România Liberă, aprilie 1968 (Anul 26, nr. 7294-7317)

1968-04-02 / nr. 7294

• FOTBAL • FOTBAL ,♦ FOTBAL. » . .• ..FO-TBAL • PE LUNGIMILE DE UNDĂ ALE PROGRAMULUI UNUL 6 meciuri de fotbal In 135 de minute ! Nu e nici un paradox ţi nici prea puţin. Normal ar fi fost ca ele sa se consume în 105 minute incluzînd ţi pauza dintre reprize. Şi totuşi si urmăreşti şase partide tu numai 2 ore e o performanţă !... pe care insă o realizează duminică de duminică orice ascultător al emisiunii Sport şi Muzică. Unul dintre ei, am fost şi eu duminică, la etapa a 17-a, cind mi-am notat minut cu minut momentele cele mai importante ale jocurilor. 15:30 este ora oficială de începere a meciurilor. In cabinatehnică operatorii conectează legăturile cu stadioanele pe care au loc meciurile. La Bucureşti, Ploieşti, Petroşeni, Braşov şi Tîrgu Mureş arbitrii sunt pe punctul de a da start jocurilor. Numai la Craiova — ne anunţă Domozină —meciul începe cu 30 de minute mai tîrziu decit celelalte. Tocmai acum cînd , jocul nu are nici o miză, cînd rezultatul partidei nu are implicaţii asupra retrogradării sau cîştigării campionatului de către vreo echipă ? Altfel, aş mai înţelege ! Ne lămureşte însă tot Domozină campionul entuziasmului, fiindcă — spunea el — aici s-au disputat două meciuri pînă acum : cel de juniori România — Polonia şi cel de rezerve tineret Universitatea Craiova — Universitatea Cluj. Aşa mai înţeleg. Dar stop. Să revenim la fotbal. Au trecut aproape 15 minute de la începerea celor cinci meciuri şi n-am notat decit o lovitură cu capul a lui Haidu de la Dinamo Bucureşti, apărată de Coman, un şut al fundaşului ploieştean Mocanu respins de Neacşu,— care duminică a jucat fundaş stînga — şi faptul că la Petroşeni în locul lui Ion Ionescu s-a deplasat tatăl său ! ?... Ora 15,45... aduce primul gol al etapei, gol care însă avea să însemne o mult prea palidă consolare pentru autorii săi. Tîmpănaru marchează pentru A.S.A. Tîrgu Mureş dintr-o lovitură cu capul de la trei metri de poartă. Un minut mai tirziu Radu Urziceanu ne anunţă grava acidentare a lui Dumitrache de la Dinamo Bucureşti. Crainicul pare impresionat iar pe stadion este o linişte stranie. Au trecut mai bine de 20 de minute de la începerea partidelor şi nu a fost marcat decit un singur gol. îmi notez : săracă etapă. Are în ea ceva anost. Avalanşă care urmează mă contrazice. Ora 15:55, Nicolae Soare anunţă că la Petroşeni , Jiul a deschis scorul prin Naidin. Urziceanu relatează de la Bucureşti patru lovituri de colţ într-un minut la poarta piteştenilor !... Victor Tudor Popa solicită microfonul pentru a comunica că U.T.A. a egalat la Tîrgu Mureş prin Axente... începe să devină interesantă această a 17-a etapă a Campionatului... Mai ales că şi la Craiova îndrăznesc să iasă în arenă studenţii lui Teaşcă şi Cosmoc. 16,05 — 16,15 — 10 minute în care microfonul a alergat înebunit de la un crainic la celălalt. Pentru că... ...La Tîrgu Mureş, U.T.A. ia conducerea prin Axente : 1 la 2. ...La Braşov portarul băcăoan Ghiţă apără magistral şuturile gazdelor... ...Andrei Rădulescu acordă fără ezitare tot la Tg. Mureş un penalti în favoarea oaspeţilor. Lereter transformă. Scorul este 3 la 1 pentru U.T.A. Senzaţional ! faptul îi prilejuieşte colegului meu Minoiu o reflecţie cu voce tare : „Rotund e balonul ăsta, domnule“ !... U.T.A. pierde acasă şi cîştigă la scor în deplasare... Uite, pentru asta, fotbalul nu va muri niciodată“. Urmează un alt penalti la Bucureşti pentru Dinamo. Marchează Varga şi apoi meciul cu F.C.Argeş va intra în anonimat pentru că gazdele sunt mulţumite, şi pentru că Dobrin este copleşit de marcajul strict al lui Stoenescu. Nepermis — aş spune eu — pentru talentul şi pretenţiile primului jucător al României, încă un moment mai atrage atenţie în finalul primei reprize a jocurilor de la Bucureşti, Braşov, Ploieşti, Petroşeni şi Tîrgu Mureş. Un şut fulgerător de la 25 de metri al braşoveanului Jenei, şut care a muşcat bara şi l-a învins pe Ghiţă. „De 20 de ani n-am mai văzut asemenea gol“ spunea Călin Antonescu în transmisia sa. Un şut al disperării care a trimis echipa lui Mateianu pe ultimul loc al clasamentului. Ora 16,30. In timp ce la Craiova continuă repriza I a meciului inter-universitar, pe celelalte stadioane începe repriza a II-a. La Petroşeni se acordă un penalti oaspeţilor. Splendid... încep să aibă curaj arbitrii noştri, înscrie Neagu şi scorul meciului Jiul — Rapid devine 1—1. Speranţa încolţeşte în inimile suporterilor lui Dumitriu... Soare nu mai poate comenta golul pentru că Domozină îl întrerupe şi anunţă... primul gol al Universităţii Craiova. Ora 16,50. De la Ploieşti încă nu se anunţă vreun gol. I. Mureşanu afirmă că meciul Petrolul — Progresul este dîrz disputat şi atît. Spectatorii nu au ce aplauda. La Petroşeni apărarea Rapidului luptă din greu cu atacanţii Jiului, nemulţumiţi de acel 1—1 de pe tabela de marcaj. La Braşov s-au dezlănţuit băcăoanii. 16,58 — 17,03 — cinci minute pline pentru ascultătorii de radio. Minute în care încep să se contureze rezultatele finale. Prima veste ne-o transmite V.T. Popa. La Tg. Mureş se înscrie ultimul gol al partidei şi tot de către oaspeţi prin Moţ . 4—1 pentru U.T.A. Cea mai frumoasă victorie în deplasare în acest sezon, victorie însoţită de aplauzele obiective ale publicului din Tg. Mureş. Răsună clopote şi tălăngi la Petroşeni pentru că Libardi semnează victoria echipei minerilor cu 2—1 în faţa feroviarilor. In sfîrşit destindere la Ploieşti . Badea înscrie şi Petrolul cîştigă abia cu unu la zero un joc în care teoretic n-ar fi trebuit să aibă probleme. Ora 17,15. Toate meciurile se apropie de sfîrşit. Numai la Craiova sarabanda golurilor e la început. Martinovici marchează al doilea gol al gazdelor. La Braşov Ardeleanu mai înscrie un gol : 2-0 pentru Steagul Roşu şi meciul se termină spre mulţumirea celor prezenţi. La Craiova scorul ia proporţii : trei la zero prin Ivan... 4 la zero prin Oblemenco, ajuns numai la un punct de golgeterul clasamentului. Adam însă îşi păstrează distanţa transformînd o lovitură de la 11 metri, 4—1 pentru Universitatea Craiova. A fost cel de-al 22-lea şi ultimul gol al unei etape care în prima repriză se anunţa săracă. Ora 17,45. Toate meciurile s-au încheiat ! crainicii mulţumesc pentru atenţie şi se retrag discret din transmisie. Este acum rindul comentatorilor care au cit de cit timp pentru deliberare ! ION GHIŢULESCU Va fi sau nu gol, se întreabă cei opt jucători prinşi în imaginea noastră. Cu toţii privesc spre balonul expediat de Naghi spre poarta părăsită de Coman. Bara se va opune însă, spre satisfacţia piteştenilor şi dezamăgirea dinamoviştilor CAL SI CALARET PLUTESC PESTE OBSTACOL Constantin Vlad şi calul său plutesc deasupra obstacolului, oferind unul din momentele spectaculoase ale concursului de călărie ce a inaugurat duminică sezonul de primăvară. Foto : VIOREL RABA HHH» mm ■ I Vs' : A: mUU fiw Ik_J MERIDIANE • Pe stadionul din Craiova, s-a disputat meciul internaţional de fotbal dintre selecţionatele de juniori ale României şi Poloniei. Victoria a revenit tinerilor fotbalişti români cu scorul de 2—0 (2—0) prin golurile marcate de Marica şi Ştefănescu. • S-au încheiat campionatele republicane individuale de tenis de masă pe anul 1968. Iată rezultatele celor cinci finale : simplu feminin : Maria Alexandru — Viorica Ivan 3—1 ; Simplu masculin: Dorin Giurgiucă — Radu Negulescu 3—1 ; dublu masculin : Giurgiucă, Negulescu — Covaci, Sîndeanu 3—1 ; dublu feminin : Alexandru, Mihalca — Lesai, Sălăgeanu 3—0 ; dublu mixt : Mihailca, Reti. — Alexandru, Giurgiucă 3—1. • Turneul internaţional de tenis de la Roma va avea o finală românească în proba de simplu bărbaţi. Jucînd excelent, tenismanii noştri şi-au eliminat puternicii adversari cu care au jucat luni în semifinale . Ţiriac l-a învins cu 6—4, 6—1, 6—2 pe italianul Di Maso, iar Năstase l-a întrecut cu 6—3, 2—6, 8—6, 6—4 pe australianul Martin Mulligan. De remarcat că Ţiriac şi Năstase vor juca astăzi şi în finala probei de dublu bărbaţi, avînd ca adversar cuplul Mulligan—Pietrangeli. • Turul Ciclist al Marocului a continuat cu etapa a 2-a, Safi-Estaouira (130 km), cîştigată de suedezul Joseph Ripfel în 3h12’43”. Primul dintre concurenţii români a sosit Gh. Moldoveanu, pe locul 6, la 30” de învingător. în clasamentul general individual conduce Ripfel, secondat de Soederland la 13”. Moldoveanu se află pe locul 6, la 2’03”, iar Moiceanu pe locul 8, la 2’08”. Balonul sa mai în tribune zboare Numeroşi bucureşteni şi-au dat întîlnire duminică dimineaţa în Parcul Copilului, pentru a urmări întrecerea directă dintre două formaţii de prestigiu ale rugbiului românesc : Griviţa Roşie şi Steaua. A fost un prilej de mulţumire aproape generală, din mai multe motive. Mai întîi, ambianta primăvăratecă , apoi, calitatea, în ansamblu bună, a jocului prestat de ambele echipe ; în sfîrșit, amănunt deloc neglijabil, un arbitraj (A. Lemneanu) de certă calitate. Au învins grivitenii cu 15—6, beneficiari ai unui „tonaj“ clar superiorşi ai unui frimeseu cu şut necruţător (9 din 15 puncte !). Jocul ne-a prilejuit însă şi reflecţii pe o temă ce va deveni, curînd, de domeniul actualităţii. S-a anunţat, chiar dacă precizările întîrzie, interzicerea sufocantelor (pentru joc şi spiritul său) şuturi în tuşă din poziţii de atac clare. Mai exact, această formă de trimitere în tribune a balonului oval va deveni, bumerang, periculoasă tocmai pentru cei ce vor abuza de ea. E drept, încă nu s-a statornicit şi la noi această lege. De altfel, ea va intra în vigoare la toamnă pe plan internaţional. Dar, oare, n-ar fi fost normal să vedem încă a doua zi după anunţarea ştirii o tendinţă spre obişnuirea, un ceas mai devreme, cu această regulă care ascunde în cîteva rînduri o adevărată revoluţie ? N-am avut, din păcate, prilejul să întrevedem un asemenea început de modificare a orientării. Scoaterea mingii din teren atunci cînd capacităţile tehnico-tactice au ajuns la limită, formă la drept vorbind stupidă, uneori de-a dreptul laşă, de amînare sau micşorarea pericolului, nu poate şi nu trebuie să mai fie proprie sportului cu balonul oval. I * "IV V : * ' -1 $£.: v; : •s'*- ț -saBF si Rugbiul are nevoie de cit mai multe asemenea acţiuni spectaculoase ca cea din imaginea de faţă surprinsă la meciul Griviţa Roşie—Steaua. ACTUL FINAL Mult discutata formulă de desfăşurare a campionatului naţional de volei din acest an îşi trăieşte intre 4 şi 6 aprilie ultimul act. La Bucureşti primele două echipe din fiecare serie se vor întilni în sala Floreasca in turneul final care va stabili campioana republicană şi următoarele trei clasate. Echipele participante la această ultimă fază, Steaua, Dinamo, Rapid şi Politehnica Galaţi au arătat în ultima săptămînă o formă convenabilă care ne dă dreptul să sperăm că vom asista la întreceri spectaculoase şi echilibrate. Cele mai mari şanse de a intra în posesia titlului le are echipa Steaua, campioana de anul trecut, care pe lingă faptul că intră în acest turneu fără nici o înfrîngere — conform regulamentului echipele participă în turneul final cu zestrea acumulată în turul și returul campionatului — dispune de un lot de jucători omogen, bine pus la punct sub aspect tehnic, şi cu un ascendent moral faţă de celelalte formaţii, ascendent determinat de rezultatele anterioare şi forma actuală. Nu sunt de neglijat nici şansele Rapidului, formaţie care continuă să impresioneze mai puţin poate prin valoarea voleiului practicat şi mai mult prin renumele şi experienţa binecunoscute. Adăugind acestor două formaţii, echipele Dinamo şi Politehnica Galaţi, şi ele cu pretenţii justificate mai ales la cucerirea publicului, cred că avem toate premizele să aşteptăm un turneu final echilibrat și spectaculos. MARCEL RUSESCU Y O L E I 1T Este vorba de Aurel Pop, dispărut duminică pentru citeva clipe din câmpul virtual al spectatorilor aflaţi pe stadionul Dinamo, aşa cura se poate vedea şi din fotografia noastră. El se află undeva în mijlocul cercului format ca la o comandă în jurul său de jucătorii piteşteni, care cu vorba şi mtinile încearcă să-l determine a reveni asupra deciziei dictate in minutul 36. Penaltlul a rămas Insă penalti, aşa cum se Inttmplă de obicei, şi tot ca de obicei jucătorii care au protestat au lăsat asistenţei o impresie nu tocmai plăcută. nr. 7294 — 2.IV.1968 ~ pag. a.3-et .„Románia libera•• Agendă Pe plan internaţional această lună ne va oferi următoarele întilniri : VOLEI — „Cupa campionilor europeni : Steaua — Spartak Brno (m.) luni 15 aprilie la Bucureşti ; Dinamo — Legia Varşovia (m.), marţi 16 aprilie, la Bucureşti ; Dinamo — T.S.K.A. (f.), joi 18 aprilie la Bucureşti. NATAŢIE — concurs internaţional la Cluj în zilele de 13 şi 14 aprilie. CICLISM — „Cupa F.R.C.“ cu participarea unor rutieri din Polonia şi Bulgaria. RUGBI — Steaua — Dukla Praga, 18 aprilie la Bucureşti. BOX — România — Italia (tineret) în campionatul european, 28 aprilie la Bucureşti. TENIS DE CIMP — România — R.S.F.S.R. (tineret), la Bucureşti, la o dată ce se va anunţa ulterior, la 12 mai în cadrul emisiunii „Careului Magic“ 11 vom vedea la lucru pe celebrul Cassius Clay în meciul cu canadianul Chuvalo, singurul boxer care a reuşit să termine în picioare după 15 reprize în fața „mitralierei“ din Louisville. In loto, Clay „executîndu-1“ pe Zora Folley. „Cursa internului din nord“ Prin anul 1896, cînd velodromurile apăreau ca ciupercile în Franța şi Tristan Bernard se pregătea să devină directorul pistei pariziene Buffallo, la Roubaix se inaugura elegantul velodrom din parcul Berlieux. Pentru a-l face rentabil, administratorii noului stabiliment sportiv, doi sportivi convinşi de viitorul bicicletei au avut ideea să aducă de la Paris un pluton de rutieri, conducîndu-i pe drumurile întortocheate pe care galopau altă dată, spre Calais, muşchetarii reginei. Aşa s-a născut cursa Paris—Roubaix, cîştigată la prima sa ediţie de germanul Joseph Fisher, şi continuată cu tenacitate de pasionaţi organizatori de-a lungul a peste şapte decenii. Palmaresul cursei poate fi o istorie condensată a sportului cu pedale. De la Lucien Trousselier, „veselul Troutrou“ (cum îi spuneau parizienii, care şi-a pierdut premiul la zare, după victoria din 1905), pînă la Fausto Coppi victorios solitar în ediţia 1950, toţi marii matadori ai ciclismului, învingători sau învinşi, au trecut prin focul „infernului din nord“ cum mai este supranumită această probă. Pînă în anii din urmă, cînd a început ofensiva asfaltului „Paris—Roubaix“ (circa 265 kilometri) se desfăşura pe trasee alese anume, în care predominau drumurile pietruite cu bolovani de rîu (căpăţîni de miel cum le spun cicliştii noştri), şosele înguste ca un furtun, drumeaguri de ţară pline de hîrtoape traversînd cîmpuri. Un adevărat iad. Dar şi astăzi specialiştii mai găsesc artere secundare trecînd prin mici orăşele unde pavajele se păstrează ca în vremurile lui Maurice Garin. Fiindcă „Paris—Roubaix“ situînd exact posibilităţile unui ciclist ce se vrea rutier complet, trebuie să îndeplinească anumite condiţii. Decorul ideal este un cer înnorat, rafale de vînt, plutonul în evantaie cu mai multe, şi dacă se poate şi o ploaie măruntă care să bată des în „parbrizul“ plutonului, aşternînd noroiul argilos al plantaţiilor de sfeclă pe feţele rutierilor. Paris—Roubaix nu este desigur o cursă de domnişoare. Pans—Roubaix, Milano—San Remo, „Săgeata Valonă“ o cursă clasică, avînd girul tradiţiei, al seriozităţii, curse care au asigurat continuitate şi promovare de valori. Ce păcat că nu putem vorbi şi la noi de asemenea întreceri. Nimeni nu s-a gîndit să le înpămîntenească. Nu s-o fi întrezărit utilitatea lor ? Ori e de vină lipsa de imaginaţie şi comoditatea ? Totuşi am avut şi noi o cursă clasică. Se desfăşura primăvara, care-i dădea ghes lui nea Dede să evadeze la Poligrafu, să vadă zarzării înfloriţi. Vă mai aduceţi aminte de Marin Niculescu, Nicolae Maxim, Ion Constantinescu. Ce frumos era ! I. GOGA Noroiul argilos al plantaţiilor de sfeclă de zahăr s-a aşternut ca o mască pe feţele cicliştilor „Careul magic“ Isprăvile coloșilor ringului au pasionat, pasionează şi desigur vor pasiona. De la 28 ianuarie cînd a debutat la televizor, „Careul Magic“, amatorii „nobilei arte“ din țara noastră urmăresc duminică de duminică confruntarea marilor glorii ale boxului mondial. Pînă în prezent au avut loc 10 emisiuni. Emisiunea „Careul Magic“ va programa, pînă la sfîrşitul ei, încă 6 filme. Duminică 7 aprilie în pauza meciului de fotbal, telespectatorii vor putea urmări secvenţele meciului dintre semigreii Archie Moore şi Harold Johnson. După ce l-a dominat copios pe Archie Moore, care a fost și numărat în repriza a 12-a, Johnson surprins de un clasic „un-doi“ va pierde prin K.O. în primul minut al reprizei a 13-a. In continuare „Careul Magic“ va oferi următoarele imagini : Rocky Marciano—Joe Walcott (14 aprilie), Rocky Marciano—Joe Louis (21 aprilie), Ray Sugar Robinson—Randy Turpin (28 aprilie), Sonny Liston—Edy Maden (5 mai) și Cassius Clay—George Chuvalo (12 mai). Din culisele stadioanelor „AVEM JUCĂTORI LA LOT". Practica amînărilor de meciuri, pe motiv că din echipă lipsesc cîţiva jucători selecţionaţi în lot, s-a extins şi la cea mai nevinovată dintre competiţiile fotbalistice, campionatul de rezervetineret. Amînările au fost solicitate de cluburile Steaua şi Dinamo Bucureşti, iar federaţia le-a aprobat considerînd întemeiate motivele invocate : „avem jucători la lotul de juniori“. De unde se vede că pînă şi în această competiţie cluburile privesc totul numai şi numai prin prisma rezultatelor. GALERIE ICEFISTA... LA GIULEŞTI. S-a întîmplat sîmbătă seara la meciul de baschet Rapid— I.C.F., desfăşurat în sala Giuleşti. Deci, în inima cartierului cu cei mai înfocaţi susţinători. Şi totuşi, spre uimirea celor din sală, icefiştii au fost aceia care au avut de partea lor galeria. S-ar putea întîmpla oare aşa ceva la un meci de fotbal susţinut de Ion Ionescu şi colegii săi pe gazonul din Giuleşti ? Ar fi cu adevărat o mare minune. MOINA II ŞI MOINA III — POLISPORTIVI, întîlnire cu Moci la Cluj. La fotbal, fiindcă „Rapidul“ anilor 1946—1952 nu-şi ascunde marea pasiune pentru balonul rotund, cu care a şi trădat — mai ales pentru meciurile universitare —■ atletismul. Şef al catedrei de educaţie fizică a Politehnicii, faimosul nostru fost plurirecordmen naţional şi o celebritate europeană, îşi împarte timpul între sălile de sport şi terenuri — alături de studenţii lui — şi casă, unde alţi elevi — cei doi Moina, — îi reclamă şi ei ore de educaţie părintească. Nici Moina II nici Moina III nu s-au dedicat unui sport. Ei fac şi înnoi şi patinaj şi gimnastică şi baschet. SUCCESORUL... Călin Gane, atacantul lui Steagul roşu, a urmat cu sfinţenie tradiţia familiară. A devenit şi el profesor de limba română ca şi tatăl său. Intre timp a continuat amorul cu fotbalul, chiar dacă o suită de accidentări, din care n-au lipsit plicticoasele operaţii de menise l-au ţinut perioade întregi în afara terenului. După terminarea cursurilor Facultăţii de filologie, Gane s-a reîntors la Braşov unde are toate şansele să succeadă tatălui său şi la catedra deţinută de acesta la unul dintre liceele locale. IOACHIM POPESCU SPERĂ SĂ JOACE DUMINICĂ. Nimeni nu a avut curajul să afirme după gravul accident suferit cu cîtva timp în urmă de jucătorul piteştean, că acesta va mai putea reveni vreodată pe teren. Astăzi însă, Ioachim Popescu se află în preajma reapa- riţiei pe gazon, avînd deja un număr de 20 de antrenamente. Duminică, în pauza meciului de pe Dinamo, piteşteanul ne-a spus că speră să reintre duminică, deocamdată în echipa de rezerve-tineret. Şi pentru că îl priveam cu neîncredere a scos din buzunar un certificat medical prin care i se dă dreptul la efort fizic. AERUL FINALEI. Pe Brezoianu, drumurile ni s-au încrucişat cu Olimpiu Nodea, antrenor al handbaliștilor de la Steaua. Echipa lui deţine afişul săptămînă aceasta cînd joacă în finala „Cupei campionilor europeni“, cu Dukla Praga, în R. F. a Germaniei. Intrebîndu-1 de plecare, Nodea ne-a răspuns că ea este fixată pentru joi. „Avem timp pentru acomodarea cu aerul finalei, ne mărturisea el. Mai important este ca Dukla să... nu se acomodeze cu noi, să reuşim să anihilăm pe redutabilii ei tunari care ne-au jucat festa la trecutele Campionate mondiale". DE LA MECI I SE TRAGE. Intîlnirea de la Ploiesti a avut un interesant prolog. Arbitrul N. Rainea-Bîrlad s-a prezentat într-o stare gripală care a reclamat urgent intervenţia medicilor celor două cluburi, Petrolul şi Progresul. I s-a luat temperatura şi cum pacientul avea 38.2°, i s-a făcut imediat o injecţie. Pentru că s-ar fi putut întîmpla ca N. Rainea să nu poată arbitra, delegaţii echipelor, de comun acord cu observatorul federal, au convenit să conducă unul din „tuşieni“. Intre timp însă, N. Rainea s-a simţit mai bine şi apt să conducă jocul ceea ce a şi făcut. Nu ştim dacă unele inexactităţi din arbitrajul său s-au datorat stării sale, dar este cert că dacă ar fi ştiut la ce joc va asista, ar fi acuzat mai departe gripa. Iar dacă la ora actuală s-a îmbolnăvit din nou să ştiţi că de la meci i se trage... Mf/ t*r%‘ h •. .. — Altă dată, în Ioc să te uiți în stînga ca eu să cred că tragi în dreapta și tu de fapt să tragi in stînga, ...să te uiți în dreapta ! Desen de MATTY