România Liberă, iunie 1979 (Anul 37, nr. 10760-10785)

1979-06-01 / nr. 10760

România libera" Pagina a 3-a — 7 iunie 1979 VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU (Urmare din pag. a 2-a) conducerii întreprinderii, celorlalţi specialişti să acorde, în continuare, toată atenţia efectuării controlului de calitate, prin testări de verificare pe standuri specializate, cu simulatoare. In cadrul sectorului electrotehnic, unde se realizează instalaţii de semnalizare, de avertizare şi diferite alte echipamente, este prezentat calculatorul „Independent 100“ , realizat de întreprinderea de calculatoare,care urmează să fie folosit ca parte componentă a instalaţiilor complexe de automatizare. Pe întregul parcurs, muncitorii şi specialiştii întreprinderii fac o entuziastă primire secretarului general al partidului, prezenţa tovarăşului Nicolae In continuare sunt vizitate diferite şantiere de construcţie din centrul Capitalei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu poposind atît la clădiri ridicate pe locul celor distruse de cutremurul din martie 1977, cit şi la unele noi ansambluri edilitare înălţate pe Bulevardul Magheru şi Calea Victoriei, care conferă noi atribute de frumuseţe arhitectonică acestor artere centrale ale Bucureştiului. Aici, ca şi în alte zone ale Capitalei, noul a intrat în drepturi, încadrîndu-se firesc tradiţiei. Construcţiile au fost realizate la indicaţia secretarului general al partidului, cu participarea celor mai valoroşi arhitecţi, respectindu-se specificul ansamblurilor înconjurătoare, cărora le-au adăugat, totodată, elemente de modernitate şi o funcţionalitate sporită. Se vizitează mai întîi şantierul noului bloc „Grădiniţa“, edificiu impunător, zvelt, cu elemente arhitectonice care-i conferă o notă aparte de eleganţă. La parter şi la etajul întîi vor fi amenajate unităţi de utilitate publică,dintre care un restaurant şi o berărie cu terasa in aer liber. Alături se înalţă, complet finisat, noul bloc „Casata“, avind ,la parter tradiţionala cofetărie. Vizitind această unitate, tovarăşul Nicolae Ceauşescu se interesează de organizarea activităţii comerciale şi varietatea produselor oferite consumatorilor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă edililor ca în spaţiul dintre cele două blocuri şi trotuarul larg din faţa cofetăriei „Casata“ să se amenajeze terase (cu mese pentru consumatori) acoperite cu umbrare din Ceauşescu in mijlocul destoinicului colectiv al „Automaticii“ constituind şi de data aceasta un îndemn mobilizator spre noi si importante realizări. Din fiecare atelier, din fiecare secţie, din fiecare sector, muncitorii oferă flori secretarului general al partidului, simbol al dragostei şi respectului pe care colectivul „Automaticii“ le poartă conducătorului iubit al partidului şi statului nostru. Luîndu-şi rămas bun de la gazde, tovarăşul Nicolae Ceauşescu felicită călduros întregul colectiv, al întreprinderii „Automatica“, unindu-i noi succese în activitatea, deosebit de importantă pe care o desfășoară pentru promovarea pe scară tot mai largă a progresului tehnic in întreaga economie. iederă, întregul ansamblu se va constitui astfel intr-un punct de atracţie pentru bucureşteni şi vizitatori, completând în chip fericit această porţiune a bulevardului Magheru cu o notă de prospeţime şi bun gust. Se vizitează şi şantierele din Calea Victoriei, unde, între străzile Nuferilor şi Ştirbei Vodă, se înalţă citeva ansamabluri moderne, precum şi noul edificiu din faţa Teatrului „Constantin Tănase“. De aici se străbate, pe jos, porţiunea Căii Victoriei pînă la Magazinul „Victoria“, zonă marcată in prezent de noile clădiri situate la intersecţia cu Bd. Gheorghe Gheorghiu- Dej şi cele care încadrează unul din vechile monumente istorice ale Bucureştiului — Biserica Zlătari. Din faţa acestui ansamblu — în urma demolării vechii clădiri a hotelului „Victoria“, puternic avariată de cutremur —se deschide o frumoasă perspectivă spre Cheiul Dîmboviţei. In discuţiile cu specialiştii şi edilii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă să se urgenteze lucrările de construcţie sau de finisare, în special ale faţadelor, pentru ca ele să se încadreze cit mai armonios în ansamblul general al arhitecturii acestei părţi a oraşului. Numeroşi bucureşteni aflaţi la această oră pe Calea Victoriei l-au salutat cu multă dragoste şi căldură pe secretarul general al partidului, manifestindu-şi şi în acest fel profunda lor recunoştinţă faţă de grija sa statornică pentru dezvoltarea continuă a patriei noastre şi, in acest cadru, a frumoasei şi Înfloritoarei noastre Capitale. Obiectul dialogului de aici l-a constituit examinarea măsurilor luate de factorii de răspundere, de specialişti, din indicaţia conducerii partidului, pentru realizarea planului privind construcţiile de locuinţe, în condiţii de eficienţă sporită, de ridicare a gradului de industrializare a lucrărilor şi de reducere a consumului de materiale şi energie, pentru îmbunătăţirea funcţionalităţii, a confortului apartamentelor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu este informat despre modul în care se înfăptuieşte programul privind extinderea utilizării prefabricatelor in construcţia locuinţelor — soluţie modernă de industrializare a lucrărilor, de accelerare a ritmului de realizare a apartamentelor. Se arată că în diferite zone ale ţării se află în curs de construcţie 53 de unităţi pentru realizarea de prefabricate necesare ridicării locuinţelor, din care unele din Capitală şi cele din Buzău, Tulcea şi Miercurea Ciuc au început parţial să producă, iar 18 vor mai intra în funcţiune pînă la finele acestui an. In acest context sunt prezentate şi acţiunile întreprinse pentru asigurarea unui volum sporit de prefabricate numeroaselor şantiere de locuinţe din Capitală. Astfel, se prevede ca prin măsurile luate, in acest an, constructorii de locuinţe bucureşteni să primească cu circa 250 000 mc mai multe prefabricate decit în anul trecut, iar în 1980 o cantitate dublă faţă de 1978. Măsurile luate pentru extinderea producţiei de prefabricate au făcut posibil ca în luna mai, de pildă, in unităţile aparţinînd Ministerului Economiei Forestiere şi Materialelor de Construcţii să se obţină o producţie dublă de prefabricate pentru construcţia de case, faţă de cea din ianuarie anul curent. Gazdele invită apoi pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat să viziteze noile secţii ale întreprinderii de profil din Militarii de cabine pentru baie şi de panouri pentru faţade şi pereţi interiori. Halele secţiilor au fost ridicate după soluţii moderne, care au permis reducerea costului investiţiei şi o productivitate a muncii sporită, ele fiind construite într-un termen de circa 8 luni. Procedeele tehnologice şi utilajele din dotarea noilor capacităţi, care asigură un grad ridicat de mecanizare a operaţiunilor, sunt de concepţie originală şi realizate în întregime în ţară. în prima secţie se produc cabine pentru baie complet finisate în faianţă şi mozaic, cu toate instalaţiile sanitare şi electrice gata montate şi, în acelaşi timp, verificate, constructorilor de pe şantiere rămînîndu-le doar misiunea de a le asambla in cadrul apartamentului. In fabrică, o asemenea cabină pentru baie se realizează intr-un ciclu de 3, 4 zile, iar după sistemul tradiţional, pe şantier, era nevoie de 14 zile. Secretarul general al partidului urmăreşte cu atenţie tehnologia de fabricaţie a cabizielor şi cere specialiştilor, muncitorilor, să acorde o atenţie deosebită finisajului, calităţii. In acelaşi timp, tovarăşul Nicolae Ceauşescu atrage atenţia conducerii unităţii că printr-o amplasare mai judicioasă a utilajelor în această hală mai pot fi introduse trei linii tehnologice. Sunt prezentate, in continuare, diverse panouri pentru faţade şi pereţi interiori finisate din mai multe variante. Secretarul general al partidului apreciază aceste panouri, care permit ridicarea gradului de industrializare a realizării blocurilor de locuinţe şi a fost vizitată, apoi, întreprinderea „Electrotehnica“, situată in aceeaşi zonă industrială a Capitalei. Ea ocupă un loc însemnat in procesul de modernizare a industriei ţării, realizind o gamă largă de ■ produse de mare complexitate, cu performanţe la nivelul tehnicii mondiale. O dovadă concludentă a hărniciei şi priceperii celor ce muncesc aici o constituie şi expoziţia pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu este invitat să o viziteze. In faţa etner grafice şi machete sugestive, ministrul de resort, Ion Avram, directorul întreprinderii, Dumitru Ionescu, subliniază că această unitate reprezentativă ilustrează grăitor extinderea impetuoasă a industriei noastre electrotehnice şi electronice. Gazdele înfăţişează experienţa acumulată, rezultatele înregistrate pe linia dezvoltării, diversificării, miniaturizării şi tipizării producţiei, asimilării de produse noi, perfecţionării proceselor tehnologice, sporirii complexităţii şi calităţii aparatelor şi utilajelor fabricate, reducerii consumului de materiale, diminuării importului şi intensificării exportului. Se relevă cu satisfacţie că indicaţiile date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu ocazia vizitei precedente s-au transpus cu fermitate in viaţă, asigurîndu-se astfel cadrul necesar obţinerii unor importante succese în ceea ce priveşte creşterea gradului de utilizare a suprafeţelor de producţie, folosirea cit mai eficientă a capacităţilor existente, orientarea activităţii spre produse de mare tehnicitate. Se arată că ponderea produselor noi şi reproiectate a crescut an de an, ajungînd in prezent la 65 la sută. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu cercetează îndeaproape exponatele, multe dintre acestea intrate de curînd in fabricaţie sau aflate în faze de prototip, adevărate premiere tehnice ale colectivului. Reţin atenţia convertizoarele şi redresoarele pe diferite puteri, echipamentele de acţionare pentru maşini-unelte, instalaţiile de electronică industrială, cu o extrem, de vastă utilizare în metalurgie, energetică, construcţii şi în alte sectoare ale economiei. Proiectate şi realizate atit de specialiştii de la „Electrotehnica“, cit şi în colaborare cu institute de cercetare din ţară, ele reliefează o preocupare majoră, prioritară, a întreprinderii — crearea unei largi game de produse cu tehnicitate cit mai ridicată, necesare economiei naţionale, dau acestora o înfăţişare arhitectonică modernă, diversă. In acelaşi timp, a cerut specialiştilor să studieze problema folosirii energiei solare pentru tratamentul termic al unor materiale de construcţie. Analizînd modul de folosire a metalului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat factorilor de răspundere să ia măsurile necesare pentru ca întreprinderii să-i fie livrată sîrma la dimensiunile cerute de tehnologia de fabricaţie, să se evite astfel consumurile ridicate, nejustificate. De asemenea, a recomandat specialiştilor ca la unităţile cu acest profil aflate în construcţie să se realizeze o amplasare mai compactă a utilajelor şi instalaţiilor tehnologice. La plecare, secretarul general al partidului a felicitat pe oamenii muncii de aici pentru succesele obţinute în domeniul producerii de prefabricate pentru construcţia de locuinţe, cerînd, totodată, factorilor de răspundere să dezvolte experienţa cîştigată, să extindă aceste realizări. Numeroşi muncitori de la unităţile industriale din zonă, alături de locuitori ai acestui mare cartier bucureştean, i-au făcut secretarului general al partidului o primire entuziastă, plină de căldură. Ei şi-au exprimat, în aplauze şi urale însufleţite, sentimentele de adîncă dragoste şi aleasă stimă pe care le nutresc faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, recunoştinţa fierbinte pentru atenţia sa statornică faţă de îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale oamenilor muncii, creşterea continuă a nivelului lor de trai. In continuare, sunt vizitate secţia pentru producţia modulelor, atelierul de montaj al echipamentelor de acţionări destinate industriei metalurgice, secţia de aparate „Roentgen“, standul de probă de mare putere şi alte sectoare de bază ale întreprinderii. Sunt prezentate cu acest prilej maşini specifice, realizate prin autoutilaje, cu care au fost dotate secţiile întreprinderii. Executarea cu forţe proprii a unor asemenea utilaje contribuie la obţinerea unor importante economii, îndeosebi de valută, precum şi la sporirea simţitoare a gradului de mecanizare a unor faze de fabricaţie. Secretarul general al partidului felicită colectivul întreprinderii pentru rezultatele obţinute şi ti urează noi succese în activitatea sa creatoare. Totodată, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă să se persevereze în direcţia producerii unor echipamente cu mai complexe, de o înaltă tehnicitate, punindu-se un accent deosebit pe tipizarea şi miniaturizarea produselor. De asemenea, a cerut să se asigure automatizarea operaţiei de control prin simularea proceselor pe care echipamentele respective urmează să le realizeze in producţie. In acelaşi timp, secretarul general al partidului a indicat să se construiască o turnătorie mecanizată şi automatizată in Capitală, la dotarea căreia să-şi aducă contribuţia şi întreprinderea „Electrotehnica“. In încheierea vizitei, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-a fost oferită macheta unui aparat Roentgen, ce se realizează în această modernă unitate industrială bucureşteană. Şi aici, ca pe întreg traseul vizitei de lucru, muncitorii întreprinderii ii ovaţionează pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu căldura inimii, manifestindu-şi bucuria de a-1 avea din nou in mijlocul lor, de a-i asculta cuvintul insufleţitor. Ei exprimă, direct şi vibrant, preţuirea lor adincă pentru fermitatea revoluţionară, clarviziunea şi dinamismul cu care acţionează, tovarăşul Nicolae Ceauşescu pentru progresul şi prosperitatea patriei, pentru binele şi fericirea poporului nostru, pentru creşterea prestigiului şi rolului României socialiste in lume. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu răspunde cu prietenie acestor gesturi de caldă simpatie, aclamaţiilor şi ovaţiilor muncitorilor, inginerilor şi tehnicienilor. Pe şantierele de construcţii din centrul Capitalei „Electrotehnica întreprindere cu pondere însemnată în procesul de modernizare a industriei in timpul vizitei pe şantierele de construcţii edilitare Pe platforma industrială Militari, la Fabrica de prefabricate pentru locuinţe La întreprinderea de avioane La întreprinderea de prefabricate pentru locuinţe din cartierul Militari Vizita a continuat apoi pe platforma industrială Militari. La sosire la Fabrica de prefabricate din această zonă, secretarul general al partidului a fost intîmpinat de tovarăşul Ludovic Fazekas, ministrul economiei forestiere şi materialelor de construcţii, Mircea Georgescu, adjunct al ministrului, de cadre de conducere din centrala industrială de profil şi din întreprindere. La întreprinderea „Electrotehnica“