Romînia Liberă, iulie 1962 (Anul 20, nr. 5510-5535)

1962-07-01 / nr. 5510

Pag. 4-a În Uniunea Sovietică a fost lansat un nou satelit artificial al Pămîntului „C OS M OS - 6" MOSCOVA 30 (Agerpres). — TASS transmite : La 30 iunie 1962 IN UNIUNEA SOVIETICA A FOST LANSAT CU SUCCES PE O ORBITĂ UN NOU SATELIT ARTIFICIAL AL PAMINTULUI — „COSMOS-6“. La bordul satelitului sunt instalate aparate ştiinţifice destinate continuării cercetării spaţiului cosmic în conformitate cu programul anunţat de agenţia TASS la 16 martie a.c. în afară de aparatele ştiinţifice la bordul satelitului „Cosmos-6“ este instalat un sistem radiotelemetric cu mai multe canale şi dispozitive radiotehnice pentru măsurarea traiectoriei. La bordul satelitului se află un emiţător pe unde scurte care lucrează pe frecvenţa 90, 0233 MHz. Potrivit datelor preliminare, satelitul evoluează pe o orbită care diferă puţin de cea stabilită prin calcul. Perioada de revoluţie a satelitului este de 90,6 minute, unghiul de înclinaţie al orbitei faţă de planul ecuatorului este de 49 grade, îndepărtarea maximă de suprafaţa Pămîntului este de 360 km, îndepărtarea minimă de 274 km. Informaţia radiotelemetrică recepţionată de la bordul satelitului confirmă funcţionarea normală a tuturor dispozitivelor şi aparatajului ştiinţific instalate la bord. La centrul de coordonare şi calcul sosesc informaţii telemetrice, precum şi date cu privire la recepţionarea semnalelor radio ale emiţătorului „Maiak“. La 1 iulie 1962 satelitul va trece deasupra Bucureştiului, la ora 16,36. Pregătiri în vederea Forumului păcii MOSCOVA 30 (Agerpres) TASS transmite : „întreaga Americă Latină cere să se pună capăt războiului rece şi să se ajungă la o rezolvare practică a problemei dezarmării“, a declarat generalul Heriberto Jara, preşedintele Comitetului mexican pentru apărarea păcii care se află la Moscova, în vederea participării la Congresul mondial pentru dezarmare generală şi pace. „Trebuie să apărăm cu toate forţele cauza păcii. Congresul mondial pentru dezarmare, generală şi pace va avea o impor-^tă extrem de mare“, a subliniat el BAMAKO 30 (Agerpres). „Problema dezarmării generale şi totale are o însemnătate covârşitoare pentru destinele păcii în întreaga lume, a declarat într-un interviu acordat corespondentului agenţiei TASS Diallo Sane, secretar general al Organizaţiei pentru apărarea păcii din Republica Mali. Lupta pentru dezarmare poate şi trebuie să devină platforma în jurul căreia se vor grupa toate forţele iubitoare de pace şi progresiste din zilele noastre. Aspectul economic al dezarmării constituie un factor de seamă pentru ţările slab dezvoltate în lupta împotriva înapoierii, obscurantismului şi mizeriei. Delegaţia din Mali va prezenta la Congresul mondial pentru dezarmare generală şi pace de la Moscova un raport cu privire la dezarmare, în care va fi expus punctul de vedere al Republicii Mali în această problemă“. După ce a arătat că fiecare ţară este datoare să-şi aducă contribuţia pozitivă la rezolvarea problemei dezarmării, Diallo Sane a subliniat: „însemnătatea Congresului mondial pentru dezarmare generală şi pace de la Moscova constă în aceea că la lucrările lui vor lua parte reprezentanţi din aproape toate ţările Uimii; în felul acesta, acolo vor putea fi găsite soluţii acceptabile pentru toate popoarele globului“. ★ BAMAKO 30 (Agerpres). — TASS transmite : Uniunea naţională a oamenilor muncii din Mali, Uniunea femeilor din Mali, Organizaţia pentru apărarea păcii din Mali, Asociaţia veteranilor de război, Comitetul din Mali al solidarităţii afro-asiatice, Uniunea naţională a tineretului din Mali sprijină cu căldură Congresul mondial pentru dezarmare generală şi pace de la Moscova. La Bamako sunt pe terminate pregătirile in vederea Forumului mondial de la Moscova. ★ CONAKRY 30 (Agerpres).—TASS transmite : Biroul Politic al Partidului democrat din Guineea a numit o delegaţie care va participa la Congresul mondial pentru dezarmare generală şi pace. După cum a relatat postul de radio Conakry, din delegaţie fac parte Bengaly Camara, ministrul informaţiilor şi turismului, Dauda Camara, secretarul naţional permanent al Biroului Politic (ambii sunt membri ai Biroului Politic al Partidului democrat din Guineea), Kaba Sory, ambasadorul Guineei in U.R.S.S., şi Barru Samba Safe, secretarul general al secţiei partidului din oraşul Labe. Fîlfîitul acestor aripi să acopere zăngănitul armelor ! Un nou desen al marelui pictor PABLO PICASSO -ooo- După eşecul tratativelor Adoula—Chombe NEW YORK 30 (Agerpres). — Comitetul consultativ al O.N.U. pentru Congo, din care fac parte reprezentanţii ţărilor care au trimis trupe în Congo, a luat vineri în discuţie situaţia creată în această ţară în urma eşecului tratativelor dintre primul ministru Adoula şi şeful secesioniştilor katanghezi, Chombe, într-o informare prezentată comitetului de către secretarul general provizoriu al O.N.U., U Thant, se arată că întreruperea tratativelor a creat o „nouă fază critică” în Congo. El a declarat că în viitoarele săptămîni va putea fi necesară convocarea Consiliului de Securitate pentru a discuta din nou situaţia din Congo. U Thant a anunţat că şeful operaţiunilor O.N.U. în Congo, Robert Gardiner, a fost convocat pentru următoarele zile la New York pentru consultări. Potrivit spuselor secretarului general, autorităţile O.N.U. din Congo au fost alarmate pentru cazul că se vor ivi evenimente noi ca o consecinţă a eşecului convorbirilor. ALGER 30 — Trimisul special AGERPRES, Tudor Vornicu, transmite : Duminică 1 iulie în întreaga Algerie va avea loc votul pentru referendumul de autodeterminare în baza acordurilor de la Evian care prevăd că „crearea statului algerian independent și suveran va fi proclamată în urma unui referendum în rîndul populaţiei Algeriei". Referendumul cu privire la autodeterminarea Algeriei cere alegătorilor să răspundă prin „da“ sau „nu“ la următoarea întrebare: „Vreţi ca Algeria să devină un stat independent care să colaboreze cu Franţa în condiţiile definite prin declaraţiile din 19 martie 1962?“ Referendumul se va desfăşura simultan în toate cele 15 departamente ale Algeriei. După referendum, Franţa va recunoaşte imediat independenţa Algeriei iar organul executiv provizoriu va organiza în patru săptămîni alegeri pentru Adunarea Naţională algeriană, în tot cursul zilei de sîmbătă, ajunul referendumului, atmosfera a fost calmă la Alger, Oran, Bone, ca de altfel în toate celelalte localităţi. „TRĂIASCĂ PACEA“, strigau vineri dimineaţă sutele de arabi care veneau spre centrul oraşului Oran. Populaţia arabă a început să coboare în cartierele în care locuiesc europenii iar în seara zilei de vineri, Comitetul mixt de reconciliere format din cîte 14 membri reprezentînd cele două comunităţi s-a întrunit pentru prima oară. La această întrunire au fost prezente şi 1500 de persoane atît arabi cît şi europeni. Bandele O.A.S.-ului părăsesc în grabă oraşele, cele mai multe îmbarcîndu-se pentru Spania. Trei discursuri au marcat sfîrşitul campaniei pentru referendum. Premierul Ben Khedda a chemat întreaga populaţie să voteze în calm. Primul ministru algerian a vorbit vineri despre reconcilierea celor două comunităţi, despre viitorul noului stat independent. Aproape la aceeaşi oră la Setif, fostul prim-ministru al G.P.R.A., Ferhat Abbas, se adresa în Aspecte din Algeria în ajunul referendumului. In clişeul de sus : Tineri algerieni înscriind pe pavajul unei străzi din Alger lozinci închinate independenţei ţării lor. In clişeul de jos : In cadrul unei adunări electorale ce a avut loc în localitatea Arba s-a desfăşurat defilarea unei unităţi de infirmiere ale Armatei de eliberare naţională a Algeriei. Defilarea a fost primită cu entuziaste urale de populaţia care a participat la adunare, aceeaşi termeni celor ce-1 întîmpinau. Intr-o emisiune de radio Susini, unul dintre conducătorii O.A.S.-ului în Alger a îndemnat populaţia de origină europeană să voteze „da“ la referendumul de autodeterminare. In întreaga Algerie începînd de sîmbătă după-amiază vor fi ridicate toate restricţiile de circulaţie. Legăturile telefonice şi telegrafice au fost în parte restabilite, arta continentului african înregistrează astăzi o nouă şi importantă modificare. In conformitate cu rezoluţia adoptată zilele trecute de Comitetul Nr. 4 al O.N.U. (Comitetul de tutelă) şi aprobată de Adunarea Generală a aceluiaşi for, teritoriile de sub tutela Belgiei, Ruanda şi Burundi (aşa se va numi de acum înainte Urundi) devin, concomitent, începînd de astăzi, două state suverane şi independente. Potrivit clauzelor stipulate în rezoluţie, Belgia este obligată să-şi retragă trupele de pe teritoriile Ruanda şi Burundi pînă la data de 1 august 1962. Aşa cum prevede rezoluţia, începînd de la data de 1 iulie 1962, data proclamării independenţei, trupele belgiene, în curs de evacuare, nu vor mai avea nici un rol, abţinînd Azi are loc Referendumul pentru autodeterminarea Algeriei ! Două noi state independente pe harta Africii RUANDA ŞI BURUNDI du-se de a mai aduce vreun preju- I „coroanei“ belgiene. In loc să-şi resdlictu drepturilor suverane ale populaţiei de pe aceste teritorii. In consecinţă, manevrele de ultimă oră ale reprezentantului Belgiei la O.N.U., care, susţinut activ de delegaţii unor puteri colonialiste, în frunte cu Statele Unite, a cerut introducerea în rezoluţie a unei prevederi potrivit căreia după proclamarea independenţei Ruandei şi Burundei, acestea să aibă „dreptul“ de a încheia un acord privitor la menţinerea trupelor belgiene pe teritoriile lor — manevre prin care, de fapt, se urmăreau scopuri pur colonialiste, s-au soldat cu eşec. De altfel, aşa cum au arătat raportul Comisiei O.N.U. pentru Ruanda- Urundi şi dezbaterile privitoare la viitorul lor în cadrul Comitetului de tutelă şi în Adunarea Generală a O.N.U., autorităţile colonialiste belgiene, cu sprijinul activ al aliaţilor lor din N.A.T.O., au făcut tot ce au putut pentru a-şi perpetua dominaţia în aceste teritorii. Dar, toate tertipurile colonialiştilor n-au ajutat la nimic. Prin lupta ei plină de abnegaţie, populaţia Ruan-dei şi Burundei, menţinută vreme în-n delungată sub jugul colonialismului străin, şi-a găsit calea spre libertate. Proclamarea independenţei de stat Ruandei şi Burundei este un pas important pe care populaţia mult în-, cercată de pe aceste teritorii îl face pe calea spre deplina şi adevărata sa libertate. ★ Situat în Africa Ecuatorială, între Congo (fost belgian), Uganda şi Tanganica, teritoriul Ruanda-Urundi are o suprafaţă de 54.200 km2 şi o populaţie de aproximativ 5.000.000 de locuitori, dintre care circa 2.600.000 în Ruanda şi peste 2.300.000 în Burundi. Cele mai vechi date despre statele de pe acest teritoriu care se cunosc, datează din secolul al XVII-lea. Primii călători europeni (englezi și germani) au pătruns în Ruanda-Urundi în a doua jumătate a secolului al XIX-lea. Acest teritoriu a devenit curînd obiectul luptei între colonialiștii belgieni, care stăpîneau deja Congo, pe de o parte, şi cei englezi şi germani, pe de altă parte, în cele din urmă, au biruit colonialiştii germani, care au reuşit să-şi îndepărteze rivalii şi să transforme acest teritoriu în colonie a imperiului prusac. Prin tratatul de pace de laVersailles din 1919, Ruanda- Urundi a fost predată Belgiei, iar în anul 1922 i-a fost atribuită ca teritoriu sub mandat de către fosta „Ligă a Naţiunilor“. După cel de al doilea război mondial, printr-o hotărîre a Adunării Generale a O.N.U., adoptată în 1946 sub presiunea „maşinii de vot“ americane de atunci, Ruanda- Urundi a fost trecută sub tutela Belgiei, ţară care şi-a încălcat în mod sistematic şi brutal obligaţiile de putere tutelară şi care a continuat să considere acest teritoriu o colonie afeste angajamentele pe care şi le-au luat în legătură cu hotărîrea O.N.U. privitoare la tutela lor asupra Ruandei-Urundi, autorităţile colonialiste belgiene au adîncit şi mai mult barbarele orînduieli instaurate cu decenii în urmă. Economia acestui teritoriu a fost menţinută pe mai departe într-o cruntă înapoiere. Bogăţiile ţării (cafeaua, tutunul, bumbacul, aurul, cositorul, wolframul etc.) continuă să fie exploatate In mod nemilos, de către monopoliştii belgieni şi nord-americani. In acelaşi timp, nivelul de viaţă din această ţară este extrem de scăzut. Marea majoritate a locuitorilor băştinaşi suferă în mod cronic de foame. Ei nu au posibilitatea să mănince decit o singură dată pe zi. In ţară se simte o lipsă acută de aşezăminte social-culturale. Pentru zecile de mii de tuberculoşi nu există decit un singur spital cu 300 de paturi. Medicamentele sunt ca şi inexistente. Cît de neagră este mizeria populaţiei autohtone se poate vedea şi din faptul că majoritatea ei se mai îmbracă încă şi in zilele noastre în frunze de banane şi în pieile netăbăcite ale animalelor sălbatice pe care le vînează, trăind în colibe mizere din lut. In repetate rînduri, populaţia autohtonă s-a ridicat la luptă împotriva „civilizatorilor“ pentru eliberarea de sub jugul colonialismului belgian. Forţele colonialiste au ripostat întotdeauna prin represiuni în masă, asasinate şi arestări. Sate întregi, ai căror locuitori erau bănuiţi că sprijină sau simpatizează numai cu lupta pentru libertate a patrioţilor locali, au fost rase de pe suprafaţa pămintului. Populaţia autohtonă nu s-a lăsat însă intimidată. O dată cu înfiinţarea primelor partide politice, în urmă cu cîţiva ani, lupta de eliberare a populaţiei de pe acest teritoriu a luat o amploare şi mai mare. Proclamarea independenţei de stat a teritoriilor Ruanda şi Burundi este primită cu bucurie de poporul român, care militează cu consecvenţă pentru transpunerea cit mai rapidă în viaţă a prevederilor Declaraţiei cu privire la acordarea independenţei ţărilor şi popoarelor coloniale, la lichidarea imediată și totală a odiosului sistem al colonialismului. Exprimînd simțămintele poporului nostru, reprezentantul Republicii Populare Române la O.N.U., luînd cuvîntul în cadrul dezbaterilor din Comitetul de tutelă cu privire la viitorul teritoriilor Ruanda şi Urundi, a spus, printre altele : „Aş dori să aduc salutul nostru membrilor delegaţiei teritoriilor Ruanda şi Urundi prezenţi aici şi să exprim via noastră speranţă de a-i vedea în curînd printre noi, ca reprezentanţi ai unor state suverane, membri cu drepturi egale ai comunității Naţiunilor Unite“, EMILIAN GĂINĂ OC OO OO OO OO OO OO OO (50 OC <50 OO OO OO (50 OO OO OO OO OO OO OO OO OO OO (50 OO OO (50 OC OC OO OO OO OO OO C© OO (50 OO OG DO OO OOOO0000(5000(5000C30 00(50COCO0000(50000000(50(50OOOOOOOOOOOOOOÄDOC 3 ' 5i|Ss -------^ OO00000000OOOOOO000000000000000000000 ' 00000000CX300 OO000000OO00000000 000000OO ( Cuvîntarea lui Ben Khedda ALGER 30 (Agerpres). — Preşedintele Guvernului Provizoriu al Republicii Algeria, Ben Yussef Ben Khedda, a vorbit vineri seara la posturile radiodifuziunii din Alger. In ultimul timp, a declarat el, masele populare algeriene, militanţii Frontului de Eliberare Naţională şi ai Armatei Naţionale de Eliberare au făcut faţă unor grele încercări. In acest timp s-au obţinut rezultate măreţe pe planul organizării maselor, al aplicării încetării focului şi al respectării acordurilor de la Evian. La baza succesului poporului algerian se află sprijinul entuziast şi conştient acordat de poporul algerian politicii noastre care a dus la acordurile de la Evian. După ce a anunţat că peste cîteva zile G.P.R.A. va părăsi exilul şi se va instala în Algeria, Ben Khedda a continuat: Guvernul Provizoriu al Republicii Algeria este exponentul suveranităţii naţionale, de la crearea sa şi pînă în momentul cînd va remite puterile sale reprezentanţilor aleşi ai poporului. Noi ne vom continua activitatea pînă cînd misiunea noastră istorică va fi îndeplinită, fiind demni de încrederea ce şi-o pun în noi poporul, Frontul de Eliberare Naţională şi Armata de Eliberare Naţională. O dată cu dobîndirea independenţei vom continua să respectăm acordurile de la Evian şi să arătăm capacitatea noastră de a construi şi conduce ţara. Ordinea şi securitatea, a subliniat Ben Khedda, vor fi asigurate și garantate tuturor celor care locuiesc în Algeria, fără deosebire de rasă sau confesiuni religioase. Atît bunu- rile cît și integritatea personală vor fi fi respectate. La 9 octombrie Uganda va deveni independentă LONDRA 30 (Agerpres). — Uganda urmează să devină independentă la 9 octombrie a. c., se spune într-un comunicat dat publicităţii la Londra la sfîrşitul conferinţei cu privire la problemele constituţionale ale Ugandei. în comunicat se arată că în cursul conferinţei, la care au luat parte reprezentanţi ai populaţiei din Uganda şi reprezentanţi ai guvernului englez, au fost adoptate hotărîri cu privire la problemele fiscale, problemele relaţiilor dintre diferitele principate care compun Uganda şi guvernul central al ţării, precum şi în alte probleme. Buganda, cea mai bogată provincie a Ugandei, va dispune de autonomie în cadrul unor relaţii federale cu guvernul central. După proclamarea independenței, Uganda va rămîne în Commonwealthul britanic. România liberă cuntarea rostită de N. S. Hruşciov la Consfătuirea lucrătorilor din direcţiile teritoriale de producţie agricolă din regiunile centrale ale R.S.F.S.R. MOSCOVA 30 (Agerpres) TASS transmite : La 30 iunie ziarul „PRAVDA“ a publicat textul cuvîntării rostite de N. S. Hruşciov la Consfătuirea lucrătorilor din direcţiile teritoriale de producţie agricolă din regiunile centrale ale R.S.F.S.R. Textul cuvîntării ocupă peste trei pagini de ziar. N. S. Hruşciov a declarat că, potrivit previziunilor preliminare, dacă nu se va înregistra o înrăutăţire a condiţiilor de maturizare a cerealelor, în acest an în Uniunea Sovietică vor exista posibilităţi reale pentru a se recolta aproximativ 9—10 miliarde poduri de cereale. „Nu am recoltat niciodată o asemenea cantitate de cereale“, a adăugat el. N. S. Hruşciov a subliniat că „în momentul de faţă starea semănăturilor este satisfăcătoare" El a precizat că în acest an planul însămînţărilor de primăvară a fost îndeplinit în proporţie de 103 la sută, în total colhozurile şi sovhozurile au semănat culturi de primăvară pe o suprafaţă de 148 081 000 ha, adică cu 14 728 000 ha mai mare ca anul trecut. După cum a arătat N. S. Hruşciov, semănăturile de grîu s-au lărgit cu 3 500 000 ha. Porumbul a fost semănat pe o suprafaţă de 34 926 000 ha, adică cu 11 milioane ha mai mare ca anul trecut. Au fost lărgite semănăturile de mazăre, hrişcă, mei, fasole, soia. S-au extins semănăturile de sfeclă de zahăr pentru furajarea vitelor. Această cultura a fost semănată pe o suprafaţă de 2 660 000 ha, cu 1 460 000 ha mai mare ca anul trecut. Nikita Hruşciov a arătat de asemenea că achiziţiile de carne şi lapte au crescut întrucîtva în comparaţie cu anul trecut. La data de 1 iunie a.c. efectivul vitelor cornute mari a crescut cu 5 600 000 capete în comparaţie cu 1961 (vaci — cu 1 918 000 capete, porcine — cu 4 370 000 capete, ovine — cu 2 218 000 capete). N. S. Hruşciov a scos în evidenţă marea însemnătate a aplicării principiului cointeresării materiale ca pîrghie puternică a avîntului creşterii animalelor. In această ordine de idei el a subliniat că majorarea preţurilor de achiziţie la carne a contribuit la cointeresarea materială a lucrătorilor din agricultură în avîntul creşterii animalelor. „Este necesar să se înţeleagă în mod profund că dacă astăzi noi am majorat preţurile de achiziţie şi preţurile cu amănuntul la carne şi unt, acest lucru urmăreşte sporirea considerabilă a producţiei de produse animaliere. Implicit s-a făcut un pas important spre rezolvarea problemei satisfacerii depline a nevoilor crescînde ale oamenilor sovietici în produse alimentare. Prin urmare, această măsură necesară şi importantă corespunde intereselor întregului popor“, a spus N. S. Hruşciov. N. S. Hruşciov a analizat sarcinile direcţiilor teritoriale de producţie — organe principial noi de conducere a agriculturii. „Deosebirea radicală între noile organe agricole şi cele vechi constă în faptul că noile organe au fost înfiinţate exclusiv pentru conducerea producţiei din colhozuri şi sovhozuri“. Totodată, el a subliniat că „dacă ar fi să facem o comparaţie cu industria, direcţia de producţie trebuie să constituie un consiliu economic sui-generis — Consiliul Economic pentru un anumit grup de gospodării“. N. S. Hruşciov a declarat că în U.R.S.S. s-au ivit posibilităţi reale de a se comasa raioanele. El a spus : „După cît se pare, tocmai direcţiile de producţie vor deveni baza noii diviziuni administrative a regiunii, ţinutului, republicii“. După ce a arătat că, sub forma în care s-au menţinut astăzi, raioanele sunt un fenomen al perioadei de tranziţie, Nikita Hruşciov a spus că „raionarea existentă este deja perimată“. Preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S. a vorbit despre necesitatea de a se ridica spiritul de răspundere pentru aplicarea în producţie a realizărilor ştiinţei şi a experienţei înaintate. „Astăzi direcţiile de producţie sunt datoare să treacă cu seriozitate la studierea metodelor avansate de conducere a agriculturii, la aplicarea realizărilor ştiinţei şi a experienţei înaintate în producţia colhoznică şi sovhoznică". N. S. Hruşciov a declarat că în lupta pentru sporirea producţiei de produse agricole rolul hotărîtor revine creşterii productivităţii muncii în colhozuri şi sovhozuri. Cu acest prilej el a subliniat că în multe întreprinderi fruntaşe dintr-o serie de ramuri ale industriei, productivitatea muncii întrece cele mai înalte realizări din ţările capitaliste dezvoltate. „In ansamblu însă avem încă mult de făcut atît în industrie, cît şi, mai ales, în agricultură, pentru a întrece cele mai dezvoltate ţări capitaliste sub raportul productivităţii muncii“, a spus N. S. Hruşciov. Numai prin munca dîrză, prin organizarea pricepută a lucrărilor, se poate învinge în întrecerea cu capitalismul. A munci cu dîrzenie aceasta nu înseamnă a azvîrli pămîntul dintr-un loc într-altul, ci a învăţa cu perseverenţă cele mai bune procedee, metodele noi, mai avansate de conducere a economiei“, a declarat N. S. Hruşciov. Vorbitorul a subliniat: „A livra mai multe produse de bună calitate cu o cheltuire mai mică de muncă şi mijloace — iată ce este esenţial în conducerea producţiei colhoznice şi sovhoznice“. Nikita Hruşciov a subliniat că este extrem de important să se facă totul pentru ca în viitorul cel mai apropiat să se cucerească prima redută din sectorul zootehnic — să se producă 7500 kg. de carne la 100 ha de teren arabil și 1600 kg. la 100 ha. de alte terenuri. „După cucerirea acestor redute, este necesar să se meargă mai departe, să se pregătească asaltarea unor redute şi mai greu de cucerit. Dispunem de toate posibilităţile pentru aceasta“. Din 1950, în R. F. G. Peste 480.900 de gospodării ţărăneşti au dat faliment BONN 30 (Agerpres). Pentru a proteja interesele marilor proprietari agricoli, îmbunătăţindu-le posibilităţile de concurenţă, guvernanţii de la Bonn promovează o politică de eliminare treptată a gospodăriilor vest-germane mici și mijlocii. Werner Schwartz, ministrul agriculturii de la Bonn, a declarat recent că politica guvernului de „însănătoșire" a agriculturii constă în a menține numai acele gospodării agricole care au peste 30 de ha. Ca rezultat al acestei politici, în viitorii cîţiva ani, 700.000— 800.000 de gospodării ţărăneşti mici şi mijlocii vor dispare. Conform datelor statistice, începind din 1950, peste 400.000 de gospodării ţărăneşti din Germania occidentală au dat faliment. Numai în 1961, numărul gospodăriilor ţărăneşti a scăzut cu 200.000. Duminică 1 iulie 1962 — nr. 5510 ÎN CITEVA RÎNDURI • Nikita Hruşciov, prim-secretar al C.C. al P.C.U.S., a primit pe membrii conducerii P.C. din Spania — Dolores Ibarruri, preşedintele partidului, I. Gallega şi R. Mendezona, membri ai Comitetului Executiv al P.C. din Spania. Intre Nikita Hruşciov şi membrii conducerii Partidului Comunist din Spania a avut loc o convorbire și un schimb de păreri în problemele de interes reciproc. (TASS). • Alfons Gorbach, cancelarul federal al Austriei, care se află în Uniunea Sovietică într-o vizită oficială, a sosit la Leningrad. (TASS). • La Teatrul „Bugeiza“ din Tokio a avut loc o seară culturală românească dedicată comemorării morţii lui I. L. Caragiale, organizată de Asociaţia de prietenie romîno-japoneză şi conducerea teatrului „Bugeiza". Profesorul Kosei Yamakawa, regizorul teatrului, care a vizitat recent ţara noastră, a vorbit celor prezenţi despre viaţa culturală din R. P. Romînă. (Ag.). • Agenţia ANTARA a transmis comunicatul Ministerului Poliţiei din Indonezia cu privire la rezultatele cercetărilor efectuate în legătură cu atentatul la viaţa preşedintelui Sukarno din mai a.c. In comunicat se arată că poliţia a descoperit documente care demonstrează că organizatorii atentatului au acţionat în strînsă legătură cu complotişti străini. Cercetările continuă. (Ag.). • Adunarea Naţională a Tanganicăi a aprobat propunerea guvernului ca Republica Tanganica să fie proclamată la 9 decembrie — ziua primei aniversări a independentei Tanganicăi. (Ag.). • Misiunea O.N.U. care s-a ocupat cu cercetarea situaţiei din Noua Guinee — teritoriu aflat sub tutela Australiei —a prezentat un raport propunînd să se întreprindă în acest teritoriu, transformat de fapt într-o colonie a Australiei, o serie de măsuri care prevăd reforme constituționale. Intre altele, misiunea recomandă introducerea sistemului alegerilor directe spre a crea un nou organ legislativ mai reprezentativ. (Ag.). • Docherii din portul Sydney (Australia) au declarat grevă, cerînd să fie amînată hotărîrea administraţiei care a concediat 189 de muncitori. Ca urmare a grevei, pe 32 de nave acostate în port au încetat muncile de încărcare şi descărcare. (Ag.). • Potrivit ştirilor primite din Laos, guvernul provizoriu de coaliţie al Laosului a constituit un comitet de armistiţiu, din care fac parte reprezentanţi ai tuturor celor trei grupuri politice reprezentate în cabinet. (TASS). Redacţia: Piaţa Scînteii. Tel. 17.60.10. Administraţia : 17.60.20. Interior 1.400 Abonamentele M primesc la toate oficiile poştale, factorii poştali şi denzorii din întreprinderi şi instituţii. Tiparul Combinatul Poligrafic Casa Scînteii