România Liberă, aprilie 1974 (Anul 32, nr. 9155-9179)

1974-04-02 / nr. 9155

win XXX! Nr. 9155 S pagini 30 bani EDI TIA ! Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! COTIDIANUL CONSILIULUI NAȚIONAL AL FRONTULUI UNITĂȚII SOCIALISTE FI SOCIALISTE IN VIATA POLITICĂ AI Frontul Unităţii Socialiste, ca expresie a unităţii de acţiune a naţiunii noastre, îşi consolidează continuu activitatea, extinzindu-şi atribuţiile în funcţie de lărgirea participării sale la înfăptuirea vastului program de construire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Ultima sesiune a Marii Adunări Naţionale, prin legile votate, a conferit Frontului Unităţii Socialiste nu numai dreptul de iniţiativă legislativă, ci şi pe acela de a propune candidaturi, alături de Comitetul Central al Partidului Comunist Român, pentru alegerea Preşedintelui Republicii, a Consiliului de Stat şi a Consiliului de Miniştri. Exercitarea noilor atribuţii de o atit de mare însemnătate politică a început cu propunerea candidaturii tovarăşului Nicolae Ceauşescu în şedinţa Marii Adunări Naţionale care a ales Preşedintele Republicii. Alegerea întîiului Preşedinte al Republicii s-a petrecut intr-un moment cînd poporul nostru esteconcentrat, cu întreaga sa capacitate creatoare, în înfăptuirea înainte de termen şi în condiţii superioare a actualului cincinal Nu este vorba doar de obţinerea, într-o multitudine de sectoare economice, a unor performanţe profesionale, ci de ridicarea întregii activităţi din societatea noastră pe trepte cit mai inalte, corespunzătoare posibilităţilor noastre reale. La Congresul al X-lea al partidului şi la Conferinţa Naţională din iulie 1972, a fost exprimată clar cerinţa societăţii noastre de dezvoltare rapidă, hotărîtoare pentru viitorul ţării. Atingerea nivelului ridicat de dezvoltare economică din lumea contemporană, marcat de ţările cele mai înaintate, presupune nu numai grăbirea ritmului ci mobilizarea unor resurse umane şi materiale fără precedent, a unei forţe de creaţie capabilă să soluţioneze repede şi cu o înaltă eficienţă economică probleme foarte complexe din diverse ramuri ale economiei naţionale. Ca un omagiu adus muncii, unul dintre primele acte ale Preşedintelui Republicii, după proclamarea sa, a fost acela de a conferi înalte distincţii fruntaşilor în întrecerea desfăşurată în 1973 între judeţele ţării, între unităţile economice şi de cercetare. La 23 mai a.c. va fi convocat primul Congres al Frontului Unităţii Socialiste. In pregătirea acestui eveniment, au avut loc conferinţe comunale, orăşeneşti, municipale şi judeţene ale Frontului Unităţii Socialiste, care au adoptat, pe baza a numeroase propuneri ale cetăţenilor, ample programe de dezvoltare economico-socială a localităţilor, a judeţelor. Sunt predominante în aceste programe acţiunile de masă în sprijinul dezvoltării economiei, al progresului edilitar-gospodăresc, fiind evidentă creşterea considerabilă a participării directe a cetăţenilor la conducerea treburilor locale. Se remarcă îndeosebi atenţia ce se acordă de către cetăţeni lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, foarte multe dintre acţiunile iniţiate la sate vizînd creşterea randamentului productiv al pămintului, gospodărirea judicioasă a acestuia, obţinerea în acest an a unor producţii agricole record. Extinderea activităţii Frontului Unitaţii, Socialiste, participarea sa la marile evenimente politice ale ţării implică diversificarea modalităţilor practice de lucru ale consiliilor Frontului în special in direcţia coordonării, pe baza unui plan unic, a acţiunilor organizaţiilor componente în domeniul economiei, al educaţiei, al participării obşteşti in general. Frontul Unităţii Socialiste s-a afirmat, în diverse judeţe, prin stimularea şi susţinerea unor valoroase iniţiative cetăţeneşti, însuşi modul său de lucru se bazează pe consultarea cetăţenească şi dezbaterea publică, pe mobilizarea maselor de oameni ai muncii în activitatea economică şi socială de importanţă decisivă pentru progresul economiei naţionale, pentru dez-' voltarea societăţii. Frontul Uni-staţii Socialiste are o puternică bază de masă, prin faptul că înglobează toate forţele politice şi sociale ale ţării, iar prin înfiinţarea recentă a miilor de organizaţii săteşti ale Frontului Unităţii Socialiste, acest organism politic larg reprezentativ ajuns să grupeze practic, întreaga noastră naţiune, să-i exprime năzuinţele, voinţa sa de a înfăptui neabătut politica Partidului Comunist Român, forţa politică conducătoare a Frontului Unităţii Socialiste, recunoscută de toate organizaţiile componente ale Frontului. Responsabilitatea activităţii politice a Frontului Unităţii Socialiste s-a accentuat continuu, iar acum, prin participarea sa la elaborarea legilor ţării şi propunerea de candidaturi pentru cele mai înalte posturi de conducere in stat, Frontul Unităţii Socialiste se situează în planul răspunderilor de însemnătate istorică din dezvoltarea țării. Pan Solcan Valoarea etică a exemplului său Acad.tŞerban Ciocuiescu Înalta învestitură a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, in calitatea de intitut Preşedinte al Republicii Socialiste România, a fost salutată cu entuziasm de întreaga ţară. Mărturisesc că n-a am simţit in acel moment solidar cu toţi concetăţenii mei, indiferent de naţionalitate, care s-au bucurat unanim că acest suprem titlu a fost decernat celui mai bun dintre noi toţi. In viaţa publică a statelor, nu întotdeauna locurile de frunte au fost deţinute de ceea ce englezii numesc „the right man in the right place“. Ierarhia socială a fost prea adeseori expresia unor aranjamente oculte, a unor manevre de culise, a intrigilor şi a compromisurilor de tot felul. Dictonul de mai sus îşi găseşte deplina justificare in alegerea tovarăşului__ Nicolae Ceauşescu, a cărui neobosită şi strălucită activitate publică de peste patru decenii îl indica fireşte pentru suprema treaptă a ierarhiei noastre sociale, treaptă care nu are numai caracterul unei fireşti recunoaşteri a marilor sale merite faţă de naţiunea noastră, dar şi acela al unor noi şi deosebite răspunderi pe care şi le-a asumat in modul cel mai răspicat, cu ocazia recentei solemnităţi a investiturii. Sunt, de asemenea, încredinţat că in felicitărilepe care omologii marelui nostru bărbat de stat i le-au trimis cu acest prilej, partea de protocol a fost covirşită de admiraţia, stima şi respectul pe care i-l poartă cu toţii, in lumina cunoaşterii şi contactelor personale, precum şi a atitudinilor şi înfăptuirilor domniei sale, pentru promovarea păcii in lume, a relaţiilor de prietenie intre toate popoarele, indiferent de structura lor social-politică, a principiilor de egalitate în drepturi, şi de schimburi cu folos reciproc, şi mai presus de toate, pentru francheţa cuvintului şi pentru valoarea etică a exemplului său. S-au împlinit de curind nouă ani de cînd tovarăşul Nicolae Ceauşescu ne conduce destinele cu o mină fermă şi o judecată dreaptă. li urăm, in noua calitate, să contribuie mereu la sporirea prestigiului nostru dincolo de hotarele ţării, la realizarea planurilor măreţe ale socialismului, la progresul şi la fericirea Patriei. Voi încheia cu vorba din bătrini : — Să fie intr-un ceas bun ! EVOLUŢIA REZERVELOR DE APĂ DIN SOL Luna martie, spre deosebire de alţi ani, s-a definit prin temperaturi neobişnuite (a ajuns chiar, in unele zile, la plus 28 grade), prin scăderea umidităţii aerului deasupra solului la 20—30 la sută, prin vînturi puternice şi prin precipitaţii mai puţine. Toţi aceşti factori au contribuit la un proces mai rapid de evaporare a apei din pămint. Măsurătorile arată că precipitaţiile căzute n-au acoperit, în unele zone, cantitatea de apă pierdută prin evapotranspiraţie. In consecinţă, rezervele de apă din sol nu s-au completat, fiind mai mici decit în anii normali. Dacă ne referim la aceste rezerve (în stratul de 0—20 cm) constatăm că în Moldova, Bărăgan şi Dobrogea se înregistrează acum cantităţi mici de apă în stratul arabil. In schimb in cea mai mare parte a Munteniei şi Cîmpia Transilvaniei, situaţia se prezintă ceva mai bine, pentru ca în celelalte zone să se ajungă aproape de normal, fapt datorat precipitaţiilor mai abundente din sezonul rece şi a celor din martie. In luna aprilie — după părerea specialiştilor — vor cădea precipitaţii aproape de limitele normale pentru această perioadă. Dar ploile nu se vor înmagazina în sol la adincime mare, ci vor pătrunde in stratul arabil de unde se vor reîntoarce în cantităţi destul de mari în atmosferă. Este de aşteptat ca influenţa negativă asupra rezervelor de apă din sol a factorilor enumeraţi pentru luna martie să nu fie anulată in totalitate de ploile din aprilie. Fără îndoială, aceste precipitaţii vor ajuta plantele, dar nu trebuie să se omită măsurile ce se pot lua acum. Specialiştii susţin că toate lucrările care se fac, in special semănatul, trebuie executate foarte repede pentru ca seminţele să poată germina cu apa existentă în sol. In altă ordine de idei, orice lucrare care se face asupra pământului trebuie să aibă ca scop reţinerea apei in sol, problema fiind valabilă in toată ţara, nu numai în zonele cu rezerve mici de apă. Ca urmare, pregătirea terenului pentru semănat trebuie să se efectueze numai în preajma insăminţatului efectiv. încă o măsură de maximă urgenţă este irigarea, deoarece pe terenurile amenajate se pot obţine producţii ridicate dacă udările vor fi aplicate cu promptitudine. Ce înseamnă acest lucru ? Irigarea culturilor semănate în toamnă pentru stimularea vegetaţiei, a culturilor însămînţate in această primăvară pentru a favoriza procesul răsăririi şi germinării, a terenurilor ce urmează a fi semănate, trebuie să constituie în aceste zile o preocupare majoră a tuturor unităţilor care deţin în perimetrul lor suprafeţe amenajate. Intirzierea cu o zi a aplicării udărilor înseamnă în condiţiile actuale, diminuarea recoltei cu zeci de kilograme pe fiecare hectar. In ce priveşte condiţiile de temperatură nu există nici un impediment in declanşarea pe toate suprafeţele a acestei lucrări. Chiar dacă solul se răceşte puţin (pentru culturile ce urmează a fi însămînţate) şi deci se va întîrzia cîteva zile semănatul, această răcire este mai puţin importantă decit aportul in producţie al apei de irigat. Aşadar, în toate sistemele de irigaţii (mari şi locale) apa trebuie să curgă. Iar pe lingă aceste amenajări este necesar să se utilizeze orice alt mijloc prin care apa poate ajunge pe cimp (pompări şi repompări din bălţi, riuri etc., sistemele de desecări). Eugen Sasu Rezerva de umiditate a solului in stratul 0—20 cm la sfârșitul lunii martie. Lotru: Un nou record naţional la excavaţiile subterane Luna trecută, minerii de pe galeria Voineşiţa-Nord — Uria, au stabilit un nou record naţional la excavaţiile subterane : 327 m.l. Cifra depăşeşte vechiul record atins tot pe Lotru, de 304,5 m.l. pe galeria LuncavăţHorezu stabilit în luna octombrie 1973. Autorii noii performanțe sunt minerii din brigada lui Dumitru Tomescu, conduși de maistrul George Niță. Decizia milioanelor de cetăţeni ai patriei Eduard Eisenburger preşedintele Consiliului oamenilor muncii de naţionalitate germană din Republica Socialistă România Votul unanim al Marii Adunări Naţionale, prin care tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost, din voinţa poporului şi a ţării, proclamat primul preşedinte al Republicii Socialiste România, exprimă dincolo de semnificaţia evenimentului politic, valenţele unui act de necesitate şi importanţă istorică. De numele acestui bărbat, ferm şi drept, al acestui comunist de omenie, se leagă tot ce am înfăptuit in aceşti ani de la Congresul al IX-lea al P.C.R. încoace, toate transformările de care beneficiem astăzi noi toţi, fără deosebire de naţionalitate. Am trăit şi trăim, prin el şi cu el, eforturile uriaşe ale întregului popor, victoriile cotidiene, dezvoltarea impetuoasă a prestigiului patriei noastre pe plan internaţional. Principialităţii sale ii datorăm, alături de atâtea alte realizări de importanţă istorică, realizarea egalităţii reale şi depline in drepturi a tuturor cetăţenilor ţării, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, asigurarea cadrului social şi politic pentru afirmarea nestingherită şi liberă a tuturor oamenilor de pe acest pămint — glie strămoşească care in egală măsură este a fiecăruia şi a tuturor. Nu voi uita niciodată cuvintele Preşedintelui Republicii rostite in expunerea program ţinută cu ocazia investiturii : „Am avut permanent in minte învăţămintele istoriei care atestă cu putere de lege că numai in strinsă unitate, in condiţii de deplină egalitate in drepturi, oamenii muncii pot infringe exploatarea şi pot cuceri libertatea şi independenţa patriei, pot infringe orice greutăţi, pot asigura progresul societăţii, pot da viaţă idealului de libertate şi dreptate socială, pot înălţa edificiul socialismului in patria noastră“. Ca martor ocular al învestiturii sale in cea mai înaltă funcţie de stat, am cunoscut din plin emoţia şi semnificaţia evenimentului, am simţit pulsul istoriei, vibraţia unei dorinţe fierbinţi, care nu era doar a noas(Continuare in pag. a 3-a) Bistriţa: A intrat in funcţiune fabrica de plăci aglomerate La Bistriţa a fost pusă în funcţiune noua fabrică de plăci aglomerate din lemn din cadrul combinatului cu acest profil. Aceasta este a cincea unitate industrială bistriţeană construită în actualul cincinal. Utilajele din dotare, de înaltă tehnicitate, i. majoritate sunt realizate în ţară. Fabrica va produce anual 70 000 tone de plăci pentru fabricarea cărora va utiliza ca materie primă deşeuri şi alte produse lemnoase inferioare, contribuind astfel la valorificarea superioară a principalei bogăţii a judeţului — lemnul. (Agerpres). Sub semnul apropiatei Conferinţe mondialea populaţiei Perspective demografice Am adresat un număr de trei ITREBICI, titularul cursului de întrebări adjunctului ministrului demografie al Academiei de Sănătăţii, dr. MIHAI ALDEA, Studii Economice. Iată intrebări prof. univ. dr. VLADIMIR I file : 1. Care sunt manifestările concrete ale relaţiei existente între dinamica demografică a României şi dezvoltarea ei social-economică ? 2. Ce va aduce nou cercetarea românească in cadrul apropiatei Conferinţe Mondiale a Populaţiei ? 3. Se fac diferite supoziţii cu privire la perspectivele demografice ale lumii contemporane. Care este opinia dv. despre viitorul demografic al acesteia ? Iată şi răspunsurile primite : DR. MIHAI ALDEA : 1. Intre dinamica demografică a ţării noastre şi dezvoltarea ei social-economică, există o strinsă relaţie de interdependenţă. Ceea ce este remarcabil la noi este faptul că politica noastră demografică generează o structură capabilă să asigure în permanenţă un echilibru convenabil între numărul populaţiei active productive şi cel al populaţiei în pregătire. Evident, la asigurarea unei dinamici corespunzătoare a populaţiei şi a unui echilibru bun între Indicatorii demografici, concură o serie de factori. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, vizînd întărirea şi diversificarea acestora spunea : „Avem în vedere adoptarea în continuare a unui complex de măsuri de ordin economico-social şi sanitar care să contribuie la întărirea familiei, la stimularea natalităţii şi creşterea duratei vieţii oamenilor“. 2. In vederea Conferinţei Mondiale a Populaţiei, care, după cum ştiţi, se va desfăşura intre 19 şi 30 august la Bucureşti, partea română a stabilit un program întreg de măsuri menite să contribuie din plin la succesul acesteia. Din punctul de vedere al domeniului meu de activitate, pot afirma că în toate institutele de cercetare, şi la nivelul catedrelor medicale şi sociale din facultăţile noastre, au fost şi vor fi organizate manifestări ştiinţifice care vor analiza diferite aspecte ale factorilor care pot să influenţeze şi să condiţioneze dinamica demografică. Atît din lucrările de mai sus cît şi din cele care vor fi prezentate în cadrul şedinţelor anuale de comunicări, vor fi selectate cele mai valoroase şi grupate pe tematica specifică a Conferinţei Mondiale. Desigur, în mod deosebit ne vor interesa lucrările care vor aborda problema concepţiei, a sterilităţii, a naşterii, a prelungirii duratei de viaţă sănătoasă, respectiv intirzierea apariţiei bolilor cronice şi degenerative ca urmare a îmbătrînirii, şi altele. Nu trebuie să omitem că Anul Mondial al Populaţiei corespunde pe plan intern cu un an de vîrf al vieţii noastre medicale. Anul 1974 înseamnă intrarea în funcţiune a unui mare număr de unităţi reprezentative pentru asistenţa medicală a populaţiei. 3. La acest capitol există o multitudine de păreri contradictorii. Ca medic, sunt convins că, intr-un viitor apropiat, fiecare tară va reuşi să-şi realizeze unechilibru raţional intre dinamica ei demografică şi dezvoltarea social-economică. Din punct de vedere medical, durata medie de viaţă va creşte către anul 1990 pina la 00-82 de ani. In acest context, gerontologie va lua o amploare fără precedent. Medicina va fi confruntată cu noile aspecte de morbiditate pentru că structura şi ponderea îmbolnăvirilor se vor modifica. Vor Corneliu Vadim Tudor (Continuare in pag. a I-a) * ' '* -■. ' ■ • . îs întâlnirea dintre tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Reidar Larsen Luni, dimineaţa, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întîlnit cu Reidar Larsen, preşedintele Partidului Comunist din Norvegia, care, la invitaţia C.C. al P.C.R., face o vizită în ţara noastră, însoţit de tovarăşul Fredrik Kristensen. La întrevedere a participat tovarăşul Ştefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R. Tovarăşul Reidar Larsen a transmis, în numele comuniştilor norvegieni şi al său personal, calde felicitări tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru alegerea sa in înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România. Mulţumind, secretarul general al P.C.R. a adresat comuniştilor norvegieni un salut cordial şi felicitări pentru rezultatele obţinute în ultima perioadă de Partidul Comunist din Norvegia. In cadrul convorbirilor, desfăşurate într-o atmosferă caldă, tovărăşească, s-a efectuat un schimb de vederi şi informaţii privind activitatea şi preocupările actuale ale Partidului Comunist Român şi Partidului Comunist din Norvegia, precum şi în legătură cu dezvoltarea colaborării dintre ele. Tovarăşul Reidar Larsen a felicitat Partidul Comunist Român, poporul român, pentru remarcabilele realizări obţinute în construirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi le-a urat să obţină succese tot mai mari în viitor. In cursul întrevederii s-a relevat cu satisfacţie evoluţia ascendentă a relaţiilor de prietenie, solidaritate şi conlucrare frăţească dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Norvegia şi s-a exprimat deopotrivă dorinţa de a extinde continuu aceste relaţii, în interesul celor două partide, al popoarelor român şi norvegian, al dezvoltării legăturilor, pe multiple planuri, dintre România şi Norvegia, al cauzei înţelegerii, securităţii pe continentul european şi cooperării internaţionale. Salutând tendinţa spre destindere în viaţa internaţională, conducătorii celor două partide au evidenţiat necesitatea intensificării în continuare a luptei maselor populare, a opiniei publice, pentru accentuarea acestui nou curs pozitiv, pentru afirmarea in relaţiile dintre state a principiilor egalităţii, independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile, interne, pentru participarea tuturor statelor, pe bază de egalitate la soluţionarea principalelor probleme internaţionale. Au fost abordate, totodată, aspecte ale mişcării comuniste şi muncitoreşti, cu care prilej a fost reafirmată hotărirea P.C.R. şi P.C.N. de a-şi aduce întreaga contribuţie şi în viitor la întărirea unităţii şi solidarităţii partidelor comuniste şi muncitoreşti, a forţelor antiimperialiste de pretutindeni, la lupta împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului, pentru pace, democraţie şi socialism, pentru edificarea unui climat de trainică securitate şi largă colaborare în Europa şi in lume. Mesaje de felicitare adresate preşedintelui Nicolae Ceauşescu (In pag. a 3-a) în pag. a 2-a : Lege privind principalele atribuții ale consiliilor populare in domeniul agriculturii ACTUALITATEA INTERNAŢIONALĂ • Mihai Dalea, preşedintele Consiliului Central al U.G.S.R., care se află la Cairo, a fost primit, luni, de dr. Mohamed Hafez Ghanem, prim-secretar al C.C. al Uniunii Socialiste Arabe. In cursul întrevederii, s-a evidenţiat cu satisfacţie evoluţia mereu ascendentă a relaţiilor de prietenie şi colaborare româno-egiptene după vizita în Egipt a preşedintelui Nicolae Ceauşescu, perspectivele largi deschise de aceasta conlucrării intre cele două ţâri. « La Praga au început, ieri, convorbirile oficiale dintre ministrul afacerilor externe al Republicii Socialiste România, George Macovescu, aflat în vizită oficială, și ministrul afacerilor externe al R.S. Cehoslovace, Bohuslav Chnoupek. • In cadrul Adunării generale a Federaţiei mondiale de studiere a viitorului, care a avut loc la sediul UNESCO din Paris, a fost confirmată propunerea de înfiinţare, in capitala României, a Centrului internaţional de cercetări în metodologia studierii viitorului. • In cinstea celei de-a 30-a aniversări a zilei naţionale a României, Universitatea Rochester din oraşul cu acelaşi nume, Statul New York, a organizat Un program de manifestări culturale, intitulat ,,Zilele culturii româneşti“, cuprinzind prezentarea unor aspecte ale vieţii din România socialistă, ale artei, învăţămîntului şi ştiinţei. • Marea majoritate a participanţilor la dezbaterile generale din cadrul sesiunii anuale a Comisiei Economice a Naţiunilor Unite pentru Asia şi Extremul Orient (ECAFE) au exprimat dorinţa ţărilor lor de restructurare a relaţiilor economice mondiale şi reaşezare a acestora pe baze echitabile, pentru a se asigura dezvoltarea şi progresul tuturor naţiunilor, îndeosebi a ţărilor în curs de dezvoltare, în condiţiile consolidării independenţei lor politice şi economice. • Intr-o conferinţă de presă, ministrul de externe al Greciei a declarat că politica ţării sale tinde să găsească o soluţie paşnică a problemei cipriote şi că guvernul de la Atena ,.va continua să sprijine procedura convorbirilor dintre cele două comunităţi şi nu va precupeţi nici un efort pentru ca aceste tratative să-şi atingă scopul, ca singur mijloc care poate asigura o viaţă calmă şi liniştită în insulă“. • Tentativele întreprinse de trupelele lomnaliste de a recuceri fosta capitală regală Oudong eliberată la 18 martie de patrioţii khmeri, au eşuat. Trecînd în contraofensivă, forţele patriotice au reuşit să oblige inamicul să părăsească localitatea Kompong Luong, situată la 5 km est de Oudong, • în alegerile desfăşurate în provincia austriacă Salzburg, pentru desemnarea membrilor Adunării legislative locale. Partidul Populist a obţinut 18 mandate, Partidul Socialist al cancelarului Bruno Kreisky a dobîndit 13 mandate, iar celelalte 5 mandate au revenit Partidului Liberal. • In Irlanda de Nord au avut loc, simbătă şi duminică, o serie de incidente singeroase care s-au soldat cu şase morţi, numeroşi răniţi şi însemnate pagube materiale. « La Geneva, în cadrul Conferinţei pentru securitate şi cooperare in Europa, reprezentanţii ţărilor participante din subcomisia pentru cooperare în problemele mediului înconjurător au ajuns la un acord preliminar asupra elementelor ce urmează să fie incluse in documentele finale. • Ion Moraru, trimis extraordinar şi ministru plenipotenţiar al Republicii Socialiste România in Brazilia, a făcut, la 1 aprilie, o vizită de prezentare la noul vicepreşedinte al ţării, Adalberto Pereira dos Santos, în cadrul convorbirii care a avut loc cu acest prilej, vicepreşedintele Adalberto Pereira dos Santos şi-a exprimat satisfacţia faţă de evoluţia pozitivă a relaţiilor dintre cele două popoare şi convingerea că raporturile dintre Brazilia şi România vor cunoaşte şi în viitor o continuă dezvoltare. ei Premierul desemnat al Belgiei, Leo Tindemans, a început luni după-amiază negocieri intense în vederea soluționării crizei guvernamentale.