România Liberă, octombrie 1985 (Anul 43, nr. 12724-12750)

1985-10-14 / nr. 12735

Proletari din toate ţările, vniţî-vă ! Anul XLIII Nr. 12735 Luni 14 octombrie 1985 6 pagini 50 bani« COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE Ste semnul tradiţionalelor legături de prietenie şi colaborare al dezvoltării continue a conlucrării rodnice în interesul celor două popoare, al cauzei socialismului, progresului şi păcii A ÎNCEPUT VIZITA OFICIALĂ DE PRIETENIE A TOVARĂŞULUI IRMAE CEAUŞESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU, -¡ ' -« _» 7 Atmosferă sărbătorească, primire entuziastă la Phenian Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Eleena Ceauşescu, au sosit sîmbătă, 12 octombrie, intr-o vizită oficială de prietenie in Republica Populară Democrată Coreeană, la invitaţia tovarăşului Kim Ir Sen, secretar general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene. Vizita pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, o întreprinde în Republica Populară Democrată Coreeană — cea de-a patra fie care conducătorul partidului si statului nostru o efectuează in tara prietenă — constituie o nouă si elocventă manifestare a bunelor relaţii românocoreene, a dorinţei comune de a ridica la un nivel superior aceste tradiţionale raporturi, de a intări si mai mult colaborarea si conlucrarea dintre cele două partide, tari si popoare, in interesul reciproc, al cauzei socialismului si păcii în lume. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu si tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întimpinaţi la sosire de tovarăşul Kim Ir Sen, care a adresat înalţilor oaspeţi români un călduros bun venit pe pâmintul I.P.D. Coreene. Cei doi conducători de partid si gestat şi-au strîns mîinile cu prietenie, s-au îmbrăţişat cu căldură. Sint salutaţi, apoi, tovarăşii Valentin Ceauşescu, Ion Dincă, Ştefan Andrei. Ceremonia sosirii pe aeroportul Sinan din Phenian a fost marcată de inulte onoruri. Au fost intonate imnurile de stat ale Republicii Socialiste România şi (Continuare in pay. a 3-a) ;; 8 -I î,yv v*. jr L t, v; &&1 ,. \ - -.5' • ; S * \ X ^ * JÉ! începerea convorbirilor între tovarăşul Nicolae şi tovarăşul Kim Ir Sen Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a avut, duminică, convorbiri cu tovarăşul Kim Ir Sen, secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene. Cei doi conducători de partid şi de stat au exprimat satisfacţia pentru noul dialog româno-coreean la cel mai înalt nivel şi au subliniat însemnătatea deosebită a actualelor convorbiri, apreciind că acestea se vor înscrie ca un moment important în evoluţia relaţiilor de colaborare tradiţională româno-coreene, vor contribui la întărirea şi la adincirea prieteniei şi solidarităţii dintre cele două partide, ţâri şi popoare. Cei doi conducători de partid şi de stat au abordat, cu acest prilej, o serie de probleme ale conlucrării româno-coreene, relevindu-se că, pe diverse planuri, în domeniul relaţiilor bilaterale — ce au cunoscut o evoluţie ascendentă — există largi posibilităţi pentru adincirea colaborării economice, tehnico-ştiinţifice şi culturale, care pot fi valorificate, in continuare, spre binele şi in folosul accelerării construcţiei socialiste in cele două ţări, al înfăptuirii programelor şi obiectivelor lor de dezvoltare economico-socială. In timpul intilnirii s-a procedat, de asemenea, la un schimb de vederi în probleme actuale ale mişcării comuniste şi muncitoreşti. S-a reafirmat hotărirea celor două partide de a dezvolta relaţiile cu partidele comuniste şi muncitoreşti, pe baza principiilor deplinei egalităţi, cooperării, respectării dreptului fiecărui partid de a-şi stabili de sine stătător linia politică, strategia şi tactica revoluţionară, corespunzător conndiţiilor concrete din propria ţară, de a contribui la afirmarea acestor noi principii, la întărirea unităţii şi colaborării lor, în folosul cauzei păcii şi socialismului in lume. In cadrul convorbirilor, tovarăşul Kim Ir Sen s-a referit la propunerile privind reunificarea paşnică a Coreii, a informat despre ultimele iniţiative, despre eforturile depuse in vederea realizării unui dialog intre Nordul şi Sudul ţării. Tovarăşul. Nicolae Ceauşescu a reafirmat solidaritatea activă a partidului, poporului şi ţării noastre cu cauza dreaptă a poporului coreean, sprijinul faţă de iniţiativele tovarăşului Kim Ir Sen în direcţia începerii unui larg dialog, a reunificării paşnice şi democratice a Coreii. Tovarăşul Kim Ir Sen a adresat calde mulţumiri pentru sprijinul acordat personal de conducătorul partidului şi statului nostru, de partidul şi poporul român, de România socialistă pentru realizarea reunificării paşnice şi democratice a Coreii. Convorbirile dintre conducătorii de partid şi de stat ai celor două ţări s-au desfăşurat intr-o atmosferă de caldă prietenie. ★ Râspunzind invitaţiei gazdelor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, împreună cu tovarăşul Valentin Ceauşescu, au vizitat, in cursul dimineţii de duminică, la bordul unei nave, într-o călătorie pe fluviul Tedong, zone din apropierea Phenianului. La amiază, in onoarea înalţilor oaspeţi români a fost oferit un dejun. Desfăşurate intr-o ambianţă cordială, prietenească, vizita şi dejunul au oferit, totodată, prilejul continuării dialogului la nivel înalt româno-coreean.  COMUNICATUL COMUN DE PRESA (In pagina a 2-a) Recepţie în onoarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu * şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, oferită de tovarăşul Kim Ir Sen (In pagina a 3-a) Marcim! un moment deosebit de important in evoluţia continuu ascendentă a relaţiilor multilaterale româno-chineze, in promovarea marilor idealuri de pace, înţelegere şi colaborare internaţională s a Încheiat vizita oficială de prietenie a Împreună cu tovarăşa elena ceauşescu, IN REPUBLICA POPULARĂ CHINEZĂ Simbătă, 12 octombrie, s-a încheiat vizita oficială de prietenie pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşa Elena Ceauşescu au întreprins-o in R.P. Chineză, la invitaţia tovarăşului Hu Yaobang, secretar general al C.C. al P.C., Chinez, si a tovarăşului Li Xiannian, preşedintele Republicii Populare Chineze. Ceremonia plecării a avut loc la reşedinţa înalţilor oaspeţi, unde s-a desfăşurat întîlnirea de rămas bun dintre tovarăşii Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu şi tovarăşul Li Xiannian, insolit de tovarăşa Lin Jiamei. Erau prezenţi tovarăşii Valentin Ceauşescu, Ion Dincă, Ştefan Andrei, celelalte persoane oficiale. Au participat Chen Muhua, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, consilier de stat, alte persoane oficiale. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Li Xiannian s-au întreţinut cordial, cu prietenie. întilnirea s-a desfăşurat sub semnul stimei şi preţuiriireciproce, al convingerii comune că vizita conducătorului partidului si statului nostru a constituit un eveniment de cea mai mare importantă pentru dezvoltarea pe mai departe a marii si trainicei prietenii dintre ţările, partidele si popoarele noastre, un prilej de profundă satisfacţie pentru rezultatele remarcabile ale dialogului la nivel înalt, care deschid largi perspective amplificării și adîncirii raporturilor româno-chineze pe multiple planuri, in folosul construcţiei socialiste in România si China, al cauzei socialismului si păcii. în lume. jjgi -pi