România Liberă, septembrie 1974 (Anul 32, nr. 9286-9310)

1974-09-02 / nr. 9286

ANUL XXXI Nr. 9286 6 pagini 30 bani yn. ro. Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI UNITĂŢII SOCIALISTE -------------------------------- . ,,Programul sintetizează măreţele victorii obţinute de poporul român sub conducerea partidului în transformarea revoluţionară a ţării, în făurirea orînduirii socialiste, trasînd — pe baza concluziilor desprinse din această activitate — obiectivele şi căile de acţiune in noua etapă strategică de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintate pe calea comunismului in România; el dă o orientare generală ştiinţifică, marxist-leninistă pentru întreaga activitate naţională şi internaţională a partidului şi poporului nostru" NICOLAE CEAUŞESCU CARTA COMUNIŞTILOR ROMÂNI Ziarul „Scînteia" a publicat, în numărul său de ieri, proiectul de „Program al Partidului Comunist Român de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism", document aşteptat şi primit cu un uriaş interes de către opinia publică, de către întreaga noastră obşte. Pentru partid, pentru clasa muncitoare, pentru societatea românească, în ansamblul său, acest moment are o însemnătate cu adevărat istorică, înainte de a analiza marea bogăţie de idei pe care o cuprinde şi care-i conferă calitatea de călăuză sigura pentru comunişti, pentru întregul popor. Înfăptuirea obiectivelor prezente şi viitoare, este o datorie de conştiinţă sa subliniem aportul nemijlocit al tovarăşului .Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, la fundamentarea teoretică şi la elaborarea proiectului de Program. Din o înalta apreciere acestui aport, plenara din iunie a C.C. al P.C.R. şi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale a României releva „caracterul marxist-leninist, profund creator şi valoarea inestimabilă a contribuţiei personale a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la stabilirea liniei strategice şi tactice, a direcţiilor principale de acţiune în vederea transformării revoluţionare a societăţii, a edificării cu succes a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi trecerea la construcţia comunismului pe pămîntul României“. Aceasta confirmă, o dată in plus, rolul decisiv pe care-1 are secretarul general al partidului in elaborarea întregii noastre politici interne şi externe, rod al vastei sale pregătiri şi al capacităţii de a găsi întotdeauna cele mai bune soluţii pentru aplicarea adevărurilor generale ale marxism-leninismului la condiţiile concrete ale ţării noastre. Proiectul de Program dat publicităţii , care, potrivit unei practici intrate în obişnuinţa vieţii noastre politice, va fi supus, până la luarea lui în dezbatere la Congresul al XI-lea, deliberării comuniştilor, tuturor oamenilor muncii — porneşte de la analiza ştiinţifică, materialist-dialectică şi istorică, a dezvoltării generale a societăţii omeneşti, a societăţii româneşti şi a lumii contemporane. Aceasta reflectă, in modul cel mai expresiv, gîndirea teoretică, profundă şi originală, a partidului nostru, imensa experienţă practică acumulată in conducerea luptei revoluţionare a poporului, a operei de construcţie socialistă. Reflected adevărul că forţa motrice a progresului poporului român au constituit-o luptele de clasă, luptele revoluţionare, sociale şi naţionale, acest document proiectează asupra istoriei noastre o lumină pe cît de puternică pe atît de plină de înţelesuri. Din perspectiva timpului pe care-l trăim, eforturile titanice depuse de înaintaşii noştri pentru păstrarea fiinţei naţionale, pentru afirmarea identităţii de neam şi de limbă, pentru o dezvoltare democratică, progresistă, ni se dezvăluie în toată măreţia lor, ca mărturii ale voinţei poporului nostru de a se dezvolta de sine stătător, într-o patrie liberă, unită şi independentă, ale capacităţii sale de a răspunde marilor comandamente cu care l-a investit propria istorie. Programul subliniază Însemnătatea cu totul deosebită pe care o comportă apariţia pe scena istoriei a proletariatului, a mişcării sale revoluţionare. Partidul său, constituit la 1893, a ridicat pe o treaptă superioară lupta clasei noastre muncitoare, a sporit rolul ei în Întreaga dezvoltare social-economică şi — fapt apreciat de înşişi corifeii socialismului ştiinţific. Marx şi Engels — s-a remarcat încă de la începutul existenţei sale ca o forţă activă a mişcării muncitoreşti internaţionale. O etapă calitativ nouă se deschide în faţa mişcării muncitoreşti revoluţionare de la noi, odată cu crearea Partidului Comunist Român, care, consfinţind triumful concepţiei marxist-leniniste în rîndurile acesteia, se relevă ca depozitar autorizat al celor mai avansate tradiţii revoluţionare şi democratice ale poporului nostru. Deşi, la puţin timp după constituire, partidul a fost aruncat în adîncă ilegalitate şi supus unor represiuni barbare de către statul burghezo-moşieresc, el a găsit în sine forţa necesară şi a identificat mijloacele adecvate pentru a se afirma ca o forţă politică naţională, pentru a uni rîndurile clasei muncitoare, a crea frontul unic muncitoresc şi a polariza în jurul său toate forţele democratice şi antifasciste în vederea apărării intereselor supreme ale poporului român. Programul relevă caracterul just al poziţiei adoptate de partid in perioada care a premers celui de-al doilea război mondial şi consacră pagini vibrante înfăţişării luptelor purtate şi jertfelor de singe date de comunişti împotriva fascismului. Sunt reliefate împrejurările interne şi externe în care partidul a luat hotârîrea istorică de a se trece la înfăptuirea insurecţiei naţionale armate antifasciste, din august 1944 şi participarea, în continuare, la războiul pentru nimicirea hitlerismului, pină la victoria finală. „In aceste împrejurări — conchide Programul — s-a demonstrat că politica Partidului Comunist Român corespunde pe deplin năzuinţelor şi intereselor vitale ale întregului nostru popor. Partidul şi-a dovedit tăria şi capacitatea de organizare şi unire a tuturor forţelor democratice şi patriotice în lupta pentru răsturnarea dictaturii militaro-fasciste şi asigurarea dezvoltării libere, independente şi democratice a ţării“,intr-o succesiune logică şi folosind o argumentare care rezultă din însăşi legitatea dezvoltării sociale, programul consacră o importantă secţiune evidenţierii principalelor aspecte ale luptei duse de partid, in fruntea poporului, pentru instaurarea puterii revoluţionar-democratice, pentru răsturnarea claselor exploatatoare, pentru infăptuirea revoluţiei socialiste şi edificarea noii orinduiri sociale. Ca momente de virf în prima etapă a revoluţiei noastre, sunt relevate, aşa cum s-au fixat in fierbinţi pagini de cronică, instituirea, la 6 martie 1945, a primului guvern democratic din istoria ţârii, înfăptuirea reformei agrare, Conferinţa naţională din 1945 — cea dinţii manifestare de acest gen care a avut loc in condiţii de legalitate —, victoria ciştigată în alegerile din noiembrie 1946. Cu înlăturarea monarhiei şi cu instaurarea republicii, la 30 decembrie 1947, România a intrat intr-o nouă etapă a dezvoltării sale. Este etapa trecerii la infăptuirea sarcinilor revoluţiei socialiste. Partidul insuşi, pornind de la succesele istorice dobîndite de Frontul unic muncitoresc şi urmînd cerinţa obiectivă a realizării unei depline unităţi politice, ideologice şi organizatorice a clasei muncitoare — sufletul revoluţiei şi forţa conducătoare a societăţii —, şi-a consolidat rindurile ca urmare a Congresului din februarie 1948. Programul generalizează minunat experienţa dobîndită de P.C.R. în transformarea revoluţionară a ţării, în făurirea societăţii socialiste. Cu luciditatea proprie partidului nostru, se desprind concluziile corespunzătoare atît din realizările uriaşe înregistrate cît şi din neajunsurile, lipsurile şi greşelile săvîrşite in aceşti ani. Ceea ce atestă procesul de dezvoltare a ţării in perioada la care ne referim este justeţea politicii marxist-leniniste promovată de partid, faptul incontestabil că clasa noastră muncitoare, partidul său au ştiut să-şi interpreteze şi să-şi slujească magistral mandatul încredinţat de istorie. „Marile realizări în edificarea socialismului in ţara noastră — se accentuează în Program — dovedesc forţa creatoare a clasei muncitoare, care îşi îndeplineşte cu succes rolul de clasă conducătoare a societăţii, arată vitalitatea alianţei muncitoreşti-ţărăneşti, a colaborării strînse cu intelectualitatea. Ele relevă forţa unită a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, capacitatea creatoare a poporului nostru care, stăpîn pe destinele sale, îşi făureşte viaţa in mod liber, corespunzător voinţei şi năzuinţelor lui“, întemeiat pe o viziune atît de largă şi de generoasă asupra istoriei mai vechi sau mai noi a patriei, a partidului. Programul se ocupă pe larg de aprecierea sarcinilor actuale, a sensului şi însemnătăţii pe care le comportă acestea. Pornind de la concluziile pe care le conturează activitatea de pină acum, se trasează obiectivele şi căile de acţiune ale partidului în noua etapă strategică de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. In acest fel, clasa muncitoare, întregul popor au o perspectivă clară a dezvoltării ţării în următorii 20—25 de ani. Angajat ferm in acţiunea de propulsare spre zonele de altitudine ale progresului şi civilizaţiei contemporane, poporul român înţelege că principala condiţie a acestei ascensiuni o constituie continuarea cu energii sporite a dezvoltării şi modernizării edificiului economic al patriei. Corespunzător acestui ţel, politica de industrializare preconizează identificarea şi punerea in valoare a noi surse de materii prime şi energie, accentuarea ritmului de dezvoltare a unor ramuri de virf pe plan tehnic şi ştiinţific, cum ar fi metalurgia, chimia, construcţia de maşini. O mare însemnătate se acordă agriculturii. Politica agrară a partidului prevede un cumul de măsuri menite să determine întărirea organizatorică şi economică a unităţilor de stat şi cooperatiste şi, pe această bază, obţinerea unei mai bune utilizări a fondului funciar, sporirea producţiei de cereale, creşterea ponderii zootehniei in volumul total al producţiei agricole. Programul subliniază necesitatea ca, in procesul industrializării, al adincirii caracterului avansat al agriculturii, să se evite deteriorarea mediului ambiant, a poluării. In general vorbind, ceea ce se urmăreşte este dezvoltarea puternică a forţelor de producţie, crearea unei baze tehnico-materiale care să asigure sporirea in ritm înalt a masei de bunuri materiale pentru satisfacerea nevoilor de consum ale populaţiei şi a cerinţelor de dezvoltare a ţării. Totodată este scos în relief rolul pe care-l are amplasarea raţională a forţelor de producţie pe teritoriu, acest fapt chezăşuind realizarea în practică a principiilor socialiste şi comuniste de deplină egalitate şi echitate a tuturor cetăţenilor ţării, fără deosebire de naţionalitate. Programul este la fel de grăitor şi în ceea ce priveşte perfecţionarea relaţiilor de producţie şi sociale in aceasta nouă etapa. Corespunzător cu mutaţiile care se produc şi se vor produce în baza materială a societăţii, intervin transformări calitative în cadrul fiecărei clase şi categorii sociale care compun structura orinduirii noastre, in fizionomia lor spirituală, întreaga ambianţă care se creează şi se va crea este menită să faciliteze apropierea lor, să stimuleze statornicirea unor relaţii de colaborare şi intr-ajutorare tovărăşească. Pe un plan mai larg, se are în vedere perfecţionarea structurilor de conducere în economie şi în viaţa socială, accentuarea caracterului ştiinţific al întregului mecanism de conducere a societăţii, dezvoltarea democraţiei socialiste, crearea unui cadru organizatoric optim pentru participarea conştientă şi activă a Întregului popor la făurirea propriului său viitor. Amploarea proiectelor care ne confruntă in domeniul economic, in dezvoltarea culturii, ştiinţei, a întregii civilizaţii româneşti, implică cu necesitate creşterea, în continuare, a rolului conducător al partidului. Ceea ce subliniază Programul este că participarea cadrelor de partid, a tuturor comuniştilor la viaţa economicosocială, la realizarea întregului program de dezvoltare a ţării trebuie să aibă — şi are — loc, nu din afară, ci dinăuntru, prin integrarea lor activă şi energică în procesul de construcţie economică şi socială. Programul statuează la loc de frunte rolul important pe care este chemat să-l joace statul în înfăptuirea multiplelor sarcini ce se pun în prezent şi se vor pune in viitor şi, corespunzător cu aceasta, stabileşte măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii tuturor verigilor şi instituţiilor sale, începînd cu Marea Adunare Naţională şi terminînd cu consiliile populare. Ceea ce se urmăreşte cu deosebire, este întărirea conceptului de plan naţional unic, aplicarea consecventă a principiului centralismului democratic, paralel cu întărirea autonomiei unităţilor teritorial-administrative, a unităţilor economice şi sociale, cu creşterea spiritului de iniţiativă pe toate treptele. Programul defineşte clar şi cuprinzător contribuţia pe care sunt chemate să o aducă, în contextul societăţii pe care o făurim, organizaţiile de masă şi obşteşti. Se subliniază rolul de mare însemnătate ce revine Frontului Unităţii Socialiste — organism politic reprezentativ al coeziunii societăţii noastre —, care are misiunea de a acţiona ca un adevărat forum , naţional, unde masele largi populare, oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, participă activ la conducerea societăţii. Un capitol special este consacrat politicii promovate de partid în problema naţională. Pornind de la adevărul formulat încă de clasicii marxism-leninismului că nu poate fi liber un popor care asupreşte alt popor, partidul a luptat întotdeauna Împotriva şovinismului, a rasismului şi naţionalismului, iar ca forţă de guvernămint, a luat şi ia măsuri pentru a se asigura in fapt deplina egalitate economică, politică, socială şi juridică a tuturor oamenilor muncii din ţara noastră, fără deosebire de naţionalitate. Politica profund principială, marxist-leninistă, promovată fără abatere, a avut şi are ca rezultat adîncirea acelui consens al conştiinţelor care a devenit unul dintre semnele realităţilor noastre, a întărit unitatea de luptă sub steagul partidului, pentru propăşirea patriei comune — România socialistă. Această politică va fi aplicată și pe viitor cu fermitate şi con Ion Pavelescu (Continuare in pag. a 3-a) Ieri a fost dat publicităţii PROGRAMUL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN (proiect) document istoric, menit să dea o orientare clară luptei pentru transformarea revoluţionară a societăţii, să cristalizeze linia strategică generală a partidului şi orientările tactice pentru întreaga perioadă a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a înaintării României spre comunism. Proiectul de Program, această cartă fundamentală ideologică, teoretică şi politică a partidului ca şi proiectul de Directive cu privire la liniile directoare ale dezvoltării economico-sociale a României pentru perioada 1981 — 1990 sînt supuse unei ample dezbateri publice, pe baza hotărîrii Plenarei C.C. al P.C.R. din iulie a.c. „România liberă“ pune coloanele sale la dispoziţia cititorilor, invitîndu-i să participe la această dezbatere larg democratică, să contribuie prin opinii şi propuneri la definitivarea conţinutului proiectelor, la identificarea căilor de înfăptuire a prevederilor cuprinse în Program şi Directive, în aşa fel încât, în forma lor finală, cele două documente istorice să poarte girul voinţei întregii noastre naţiuni, angajată plenar pe drumul făuririi, în concordanţă cu năzuinţele sale, a orînduirii comuniste pe pămîntul românesc. UI SOSEŞTE la CAPITALA secretarul cereral AL PARTIDULUI HAAS ARAB SOCIALIST, PREŞEDINTELE REPUBLICII ARABE SIRIENE, HAFEZ BB ASSAD BUN VENIT ÎNALTULUI OASPETE! La Invitaţia secretarului general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, astăzi soseşte la Bucureşti secretarul general al Partidului Baas Arab Socialist, preşedintele Republicii Arabe Siriene, Hafez El-Assad, care, împreună cu soţia, Anisse El-Assad, face o vizită oficială de prietenie în ţara noastră, în fruntea unei delegaţii de partid şi de stat. Personalitate marcantă a vieţii politice siriene şi internaţionale. Hafez El-Assad s-a născut în anul 1930, la Kardaha , localitate din districtul Lattakia, pe coasta mediteraneană. Urmează cursurile şcolii secundare la liceul oficial din Lattakia. Activitatea politică şi-o începe participînd la manifestaţiile împotriva regimului sub mandat francez şi la acţiunile care au avut ca rezultat evacuarea trupelor franceze de ocupaţie din Siria, in anul 1945. Conduce activitatea studenţească din districtul Lattakia şi participă activ la lupta în favoarea cauzei palestiniene. După aderarea sa la Partidul Baas Arab Socialist, în anul 1946, Hafez El-Assad devine membru de frunte şi activ al partidului. Asemenea multor tineri sirieni, s-a înrolat în armată pentru a putea urma astfel studii superioare. La Academia aerului se distinge ca pilot. A îndeplinit misiuni de studiu în străinătate şi a obţinut diploma de ofiţer de stat major in aviaţie, cu menţiune, în 1964. Avansează in ierarhia militară pină la gradul de general şi la funcţia de comandant al armatei aerului. Hafez El-Assad a fost unul dintre principalii conducători ai revoluţiei victorioase de la 8 martie 1963, care a dus la preluarea efectivă a conducerii statului de către Partidul Baas Arab Socialist. In continuare, ocupă mai multe posturi de răspundere in Direcţiile Naţionale şi Regionale ale Partidului Baas Arab Socialist şi este unul dintre principalii promotori ai Mişcării de redresare de la 23 februarie 1966 care a îndepărtat tendinţa de dreapta din partid. La 23 februarie 1966, a fost numit ministru al apărării în cabinetul condus de premierul Yussef Zayen. în luna septembrie a aceluiaşi an, El-Assad a dejucat planurile unei lovituri de stat. A rămas în postul de ministru al apărării după remanierele cabinetului din octombrie 1968 şi mai 1969. In martie 1969, Congresul de urgenţă al partidului a ales un nou comandament regional, printre ai cărui membri se alia şi Hafez El-Assad. După demisia lui Noureddin Attassi din funcţiile pe care le ocupa, noul Comandament Regional provizoriu l-a desemnat pe Hafez El-Assad în funcţia de prim-ministru al Siriei. Formează un cabinet de coaliţie, la 21 noiembrie 1970, in care cumulează şi portofoliul apărării. La 12 martie 1971 a fost ales preşedinte al Siriei, in cadrul unui referendum popular. La scurt timp după aceasta, la 14 mai 1971, a fost ales in unanimitate secretar regional al partidului, iar la cel de-al XI-lea Congres Naţional, din luna august a aceluiaşi an, a fost ales secretar general al Partidului Baas Arab Socialist. Sub conducerea preşedintelui Hafez El-Assad, Siria a înregistrat progrese remarcabile în toate domeniile de activitate. Pe plan politic, menţionăm adoptarea unei noi Constituţii şi alegerea unui Consiliu al Poporului (Parlament). Hotărârile privind politica naţională sunt adoptate de Comandamentul Central al Frontului Naţional Progresist, constituit pe baza participării celor mai importante partide politice progresiste siriene sub conducerea Partidului Baas Arab Socialist. Desi a tre(Continuare in pag. a 6-a) CONFERINŢA MONDIALĂ A POPULAŢIEI România, militantă acu pentru o lume mai In ultima zi a lucrărilor Conferinţei Mondiale a Populaţiei — una din cele mai ample reuniuni internaţionale iniţiate de O.N.U. — reprezentanţi din circa 140 de ţări participante, ca şi ai celor 21 de organisme ale Naţiunilor Unite şi agenţii specializate, au adoptat cu ovaţii o rezoluţie care, recunoscînd importanţa reuniunii în concertarea eforturilor comunităţii internaţionale de a găsi rezolvări realiste problemelor populaţiei, exprimă „profunda apreciere faţă de preşedintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceauşescu, faţă de guvernul şi poporul Republicii Socialiste România pentru că a oferit posibilitatea de a se organiza această Conferinţă la Bucureşti, pentru generoasa lor ospitalitate şi pentru contribuţia adusă la încheierea cu succes a lucrărilor Conferinţei“. S-a dat, astfel, o înaltă preţuire politicii active de pace şi colaborare promovată constant de România, de preşedintele Nicolae Ceauşescu, în abordarea problemelor fundamentale ale vieţii internaţionale contemporane. Politică ilustrată și de această dată, prin întreaga activitate a României, concretizată în ideile exprimate — ce și-au găsit, de altfel, locul în documentele finale —, în modul de organizare a reuniunii, în cuprinsul documentelor propuse spre adoptare, în participarea la dezbateri, atît în plen, cît şi în cadrul comisiilor. Prin toate acestea, ţara noastră a contribuit, alături de ceilalţi participanţi, la succesul reuniunii. Este o realitate faptul, relevat de numeroşi delegaţi străini, că lucrările Conferinţei s-au desfăşurat sub semnul deosebitei aprecieri aduse ideilor cuprinse în discursul rostit la deschidere de preşedintele Nicolae Ceauşescu, idei ce s-au dovedit a constitui direcţiile fundamentale ale dezbaterilor ulterioare, influenţînd pozitiv spiritul de conlucrare ce s-a manifestat pe durata reuniunii. Conţinutul cuvîntării preşedintelui Ceauşescu, arăta reprezentantul Nigeriei, este „o chemare, o realistă invitaţie la responsabilitate, în numele viitorului omenirii“. Exprimînd constanta preocupare a României socialiste de a face totul pentru edificarea unei lumi mai bune, mai drepte, hotărîrea ţării noastre Ion Stoica (Continuare In pag. a 5-a) Astăzi, in jurul orei 11:30, posturile noastre de radio şi televiziune vor transmite direct de la Aeroportul internaţional Otopeni ceremonia sosirii secretarului general al Partidului Baas Arab Socialist, preşedintele Republicii Arabe Siriene, Hafez El-Assad, împreună cu soţia, Anisse El-Assad, care, la invitaţia secretarului general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, vor efectua o vizită oficială de prietenie in ţara noastră. Tovarăşului TON DUC THANG Preşedintele Republicii Democrate Vietnam Tovarăşului LE DUAN Prim-secretar al Comitetului Central al Partidului celor ce muncesc din Vietnam Tovarăşului TRUONG CHINH Preşedintele Comitetului Permanent al Adunării Naţionale a Republicii Democrate Vietnam Tovarăşului FAM VAN DONG Prim-ministru al Republicii Democrate Vietnam , HANOI Dragi tovarăşi, In numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Consiliului de Stat şi Guvernului Republicii Socialiste România, întregului popor şi al nostru personal vă transmitem dv. şi, prin dv., Comitetului Central al Partidului celor ce muncesc din Vietnam, Comitetului Permanent al Adunării Naţionale, Consiliului de Miniştri ale Republicii Democrate Vietnam, întregului popor vietnamez cele mai cordiale felicitări şi un fierbinte salut tovărăşesc cu ocazia celei de-a 29-a aniversări a proclamării Republicii Democrate Vietnam. Poporul român urmăreşte cu sentimente de caldă simpatie şi solidaritate frăţească munca plină de abnegaţie a poporului vietnamez, activitatea susţinută a Partidului celor ce muncesc din Vietnam şi a Guvernului Republicii Democrate Vietnam pentru refacerea şi dezvoltarea economiei, pentru consolidarea orînduirii socialiste, pentru întărirea independenţei naţionale. Partidul Comunist Român, Guvernul Republicii Socialiste România, întregul popor român, care au salutat cu profundă satisfacţie Încheierea Acordului de la Paris ca pe o victorie istorică a poporului vietnamez, îşi reafirmă întregul sprijin pentru acţiunile consecvente ale Republicii Democrate Vietnam menite să conducă la aplicarea integrală a tuturor prevederilor acordului menţionat, pentru ca poporul vietnamez să-şi poată consacra eforturile, întreaga sa capacitate creatoare, muncii paşnice de reconstrucţie, dezvoltării economice şi sociale de sine stătătoare, rezolvării problemelor interne potrivit intereselor şi aspiraţiilor sale fundamentale. Sîntem convinşi că relaţiile de strînsă prietenie şi colaborare frăţească, bazate pe principiile marxism-leninismului şi internaţionalismului socialist, statornicite între partidele şi ţările noastre, se vor dezvolta continuu, spre binele ambelor popoare, în interesul unităţii ţărilor socialiste şi a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, tuturor forţelor antiimperialiste, al cauzei socialismului şi păcii în lumea întreagă. Exprimindu-ne, şi cu acest prilej, solidaritatea militantă cu cauza dreaptă a poporului vietnamez, vă urăm, dragi tovarăşi, noi succese în opera de construire a socialismului în R.D. Vietnam, in lupta pentru împlinirea năzuinţelor sale de pace, unitate şi progres. NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român Preşedintele Republicii Socialiste România MANEA MĂNESCU Prim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România