România Liberă, august 1978 (Anul 36, nr. 10502-10527)

1978-08-05 / nr. 10506

ÎNTREGUL NOSTRU POPOR, ÎNTR-O DEPLINĂ UNITATE, ÎŞI MANIFESTĂ PROFUNDA SATISFACŢIE Şl APROBARE FAŢĂ DE NOUA ŞI VIGUROASA AFIRMARE A POLITICII DE PACE Şl COLABORARE INTERNAŢIONALĂ A ROMÂNIEI SOCIALISTE 'Am/ In telegrame adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cetăţenii patriei îşi exprimă adeziunea unanimă la ideile de excepţională valoare teoretică şi practică, cuprinse in Expunerea la şedinţa activului central de partid şi de stat în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN ARAD AL P.C.R. ŞI CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN se spune : In numele tuturor locuitorilor judeţului Arad, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, ne exprimăm acordul deplin la tezele, ideile şi orientările cuprinse în magistrala expunere rostită de dumneavoastră la adunarea cu activul central de partid şi de stat, adeziunea totală la politica de pace, prietenie şi colaborare, promovată de România. Ancorată temeinic în realităţile lumii contemporane, politica externă a partidului şi statului nostru poartă pecetea eminentei dumneavoastră personalităţi, a gindirii cutezătoare, a înaltului umanism şi echităţii pe care le promovaţi în viaţa internaţională, a concepţiei dumneavoastră despre libertatea fiecărui popor de a-şi hotărî propria soartă aşa cum o doreşte. Preţuită şi apreciată în întreaga lume activitatea neobosită pe care o depuneţi, măsurile întreprinse de România pe plan internaţional s-au înscris, în mod statornic, între actele politice menite să promoveze libertatea şi egalitatea între naţiuni, instaurarea unei noi ordini economice şi politice internaţionale. Rezultatele fructuoase ale vizitelor întreprinse de dumneavoastră în diferite ţări ale lumii, înalta solie pe care aţi purtat-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, pe toate meridianele, a contribuit hotărîtor la strîngerea relaţiilor între ţara noastră şi statele vizitate, la intensificarea schimburilor de valori materiale şi spirituale, impunînd România şi pe conducătorul ei la loc de frunte printre promotorii politicii de pace şi colaborare. Noua şi importanta cuvintare rostită în faţa activului central de partid şi de stat este pentru noi, cei ce trăim şi muncim pe meleagurile arădene, un izvor preţios de învăţăminte, un model strălucit de abordare ştiinţifică, materialist-dialectică a problemelor contemporaneităţii. Am regăsit în cuvintele dumneavoastră înflăcărate gîndirea revoluţionară, spiritul militant şi înaltul patriotism ale celui care conduce cu strălucire destinele ţării şi poporului nostru. Comuniştii, toţi oamenii muncii, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi din judeţul Braşov, dau o înaltă apreciere conţinutului expunerii făcute de dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la adunarea activului central de partid şi de stat, prin care aţi reafirmat poziţia consecventă, principială şi realistă a partidului şi statului nostru faţă de principalele procese şi evenimente ale lumii contemporane — se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN braşov AL P.C.R. şI A CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN, înscrisă în practica activităţii dumneavoastră neobosite de a informa întregul partid şi popor asupra problemelor fundamentale ale politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, cuvântarea ce aţi rostit-o reprezintă o nouă şi grăitoare expresie a profunzimii, clarviziunii şi spiritului novator cu care analizaţi evoluţia vieţii internaţionale, a consecvenţei revoluţionare cu care militaţi pentru instaurarea unei noi ordini economice şi politice mondiale, împreună cu întregul nostru popor, oamenii muncii braşoveni îşi manifestă deplinul acord faţă de aprecierile date principalelor fenomene şi tendinţe din lumea contemporană, faţă de poziţia privind necesitatea întăririi unităţii ţărilor socialiste, a partidelor comuniste şi muncitoreşti, faţă de preţioasele propuneri de natură să asigure realizarea securităţii pe continentul european, eliminarea zonelor de încordare şi confruntărilor militare existente în lume, lichidarea subdezvoltării pe planeta noastră, participarea tuturor statelor la soluţionarea marilor probleme care confruntă omenirea, la edificarea unei lumi mai drepte şi mai bune.. Folosim şi acest prilej pentru a da glas întregului nostru ataşament faţă de tot ceea ce dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, întreprindeţi pe planul politicii interne şi externe a partidului şi statului, angajîndu-ne, totodată, să ne sporim eforturile pentru a îndeplini în cele mai bune condiţii sarcinile ce ne revin din hotăririle Congresului al XI-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului. Comuniştii, oamenii muncii din judeţul Cluj au urmărit cu cel mai viu interes şi deplină satisfacţie memorabila cuvîntare rostită de dumneavoastră în faţa activului central de partid şi de stat, de fapt, în faţa întregii noastre ţări — se scrie în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN CLUJ AL P.C.R. Aria ei tematică deosebit de întinsă, bogăţia conţinutului de idei, principialitatea, obiectivitatea şi profunzimea teoretică a analizei şi sintezei, dezvăluirea cauzelor reale care determină caracteristicile principale ale lumii contemporane şi evoluţia ei, fac din această cuvîntare o operă ştiinţifică fundamentală. Cuvîntarea amplifică, adinceşte şi îmbogăţeşte analiza făcută de dumneavoastră in raportul la Congresul al XI-lea al partidului şi în raportul prezentat la Conferinţa Naţională a partidului în decembrie anul trecut. Prin cel mai autorizat glas din România, prin glasul dumneavostră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, comuniştii, toţi cetăţenii patriei au primit răspunsuri cuprinzătoare, ştiinţific argumentate la marile întrebări legate de caracteristicile, legităţile şi contradicţiile evoluţiei contemporane a omenirii, fiind ajutaţi să înţeleagă şi să interpreteze corect, de pe poziţiile adevărului, procesele şi evenimentele majore care se desfăşoară pe planeta noastră. Cuvîntarea reafirmă cu marea claritate şi discernămîntul propriu gîndirii dumneavoastră, punctul de vedere şi poziţia Partidului Comunist Român, faţă de marile probleme economice, politice şi sociale ale istoriei universale contemporane, principiile profunde pe care se întemeiază politica externă a partidului şi statului nostru, direcţiile majore ale activităţii internaţionale a partidului şi statului român. Rugîndu-vă din adîncul fiinţei lor să primiţi sentimentele de înaltă preţuire, admiraţie şi recunoştinţă, comuniştii, oamenii muncii din judeţul Cluj, fără deosebire de naţionalitate, vă încredinţează, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că pentru ei nu există crez mai înalt şi fericire mai mare decît aceea de a vă urma pilda şi de a fi împreună cu întregul popor, părtaşi şi participanţi activi la înfăptuirea exemplară a luminoaselor dumneavoastră idei care dau conţinut şi orientare întregii politici a Partidului Comunist Român de edificare a civilizaţiei comuniste pe pămintul României. Cu fierbinte ticindrie patriotică toţi cei ce muncesc pe străvechiul meleag românesc al Dîmboviţei, văd în magistrala dumneavoastră expunere încă o expresie strălucită a politicii Partidului Comunist Român, a gindirii şi activităţii dumneavoastră revoluţionare şi clarvăzătoare, pusă în slujba înfloririi continue a României socialiste, a creării unei lumi a păcii şi a înţelegerii între toate popoarele planetei — se spune în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN DÎMBOVIŢA AL P.C.R. Ingăduiţi-ne să vă încredinţăm şi cu acest prilej, mult stimate tovarăşe secretar general, de acordul nostru deplin la tot ceea ce faceţi ca eminent conducător şi gînditor revoluţionar, ca mare om politic al epocii contemporane, de al cărui nume se leagă toate marile transformări revoluţionare în făurirea unei lumi noi pe pămîntul României, contribuţia tot mai mare a Partidului Comunist Român, a statului nostru la triumful raţiunii, al păcii şi democraţiei, al principiilor de etică şi echitate internaţională în viaţa popoarelor, întreaga noastră adeziune la acest document politic de inestimabilă valoare teoretică şi practică, expresie elocventă a aplicării în mod creator a socialismului ştiinţific la explicarea şi soluţionarea marilor probleme ale omenirii de azi, o susţinem cu putere prin fapte exemplare de muncă. Raportăm că planul producţiei industriale pe total judeţ pe primele 7 luni a fost realizat cu patru zile mai devreme, cu o depăşire de 186 milioane lei. S-au obţinut suplimentar 13 milioane kWh energie electrică, 5 mii tone cărbune, 7 mii tone laminate finite din oţel, 800 tone oţel brut, 44 milioane metri cubi gaz metan, 100 mii m.p. plăci azbociment, 130 mii m.p. ţesături şi altele. Peste 80 la sută din producţia realizată peste plan s-a obţinut pe seama creşterii productivităţii muncii. Oamenii muncii de pe ogoarele dîmboviţene au încheiat cu succes campania de recoltare a păioaselor, îndeplinind planul la producţia de grîu. Vă asigurăm că ne vom mobiliza şi mai mult întregul nostru potenţial de muncă şi creaţie, în frunte cu comuniştii, că nu ne vom precupeţi eforturile pentru aplicarea neabătută în viaţă a liniei politice a partidului, înfăptuind şi depăşind cu răspundere comunistă sarcinile ce revin judeţului în actualul cincinal. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN DOLJ AL P.C.R. se scrie : Ampla şi cuprinzătoarea dumneavoastră expunere, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, constituie un document de excepţională însemnătate pentru toţi comuniştii, pentru întregul nostru popor, în vederea înţelegerii temeinice a evoluţiei situaţiei internaţionale, a mişcării comuniste şi muncitoreşti şi în mod deosebit a poziţiei partidului şi statului nostru faţă de aceste probleme. Strălucita dumneavoastră cuvîntare ne-a dat posibilitatea să înţelegem mai bine, caracteristicile lumii contemporane, schimbările, care au loc in viaţa internaţională, politica consecventă a partidului şi statului nostru de dezvoltare a prieteniei şi colaborării cu toate ţările socialiste, de colaborare cu toate statele lumii, în interesul cauzei progresului, al destinderii şi păcii, importanţa deosebită a dezarmării pentru progresul omenirii. Oamenii muncii din ţara noastră sunt mîndri , că astăzi, prin eforturile dumneavoastră neobosite, prin solia de pace şi prietenie pe care aţi dus-o pe toate continentele, România este cunoscută şi se bucură de prestigiu în întreaga lume. Prin întreaga sa politică externă, al cărui promotor consecvent sunteţi, România îşi aduce o contribuţie deosebită la soluţionarea problemelor majore cu care se confruntă omenirea, dovedind în mod concret rolul activ al ţărilor mici şi mijlocii în afirmarea noilor principii de relaţii între state, a instaurării unei noi ordini economice şi politice internaţionale. Modul ştiinţific de abordare a problemelor internaţionale actuale şi de stabilire a căilor de soluţionare a celor litigioase precum şi a direcţiilor viitoare ale politicii externe şi interne a României socialiste, a Partidului Comunist Român, evidenţiază încă o dată calităţile dumneavoastră de personalitate de seamă a lumii contemporane, de remarcabil teoretician al socialismului ştiinţific, luptător neobosit pentru întărirea mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, pentru afirmarea celor mai înalte năzuinţe ale omenirii. Exprimîndu-şi întreaga lor adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Dolj, vă urează, scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu, multă sănătate şi putere de muncă, viaţă îndelungată în fruntea partidului şi statului, pentru a desăvîrşi opera istorică de făurire a societăţii socialiste pe pămintul României, într-o lume mai bună şi mai dreaptă pe planeta noastră. Totodată, vă asigurăm şi cu acest prilej că nu vom precupeţi nici un efort pentru înfăptuirea hotăririlor Congresului al XI-lea, ale Conferinţei Naţionale a partidului. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN GALAŢI AL P.C.R. se spune : Comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Galaţi, urmărind cu profundă atenţie şi deosebit interes importanta cuvîntare rostită de dumneavoastră la adunarea cu activul central de partid şi de stat, îşi exprimă deplina adeziune faţă de ideile şi aprecierile cuprinse în acest excepţional document analitic, de inestimabilă valoare pentru definirea cu maximă claritate a poziţiei partidului şi statului nostru faţă de problemele şi tendinţele cu care se confruntă in prezent omenirea, pentru găsirea celor mai potrivite soluţii de rezolvare a acestora, de promovare a relaţiilor de colaborare, pace şi prietenie in lume. Permiteţi-ne să dăm glas şi cu acest prilej sentimentelor fierbinţi de profundă adeziune ale comuniştilor, tuturor oamenilor muncii gălăţeni faţă de întreaga politică internă şi internaţională promovată cu consecvenţă de partidul şi statul nostru, politică constructivă ce pledează activ pentru întreţinerea unor relaţii strinse cu ţările socialiste, cu cele în curs de dezvoltare, cu toate statele lumii, pe baza respectării principiilor independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului in treburile interne şi respectului reciproc. Importanta cuvîntare pe care aţi rostit-o a dat şi de această dată relief gîndirii dumneavoastră revoluţionare, profund ştiinţifice şi creatoare, spiritului analitic şi puterii de pătrundere in esenţa fenomenelor lumii contemporane, capacităţii excepţionale de sinteză a problemelor cardinale cu care se confruntă planeta noastră, ideile conţinute în această strălucită expunere constituind o contribuţie remarcabilă la îmbogăţirea tezaurului teoriei socialismului ştiinţific. Reafirmîndu-ne încă odată deplina noastră adeziune faţă de această înţeleaptă politică, căreia îi consacraţi întreaga dumneavoastră viaţă şi putere de muncă, permiteţi-ne, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să vă asigurăm că toţi comuniştii şi cei ce muncesc in judeţul Galaţi vor acţiona cu sporită competenţă, energie şi eficacitate pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce ne revin în actualul cincinal, pentru transpunerea în practică a hotăririlor Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN HUNEDOARA AL P.C.R. se spune : Toţi cei ce muncim şi trăim pe străvechea şi totuşi, tînăra vatră hunedoreană ne exprimăm nemărginita satisfacţie şi deplina adeziune faţă de tezaurul de idei cuprins in cuvîntarea rostită de dumneavoastră în faţa activului central de partid şi de stat, a întregului popor. Exprimînd poziţia partidului şi statului nostru în problemele majore care frămîntă omenirea, cuvîntarea dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, expune cu claritate şi fermitate consecvenţa cu care dumneavoastră, militant revoluţionar înflăcărat, promovaţi principiile politicii interne şi externe ale României socialiste, în slujba făuririi noii ordini politice şi economice internaţionale, înfăptuirii dezarmării generale, în primul rînd a celei nucleare, soluţionării pe calea politică a divergenţelor existente, asigurării unor baze trainice, de prietenie şi colaborare multilaterală în raporturile dintre ţările socialiste, dintre partidele comuniste şi muncitoreşti, dintre toate statele şi naţiunile lumii, indiferent de orînduirea lor socială. " Analiza dumneavoastră profundă, de înaltă ţinută teoretică şi practică, in spiritul materialismului dialectic şi istoric, al socialismului ştiinţific, înarmează comuniştii, întregul partid şi popor, cu cunoaşterea temeinică a fenomenelor şi mutaţiilor actuale complexe ce au loc în lumea contemporană, în mişcarea comunistă şi muncitorească internaţională. Desprindem din ea sarcini noi, un suflu înnoitor, revoluţionar, de muncă neobo- I sită pentru ridicarea eficienţei în toate domeniile de activitate. Insuşindu-ne pe deplin orientările, bogatul conţinut de idei, principialitatea şi realismul cu care abordaţi problemele stringente ale omenirii contemporane, ne exprimăm încă o dată, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, întreaga noastră adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, profund responsabilă şi umanistă, în deplină concordanţă cu interesele fundamentale ale poporului nostru, ale păcii, colaborării şi înţelegerii între toate statele lumii, angajindu-ne să acţionăm cu toată capacitatea şi puterea de muncă pentru înfăptuirea neabătută a obiectivelor şi sarcinilor stabilite de Programul partidului pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea României spre comunism. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN MARAMUREŞ AL P.C.R. ŞI A CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN se arată : Cu sentimente de aleasă mîndrie patriotică, de profundă satisfacţie, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţe, au urmărit cu deosebit interes strălucita dumneavoastră cuvîntare, rostită la Adunarea activului central de partid şi de stat. Prin analiza realistă, ştiinţifică materialist-dialectică a fenomenelor şi tendinţelor cu care se confruntă lumea contemporană, v-aţi afirmat, încă o dată, ca un strălucit şi cutezător exponent şi vizionar al intereselor vitale ale naţiunii noastre socialiste, ca un neobosit promotor al statornicirii unui climat nou, de pace şi înţelegere, de colaborare pe arena mondială, punind în evidenţă înaltele dumneavoastră calităţi de militant comunist, de conducător politic şi de stat, de internaţionalist consecvent, pentru care vă bucuraţi de un imens prestigiu pe plan internaţional. Tezele şi ideile novatoare şi curajoase afirmate în cuvîntarea dumneavoastră îmbogăţesc tezaurul teoriei şi practicii revoluţionare, a mişcării comuniste şi muncitoreşti. Comuniştii, toţi oamenii muncii din Maramureş, simţim că suntem fiii unei naţiuni demne şi libere, că avem bucuria şi fericirea să trăim în această epocă de afirmare fără precedent a României socialiste, sub conducerea clarvăzătoare a Partidului Comunist Român, a dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al său, suflet din sufletul neamului românesc, care întruchipaţi voinţa şi năzuinţele, visele poporului român pentru o lume mai dreaptă şi mai bună. Iată de ce gindurile şi simţămintele noastre de omenoasă stimă şi consideraţie, de dragoste fierbinte şi devotament neţărmurit vă însoţesc pretutindeni, oriunde şi în orice vreme, în orice împrejurare, pe dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşa Elena Ceauşescu, fiindcă vă dăruiţi cu o negrăită înflăcărare viaţa, întreaga activitate fericirii tuturor fiilor patriei, fără deosebire de naţionalitate, păcii şi colaborării în lume. Făcîndu-ne ecoul gîndurilor şi sentimentelor de dragoste nemărginită, de aleasă stimă şi preţuire pe care comuniştii mehedinţeni, toţi locuitorii acestui „străvechi şi minunat colţ de ţară “românească le nutresc faţă de partid, de dumneavoastră personal, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ne reafirmăm ataşamentul profund faţă de politica internă şi internaţională a partidului şi patriei noastre dragi, adeziunea unanimă la magistrala expunere prezentată de dumneavoastră în ziua de 3 august a.c. — se spune in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN MEHEDINŢI AL P.C.R. Prin glasul dumneavoastră, naţiunea română s-a adresat din nou deschis şi sincer întregii omeniri, venind, ca de fiecare dată, cu propuneri şi soluţii realiste. Document de o inestimabilă valoare, exemplu de analiză multilaterală, realistă şi profund ştiinţifică a problemelor fundamentale ale vieţii internaţionale contemporane, nouă şi remarcabilă contribuţie la îmbogăţirea teoriei şi practicii revoluţionare a clasei muncitoare, expunerea dumneavoastră, reprezentantul cel mai de seamă al naţiunii noastre, militant neobosit al mişcării comuniste şi muncitoreşti mondiale, luptător pentru triumful idealurilor de pace şi prietenie intre popoare, pentru statornicirea în relaţiile internaţionale a unor principii echitabile de respect, stimă şi încredere reciprocă pentru binele şi fericirea întregii lumi,, a înflăcărat fiecare comunist, fiecare fiu al României socialiste. Urmărind eu viu interes atotcuprinzătoarea dumneavoastră expunere, a cărei bogăţie de idei corespunde pe deplin gîndurilor, voinţei şi aspiraţiilor întregii noastre naţiuni, inimile mehedinţenilor, la fel ca inimile tuturor fiilor pămîntului românesc, au vibrat puternic încălzite de un fierbinte patriotism, de legitimă mindrie că în drumul nostru luminos spre viitorul de aur comunist al patriei, sîntem conduşi cu fermitate şi clarviziune de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, fiu iubit al poporului și partidului nostru. Folosim acest prilej pentru a ne reafirma hotărirea nestrămutată de a munci în chip comunist, cu toată dăruirea şi răspunderea patriotică, pentru înfăptuirea neabătută a grandiosului program adoptat de Congresul al XI-lea și a obiectivelor ce decurg din documentele Conferinţei Naţionale a partidului, sporindu-ne contribuţia la impetuoasa dezvoltare şi înflorire a României socialiste, la creşterea necontenită a rolului său în lupta pentru pace şi progresul general al omenirii, pentru triumful idealurilor socialismului şi comunismului in lume. Exprimîndu-ne deplina adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, acordul unanim cu conţinutul amplei dumneavoastră analize, pe baza materialismului dialectic şi istoric, a situaţiei internaţionale, a complexelor probleme cu care se confruntă în etapa actuală mişcarea comunistă şi muncitorească, forţele democratice din întreaga lume , comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Prahova vă adresează, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cele mai vii mulţumiri şi un înalt omagiu pentru lupta neobosită pe care o duceţi pentru continua afirmare a României în lume, pentru intensificarea participării ei la rezolvarea problemelor majore ale vieţii internaţionale , se subliniază în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN PRAHOVA AL P.C.R. Convinşi fiind de necesitatea întăririi economico-sociale a patriei noastre, spre binele naţiunii române şi spre creşterea prestigiului orinduirii socialiste in lumea întreagă, sîntem hotărîţi ca laolaltă cu întregul popor să ne sporim contribuţia la înfăptuirea neabătută a programului partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea României spre comunism, însufleţiţi de indemnurile şi indicaţiile dumneavoastră, mobilizindu-ne toate forţele pentru a întimpina cu noi succese cea de-a XXXIV-a aniversare a zilei de 23 August, toţi oamenii muncii prahoveni se angajează să îndeplinească exemplar sarcinile ce revin judeţului nostru pe plan economic şi social, să acţioneze cu toată răspunderea comunistă pentru înlăturarea neajunsurilor care se mai manifestă în industrie, in domeniul investiţiilor, să facem totul pentru asigurarea unei calităţi superioare în întreaga noastră activitate. Urmind luminosul dumneavoastră exemplu de dăruire patriotică şi internaţionalistă, vă asigurăm, mult stimate tovarăşe secretar general, că organizaţia judeţeană de partid, toţi locuitorii Prahovei vor fi la înălţimea cerinţelor prezentului şi viitorului comunist al României, spre gloria scumpei noastre ţări. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN AL P.C.R. SUCEAVA se arată : In atmosfera de adîncă trăire patriotică, de totală angajare, dirzenie şi fermitate revoluţionară, oamenii muncii de pe străvechile plaiuri româneşti ale Bucovinei, in frunte cu comuniştii, au urmărit cu profund interes şi şi-au însuşit cu deplină satisfacţie strălucita cuvîntare pe care dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, conducătorul clarvăzător al României, au rostit-o în faţa întregii naţiuni. Dorim să dăm glas întregii noastre adeziuni faţă de bogatul continut de idei. hotărîrii noastre de a lupta fără preget pentru traducerea în viaţă a întregii politici interne şi externe, realiste şi profund ştiinţifice a partidului şi statului nostru, pusă în slujba înfloririi comuniste a patriei, creşterii prestigiului şi forţei socialismului in lume, a statornicirii unui climat de pace, înţelegere şi colaborare intre popoare. Constituindu-se ca un amplu program de aşezare a relaţiilor dintre state pe principiile egalităţii, suveranităţii, independenţei, colaborării şi neamestecului în treburile interne, magistrala dumneavoastră cuvîntare, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, reliefează cu clarviziune problematica majoră cu care se confruntă lumea contemporană, paşii hotăriţi pe care omenirea trebuie să-i întreprindă pentru ca Terra să devină o planetă ferită de pericolul oricărui conflict militar, o planetă a încrederii şi prosperităţii tuturor popoarelor. Vă asigurăm şi cu acest prilej că noi, sucevenii, împreună cu intregul popor, strîns uniţi în jurul partidului, în frunte cu dumneavoastră, vom depune întreaga noastră hărnicie, pricepere şi dăruire pentru a traduce în faptă, în mod exemplar, hotăririle Congresului al XI-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului, preţioasele dumneavoastră indicaţii, înflăcăratele chemări patriotice adresate întregii naţiuni, spre binele şi înflorirea scumpei noastre patrii, pentru triumful celei mai drepte , şi luminoase societăţi din cite a cunoscut istoria — societatea socialistă multilateral dezvoltată şi comunistă în România. Să ne trăiţi cu ţara şi poporul, iubite conducător, în numele milioanelor de femei de pe întreg cuprinsul patriei — românce, maghiare, germane şi de alte naţionalităţi — permiteţi-ne să ne exprimăm deplina aprobare şi înalta apreciere faţă de magistrala cuvintare rostită de dumneavoastră la şedinţa activului central de partid şi de stat, document programatic de inestimabilă valoare teoretică şi practică, care exprimă, cu deosebită claritate principiile politicii externe a partidului şi statului nostru “ , se arată in telegrama CONSILIULUI NATIONAL AL FEMEILOR. Complexitatea problematicii abordate, caracterul constructiv al analizei şi soluţiilor propuse, din care răzbat grija şi responsabilitatea faţă de marile probleme ale umanităţii, „conferă cuvintării dumneavoastră caracterul unui document de importanţă internaţională, care reprezintă o contribuţie concretă, de mare valoare la soluţionarea unor probleme de importanţă vitală ale vieţii internaţionale. Permiteţi-ne, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general să afirmăm, şi cu acest prilej, adeziunea deplină a femeilor din patria noastră faţă de politica externă a partidului şi statului nostru, să ne exprimăm sentimentele de adîncă mîndrie patriotică şi recunoştinţă faţă de rolul hotărîtor pe care dumneavoastră il aveţi în creşterea prestigiului României socialiste in lume, în promovarea cu fermitate a principiilor respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, ale deplinei egalităţi în drepturi, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc, nerecurgerii la forţă sau la ameninţarea cu forţa . In aceste momente de vibrant patriotism ce caracterizează întregul nostru popor, care evidenţiază unitatea de neclintit dintre partid şi popor, concordanţa deplină intre năzuinţele naţiunii şi politica internă şi externă a partidului, in numele milioanelor de femei de pe întreg cuprinsul patriei, vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom milita cu fermitate pentru înfăptuirea neabătută a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, contribuind astfel la transpunerea în viaţă a hotăririlor Congresului al XI-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului, la ridicarea pe noi culmi de progres şi civilizaţie a scumpei noastre patrii. Republica Socialistă România. Comuniştii, miile de oameni ai muncii de la ÎNTREPRINDEREA MINIERA LUPENI — se scrie într-una din telegrame — am urmărit cu mult, interes şi deosebită mindrie patriotică ampla expunere rostită la Adunarea activului central de partid şi de stat, din conţinutul căreia s-a desprins încă o dată, poziţia principială a partidului şi statului nostru în promovarea relaţiilor de pace, de prietenie şi colaborare cu ţările socialiste, cu toate popoarele lumii, în soluţionarea marilor probleme cu care se confruntă omenirea contemporană. Prin analiza de mare profunzime făcută asupra problemelor, fenomenelor şi tendinţelor evoluţiei pe plan mondial s-au desprins cu claritate justeţea orientării politicii partidului şi statului nostru, contribuţia de seamă adusă permanent la dezvoltarea şi întărirea relaţiilor pozitive, capabile să conducă la apropierea dintre state, la apărarea celui mai nobil ideal al umanităţii, pacea intre toate popoarele, singura bază a făuririi unei lumi mai bune şi mai drepte. Avînd la bază o temeinică cunoaştere a lumii contemporane, politica promovată de partidul şi statul nostru reprezintă un strălucit model de aplicare creatoare a marxism-leninismului, o contribuţie inestimabilă la îmbogăţirea tezaurului de , gîndire al socialismului ştiinţific. In elaborarea acestei politici, aplicarea ei consecventă şi afirmarea pe plan mondial sunt nemijlocit legate de laborioasa Dumneavoastră activitate, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, cel mai autorizat exponent al năzuinţelor de pace şi progres ale poporului român, militant de seamă al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. Din adîncul conştiinţei noastre ne exprimăm totala adeziune faţă de poziţia şi principiile expuse în magistrala Dumneavoastră expunere, hotărirea neclintită de a acţiona fără preget pentru înfăptuirea liniei politicii generale a partidului, ştiind că prin munca noastră, cu fiecare ton de cărbune extrasă peste plan, vom contribui la întărirea economiei naţionale, la dezvoltarea multilaterală a patriei si cresterea prestigiului României socialiste in întreaga lume. Oamenii de ştiinţă ce lucreeză în cadrul FILIALEI DIN CLUJAPOCA A ACADEMIEI REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, ascultind magistrala Dumneavoastră cuvîntare de la Adunarea cu activul central de partid şi de stat, îşi arată entuziasmul pentru valoarea aspectului ştiinţific şi programatic al acestuia. Am fost profund impresionaţi de analiza efectuată a problemelor majore ale lumii de azi şi am constatat că sensul , în care se orientează politica noastră externă, precum şi marea concordanţă între politica externă şi cea internă sunt conforme năzuinţelor şi dorinţelor poporului nostru. Ca oameni de ştiinţă am constatat cu multă satisfacţie că ideile Dumneavoastră n-au fost numai de înaltă ţinută teoretică ci s-au finalizat prin deosebite soluţii constructive, la care cu toţii vom contribui pentru a le duce la îndeplinire. Prin aceste idei înălţătoare Dumneavoastră aţi câştigat pe mai departe încrederea întregului popor. Vedem în Dumneavoastră simbolul neatîrnării, al progresului, al bunei înţelegeri dintre popoare, al fericirii şi prestigiului patriei noastre, bucurîndu-ne că avem cinstea de a vă fi contemporani. • Comuniştii, toţi oamenii muncii, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, dau o înaltă apreciere expunerii făcute la şedinţa activului central de partid şi de stat, în care regăsesc expresia gîndirii revoluţionare, a spiritului militant şi a înaltului dumneavoastră patriotism • Politica internă şi internaţională promovată de partidul şi statul nostru reprezintă un strălucit model de aplicare creatoare a marxism-leninismului, o contribuţie inestimabilă la îmbogăţirea tezaurului de gîndire al socialismului ştiinţific • Vedem în dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, simbolul neatîrnării, al progresului, al bunei înțelegeri între popoare, al fericirii și prestigiului patriei noastre, bucurîndu-ne că avem cinstea de a vă fi contemporani —— „Romania libera" ■■■ — ■ ■» 1 ~ Pagina a 3-a — 5 august 1978 —