţ, luînd cunoştinţă de Hotărîrea Comitetului Central al P.M.R., a Consiliului de Miniştri şi a Consiliului Central al Sindicatelor cu privire la noile măsuri pentru creşterea nivelului de trai al oamenilor muncii, îşi exprimă dragostea şi devotamentul faţă de Partidul Muncitoresc Român şi guvernul Republicii Populare Române. Vom munci cu abnegaţie pentru înfăptuirea măsurilor prevăzute în această Hotărîre, angajîndu-ne să depăşim planul de pro-Asigurăm guvernul şi partidul că ne vom realiza planul de producţie înainte de termen, că vom obţine pînă la sfîrşitul anului o creştere a productivităţii muncii de 3 la sută, vom îmbunătăţi calitatea cu 1,2 la sută şi vom da consumatorilor 10 sortimente noi. Noi, muncitorii, tehnicienii şi funcţionarii întreprinderii pentru industria bumbacului „B“ conştienţi de sarcinile ce ne revin, vom sta neclintiţi la datorie. Central al P.M.R. GHEORGHIU-DE educţie cu 1,5 la sută, să ridicăm productivitatea muncii cu 1 la sută şi să reducem preţul de cost cu 1 la sută faţă de sarcina planificată. Salariaţii fabricii de celuloză „Reconstrucţia“ Piatra Neamţ Conştienţi de sarcinile ce ne revin Către Comitetul Central al P.M.R. Tovarăşului GH. GHEORGHIU-DEJ Către Consiliul de Miniştri al R.P.R. Tovarășului CHIVU STOICA Vom munci cu abnegație 0000cx 100000c00000000«»300c0000000000c»0000cx5303c Hotărîrea noastră ferma Către Comitetul Central al P.M.R. Tovarăşului GH. GHEORGHIU-DEJ Către Consiliul de Miniştri al R.P.R. Tovarăşului CHIVU STOICA Noi muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii întreprinderii „Viscofil“ am luat cunoştinţă cu bucurie de Hotărîrea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Miniştri şi a Consiliului Central al Sindicatelor în legătură cu îmbunătăţirea sistemului de salarizare şi a sistemului de pensii. Această Hotărîre constituie pentru noi un imbold în muncă, un prilej să ne angajăm în faţa partidului şi guvernului să muncim astfel, încît productivitatea muncii pe cap de salariat să crească faţă de plan cu 4 ,la sută. Vom da astfel peste plan 4.000 kg. fire mătase artificială iar preţul de cost îl vom reduce cu 1,5 la sută. Prin realizarea şi depăşirea angajamentelor luate, vom dovedi partidului şi guvernului hotărîrea noastră fermă de a obţine rezultate şi mai însemnate în activitatea noastră de fiecare zi, strîngînd tot mai mult rîndurile în jurul partidului şi guvernului nostru. Secretarul Comitetului de partid, POPA FLOREA; Director, Ing. JEAN BRUL; Președintele comitetului de întreprindere, CONSTANTIN DUMITRAȘCU. Proletan din toate ţările, uniţi-vă! Recunoştinţă faţă de partid şi guvern Către Consiliul de Miniştri al R.P.R. Tovarăşului CHIVU STOICA Muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii din întreprinderea „Tricotajul Roşu“ Bucureşti, întruniţi intr-un miting, azi 30 octombrie 1956 îşi exprimă recunoştinţa faţă de partid şi guvern pentru măsurile luate în scopul îmbunătăţirii nivelului nostru de trai. Pentru a sprijini aceste măsuri, colectivul întreprinderii se angajează : — Să realizeze planul pe anul 1956 pînă la 24 noiembrie 1956. — Să îmbunătăţească calitatea produselor cu 2 la sută faţă de plan. — Să crească productivitatea muncii cu 5 la sută faţă de plan. — Să reducă preţul de cost cu 0,5 la sută peste sarcina planificată. In legătură cu situaţia internaţională, ne vom strînge rîndurile şi mai mult în jurul partidului şi guvernului şi ne vom ascuţi vigilenţa pentru a apăra cuceririle noastre împotriva tuturor elementelor duşmănoase, care ar încerca să ne împiedice în lupta noastră pentru creşterea nivelului de trai al poporului nostru, pentru socialism. Trăiască Partidul Muncitoresc Romín ! Trăiască guvernul Republicii Populare Române ! Trăiască Consiliul Central al Sindicatelor din Republica Populară Romînă ! Noi perspective pentru învăţătura muncitorilor calificaţi, maiştrilor şi absolvenţilor şcolilor tehnice de maiştri De curînd a apărut Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1434 cu privire la completarea şi republicarea Hotărîrii 91/1955 a C.C. al P.M.R. şi a Consiliului de Miniştri al R.P.R. privitoare la organizarea şcolilor profesionale de ucenici, a şcolilor tehnice şi a şcolilor tehnice de maiştri Hotărîrea cuprinde importante prevederi menite să creeze muncitorilor calificaţi, maiştrilor şi absolvenţilor şcolilor tehnice de maiştri mari posibilităţi pentru a continua studiile în institute tehnice de învăţămînt superior. In urma unor cursuri speciale de pregătire, organizate de Ministerul Invăţămîntului, pe baza propunerilor ministerelor interesate, absolvenţii şcolilor tehnice de maiştri, maiştri din întreprinderile productive cu o înaltă pregătire tehnică şi practică îndelungată de conducere în producţie, vor trece un examen de diferenţă, faţă de şcoala medie la principalele obiecte de învăţămînt, după care se v°r putea prezenta la examenele de admitere în învăţămîntul superior. In Hotărîre se arată că studenţii proveniţi din aceste categorii, pe baza recomandărilor făcute de întreprindere, vor primi din partea întreprinderilor care i-au recomandat burse pe toată durata studiilor. Pe baza prevederilor Hotărîrii, Ministerul Invăţămîntului, în colaborare cu ministerele de resort, vor elabora un regulament în vederea traducerii în viaţă a sarcinilor cuprinse în această hotărîre, astfel, ca cel mai tîrziu de la 1 ianuarie 1957 să înceapă cursurile pregătitoare pentru trecerea examenului de diferenţă faţă de şcoala medie. Cheltuielile pentru rechizitele necesare în perioada cursurilor de pregătire, precum şi pentru plata cadrelor didactice care vor preda la aceste cursuri, vor fi suportate de întreprinderile respective. Reglementarea călătoriilor angajaţilor, pensionarilor Ministerului Căilor Ferate şi ale membrilor lor de familie La propunerea ministrului Căilor Ferate, Consiliul de Miniştri a dat o hotărîre prin care se stabileşte dreptul de călătorie gratuită în interes personal al angajaţilor permanenţi ai Ministerului Căilor Ferate, al pensionarilor care au fost angajaţi permanenţi ai Ministerului Căilor Ferate şi al membrilor de familie ai acestora, după cum urmează : — Douăsprezece călătorii dus şi întors anual, pentru angajaţi; — Şase călătorii dus şi întors anual, pentru pensionari şi membrii de familie ai angajaţilor şi pensionarilor. Prin membri de familie ai angajaţilor şi pensionarilor se înţeleg soţia şi copiii minori. Călătoriile în interes personal se fac pe bază de permise individuale, valabile în tot cursul anului. Ministerul Căilor Ferate, cu avizul Comitetului Central al Sindicatelor Muncitorilor C.F.R. și P.T.T., va da instrucțiuni de aplicare a acestei Hotărîri. Hotărîrea Consiliului de Miniştri Nr. 445/956 privind reglementarea călătoriilor în interes personal ale angajaților și pensionarilor Ministerului Căilor Ferate şi ale membrilor lor de familie pe C.F.R., se abrogă. (Agerpres). Pe şantierul unei noi fabrici GALAŢI (de la corespondentul nostru). Pentru satisfacerea nevoilor tot mai mari de materiale de construcţii a diferitelor şantiere, în satul Doaga, raionul Focşani, a început cu doi ani în urmă construcţia unei mari fabrici de cărămizi silico-calcaroase. In prezent, lucrările sunt în cea mai mare parte executate. Corpul industrial este terminat la roşu, iar în interior, pe lingă alte instalaţii, au fost montate 8 autoclave de mare capacitate. Clădirea atelierului mecanic este complet terminată. In interior au şi fost montate strunguri, raboteze, etc., utilaje ce se vor folosi la întreţinerea complexului de agregate din grupul industrial. Centrala termică se află, de asemenea, în stadiu de finisare. Acum se lucrează din plin şi la grupul social, format din 4 blocuri, cantină, etc. Prin folosirea nisipului şi calcarului din regiune, aici se vor fabrica anual 45 milioane cărămizi silico-calcaroase, mai rezistente decit cele din argilă şi, în acelaşi timp, mai uşoare. Intr-o secţie a uzinelor „23 Augusta In secţia vagoane a uzinelor ,.23 August" un grup de muncitori s-au adunat în jurul tovarăşului Const. Căraru, pentru a lua cunoştinţă de conţinutul Hotărîrii C.C. al P.M.R., a Consiliului de Miniştri şi a Consiliului Central al Sindicatelor. Ei au aflat cu interes şi bucurie despre această nouă dovadă a grijii regimului democrat- popular pentru îmbunătăţirea nivelului de trai al oamenilor muncii. Foto: AGERPRES ra®EMiaani PENTRU DEZVOLTAREA INDUSTRIEI CHIMICE Uzina cocso-chimică din cadrul combinatului siderurgic din Hunedoara cunoaşte o rapidă dezvoltare. Paralel cu intrarea în funcţiune a bateriilor de cocs, menite să asigure furnalelor această preţioasă materie primă, se creează şi sectorul chimic al uzinei, pentru valorificarea gazelor de cocs. In clişeu: Secţia de debenzolare a uzinei, de unde se va extrage benzenul, produs de mare însemnătate în industria chimică şi farmaceutică. Foto: NICU VASILE Creşte numărul întreprinderilor care şi-au realizat planul anual • Ieri a sosit la redacţie următoarea telegramă: „Colectivul de muncitori, tehnicieni ingineri şi funcţionari ai Şantierului Naval Olteniţa, mobilizaţi în întrecerea socialistă în cinstea lui 7 Noiembrie, raportează că au îndeplinit planul producţiei globale pe anul 1956 în procent de 100 la sută, la data de 25 octombrie. O telegramă plină de semnificaţie. Ea anunţă un nou succes în lupta pentru îndeplinirea înainte de termen a sarcinilor planului anual de stat. • Uzinele metalurgice „21 Decembrie“ se numără printre întreprinderile fruntaşe ale Capitalei. Îndeplinind planul anual la producţia globală încă de la 15 octombrie, harnicul colectiv al uzinei a realizat zileleacestea şi planul anual la producţia marfă. • Muncitorii pescari din întreaga ţară au îndeplinit sarcinile de plan pe anul 1956 cu 80 de zile înainte de termen. Datorită întrecerii socialiste şi folosind cu pricepere condiţiile naturale favorabile, ei au obţinut în primele trei trimestre ale acestui an o mare producţie de peşte. Trei mari întreprinderi din industria conservelor de legume şi fructe. ..Flora“, „Griviţa“ din Capitală şi Valea Roşie, regiunea Bucureşti au raportat Ministerului Industriei Alimentare îndeplinirea înainte de termen a planului de producţie pe anul 1956 la toţi indicii. • Laminatorii de la Combinatul siderurgic Hunedoara au declarat săptămîna de la 21 la 28 octombrie „săptămiînă record în producţie“. In primele 5 zile, care au trecut din săptămîna record, ei au obţinut cele mai mari realizări cunoscute pînă acum la secţia laminoare a combinatului, au mărit indicele de productivitate stabilit pe oră cu 11,5 la sută, dînd peste plan 663 tone laminate. „Cartea fruntaşilor“ In „Cartea fruntaşilor“ de la uzinele „23 August“ din Capitală au fost înscrise nume noi. Au intrat în rîndurile fruntaşilor strungarii Petre Niculescu, Marin Drăghici şi Nicolae Costin dinsecţia sculărie generală care şi-au îndeplinit cu 4 zile mai devreme angajamentul luat în cinstea zilei de 7 Noiembrie. Harnicii oţelari Gheorghe Stuparu şi Aureliu Popa au reuşit prin buna organizare a lucruluisă-şi îndeplinească , planul pe luna octombrie cu 8 zile mai devreme. Avîntul întrecerii laminatorilor de la uzinele „Republica“ este oglindit în graficele de producţie ale sectoarelor. La locul de cinste al fruntaşilor sunt trecuţi laminatorii din brigada condusă de Constantin Diaconu de la agregatul de 6 ţoli, Ştefan Cătuneanu şi Ion Popa de la laminorul de 3 ţoli, Ilie Ioniţă şi Tănase Voicu de la sectorul filetal care zilnic îşi depăşesc sarcinile de plan cu 20—40 la sută. Pe întreaga uzină planul de producţie prevăzut pe perioada 1—28 octombrie a fost depăşit cu 5 la sută. Productivitatea muncii a crescut în aceeaşi perioadă cu 6,5 la sută faţă de indicele planificat. Peste 5 000 trenuri cu supratonaj ORAŞUL STALIN (de la corespondentul nostru). In cinstea zilei de 7 Noiembrie, mecanicii de locomotive din cadrul Regionalei C.F.R. Stalin obţin noi succese în direcţia sporirii capacităţii de remorcare a trenurilor, printr-o utilizare mai raţională a mijloacelor existente. De la începutul anului şi pînă acum ei au format 5.112 trenuri cusupratonaj, remorcînd astfel peste sarcinile de plan 717.000 tone. Iniţiativa mecanicului de locomotivă N. Căpăţînă de la Depoul C.F.R. Timiş-Triaj, de remorcarea trenurilor cu supratonaj, capătă o amploare tot mai mare. Prin aplicarea acestei iniţiative se economisesc zilnic cîte două locomotive, care sunt folosite pentru mărirea capacităţii de circulaţie pe liniile din cadrul Regionalei C.F.R. Stalin. Gospodăriile de stat din regiunile Iaşi, Oradea şi Ploeşti au terminat însă n înţările IAŞI (de la corespondentul nostru) . Primii au fost muncitorii de la gospodăria agricolă de stat Hălăuceşti. Au urmat apoi gospodăriile agricole de stat din Dagîţa, Todireşti, Moara Grecilor, iar in ziua de 27 octombrie toate cele 21 gospodării agricole de stat din regiunea Iaşi au raportat terminarea însămînţărilor de toamnă. • ORADEA (de la corespondentul nostru). Datorită eforturilor depuse, gospodăriile de stat din regiunea Oradea au fost tot timpul fruntaşe la arături şi la însămînţări. In seara zilei de 29 octombrie ele au isprăvit aceste munci. ★ PLOEŞTI (de la corespondentul nostru) — Cele 13 gospodării de stat din regiunea Ploeşti au terminat de curînd însămînţările de toamnă. In momentul de faţă, numeroşi mecanizatori din gospodăriile agricole de stat ajută comunele rămase în urmă să termine însămințările. Agresiunea franco-britanică împotriva Egiptului LONDRA 31 (Agerpres). — TASS transmite: In noaptea de 30 spre 31 octombrie la Londra au continuat tratativele la care au luat parte primul ministru Eden şi alti miniştri englezi, precum şi ministrul Afacerilor Externe al Franţei, Christian Pineau, care a rămas în capitala Angliei după ce Guy Mollet s-a înapoiat la Paris, la 30 octombrie. După cum s-a aflat In cercurile ziaristice, In urma acestor tratative s-a hotărît să se dea ordin trupelor franceze și engleze să pătrundă in zona Canalului de Suez, întrucît Egiptul a respins ultimatumul anglo-francez. Intr-o ştire transmisă de agenţia Press Association, se spune că „potrivit informaţiilor care existau la Londra în zorii zilei de 31 octombrie, trupele engleze şi franceze se îndreaptă spre Port Said, Ismailia şi Suez“. Guvernul egiptean a respins inadmisibilul ultimatum al celor două puteri CAIRO 31 (Agerpres). Postul de radio Cairo a anunţat că la 31 octombrie preşedintele Nasser a primit pe ambasadorul englez în Egipt şi a declarat că Egiptul nu poate accepta în nici un caz ultimatumul remis guvernului egiptean de către Anglia în numele său şi al Franţei, deoarece aceasta este o acţiune duşmănoasă şi o ştirbire a dreptului Egiptului, a onoarei şi suveranităţii sale şi contravine de asemenea Cartei şi principiilor O.N.U. In timp ce Egiptul îşi apără propriul său teritoriu împotriva duşmanului invadator — Israelul, a spus Nasser—Anglia şi Franţa trec prin acţiunile lor, de partea agresorului. Nasser a avertizat pe ambasadorul englez că Egiptul nu poate rămîne indiferent faţă de orice agresiune săvîrşită împotriva lui, şi că îşi va apăra onoarea şi suveranitatea. Preşedintele Nasser a primit de asemenea pe însărcinatul cu afaceri al Franţei în Egipt şi i-a făcut o declaraţie similară. Mesajele preşedintelui Nasser câtre D. Eisenhower, N. A. Bulganin, I. B. Tito, J. Nehru şi Sukarno Preşedintele Nasser a invitat apoi pe ambasadorii S.U.A., Uniunii Sovietice, Iugoslaviei, Indoneziei precum şi pe însărcinatul cu afaceri al Indiei In Egipt şi i-a informat asupra situaţiei. Preşedintele Nasser a adresat preşedintelui S.UA. Eisenhower, preşedintelui Consiliului de Miniştri al U. R. S. S. U. A. Bulganin, preşedintelui Iugoslaviei Tito, primului ministru al Indiei Nehru şi preşedintelui îndomneziei Sukarno, mesaje în această privinţă. Avioane de bombardament au atacat aseară teritoriul egiptean PARIS 31 (Agerpres). — Agenţia France Presse relatează că în seara zilei de 31 octombrie avioane de bombardament engleze şi franceze au atacat Egiptul. Comandamentul forţelor militare anglo-franceze din Insula Cipru, anunţă că „a început ofensiva aeriană aliată“ împotriva teritoriului egiptean. Cairo şi alte oraşe egiptene bombardate CAIRO 31 (AGERPRES). AGENŢIA FRANCE PRESSE REPRODUCE O ŞTIRE A POSTULUI DE RADIO CAIRO IN CARE INALTUL COMANDAMENT MILITAR AL ARMATEI EGIPTENE ANUNŢĂ CA „BOMBARDIERE GRELE BRITANICE AU ATACAT LA ORA 20 SI 50 DE MINUTE, SIMULTAN, ORAŞELE CAIRO, ALEXANDRIA, PORT SAID, SUEZ ŞI ISMAILIA. BOMBARDAREA ORAŞULUI CAIRO A PROVOCAT MOARTEA A ŞAPTE PERSOANE“. L - In pag. 4-a. 9 Declaraţia guvernului sovietic Dezbaterile din Consiliul de Securitate