România Liberă, septembrie 1982 (Anul 40, nr. 11768-11793)

1982-09-01 / nr. 11768

Proletari din toate ţările, uniţi-vă!" COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI SI UNITĂŢII SOCIALISTE • * 1 Anul XL Nr. 11 768 | Miercuri 1 septembrie 1982 6 pagini 50 bani VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUSESCU 19 . IN MUNICIPIUL BRASOV *1 • O Amplă analiză a felului în care acţionează întreprinderile constructoare de maşini din municipiul Braşov pentru introducerea unor tehnologii perfecţionate, care să asigure produselor o înaltă calitate, precum şi competitivitate sporită pe pieţele externe . Locuitorii Braşovului — români, maghiari, germani — au făcut tovarăşului Nicolae Ceauşescu o primire entuziastă, plină de căldură, dînd expresie ataşamentului întregului popor la politica partidului, dragostei şi respectului faţă de secretarul său general Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, însoţit de tovarăşa Elena Ceauşescu, de tovarăşii Iosif Banc, Emil Bobu, Gheorghe Oprea şi Petru Enache, precum şi de Gheorghe Dumitrache, prim-secretar al Comitetului judeţean Braşov al P.C.R., a continuat, marţi dimineaţa, vizita de lucru în municipiul Braşov. Populaţia oraşului a făcut secretarului general al partidului o primire entuziastă, plină de căldură, dind, şi în acest fel, expresie profundelor sentimente de dragoste şi respect pentru conducătorul partidului şi statului, care nu cunoaşte crez mai înălţător decit slujirea cu devotament a patriei, a poporului. Bulevardele „Braşovului nou“, străjuite cu blocuri durabile şi moderne, au devenit, din primele ore ale dimineţii, adevărate culoare vii. în întîmpinarea oaspeţilor dragi au ieşit bărbaţi şi femei, tineri şi vîrstnici, cu portretele tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cu urări în cinstea partidului nostru comunist şi a patriei socialiste, cu flori ale acestei toamne bogate, în cromatica mulţimii ieşite în întîmpinare, se disting formaţii de dansatori în frumoase costume populare specifice Ţării Făgăraşului şi Ţării Birsei, ansambluri corale şi orchestrale profesioniste şi de amatori, sportivi, pionieri şi şoimi ai patriei. Totul creează imaginea unei adevărate sărbători, a unei atmosfere tonice caracteristice fiecărei întîlniri a conducătorului partidului şi statului nostru cu populaţia acestui oraş cu vechi tradiţii in mişcarea revoluţionară şi care, prin rezultatele muncii ei, se află astăzi în eşaloanele fruntaşe ale clasei noastre muncitoare. Secretarul general al partidului este întimpinat cu puternice uraje şi însufleţite ovaţii. Se scandează îndelung : „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul!“, „Stima noastră şi mîndria — Ceauşescu, România !“. Dorinţa braşovenilor şi, alături de ei, a întregului nostru popor, de a munci intr-o lume fără bombe şi războaie a fost scandată cu putere . (Continuare in pag. a 2-a) In timpul vizitei la întreprinderea de autocamioane Dialog de lucru la întreprinderea „Hidromecanica“ CUVÂNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU la marea adunare populară din municipiul Braşov Dragi tovarăşi, Doresc să încep prin a vă adresa dumneavoastră, tuturor locuitorilor judeţului şi municipiului Braşov, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, un salut călduros, împreună cu cele mai bune urări. (Aplauze şi uraje puternice; se scandează îndelung : „Ceauşescu—P.C.R. !“). Ne aflăm în judeţul şi municipiul Braşov într-o vizită de lucru. Am vizitat mai multe întreprinderi — din industria chimică şi din construcţiile de maşini. în general, avem impresii bune despre munca şi rezultatele obţinute de oamenii muncii din întreprinderile judeţului şi municipiului Braşov. Doresc să adresez felicitări tuturor colectivelor de oameni ai muncii pe care le-am vizitat, precum şi tuturor oamenilor muncii din Braşov, pentru rezultatele obţinute pină acum, şi urarea de a realiza cu succes planul pe acest an şi de a crea, în acest fel, o bază trainica pentru înfăptuirea întregului cincinal. (Aplauze şi urare puternice , se scandează îndelung : „Ceauşescu—P.C.R. !“). Judeţul Braşov se numără printre judeţele cele mai dezvoltate din punct de vedere industrial. Aici se produc tractoare, camioane, o serie de alte utilaje şi maşini de înalt nivel tehnic, produse chimice de înaltă tehnicitate. Ca atare, Braşovul are un rol important în dezvoltarea generală a ţării, în înfăptuirea hotărîrilor Congresului al Xll-lea de ridicare a patriei noastre pe noi trepte de dezvoltare, de realizare a unei noi calităţi a muncii şi vieţii, de trecere la un nou stadiu de dezvoltare a României socialiste. (Aplauze şi male puternice , se scandează: „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul !“). In întreaga ţară, oamenii muncii au obţinut, pe primele 8 luni ale celui de-al II-lea an al cincinalului, rezultate importante în realizarea planului. Aş dori ca de aici, din acest mare centru muncitoresc, să adresez felicitări tuturor oamenilor muncii din industria româneascâ şi să le urez succese tot mai mari în întreaga lor activitate viitoare. (Aplauze şi uraje puternice, prelungite , se scandează îndelung : „Ceauşescu şi poporul !"). Deşi nu am vizitat unităţile agricole avute în vedere, totuşi, la ultima consfătuire pe problemele agriculturii am analizat şi situaţia agriculturii din Braşov. Este adevărat că, faţă de 1981, anul acesta recoltele sunt mai bune. Totuşi, trebuie să spunem că Braşovul poate realiza mai mult şi în domeniul agriculturii, în înfăptuirea programului de autoaprovizionare. Dar, nu doresc acum să formulez critici, nici în ce priveşte industria, nici în legătură cu agricultura. Sper că atit Comitetul judeţean, citşi colectivele de oameni ai muncii vor înţelege şi vor interpreta faptul că nu am formulat critici faţă de unele lipsuri existente în judeţ ca o expresie a încrederii că, împreună cu comuniştii, cu toţi oamenii muncii, consiliile de conducere vor acţiona în aşa fel încît să realizeze planul în cele mai bune condiţii şi să demonstreze că aceste lipsuri sunt trecătoare. Eu am încrederea că aşa se va proceda ! (Aplauze şi urate puternice ; se scandează : „Ceauşescu—P.C.R.!“) Nu trebuie să uităm nici un moment că am investit mult pentru dezvoltarea industriei noastre socialistă, pentru făurirea unei agriculturi moderne — şi că acum trebuie să punem pe primul plan folosirea la întreaga capacitate a mijloacelor pe care le avem în întreprinderile noastre, să asigurăm o producţie de înaltă calitate, de nivel tehnic- competitiv cu cele mai bune produse similare existente pe plan internaţional. Să facem în aşa fel încît tractoarele, camioanele, rulmenţii şi alte produse ale industriei din Braşov, ale industriei româneşti în general, să poată reprezenta cu cinste poporul român, munca clasei noastre muncitoare stăpînă pe destinele sale, care făureşte societatea socialistă in deplină libertate, în mod conştient edificînd cea mai nobilă şi cea mai umană societate din lume. (Urate şi aplauze puternice, prelungite , se scandează : „Ceauşescu şi poporul !“). In acelaşi timp, este necesar să acordăm mai multă atenţie reducerii consumurilor materiale, realizării de economii în toate domeniile de activitate. Cu materialele actuale, dacă sunt bine gospodărite, putem realiza o creştere a producţiei de cel puţin 15—20 la sută. Aceasta demonstrează rezervele mari pe care le avem încă în acest domeniu. Trebuie să acţionăm în aşa fel incit, pe această bază, să asigurăm mai buna aprovizionare tehnico-materială şi creşterea eficienţei economice a întregii noastre activităţi. Avem datoria, dragi tovarăşi, să facem totul pentru a obţine, cu mijloacele de care dispunem, creşterea mai puternică a venitului naţional, a avuţiei generale a poporului nostru — singura sursă pentru (Continuare in pag. a 2-a)