România Liberă, iulie 1983 (Anul 41, nr. 12026-12051)

1983-07-01 / nr. 12026

PLENARA COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN PLENARA COMITETULUI CENTRAL AL ORGANIZATEI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE (Urmare din pag. 1) tip superior, ce încorporează rezultatele cercetării ştiinţifice româneşti, sporind in continuare contribuţia industriei la promovarea şi amplificarea schimburilor economice internaţionale. Plenara a criticat, in acelaşi timp, o serie de neajunsuri ce s-au manifestat in diferite sectoare de activitate, care au influenţat negativ realizarea ritmică şi la toţi indicatorii a sarcinilor de plan. Comitetul Central a cerut guvernului, ministerelor, centralelor industriale şi întreprinderilor să acţioneze cu întreaga răspundere pentru îndeplinirea integrală a producţiei prevăzute in primul rind a celei destinate exportului, creşterea mai accentuată a productivităţii muncii, a calităţii produselor, reducerea costurilor de producţie, a consumurilor de materii prime, materiale şi energie, recuperarea materialelor refolosibile, aplicarea rapidă în producţie, a cuceririlor ştiinţei şi tehnicii, in vederea sporirii eficienţei întregii activităţi economice, obţinerii, pe întregul an, a unei producţii industriale suplimentare de cel puţin 12 miliarde lei. În domeniul investiţiilor, s-a cerut factorilor de răspundere să ia toate măsurile pentru accelerarea ritmurilor de punere în funcţiune, la termenele prevăzute şi chiar in devans, a noilor obiective şi atingerea parametrilor tehnicoeconomici proiectaţi. Comitetul Central a indicat să fie intensificate eforturile pentru o mai bună organizare a activităţii în agricultură, astfel incit, chiar în condiţiile climaterice ale acestui an, să se obţină recolte vegetale şi animale la nivelul prevederilor planului, asigurînd o aprovizionare corespunzătoare a populaţiei, satisfacerea celorlalte nevoi ale economiei naţionale. Aprobînd în unanimitate raportul prezentat de Consiliul de Miniştri, plenara şi-a exprimat Încrederea că organele şi organizaţiile de partid, comuniştii, toţi oamenii muncii vor acţiona cu dăruire şi abnegaţie pentru înfăptuirea cu succes a planului pe anul 1983, pentru pregătirea in cele mai bune condiţii a planului pe anul viitor, pentru ridicarea continuă a eficienţei economice, a calităţii întregii activităţi, asigurînd înfăptuirea neabătută în viaţă a hotăririlor Congresului al Xll-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. 2. Plenara a examinat şi aprobat Programul privind aplicarea fermă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii, perfecţionarea mecanismului economico-financiar, a sistemului de retribuire a muncii şi creşterea retribuţiei in acest cincinal. Plenara a apreciat că acest important document, elaborat din iniţiativa şi sub directa îndrumare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, este fundamentat pe concepţia revoluţionară, profund ştiinţifică, a secretarului general al partidului, concepţie întemeiată pe analiza amplă, temeinică a schimburilor care au avut loc în viaţa economică şi socială a patriei, a cerinţelor dezvoltării societăţii româneşti în etapa actuală şi în perspectivă. S-a subliniat că Programul prezintă o deosebită însemnătate pentru dezvoltarea economico-socială a ţării, pentru progresul multilateral al societăţii noastre socialiste, pentru continua ridicare a nivelului de trai material şi spiritual al poporului, îmbunătăţit pe baza propunerilor făcute in cadrul dezbaterii publice, programul asigură aplicarea neabătută a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii, perfecţionarea noului mecanism economico-financiar şi aduce importante îmbunătăţiri legislaţiei în domeniul Retribuţiei şi repartiţiei. Relevînd importanţa pe care o au aplicarea neabătută a noului mecanism economico-financiar, întărirea autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii economico-financiare, introducerea contractului-angajamet, creşterea răspunderii tuturor oamenilor muncii, a organelor colective de conducere, a ministerelor şi centralelor în apărarea şi dezvoltarea proprietăţii socialiste, plenara a apreciat că această nouă măsură este menită să precizeze obligaţiile şi să sporească răspunderile, fiecărui colectiv privind buna gospodărire şi dezvoltare a patrimoniului unităţilor socialiste. Comitetul Central a apreciat că Programul asigură legarea mai strînsă a veniturilor individuale ale fiecărui om al muncii de realizarea concretă a planului de producţie, a sarcinilor de export, de creşterea gradului de valorificare a materiilor prime, combustibililor şi energiei, precum şi a forţei de muncă, de sporirea productivităţii muncii şi ridicarea eficienţei economice. Plenara a aprobat măsurile înscrise în program cu privire la o nouă majorare eşalonată a retribuţiei tuturor categoriilor de personal muncitor, astfel incit, pină la sfîrşitul anului 1935, retribuţia reală va creşte cu 8 la sută faţă de media anului 1980 ; veniturile ţărănimii vor creşte cu 12 la sută , vor fi majorate, de asemenea, toate categoriile de pensii. Plenara a subliniat necesitatea îmbunătăţirii activităţii în toate unităţile economico-sociale, deoarece înfăptuirea măsurilor de creştere a veniturilor oamenilor muncii se poate face numai in condiţiile indepliniri planurilor de producţie, creşterii productivităţii, eficienţei şi rentabilităţii. Sporirii contribuţiei tuturor unităţilor la mărirea venitului naţional, singura sursă pentru dezvoltarea generală a societăţii şi ridicarea nivelului de trai al întregului popor. în legătură cu acest punct de pe ordinea de zi, plenara a adoptat o hotărire care va fi dată publicităţii. 3. Plenara a analizat şi aprobat Programul naţional pentru asigurarea unor producţii sigure şi stabile prin creşterea potenţialului productiv al pămîntului, mai buna organizare şi folosire în mod unitar a terenurilor agricole, a întregii suprafeţe a ţării, realizarea irigaţiilor pe circa 55-60 la sută din suprafaţa arabilă, a lucrărilor de desecări şi combaterea eroziunii solului. Plenara a subliniat că, pornind de la cerinţa realizării unei agriculturi moderne, intensive, de înaltă productivitate, în condiţiile pedoclimatice din ţara noastră şi ţinînd seama de experienţa dobindită an de an în realizarea producţiei agricole, se impune cu putere necesitatea unor acţiuni de mare amploare pentru conservarea şi ameliorarea pămîntului, pentru organizarea şi folosirea completă a fondului funciar. In acest sens, programul prevede ca, pină în anul 1985, suprafeţele amenajate pentru irigaţii să ajungă la 4 milioane hectare, iar pină in 1988-1990 la 5,5-6 milioane hectare. Concomitent, vor fi realizate importante lucrări de desecări, combatere a eroziunii şi de ameliorări ale solului. Elaborate din iniţiativa şi cu contribuţia directă a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, măsurile prevăzute în Program reprezintă cea mai importantă lucrare realizată vreodată în ţara noastră, care asigură sporirea potenţialului productiv al pămîntului, obţinerea unor producţii agricole superioare, în concordanţă cu hotărîrile Congresului al Xll-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, şi va avea implicaţii profunde asupra organizării teritoriului ţării, influenţe deosebite asupra nivelului de viaţă, material şi spiritual, al naţiunii. în vederea realizării Programului, plenara a stabilit un complex de măsuri politico-organizatorice şi tehnico-economice, considerînd că transpunerea in viaţă a obiectivelor propuse constituie o acţiune politică şi organizatorică de cea mai mare însemnătate la care sunt chemaţi să participe ţărănimea, clasa muncitoare, oamenii de ştiinţă, tineretul, militarii forţelor armate, întregul nostru popor. Plenara a hotârit constituirea unui comandament naţional, sub conducerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, care va coordona întreaga activitate de mobilizare a forţelor şi mijloacelor pentru înfăptuirea acestui program de o mare importanţă pentru agricultură, pentru progresul economiei naţionale. Totodată, s-a hotărît constituirea de comandamente în fiecare judeţ, oraş, comună şi unităţi agricole, care vor organiza şi răspunde de îndeplinirea, pe plan local, a prevederilor programului. Subliniind că realizarea unui program de o asemenea amploare şi complexitate a devenit posibilă ca urmare a puternicei dezvoltări industriale înregistrate de România în ultimul deceniu, a creşterii generale a forţei economice a ţării, plenara şi-a exprimat convingerea că întregul nostru popor, strins unit în cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, sub conducerea partidului, îşi va mobiliza energiile creatoare pentru înfăptuirea exemplară a lucrărilor stabilite în vederea creşterii potenţialului productiv al pămîntului, care să asigure obţinerea in orice condiţii a unor producţii sigure şi stabile — obiectiv economic de interes naţional, componentă de bază a noii revoluţii agrare în patria noastră. Plenara a hotărît ca programul să fie supus spre dezbatere şi aprobare Marii Adunări Naţionale. 4. Dezbătînd Informarea cu privire la intîlnirea de la Moscova a conducătorilor de partid şi de stat din unele ţări socialiste europene, plenara şi-a manifestat deplina aprobare şi a dat o deosebită apreciere activităţii principiale desfăşurate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în cadrul întilnirii, activitate care corespunde pe deplin orientărilor şi hotăririlor stabilite de Congresul al Xll-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, servind în cel mai înalt grad interesele fundamentale ale poporului român, cauza păcii, destinderii, colaborării şi înţelegerii internaţionale. Comitetul Central a subliniat cu profundă satisfacţie că întreaga activitate a tovarăşului Nicolae Ceauşescu pe plan intern şi internaţional constituie un înalt exemplu de slujire cu abnegaţie şi pasiune revoluţionară a aspiraţiilor de pace şi progres ale naţiunii noastre socialiste, de profundă răspundere faţă de destinele lumii contemporane. Plenara a relevat modul strălucit în care tovarăşul Nicolae Ceauşescu a exprimat, şi de această dată, poziţia constructivă a ţării noastre faţă de problemele majore, complexe, ce confruntă omenirea. Comitetul Central a fost întru totul de acord cu importantele aprecieri ale secretarului general al partidului privind agravarea relaţiilor internaţionale, noua escaladare a încordării, care se reflectă, în primul rînd, în creșterea fără precedent a cursei înarmărilor, trecerea la elaborarea de planuri pentru producerea de armamente nucleare cu putere tot mai mare de distrugere și folosirea cosmosului în scopuri militare, în amplificarea pregătirilor de amplasare a rachetelor nucleare americane cu rază medie de acţiune in unele ţări din Europa, care fac parte din N.A.T.O., în militarizarea vieţii economice, politice şi sociale in unele state. S-a menţionat, totodată, că perpetuarea unor conflicte militare in diferite părţi ale globului. Intensificarea politicii de presiune şi amestec în treburile interne ale altor state creează, la rîndul lor, mari pericole la adresa păcii, libertăţii şi independenţei popoarelor. S-a arătat, de asemenea, că situaţia economică mondială rămîne pe mai departe foarte gravă, starea ţărilor in curs de dezvoltare înrăutăţindu-se continuu. Toate acestea au dus la o deosebită accentuare a contradicţiilor dintre diferite state şi grupări de state, dintre socialism şi imperialism, dintre ţările bogate şi ţările sărace. Plenara a relevat faptul că s-a intensificat lupta maselor populare, a celor mai diferite cercări şi categorii sociale, a oamenilor de ştiinţă, a unor largi forţe politice şi parlamentare, a popoarelor de pretutindeni, care cer cu fermitate oprirea cursei înarmărilor, trecerea la dezermare, în primul rînd la dezarmare nucleară, asigurarea dreptului fundamental al popoarelor la viaţă, în condiţii de pace, libertate şi independenţă. Plenara a subliniat că, aşa cum a apreciat secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, s-a ajuns la un moment hotărîtor pentru destinele păcii, pentru însăşi destinele omenirii, care impune unirea tuturor forţelor pentru oprirea cursei înarmărilor, îndeosebi a înarmărilor nucleare, pentru asigurarea unei păci trainice pe planeta noastră. Plenara consideră că asigurarea păcii reprezintă problema fundamentală a zilelor noastre şi că este necesar să se facă totul pentru înfăptuirea acestui deziderat vital al popoarelor, al întregii omeniri. Reafirmînd poziţia României socialiste, plenara a relevat că ţara noastră s-a pronunţat şi se pronunţă cu consecvenţă pentru oprirea amplasării noilor rachete nucleare, pentru reducerea şi retragerea celor existente, pentru realizarea unui acord privind eliminarea totală a armelor nucleare cu raza medie de acţiune, ca o primă etapă pe calea eliberării continentului de oricetip de armament nuclear. Totodată, s-a subliniat că trebuie făcut totul pentru încheierea cu succes, în vara acestui an, a reuniunii de la Madrid, astfel incit ca să ducă la convocarea, într-un timp scurt, a conferinţei pentru dezarmare şi încredere în Europa. A fost reliefată necesitatea intensificării eforturilor pentru realizarea unor zone fără arme nucleare în Balcani, în nordul Europei şi în alte regiuni ale continentului, ca un prim pas pe calea edificării unei Europe fără arme nucleare. Plenara a apreciat că Declaraţia comună a ţărilor partcipante la intîlnirea de la Moscova constituie o bază reală de propuneri în vederea opririi actualului curs periculos din Europa, angajării de negocieri efective cu statele N.A.T.O., pentru preîntîmpinarea războiului nuclear, pentru dezarmare, in special pentru dezarmare nucleară, pentru salvgardarea păcii şi securităţii, exprimind dorinţa ţărilor participante la întîlnire de a coopera pe baze de deplină egalitate şi respect reciproc, în interesul progresului şi bunăstării lor, al cauzei înţelegerii, securităţii şi colaborării în Europa şi în întreaga lume. Aprobînd în unanimitate activitatea delegaţiei române, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la intîlnirea de la Moscova, plenara a reafirmat cu putere hotărirea Partidului Comunist Român, a guvernului şi întregului popor român de a întări solidaritatea cu ţările socialiste, cu toate statele, cu forţele progresiste de pretutindeni în lupta pentru preîntîmpinarea războiului, a unei catastrofe nucleare, pentru oprirea cursei înarmărilor şi realizarea dezarmării, pentru asigurarea dreptului fundamental al oamenilor, al naţiunilor, la pace, la existenţă liberă şi demnă. In încheierea lucrărilor plenarei, a luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român. Cuvîntarea conducătorului partidului nostru a fost urmărită cu deosebit interes, cu deplină satisfacţie şi aprobare, fiind subliniată în repetate rînduri cu vii şi puternice aplauze. Joi, a avut loc Plenara Comitetului Central al Organizaţiei Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Pe ordinea de zi s-au aflat următoarele probleme : 1. Programul privind aplicarea fermă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii, perfecţionarea mecanismului economico-financiar, a sistemului de retribuire a muncii şi creşterea retribuţiei în acest cincinal ; 2. Programul naţional pentru asigurarea unor producţii sigure şi stabile prin creşterea potenţialului productiv al pămîntului, mai buna organizare şi folosire in mod unitar a terenurilor agricole, a întregii suprafeţe a ţării, realizarea irigaţiilor pe circa 55-60 la sută din suprafaţa arabilă, a lucrărilor de desecări şi combaterea eroziunii solului ; 3. Contribuţia consiliului F.D.U.S., a organizaţiilor de masă şi obşteşti componente la unirea eforturilor, a energiei şi iniţiativei tuturor oamenilor muncii, in vederea înfăptuirii exemplare a planului şi programelor de dezvoltare economicosocială a ţării ; 4. — Raport cu privire la organizarea şi desfăşurarea adunărilor organizaţiilor democraţiei şi unităţii socialiste pentru dare de seamă şi alegeri. In cuvîntul lor, participanţii la dezbateri — oameni ai muncii români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — au subliniat realismul acestor documente, elaborate din iniţiativa şi sub directa conducere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, faptul că ele corespund pe deplin vrevoilor şi posibilităţilor ţării, aflîndu-se în concordanţă cu obiectiveleactualului plan cincinal, cu hotăririle Congresului al XX-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului privind dezvoltarea echilibrată a economiei naţionale, creşterea continuă a eficienţei şi calităţii întregii activităţi economice. Exprimind totala adeziune faţă de noile programe, cei care au luat cuvîntul au înfăţişat pe larg sarcinile specifice ce revin organizaţiilor democraţiei şi unităţii socialiste in mobilizarea aturor forţelor şi energiilor îrectoare ale întregului nostru popor pentru realizarea in Cele mai bune condiţii a prevederilor acestor documente ce constituie părţi integrante ale concepţiei generale care stă la baza Programului partidului, a hotăririlor adoptate de Conferinţa Naţională privind dezvoltarea in continuare a industriei şi agriculturii, creşterea puterii economice a ţării, ridicarea nivelului de trai al poporului. Vorbitorii s-au angajat să acţioneze mai ferm pentru creşterea contribuţiei O.D.U.S., a membrilor acestora la realizarea sarcinilor cuprinse în programele de dezvoltare economicosocială în profil teritorial şi de aprovizionare, buna gospodărire şi înfrumuseţare a localităţilor, intensificarea muncii politice şi cultural-educative de masă, realizarea programelor de interes obştesc. In cadrul şedinţei au fost dezbătute, de asemenea, concluziile desprinse în urma desfăşurării adunărilor pentru dări de seamă şi alegeri, acţiune deosebit de importantă, care a avut ca rezultat creşterea Capacităţii politice şi organizatorice a Organizaţiei Democraţiei şi Unităţii Socialiste, sporirea influenţei sale în rîndul oamenilor muncii de la oraşe şi sate. Plenara a adresat tuturor membrilor C.D.U.S. chemarea patriotică de a acţiona in toate domeniile, sub conducerea organizaţiilor de partid, pentru înfăptuirea exemplară a prevederilor planului de dezvoltare economico-socială a patriei, a programelor elaborate in vederea realizării hotăririlor Congresului al Xll-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. In încheiere au fost adoptate, în unanimitate programele supuse dezbaterii. Pagina a 2-a- 7 iulie 1983 ----------------------------------------------------------------------------- Cuvîntarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU (Urmare din pag. I) Cu state bune — şi, ţinînd seama de măsurile luate, dar şi de precipitaţiile care au căzut în această lună, avem toate condiţiile să realizăm prevederile programului din agricultură, prin insâmînţări suplimentare, recuperînd unele pierderi la producţia de cereale de primăvară. După cure am subliniat la Plenara Comitetului Central, recolta de cereale de vară obţinută ne asigură necesarul de consum pentru întreaga populaţie, este adevărat, ne diminuează unele cantităţi pe care aveam în vedere să le exportăm, dar sperăm ca producţia suplimentară de porumb şi de alte culturi să compenseze, şi chiar să asigure ceva in plus, faţă de pierderile la recolta de vară. Este însă necesar să depunem în continuare eforturi susţinute, atit in industrie cit şi în agricultură pentru realizarea în bune condiţii a producţiei, a lucrărilor agricole, pentru a asigura îndeplinirea întregului plan anual şi a pune astfel o bază trainică pentru realizarea planului cincinal. După cum aţi reţinut din Comunicatul Comitetului Politic Executiv, prevederile pentru următorii doi ani ai cincinalului sunt cu mult sporite. Avem in vedere ca, pe întregul cincinal, să recuperăm anumite nerealizări din primii doi ani şi să realizăm în întregime planul cincinal, iar în domeniul eficienţei, al reducerii cheltuielilor materiale si creşterii productivităţii muncii să obţinem chiar o depăşire foarte substanţială a prevederilor planului. In acest spirit trebuie să acţioneze toate organizaţiile componente ale Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, pentru a asigura îndeplinirea sarcinilor pe care fiecare le au în dezvoltarea societăţii noastre socialiste. În cadrul plenarei s-a analizat şi activitatea internaţională a Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Trebuie să spunem că, în prima parte a anului, situaţia internaţională a continuat să se înrăutăţească , se dezvoltă cursa înarmărilor, s-a ajuns la o încordare fără precedent. De aceea, este necesar să facem totul pentru a contribui la oprirea agravării situaţiei internaţionale, şi mai cu seamă la încetarea cursei înarmărilor, pentru trecerea la dezarmare şi în primul rînd la dezarmare nucleară, pentru asigurarea păcii trainice pe planeta noastră. In mod deosebit trebuie să acţionăm cu toată hotărîrea pentru a opri amplasarea în acest an a rachetelor cu rază medie de acţiune in Europa şi pentru retragerea şi distrugerea celor existente. In acest sens este necesar ca toate organizaţiile Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, să dezvolte relaţiile cu organizaţiile similare internaţionale — mă refer, aici, inclusiv la cultele religioase — şi să acţionăm împreună,in cadrul vastei mişcări pentru pace din Europa şi din întreaga lume, spre a determina adoptarea de hotărîri raţionale, pentru ajungerea la înţelegeri în cadrul tratativelor care au loc. Să apărăm astfel Europa de noile rachete, să deschidem calea trecerii la eliminarea deplină a tuturor rachetelor şi armelor nucleare din Europa, din întreaga lume ! Nu există astăzi problemă mai importantă decit pacea, dezarmarea, decit oprirea amplasării noilor rachete nucleare în Europa ! Trebuie să facem totul pentru a determina o schimbare a cursului vieţii politice internaţionale ! După cum aţi putut constata din Declaraţia adoptată cu prilejul întilnirii de la Moscova a unor state socialiste, acestea s-au angajat să acţioneze într-un spirit de înaltă responsabilitate pentru soarta popoarelor noastre, pentru destinele Europei şi ale întregii lumi — şi au lansat o chemare la raţiune, la înţelegere, pentru a se opri cursul periculos spre catastrofa nucleară, pentru a se trece la măsuri radicale de dezarmare şi, in primul rind, de dezarmare nucleară. Noi dăm o Înaltă apreciere acestor hotăriri, acestei Declaraţii, şi ne exprimăm convingerea că statele din N.A.T.O., popoarele europene şi aleîntregii lumi vor înţelege că acest apel porneşte de la dorinţa statelor participante de a se trece la o politică nouă, oglindeşte insăşi esenţa politicii ţărilor socialiste, a socialismului, care întotdeauna s-a pronunţat pentru colaborare, pentru pace, pentru dreptul fiecărui popor la dezvoltare liberă, independentă, fără nici un amestec din afară. (Aplauze puternice, prelungite). In acest spirit — subliniez încă o dată — este necesar ca şi Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste, in relaţiile sale cu organizaţiile internaţionale corespunzătoare, cu diferite partide şi organizaţii politice, cit şi fiecare organizaţie în parte, să acţioneze şi să facem totul pentru a transforma marea mişcare pentru pace într-un fluviu uriaş care să impună guvernelor, şefilor de state, o politică nouă, raţională, să determine pe toţi aceia care mai privesc la forţă in loc , să privească la raţiune, să renunţe la o asemenea politică ! Să determinăm adoptarea nu de măsuri de amplasare de rachete şi de transformare a Cosmosului in scopuri militare, ci de măsuri pentru protecţia mediului înconjurător, de baze pentru apărarea şi dezvoltarea mediului şi a vieţii popoarelor, de programe de dezvoltare economico-socială pentruţările în curs de dezvoltare ! Să transformăm Cosmosul intr-un mijloc de a asigura popoarelor bunăstarea, libertatea, viaţa şi fericirea ! (Aplauze puternice, îndelungate). Am deplina convingere că toate organizaţiile componente ale Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste vor acţiona cu toată hotărirea şi fermitatea pentru înfăptuirea programelor de dezvoltare a patriei noastre, de ridicare a ei pe noi culmi de progres şi civilizaţie, de creştere a bunăstării materiale şi spirituale a poporului, de întărire continuă a României socialiste, a suveranităţii şi independenţei sale ! (Aplauze puternice, prelungite). Cu această convingere, urez tuturor organizaţiilor componente ale Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, membrilor acestor organizaţii, întregului nostru popor, succese tot mai mari în întreaga activitate, multă sănătate şi fericire ! (Aplauze puternice, prelungite , se scandează îndelung : „Ceauşescu — P.C.R." ! ; „Ceauşescu şi poporul !“. Intr-o atmosferă de puternică unitate, cei prezenţi in Gală aclamă şi ovaţionează cu entuziasm, pentru Partidul Comunist Român — forţa politică conducătoare a naţiunii noastre —, pentru secretarul general al partidului, preşedintele României Socialiste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu). Ceauşescu, pentru oprirea înrăutăţirii situaţiei internaţionale şi reluarea politicii de destindere, stoparea cursei înarmărilor şi trecerea la măsuri de dezarmare, în primul rînd de dezarmare nucleară, pentru edificarea securităţii şi cooperării în Europa, pentru creşterea încrederii, înţelegerii şi colaborării intre toate statele lumii. In unanimitate, plenara Consiliului Naţional al F.D.U.S. a adoptat documentele supuse dezbaterii. Totodată, plenara a adoptat o hotărire, care se va da publicităţii. In încheierea lucrărilor plenarei, a luat cuvintul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Cuvîntarea conducătorului partidului şi statului nostru a fost urmărită cu deosebită atenţie, vie satisfacţie, fiind subliniată in repetate rînduri cu puternice aplauze. S-a scandat îndelung „Ceauşescu - P. C. ”„ „Ceauşescu şi poporul". Lucrările plenarei s-au încheiat prin intonarea Imnului Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste — „E scris pe tricolor unire !“. (Urmare din pag. 1) prevederile cuprinse în documentele plenarei, subliniind că acestea sunt menite să asigure îndeplinirea exemplară a obiectivelor stabilite de Conferinţa Naţională a partidului privind dezvoltarea industriei şi agriculturii, a orientărilor referitoare la valorificarea superioară a resurselor materiale şi energetice, a indicaţiilor cu privire la promovarea progresului tehnic, creşterea pe această bază a productivităţii muncii, îmbunătăţirea calităţii produselor şi realizarea integrală a sarcinilor la export, sporirea eficienţei întregii activităţi economice şi ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. În cuvîntul lor, vorbitorii au evidenţiat că aceste documente poartă amprenta concepţiei originale şi profund creatoare a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, că ele sunt în deplină concordanţă cu hotărîrile Congresului al Xll-lea al partidului. Vorbitorii au înfăţişat activitatea susţinută a F.D.U.S. pentru iniţierea unor largi acţiuni de masă, în cadrul cărora toate forţele sociale ale ţării, strîns unite sub conducerea partidului, şi-au pus în valoare energia şi puterea, de creaţie şi au asigurat prin munca lor plină de abnegaţie îndeplinirea şi depăşirea planului de dezvoltare economico-socială a patriei pe primele cinci luni ale acestui an, ceea ce a determinat obţinerea unor realizări remarcabile în toate domeniile de activitate. Vorbitorii s-au referit pe larg la măsurile ce au fost întreprinse pentru dezvoltarea bazei proprii de materii prime şi energetice, valorificîndu-se pe deplin avantajele autoConducerii şi autogestiunii muncitoreşti, ale noului mecanism economico-financiar,in cadrul plenarei, vorbitorii s-au referit la faptul că aplicarea prevederilor privind creşterea retribuţiei şi perfecţionarea sistemului de repartiţie a veniturilor oamenilor muncii va determina o mai strînsă legătură a veniturilor individuale de realizarea producţiei, de creşterea productivităţii şi a eficienţei activităţii economice. Participanţii la discuţii şi-au exprimat convingerea că noul program, fundamentat pe concepea revoluţionară, profund ştiinţifică a secretarului general al partidului, prezintă o deosebită însemnătate pentru progresul multilateral al societăţii noastre socialiste. S-a relevat, totodată, rolul F.D.U.S. în antrenarea tuturor oamenilor muncii - români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi - la înfăptuirea obiectivelor revoluţiei agrare, a programului privind organizarea şi folosirea întregii suprafeţe a ţării, realizarea lucrărilor de irigaţii, desecări şi combatere a eroziunii solului, in vederea obţinerii de producţii agricole superioare şi satisfacerii pe această cale, în condiţii mereu mai bune, a necesarului de produse agroalimentare. Participanţii la dezbateri — aprobînd întru totul politica internă şi externă a partidului şi statului nostru — au dat o înaltă apreciere iniţiativelor politice de mare însemnătate ale României, ale tovarăşului Nicolae