România Liberă, ianuarie 1978 (Anul 36, nr. 10323-10347)

1978-01-03 / nr. 10323

„Románia libera" Pagina a 3-a— 3 ianuarie 1978 în noaptea Anului Nou, clipe emoţionante, simbolice TOVARĂŞUL VAL CEAUŞESCU IN MIJLOCUL PUTERNICULUI DETAŞAMENT MUNCITORESC AL ÎNTREPRINDERII „23 AUGUST“ ŞI AL TINERILOR CARE AU SĂRBĂTORIT REVELIONUL LA PAVILIONUL CENTRAL EXPOZIŢIONAL DIN PIAŢA SCINTEII Cu puţin timp înainte ca Anul nou să-şi anunţe solemn sosirea, nn atmosfera optimistă generată de marile noastre împliniri, de certitudinile ce ne călăuzesc paşii spre viitor, mii de oameni ai muncii din Capitală au trăit momente de neuitat. Secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au aflat, în această noapte a confluenţei dintre ani, in mijlocul puternicului detaşament muncitoresc al întreprinderii „23 August“ şi al tinerilor care au sărbătorit revelionul la Pavilionul central expoziţional din Piaţa Scinteii. Cel ce in fruntea partidului şi statului desfăşoară o neabătută activitate spre binele şi fericirea poporului, întiiul cetăţean al ţării, omul a cărui masă de lucru sunt uzinele şi şantierele, ogoarele şi lăcaşurile ştiinţei, fiul cel mai iubit al naţiunii noastre, s-a aflat şi în această noapte a bucuriei în mijlocul oamenilor, adresîndu-le cuvintul său înflăcărat, cutezător, îndemnurile ce înnobilează conştiinţele, şi fac munca mai rodnică, ce deschid noi orizonturi creaţiei, făcînd ca cele aproape douăzeci şi două de milioane de inimi ale ţării să vibreze in ritmurile timpului eroic pe care îl trăim. Secretarul general al partidului a fost însoţit de tovarăşii Manea Mănescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Ion Dincă, Janos Fazekas, Ion Ioniţă, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Ilie Verdet, Miu Dobrescu, Constantin Dăscălescu, Ion Stănescu, întreprinderea „23 August“. In vreme, ce focul cuptoarelor, electrice nu s-a stins, oţerarii, din schimbul de noapte elaborînd șarjă după șarjă, in modernă cantină-restaurant, împodobită feeric cu lumini, multicolore, cu ramuri de brazi, s-au adunataproapte şapte sute de constructori de maşini şi familiile lor pentru a sărbători un an de rodnice împliniri. Pe feţele lor citeşti bucuria şi mindria de a fi îndeplinit, incă de la 25 octombrie, planul de producţie pe primii doi ani ai cincinalului. Printre complexele agregate şi utilaje livrate economiei naţionale în 1977 se numără şi modernele locomotive Diesel-electrice de 1 700 CP şi Diesel-hidraulice de 2 400 CP, împreună la muncă, împreună la petreceri. Aşa înţeleg ei să-şi organizeze viaţa. Sosirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului, in mijlocul muncitorilor de la întreprinderea „23 August“, a prilejuit clipe emoţionante, de mare bucurie. Se aplaudă cu însufleţire, se scandează puternic „Ceauşescu-P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“. Din rîndurile celor veniţi in întimpinare se desprind muncitori şi muncitoare inminind buchete de flori tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, unindu-le „La mulţi ani !“, viaţă lungă, fericire, putere de muncă pentru propăşirea continuă a patriei noastre socialiste. Muncitorii marii întreprinderi şi familiile lor au dat expresie, cu forţa celor mai calde şi mai omeneşti sentimente, marii bucurii de a se remâlni cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi în momentul finalului de an, la această sărbătoare colectivă cînd ne simţim mai strins uniţi, mai aproape de tovarăşii şi prietenii noştri, cînd, intr-un singur gind şi o singură voinţă, un întreg popor îşi îndreaptă gindul cu recunoştinţă spre cel ce ne conduce cu fermitate şi pasiune revoluţionară spre un viitor mai bun, mai luminos, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Exprimînd bucuria de a-l avea din nou in mijlociul forjorilor, oţelarilor, constructorilor de locomotive, al inginerilor şi tehnicienilor marii întreprinderi bucureştene, ing. Mircea Drăgulin, directorul general al întreprinderii, a asigurat pe secretarul general al partidului că harnicul detaşament al clasei muncitoare de la „23 August“, in frunte cu comuniştii, va munci cu şi mai mult elan muncitoresc pentru înfăptuirea neabătută a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, pentru a îndeplini cu cinste sarcinile de mare răspundere ce-i revin in actualul plan cincinal. „Vă rugăm, iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, — a spus el — să ne permiteţi, in preajma aniversării a 60 de ani de viaţă şi a 45 de ani de activitate revoluţionară, să vă aducem fierbintele nostru omagiu, să vă urăm multă sănătate şi fericire, putere de muncă şi tot mai mari succese în activitatea neobosită desfăşurată in fruntea partidului şi statului, închinată fericirii poporului şi patriei noastre socialiste, cauzei socialismului şi păcii în lume“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat ciocnesc o cupă de şampanie cu reprezentanţii uzinei, ai Comitetului de partid, ai Consiliului oamenilor muncii, ai organizaţiilor de sindicat, de femei şi tineret. In acest moment îşi face apariţia un grup de colindători — artişti amatori ai întreprinderii — care dau glas tradiţionalului Pluguşor. In cuvinte calde, izvorite din inimă, este exprimată hotărirea colectivului de la „23 August“ de a munci mai mult şi mai bine, de a transpune in viaţă sarcinile ce revin acestui colectiv din măreţul Program al Partidului Comunist Român, de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Iubirea pe care constructorii de maşini de la „23 August“, întregul nostru popor o poartă conducătorului partidului şi statului nostru este redată de versuri înflăcărate . Colindătorii şi împreună cu ei toţi cei prezenţi la revelionul muncitoresc intonează în cor tradiţionalul „Mulţi ani trăiască", scandează cu însufleţire „Ceauşescu — La mulţi ani“.. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat răspund cu dragoste urărilor adresate de cei prezenţi. Ia apoi cuvintul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, care se adresează muncitorilor, tehnicienilor şi inginerilor de la „23 August“, întregii noastre clase muncitoare. Urările secretarului general al partidului, chemarea de a munci mai mult şi mai bine pentru înflorirea scumpei noastre patrii sunt primite cu aplauze îndelungi, cu ovaţii. Toţi cei prezenţi dau din nou expresie hotărîrii de a acţiona neabătut şi in viitor, pentru împlinirea luminoaselor sale îndemnuri. In această atmosferă entuziastă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu îşi iau rămas bun de la constructorii de maşini de la „23 August“. Sînt momente care simbolizează puternic unitatea deplină a poporului in jurul partidului, al secretarului său general, momente ce ilustrează însăşi voinţa ţării de a împlini la cotele cele mai înalte ale creaţiei Programul partidului de dezvoltare multilaterală a ţârii. In conştiinţa muncitorilor de la „23 August“ vor rămîne neşterse aceste clipe, cind secretarul general al partidului, preşedintele ţării, deputatul celor ce trăiesc in vasta zonă industrială din jurul acestei întreprinderi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a sărbătorit împreună cu ei revelionul. Un revelion muncitoresc al unităţii, solidarităţii, al încrederii nestrămutate in viitor. Sub semnul recunoştinţei şi al dragostei fierbinţi faţă de partid, faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, s-a desfăşurat, in noaptea de la cumpăna anilor, şi intilnirea conducătorului partidului şi statului nostru cu miile de tineri reuniţi la revelionul de la Pavilionul expoziţional din Piaţa Scinteii. Sosirea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, a tovarăşei Elena Ceauşescu, la revelionul tineretului, pe aleea luminată de torţe şi sub cerul scinteind de ploaia multicoloră a artificiilor, a fost salutată cu o adevărată explozie de entuziasm tineresc. Mii de glasuri rostesc cu drag „Ceauşescu — tinerii“, sunetul solemn al tulnicelor vesteşte emoţionantul eveniment. Spre iubitul fiu al patriei şi poporului se îndreaptă tineri cu braţele încărcate de flori. Sunt florile roşii ale recunoştinţei pentru tot ce-a clădit partidul în aceşti ani, in anii Republicii, în anii socialismului, în anii de lupte şi de glorii care au făcut din patria noastră scumpă o ţară mîndră, o ţarăfloare, o ţară demnă şi liberă, independentă şi suverană. Bucuria imensă pentru marele viitor al României, visat de înaintaşi şi trăit de generaţiile de azi, a dominat întreaga desfăşurare a neuitatei întilniri dintre tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tinerii muncitori, elevi, studenţi ai Capitalei. Pluguşorul a adus şi aici, odată cu ecourile datinilor străbune, stihuri noi, în „noaptea de izvor, pentru timpul viitor“,, versuri de înflăcărată dragoste „aceluia ce cîrma ţării dreaptă o ţine brav prin crez şi faptă, cu dragoste supremă pentru ţară, viaţă, conştiinţă exemplară“. Gîndurile tinerilor, conştiinţa întregii naţiuni vibrează cu emoţie : odată cu pragul noului an, intrăm in luna in care fiul cel mai iubit al patriei, marele bărbat al ţării, omul între oameni, împlineşte 60 de ani de viaţă şi 45 de ani de neîntreruptă şi dîrza activitate revoluţionară. Corul, şi cu el sala întreagă, cintă un cintec nou : „Mulţi ani preşedintelui ţării!“. Un stol de copii cu tradiţionalele sorcove se apropie de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi glasul lor răsună pur, cristalin : „Mulţi ani vă spunem, cu inima fierbinte ! Să trăiţi, cu bucurie in frumoasa Românie ! Să trăiţi, să înfloriţi, sănătos mereu să fiţi, pentru-a patriei urcare, nouă — pildă roditoare, de trăire-n frumuseţe. La mulţi ani cu tinereţe !“. • „La mulţi ani cu tinereţe !“ Este urarea, pornită din adîncul inimii, pe care întregul nostru popor o adresează tovarăşului Nicolae Ceauşescu, odată cu angajamentul hotărit, energic, revoluţionar, de a-i urma întotdeauna minunatul exemplu, de a clădi, prin fapte de muncă plină de abnegaţie, tot ceea ce hotărăşte partdul, secretarul său general, spre binele patriei, al naţiunii noastre, pe drumul de lumină al socialismului şi comunismului. Acestor sentimente le dă glas tovarăşul Ion Traian Ştefănescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului : „Noi, toţi, întreaga generaţie tinără a patriei, işi îndreaptă gindurile cu recunoştinţă profundă către dumneavoastră, conducătorul iubit al partidului şi statului nostru. Vă Încredinţăm că in 1978, in anii de vin şi întotdeauna, vom urma neabătut partidul, supremul dumneavoastră exemplu de muncă şi viaţă. Peste puţin timp, întregul popor, cu bucurie şi cu adincă mindrie, va serba ziua dumnevoastră de naştere. Vă rugăm să ne permiteţi, iubite şi stimate tovarăşe secretar general, să vă adresăm în numele tinerei generaţii, din toată inima, multă putere de muncă, fericire, sănătate, viaţă îndelungată, spre bunăstarea patriei noastre socialiste, a întregului nostru popor“. Urale şi ovaţii nestăvilite răsună in această noapte, miile de tineri cintă cu cea mai tinerească bucurie : „Mulţi ani trăiască !“ In această atmosferă de înălţătoare vibraţie patriotică, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU se adresează celor prezenţi, şi prin ei, întregului nostru tineret. „La mulţi ani !“ — răspund mii de glasuri urării adresate de secretarul general al partidului. Apoi, o horă tinerească se încinge în marea sală, în care se prind, cu voioşie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului. Ne despărţim, cu această imagine-stemnă, de un an bun, cu convingerea fermă că păşim intr-un an şi mai bun, urcind, treaptă cu treaptă, sub conducerea încercată şi sigură a partidului, prin munca şi hărnicia eroicului nostru popor, spre culmile cele mai înalte ale socialismului, spre zorile de aur ale comunismului. Manifestîndu-şi bucuria de a întâmpina Anul Nou împreună cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, constructorii de maşini au exprimat unitatea deplină a poporului în jurul partidului, al secretarului său general Entuziasmul tinerilor a rostit prin mii de glasuri recunoştinţa fierbinte a tinerei generaţii „aceluia ce cîrma ţării dreaptă o ţine brav prin crez şi faptă, cu dragoste supremă pentru ţară, viaţă, conştiinţă exemplară“ „LA MULŢI ANI CU TINEREŢE! „PRIMA URARE PENTRU AL TARII FIERBINTE PREŞEDINTE" „Prima urare fierbinte Pentru-al ţării preşedinte Că-i fiu destoinic, devotat Ce ne-ndeamnă ne-ncetat Să urcăm pe marea cale Pe trepte de cincinale, Că ni-i exemplu şi îndemn Către ţelul cel suprem, Viaţă lungă îi urăm, Viaţă lungă să trăiască România să-nflorească. Mai sunaţi cu toţi mai tare Să se-audă hăt, în zare Că azi ţara şi partidul Şi-au cîştigat prestigiul Pentru glorie şi pace Ia mai sună măi fîrtate Rotiţi bicele flăcăi Şi sunaţi din zurgălăi, măi Hăi, Hăi, aş In mijlocul muncitorilor de la întreprinderea „23 August" In hora tinerilor in noaptea revelionului Calduroasă manifestaţie de simpatie la sosirea in întreprinderea „23 August" Primire entuziastă la revelionul tineretului de la Pavilionul expoziţional din Piaţa Scinteii Prinos de re ceuitata noapte a noului an va rămine adine întipărită in conştiinţa şi în inima noastră, ca o nouă vibrantă şi înflăcărată manifestare a dragostei neţărmurite faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele ţării, cel ce întruchipează cele mai înalte aspiraţii ale poporului român, identificindu-şi viaţa cu insuşi destinul naţiunii noastre. Cronica scrisă la hotarul dintre anii 1977-1978 este aureolată de cota cea mai înaltă a sărbătoririi revelionului, cînd tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a aflat, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu şi ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi a statului, în mijlocul puternicului detaşament muncitoresc al întreprinderii „23 August“ şi al tinerilor care au celebrat această noapte la pavilionul central expoziţional din Piaţa Scinteii. Aceste două momente cu valoare de simbol, reliefează vrerea şi gindul unanim al ţării de a-şi reafirma in orice clipă — şi la muncă şi la sărbătoare — unitatea deplină in jurul partidului nostru iubit şi al secretarului său general, tovarăşul, Nicolae Ceauşescu. , Am văzut pe culoarul viu, împrejmuit de feeria ramurilor de brad iluminate multicolor, din faţa cantinei-restaurant a Întreprinderii „23 August“, sute de muncitori veniţi împreună cu familiile lor, pentru a-l întîmpina, ca un membru iubit al propriei lor familii, pe secretarul general al partidului şi pentru a-i mulţumi din suflet pentru marea cinste ce le-o face de a se afla şi în această zi in mijlocul lor. Ei au ţinut să ureze din toată inima, eminentului conducător al partidului şi statului nostru, trup şi suflet din trupul şi sufletul ţării, ani Mulţi fericiţi, acum in preajma aniversării a 60 de ani de viaţă şi a 45 de ani de activitate revoluţionară. „Ceauşescu, la mulţi ani !“, „Ceauşescu şi poporul !“, scandau neîntrerupt harnicii muncitori de la această puternică citadelă a industriei româneşti, exprimînd in felul acesta gindurile de adinei stimă şi de preţuire ale clasei noastre muncitoare, ale întregului nostru popor, faţă de cel mai iubit fiu al ţării. Un alt , moment dominant din această memorabilă noapte l-am trăit în faţa pavilionului din Piaţa Scinteii, în mirificul peisaj luminat de flacăra torţelor şi exuberanta strălucire a artificiilor, pe arpegiile solemne ale tulnicelor. In această ambianţă feerică, tineri şi tinere cu braţele încărcate de flori l-au înconjurat cu fierbinte entuziasm pe primul bărbat al ţării, care, prin gindirea sa clarvăzătoare şi fapta exemplară, este cea mai vie pildă pentru tineretul României. Glasuri cristaline de copii intonau : „Mulţi ani preşedintelui ţării“, iar un stol de pionieri cu sorcove au rostit emoţionaţi urări de sănătate şi viaţă lungă şi „La mulţi ani cu tinereţe“. Prin acest prinos de recunoştinţă, tinera generaţie şi-a exprimat cea mai fierbinte dragoste faţă de cel ce întruchipează tinereţea şi înţelepciunea patriei socialiste, vrerea noastră de mai bine, pe drumul zidirii socialismului şi comunismului pe pămintul românesc. Dumitru Tabacu