România Liberă, martie 1966 (Anul 24, nr. 6647-6661)

1966-03-01 / nr. 6647

Consemnări CU CÂTEVA săptămîni în urmă, la rubrica de față era consemnat faptul că „un muzeu reprezentativ cum este acela de istorie a oraşului București române anonim in peisajul străzii, neanunțat de o firmă corespunzătoare“. Drept răspuns, direcția muzeului ne informează textual că „instituţiile de cultură nu au nevoie de firme speciale ca magazinele, că nu trebuie să li se facă reclamă“. Şi noi care am... cutezat să credem că tocmai prin importanţa lor, prin opera de educaţie pe care sunt chemate să o îndeplinească, merită o atenţie specială, trebuie să se facă remarcate în cit mai mare măsură !... REMARCÎND cu satisfacţie că noul îşi croieşte drum în sectorul comercial, prin diferite forme de servire, cititorul nostru Caramfil Teodorescu din Bucureşti ne transmite o propunere interesantă, pe care o supunem spre studiere organelor în drept. „Filiera greoaie a servirii în farmacii consumă încă mult timp cetăţenilor. Pentru procurarea unui medicament, eşti nevoit să faci coadă, de trei ori, o dată ca să te interesezi la ghişeu despre el, a doua oară pentru plată şi a treia oară pentru a lua medicamentul respectiv. N-ar fi mai simplu — cînd e vorba de produse finite (tablete, fiole etc) să se introducă plata directă la ghişeu ?“. „FOLOSIŢI apele minerale de băut şi apele medicinale“. Iată o reclamă care, în practică — în unele cazuri — se dovedeşte de prisos. Apa medicinală „Malnaş", de pildă, este apreciată pentru diferite maladii; în Bucureşti însă sînt perioade cînd trebuie să faci adevărate „crosuri“, de la magazin la magazin, ca s-o găseşti, sau ca să n-o găseşti... Şi apele de masă ,,Borsec“ sau „Biborţeni" vin rar în unele unităţi. CONDUCEREA Întreprinderii de alimentaţie publică locală ,,Cofetarul“ din Braşov a introdus în ultimul timp în unităţile sale o metodă originală de vînzare a unor produse mai puţin solicitate de cumpărători. Bunăoară la patiseria „Unic“ de pe strada Republicii , aprovizionată din belşug cu diferite băuturi — berea nu se vinde decît împreună cu plăcinta cu carne sau cu brînză, (produse ce nu satisfac în permanenţă gusturile cumpărătorilor). Datorită acestui fapt se ajunge in repetate rînduri la discuţii neplăcute între personalul de aici şi cumpărători. IATĂ, în cîteva cuvinte, rezultatul unui raid anchetă „fulger" pe tema „prezenţa băncilor în parcuri“, inspirată de vremea primăvăratecă , în marile parcuri bucureştene ele şi-au făcut de acum apariţia, îmbiind lumea la odihnă. Dar o mulţime de grădini de cartier le mai duc încă lipsa, deşi amatori de soare sunt destui pretutindeni. Cîteva adrese ale unor spaţii verzi neglijate : b-dul Republicii, b-dul Dimitrov (staţia Horei), şos. Mihai Bravu (staţia Vaselor), şos. Colentina (la podul Colentina şi la piaţa Colentina). SEMNELE primăverii au început să se arate. Şi ieri, în Bucureşti a fost cald, astfel că paharul de sirop sau sticla de euro au fost solicitate de numeroşi cetăţeni. La chioşcul specializat din faţa Gării Basarab din Bucureşti, cerinţele acestea au rămas însă nesatisfăcute. — O băutură răcoritoare ? Găsiţi după colţ, la... Aprozar ! — îți spune vînzătoarea. Păcat de firmă ! IN 24 DE ORE Luni dimineaţa a plecat spre Cipru tovarăşul Simion Bughici, membru al C.C. al P.C.R., care va participa, ca reprezentant al Partidului Comunist Român, la lucrările celui de-al XI-lea Congres al Partidului Progresist al Oamenilor Muncii din Cipru (AKEL). La plecare, pe aeroportul Băneasa, se aflau tovarăşii Ene Ţurcanu şi Ghizela Vass, membri ai C.C. al P.C.R., Ion Iliescu, Ion Păţan, Ion Savu şi Mihai Sion Bujor, membri supleanţi ai C.C. al P.C.R., activişti de partid. Luni dimineaţa, Gheorghe Cioară, ministrul comerţului exterior, a primit misiunea industrială franceză, în frunte cu Rene Georges Vuilliers, preşedintele Consiliului naţional al patronatului francez. Au fost prezenţi, la întrevedere, Victor Ionescu, preşedintele Camerei de Comerţ, membri ai conducerii Ministerului Comerţului Exterior, conducători ai unor întreprinderi de comerţ exterior. Au fost de faţă Jean Louis Pons, ambasadorul Franţei la Bucureşti şi membri ai ambasadei. In cursul după-amiezii, oaspeţii francezi au făcut o vizită prin Capitală şi au asistat la un spectacol de operă. * Delegaţia Consiliului Central al Sindicatelor, condusă de tov. Nicolae Oniga, şeful Comisiei pentru activitatea cultural-educativă a C.C.S., care la invitaţia Uniunii Marocane a Muncii a făcut o vizită de zece zile în Maroc s-a înapoiat în Capitală. în această perioadă, delegaţia a vizitat întreprinderi şi instituţii social-culturale din principalele oraşe ale ţării, a avut întîlniri cu conducerea Uniunii Marocane a Muncii, cu activişti sindicali şi cu oameni ai muncii marocani. ★ La sesiunea de referate a Institutului de cercetări zootehnice, care a început luni în Capitală se prezintă rezultatele unor noi cercetări ştiinţifice efectuate în institut şi staţiunile experimentale ale acestuia. Multe din comunicările prezentate se referă la alimentaţia animalelor şi tehnologia de pregătire a nutreţurilor, ameliorarea raselor, creşterea şi întreţinerea animalelor. Atrag atenţia referatele privind folosirea substanţelor azotate neproteice în hrana porcinelor, folosirea unor noi surse furajere : bobul, drojdia furajeră, ştraţurile de Soia, anumite soiuri de fasole etc. precum şi rezultatele bune obţinute în ameliorarea rasei de vaci— Brună şi Roşie dobrogeană prin încrucişarea cu tauri de rasa Jerssey — de pe urma căreia s-au obţinut animale de carne cu un procent sporit de grăsime. Un loc important în cadrul sesiunii îl ocupă şi rezultatele obţinute pînă acum, în cercetarea fundamentală. * Incepînd din ziua de 1 martie a.c. autobuzele de pe linia 35 își reiau traseul de la strada Verdi prin Barbu Văcărescu, strada Ceaikovski, b-dul Kalinin, strada Aviator Radu Beller, Calea Dorobanţi, strada Cosmonauţilor, b-dul Magheru şi în continuare pe traseul existent, pînă la parcul Moara Vitan. De la aceeaşi dată, tramvaiul 27 îşi modifică traseul, circulînd din şoseaua Mihai Bravu pe calea Dudeşti, b-dul Ion Sulea, pînă în cartierul Dudeşti-Cioplea (capătul tramvaiului 18) ; restul traseului spre Gara de Nord rămîne neschimbat. Editura Meridiane, împreună cu C.L.D.C.-Bucureşti, organizează o întîlnire cu cititorii, cu ocazia primei zile de difuzare a lucrării „Monumente ale naturii din România“. La întîlnire vor lua parte acad. Nicolae Sălăgeanu, acad. Miltiade Filipescu, dr. M. Băcescu şi prof. I. Popescu-Zeletin, care vor da autografe. Manifestarea are loc miercuri, 2 martie, ora 18:09, în localul Librăriei Universale din Calea Victoriei nr. 45 — Bucureşti. ★ In concertul susţinut luni seara, în sala Ateneului, orchestra simfonică a Cinematografiei a avut ca oaspeţi doi muzicieni străini: pe dirijorul Per Dreier din Danemarca şi pe pianistul Rognvaldur Sigurjonsson din Islanda. Acesta din urmă a interpretat Concertul nr. 1 în re minor pentru pian şi orchestră de Brahms. Programul a mai cuprins uvertura „Rienzi“ de Wagner şi Simfonia a II-a de Sibelius. PRONOEXPRES Premiile concursului Pronoexpres nr. 8 din 23 februarie 1966 : Categoria 1: 2 variante a 48 041 lei; Categoria a II-a : 9 variante a 11 565 lei; Categoria a IlI-a : 57 variante a 1 966 lei; Categoria a IV-a : 420 variante a 343 lei; Categoria a V-a : 1 246 variante a 115 lei; Categoria a VI-a : 7 919 variante a 25 lei. A. D. A. S. Administraţia Asigurărilor de Stat anunţă : la tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de persoane, din 28 februarie 1966, au ieşit următoarele opt combinaţii de litere : E.W.J. J.B.X. W.D.X. M.G.V. C.E.A. I.L.U. I.U.X. B.U.I. ★ ★ SPORT • SPORT • SPORT După trei zile de schi la Poiana Braşov şi Predeal Ediţia din acest an a campionatului internaţional de schi al ţării noastre a reunit timp de trei zile pe pîrtiile de la Poiana Braşov şi Predeal un număr mare de specialişti ai genului din Franţa, Bulgaria, R. D. Germană, Italia, Noua Zeelandă şi România care au oferit asistenţei întreceri deosebit de spectaculoase. Fără îndoială cea mai mare contribuţie la reuşita competiţiei şi-au adus-o schiorii francezi Leo Lacroix, Pierre Stamos şi Michel Arpid, un trio care şi-a demonstrat cu prisosinţă clasa internaţională. Mai ales Lacroix, nume bine cunoscut în lumea schiului mondial, a încîntat spectatorii prin uşurinţa şi graţia cu care se strecoară printre porţi. In această companie valoroasă a ieşit la iveală din nou, că schiul românesc nu dispune de prea multe elemente dotate, capabile să facă faţă cu succes unor întreceri cu adversari redutabili. Este o deficienţă mai veche care persistă încă şi va continua să persiste atîta vreme cit munca de pregătire ce se desfăşoară în cluburi nu va marca acel salt calitativ care să o situeze la nivelul cerinţelor internaţionale. Avem cîţiva schiori şi antrenori talentaţi, pasionaţi, dar cu toate acestea de ani de zile progresul înregistrat de schiul nostru este aproape imperceptibil. Kurt, Gohn, Cornel Tăbăraş, juniorii Dan Cristea şi Dorin Munteanu, dar mai ales primul dintre ei, au demonstrat cîteva lucruri frumoase în acest concurs dar numai cu atît nu ne putem declara mulţumiţi. Se impune o analiză multilaterală, sub toate aspectele, a activităţii ce se desfăşoară la cluburi şi asociaţii, o analiză care să ducă la luarea unor măsuri care să contribuie în viitorii ani la ridicarea pe o treaptă superioară a schiului nostru. Revenind la concurs, trebuie subliniat efortul federaţiei de specialitate pentru asigurarea unei excelente organizări, subliniată de altfel şi de dl. Honoré Bonnet, antrenorul echipei Franţei. Nu aceleaşi aprecieri avem însă la adresa întreprinderii de exploatare a bazelor sportive care nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate faţă de federaţia de schi. I.E.B.S. a primit din bugetul federaţiei bani pentru cheltuieli de organizare, dar nu s-a achitat nici de cele mai elementare obligaţii. Sîmbătă, la Predeal nu a existat, aşa cum se obişnuieşte, o staţie de amplificare prin intermediul căreia miile de spectatori să ia cunoştinţă măcar de numele celui care se află în cursă, ca să nu mai vorbim de necesitatea unei prezentări a schiorilor de peste hotare. ION BOCIOACA Uzina de prototipuri şi reparaţii pentru utilaje chimice din Făgăraş este cunoscută ca un adevărat mecanic-şef al industriei noastre chimice. După cum se vede în clişeu, in secţia de utilaje a uzinei, lăcătuşii Ion Piciu şi Mircea Corşotea, alături de sudorul Ion Eudorfer, execută din aluminiu subansamblul unui filtru destinat Combinatului de îngrășăminte chimice de la Turnu Măgurele Foto : NICU VASILE LISTA DE CÎȘTIGURI la depunerile pe obligațiunile C.E.C. cu cîștiguri TRAGEREA LA SORȚI DIN 28 FEBRUARIE 1966 3 Valoarea cîștigurilor Seria oblig, cîștigătoare Nr crt. al oblig c ** 7 o cîstigat parțială totală 1 05.709 01 100.000 100.000 1 29.287 33 75.000 75.000 1 18.305 14 50.000 50.000 1 15.807 02 25.000 25.000 1 24.429 26 10.009 10.000 1 06.712 19 5.000 1 09.802 17 5.000 1 12.490 44 5.000 1 23.058 19 5.000 1 36.559 43 5.000 1 51.177 10 5.000 35.000 1 59.212 16 5.000 Terminația seriei 60 186 30 2.000 60 60 206 218 08 37 2.000 2.000 360.000 60 128 10 1.000 120.000 60 344 50 1.000 600 02 32 800 690 47 43 800 600 58 26 800 1.440.000 2112 TOTAL 1 2.215.000 PE S o Echipa de fotbal Rapid Bucureşti a susţinut pînă în prezent două meciuri de la sosirea la Teheran. Fotbaliştii români au terminat la egalitate 0—0 cu Darai şi au învins cu 4—1 echipa Ararat din Teheran. Miercuri tot la Teheran, Rapid joacă în compania echipei Javan. • Aseară, la Budapesta s-a disputat al doilea meci dintre echipele de tineret ale României şi Ungariei la hochei pe gheaţă. Din nou victoria a revenit hocheiştilor români : 3—1 (1—0 ; 1—1 ; 1—0). în primul joc echipa României cîştigase cu 7—0. Aseară a sosit în Capitală echipa de fotbal Espanol Barcelona, care miercuri la Braşov va întîlni în cel de al treilea meci echipa Steagul Roşu în cadrul „Cupei oraşelor tîrguri“. • Au luat sfîrşit campionatele internaţionale de tenis de masă ale R. F. Germane, la care sportivii români au obţinut un frumos succes cîştigînd două din cele cinci titluri puse în joc. La simplu femei, Maria Alexandru, după ce în semifinale a întrecut-o pe Diana Rowe (Anglia), cu 3—1, CURT a învins-o în finală pe Shannon (Anglia) cu scorul de 3—0 (23—21, 21—13, 21—15). In proba de dublu mixt, cuplul Maria Alexandru-Dorin Giurgiucă a învins în finala probei perechea cehoslovacă Luzova- Miko cu 3—0 (23—21, 27—25, 22—20). • Recordmana României, Cristina Balaban, a cîştigat proba de 100 m spate din cadrul concursului internaţional de nataţie de la Magdeburg, la care au participat sportivi şi sportive din cinci ţări. Ea a fost cronometrată în 1’10”4/10 (nou record românesc). V. Costa, clasat pe locul doi la 100 m bras cu 1’11”8/10, a stabilit un nou record al României la această probă. Cristina Balaban a parcurs în acelaşi concurs 200 m liber în 2’24” 4/10 (nou record al tării). • In prezența a peste 5 000 de spectatori, pe patinoarul artificial „23 August“ din Capitală s-a desfăşurat întîlnirea internaţională de hochei pe gheaţă dintre echipele selecţionate ale României şi Finlandei. La capătul unui joc spectaculos, hocheiştii români au obţinut o frumoasă victorie cu scorul de 7—3 (0—1; 3—1 ; 4—1). Curier La sfârşitul acestei săptămîni vor fi organizate următoarele excursii : • BUCUREŞTI : o zi şi jumătate la cabanele din zona Văii Prahovei. • REGIUNEA BANAT : Timişoara-Herculane-Orşova ; Timişoara-Arad-Şiria; Timişoara- Semenic ; Deta-Timişoara; Herculane-Orşova-Ada Kaleh ; Lugoj-Timişoara; Arad-Cluj. • CLUJ : Sibiu; Braşov; Tg. Mureş; Cheile Turzii; Muntele Băişoara; Someşul Rece; Bucureşti; Cluj-Oradea-Arad-Timişoara. • REGIUNEA GALAŢI , din Galaţi, Brăila, Focşani şi Tecuci, la Bucureşti şi din aceleaşi oraşe, pe Valea Oituzului şi Valea Prahovei, turistic • REGIUNEA IAŞI : Iaşi- Bucureşti ; Iaşi-Tg. Neamţ-Bicaz-Bacău ; Iaşi-Suceava-Rădăuţi-Putna-Suceviţa-Gura Humorului ; turul oraşului Iaşi; Vaslui-Iaşi. • ORADEA : Cluj; Stîna din Vale ; Meziad. • REGIUNEA PLOIEŞTI : Ploieşti-Predeal ; Ploieşti-Sinaia ; Ploieşti-Bucureşti ; Ploieşti- Braşov ; Ploieşti-Poiana Braşov; Buşteni-Poiana Braşov. • SIBIU : Sibiu-Sinaia-Braşov-Poiana Braşov ; Sibiu Păltiniş. • SUCEAVA : Suceava-Vatra Dornei-Cîmpulung Moldovenesc - Voroneţ - Gura Humorului ; Suceava-Suceviţa-Putna- Rădăuţi-Dragomirna ; Suceava- Moldovița-Vatra Dornei. VARŞOVIA: Ambasadorul român primit de preşedintele Consiliului de Stat al R. P. Polone VARŞOVIA 28. — Corespondentul Agerpres, Gh. Gheorghiţă, transmite: In legătură cu plecarea sa definitivă din R. P. Polonă, Gheorghe Diaconescu, ambasadorul Republicii Socialiste România în R. P. Polonă a fost primit, la 28 februarie a.c., în audienţă de Edward Ochab, membru al Biroului Politic al C.C. al P.M.U.P., preşedintele Consiliului de Stat al R. P. Polone. Convorbirea, care a avut loc cu acest prilej, s-a desfăşurat într-o atmosferă cordială, prietenească. ★ VARŞOVIA 28 — în seara zilei de 28 februarie a.c., cu ocazia plecării sale definitive din Republica Populară Polonă, Gheorghe Diaconescu, ambasadorul Republicii Socialiste România la Varşovia, a oferit o recepţie. Au participat Jan Karol Wende, vice-mareşal al Seimului, Witold Trampczynski, ministrul comerţului exterior, Zygmund Moskwa, ministrul telecomunicaţiilor, Henryk Jablonski, ministrul învăţămîntului superior, Jerzy Albrecht, ministrul finanţelor, Janusz Hrynkiewicz, ministrul industriei grele, Edward Sznaider, ministrul comerţului interior, Janusz Burakiewicz, ministrul navigaţiei, Jerzy Bordzilowski, general de armată, locţiitor al ministrului apărării naţionale, reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Externe, reprezentanţi ai unor organizaţii de masă. Au participat, de asemenea, şefi ai unor misiuni diplomatice acreditaţi la Varşovia, ziarişti. Recepţia s-a desfăşurat într-o atmosferă cordială, prietenească. Se împlinesc astăzi 45 de ani de la crearea Partidului Popular Revoluţionar Mongol, conducător încercat al poporului mongol în lupta sa pentru construirea socialismului. La 1 martie 1921, cînd Cioibalsan, Suhe Bator şi alţi înflăcăraţi luptători revoluţionari au înfiinţat Partidul Popular Mongol (care şi-a schimbat numele în Partidul Popular Revoluţionar Mongol în 1924, la al III-lea Congres al său), în Mongolia domnea un regim absolutist, ce ţinea poporul într-o cruntă asuprire şi înapoiere. Relaţiile feudale erau dominante. Peste 90 la sută din populaţia ţării era analfabetă, în timp ce funcţionau aproape 3 000 lăcaşuri de cult, în întreaga ţară nu era decît o singură şcoală laică, pentru fiii feudalilor. Crearea Partidului Popular Revoluţionar Mongol a dat un puternic impuls năzuinţelor fierbinţi spre eliberare ale maselor de exploataţi. în 1921, în Mongolia a avut loc o revoluţie populară, antiimperialistă şi antifeudală, condusă de Partidul Popular Revoluţionar Mongol, revoluţie care a zdrobit dominaţia hanilor. După trei ani, în 1924, a fost abolită monarhia, fiind proclamată Republica Populară Mongolă. In cei 45 de ani care au trecut de la înfiinţarea sa, Partidul Popular Revoluţionar Mongol, exprimînd interesele vitale ale maselor largi populare şi întemeindu-şi activitatea pe învăţătura marxistleninistă, a condus poporul mongol pe drumul luptei pentru făurirea unei vieţi noi, socialiste. Au avut loc asemenea procese istorice ca realizarea cooperativizării agriculturii, punerea bazelor industrializării, lichidarea analfabetismului, ca parte a revoluţiei culturale. A crescut continuu nivelul de trai material şi cultural al poporului. In anul 1965, ultimul an al celui de al treilea plan cincinal al R. P. Mongole, volumul global al producţiei industriale era de 1,6 ori mai mare decît în anul 1960. In acest cincinal au fost construite şi date în exploatare în Mongolia aproximativ 90 întreprinderi şi secţii industriale, suprafeţele însămînţate au crescut de 1,8 ori, iar recolta globală de cereale de 1,5 ori. Poporul mongol întîmpină glorioasa aniversare a Partidului Popular Revoluţionar Mongol cu noi succese în munca pentru înflorirea patriei sale, în toate domeniile de activitate. Cu prilejul aniversării a 45 de ani de la crearea Partidului Popular Revoluţionar Mongol, poporul nostru transmite din toată inima calde felicitări poporului mongol şi partidului său, urîndu-i noi şi mari succese în opera de construire a socialismului. ACTUALITATEA INTERNATIONALA Aniversarea Partidului Popular Revoluţionar Mongol Imagine din Ulan Bator, capitala R. P. Mongole Comunicatul ungaro-indian BUDAPESTA 28 (Agerpres). — In comunicatul dat publicităţii după încheierea vizitei în India a delegaţiei guvernamentale a R. P. Ungare, condusă de Gyula Kállai, preşedintele Guvernului revoluţionar muncitoresc ţărănesc ungar, se subliniază că primul ministru ungar a dus tratative cu primul ministru al Indiei, Indira Gandhi, cu privire la dezvoltarea relaţiilor dintre cele două ţări şi în legătură cu problemele internaţionale actuale. Primii miniştri au constatat dezvoltarea favorabilă a relaţiilor dintre cele două ţări. Indira Gandhi a acceptat invitaţia de a vizita Ungaria. ★ La 28 februarie, G. Kallai a sosit într-o vizită de prietenie în capitala Ciprului, la invitaţia preşedintelui Makarios. In aceeaşi zi, au început tratativele oficiale ungarocipriote. KOHO: Cuvîntarea preşedintelui A. Novotny PRAGA 28 (Agerpres). — Luînd cuvîntul la conferinţa comuniştilor de la Uzinele siderurgice din Kladno, A. Novotny, prim-secretar al C.C. al Partidului Comunist din Cehoslovacia, preşedintele R.S. Cehoslovace, a arătat că principala atenţie în industrie trebuie să fie acordată calităţii producţiei şi realizării de economii. Totodată, relatează agenţia C.T.R., el a spus că trebuie acordată o mare atenţie dezvoltării agriculturii, unde mai există multe probleme nerezolvate, în numele C.C. al P.C. din Cehoslovacia, Novotny a felicitat pe toți lucrătorii de la Kladno pentru îndeplinirea sarcinilor de producție. tir. 6647 — 1.111.1966 — pag. a 3-a „România liberă* La Paris Concert în memoria lui George Enescu PARIS 28. — Corespondentul Agerpres, Georges Dascal, transmite : Sub auspiciile lui André Malraux, ministru de stat însărcinat cu problemele culturale, și ale Ambasadei Republicii Socialiste România, duminică seara a avut loc la Teatrul Chatelet din Paris un concert dat în memoria lui George Enescu. Sub bagheta dirijorului român Mircea Cristescu şi cu concursul pianistului român Valentin Gheorghiu, orchestra „Colonne” a interpretat suita a 3-a Sătească, de George Enescu, Concertul pentru pian şi orchestră de Paul Constantinescu şi Simfonia a 4-a de Brahms. Asistenţa a salutat cu aplauze entuziaste măiestria artiştilor români şi a orchestrei. înaintea concertului, muzicologul Pierre Hiegel a evocat personalitatea şi opera lui George Enescu. Au asistat Jean Basedevant, directorul pentru problemele culturale şi tehnice din Ministerul Afacerilor Externe, Gaetan Piron, director general în Ministerul pentru Problemele Culturale, oameni de artă şi cultură. A fost de faţă ambasadorul Republicii Socialiste România în Franţa, Victor Dimitriu. Încheierea lucrărilor Congresului ţărănesc german BERLIN 28 (Agerpres). — La Berlin s-au încheiat lucrările celui de-al IX-lea Congres ţărănesc german, la care au participat 3 200 de delegaţi, conducători de partid şi de stat ai R.D. Germane. La congres au participat, de asemenea, oaspeţi din străinătate, printre care o delegaţie din Republica Socialistă România, condusă de ing. Barbu Popescu, prim-vicepreşedinte al Consiliului Superior al Agriculturii. Al Vlll-lea salon internaţional de turism şi sport GENEVA 28 — Corespondentul Agerpres, H. Liman, transmite : In palatul Beaulieu din Lausanne s-a deschis cel de al VIII-lea Salon internaţional de turism şi sport, la care participă numeroase ţări, printre care şi România. La standul ţării noastre, vizitatorii au posibilitatea, printre altele, să admire — prin intermediul diapozitivelor — cele mai atrăgătoare regiuni turistice ale României. De asemenea, cinematograful salonului prezintă filmul „Vacanţe la Mamaia“, premiat în cadrul celui de al III-lea Concurs internațional pentru cel mai bun film turistic al anului 1966.