România Liberă, decembrie 1989 (Anul 47, nr. 14017-14033)

1989-12-04 / nr. 14019

A In lumina cuvîntârii tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. SPIRIT REVOLUŢIONAR, ANGAJARE FERMĂ. Înaltă răspundere in conducerea si organizarea ACTIVITĂŢII IN TOATE DOMENIILE ECONOMICO-SOCIALE Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu a avut loc vineri, chiar la începutul lunii decembrie, şedinţa Comitetului Politic Executiv şil C.C. al P.C.R. Este prima sa şedinţă de după Congresul al XIV-lea al partidului , prima după alegerea Comitetului Central şi a Comitetului Politic Executiv. Viaţa politică a ţării continuă, ca viaţa poporului în toată complexitatea ei, la un nivel superior, pentru că Congresul recent încheiat a dinamizat şi continuă să amplifice, sub toate aspectele, activitatea politică, economică şi socială pe planul întregii ţări. Şi problemele luate în dezbatere sunt de însemnătate capitală. Congresul al XIV-lea al partidului a pus bazele solide ale activităţii noastre viitoare şi este timpul, aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu in cuvîntarea rostită la recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv să fie trase toate concluziile din larga dezbatere care a avut loc în partid, cu întregul popor, în Congres, cu privire la înfăptuirea neabătută a hotărîrilor adoptate și a Programului- Directivă privind dezvoltarea viitoare a României și făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate. Consensul este evi- i dent. „Congresul — subliniază secretarul general al partidului — a aprobat in unanimitate activitatea din trecut, dar a adoptat — tot in unanimitate — programul și Raportul Comitetului Central cu privire la activitatea partidului in deceniul următor“. Prin urmare, se impune ca şi măsurile devenite acum necesare să fie în spiritul hotărîrilor adoptate. Acesta a fost şi scopul major al şedinţei Comitetului Politic Executiv. S-au examinat şi stabilit : măsurile cu privire la aplicarea hotărîrilor Congresului al XIV-lea al partidului ; măsurile ce trebuie întreprinse pentru îndeplinirea integrală a planului pe luna decembrie şi pe întregul an ; programul cu privire la rentabilitatea tuturor întreprinderilor și a produselor ; programul de lichidare a stocurilor supranormative ; raportul cu privire la proiectul Planului national unic de dezvoltare economico-socială a României in anul 1990 , proiectul planului financiar centralizat al dezvoltării economico-sociale si proiectul bugetului de stat pe anul 1990 ; s-a examinat si stabilit un program de lucru privind definitivarea şi dezbaterea proiectului de plan cincinal pe perioada 1991—1995 , s-au luat măsuri pentru majorarea burselor studenţilor şi elevilor şi s-a hotărit ca toți studenţii, fii de muncitori şi ţărani cooperatori, care urmează cursurile de zi, să primească burse, indiferent de veniturile părinţilor. In aceeaşi şedinţă a fost ales, în unanimitate, Biroul Permanent al Comitetului Politic Executiv. Cuvîntarea, de o mare profunzime şi o largă cuprindere, caracteristice secretarului general al partidului, rostită de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la această şedinţă a Comitetului Politic Executiv supune atenţiei generale, în prima sa parte, aspectele de fond ale unui stil de muncă pe potriva sarcinilor noastre prezente şi viitoare, a unui stil de muncă dinamic şi eficient, un spirit muncitoresc revoluţionar. în primul rînd este vorba de creşterea răspunderii personale şi colective. Se precizează cu claritate că organele de partid nu înlocuiesc guvernul, Consiliul de Stat, nu înlocuiesc conducerile ministerelor. E drept că membrii de partid care lucrează în aceste organe sunt răspunzători în faţa poporului pentru modul în care îşi îndeplinesc sarcinile încredinţate, dar guvernul, Consiliul de Stat, conducerile ministerelor, ale centralelor industriale, ale consiliilor populare, ale organizaţiilor de masă poartă răspunderea directă pentru felul în care îşi îndeplinesc obligaţiile. Consultarea maselor, dialogul permanent cu oamenii muncii sunt aduse cu toată fermitatea pe agenda de lucru a tuturor instituţiilor de stat, a tuturor organelor de conducere colectivă. Un dialog fertil, nu formal, ci cu credinţa că omul este o inepuizabilă sursă de idei şi de potenţial creativ, că legătura şi consultarea permanentă a maselor constituie însăşi esenţa autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii. Precizînd că este neapărat necesar să punem ordine deplină în stilul de muncă al guvernului, al ministerelor, al tuturor organelor noastre de stat şi, în mod corespunzător, adecvat, şi în activitatea tuturor organismelor democraţiei muncitoreşti revoluţionare, secretarul general al partidului subliniază : „Nu trebuie să adoptăm nici o hotărîre cu caracter de orientări generale, care să nu fie dezbătută, in prealabil, in toate organizaţiile şi organele de partid, în întregul partid“. O asemenea strînsă conlucrare cu masele şi un asemenea permanent dialog cu oamenii muncii sunt impuse de însăşi teza construirii socialismului cu poporul şi pentru popor. Nu înseamnă muncă colectivă organizarea a tot felul de şedinţe, ci dezbaterea responsabilă a problemelor şi adoptarea hotărîrilor in adunările generale ale oamenilor muncii, în centrale şi ministere. Şi, ducînd lucrurile mai departe, tovarăşul Nicolae Ceauşescu subliniază că de fapt, adoptarea hotărîrilor nu constituie decit un pas, mare importanţă revenind fermităţii cu care acestea sunt traduse în viaţă. în acest context o valoare deosebită capătă indicaţia potrivit căreia trebuie să judecăm oamenii după rezultate, după muncă, nu după angajamente şi declaraţii. Critica şi autocritica nu trebuie să devină o recunoaştere formală a lipsurilor ; folosirea lor este valabilă — subliniază secretarul general al partidului — numai in măsura in care duce la lichidarea greşelilor, a lipsurilor, la îmbunătăţirea rapidă a întregii activităţi. Pornind de la realităţile economiei noastre, în cuvîntare se precizează că va fi necesar să se aducă unele îmbunătăţiri organizatorice pentru creşterea răspunderii Comitetului Naţional pentru Ştiinţă şi Tehnologie, a Comitetului de Stat al Planificării şi a aparatului financiar-bancar, în urmărirea şi asigurarea realizării in cele mai bune condiţii a planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială. De asemenea, se vor aduce perfecţionări şi in funcţionarea întregului sistem al organismelor de control, începând cu Controlul Muncitoresc şi Curtea de Control Financiar, printr-o coordonare comună a tuturor organismelor de control. La această vastă arie de perfecţionări preconizate tovarăşul Nicolae Ceauşescu precizează : „Mă refer la aceste probleme de organizare, de stil şi metode de muncă, de creştere a răspunderii in toate domeniile, pentru că aceasta trebuie să fie una din concluziile principale ale dezbaterii pe care am avut-o în partid, in Congres şi una din măsurile principale în ce priveşte perfecţionarea şi buna organizare a întregii noastre activităţi“. Abordînd problemele economice, secretarul general al partidului atrage atenţia, încă de la început, asupra necesităţii definitivării, în luna decembrie, a programelor de organizare, de specializare şi modernizare a producţiei. Programul de specializare a producţiei va trebui luat mult mai în serios, înainte de toate datorită faptului că unele sectoare au renunţat de fapt, cu de la sine putere, la orientările pe care le-au avut şi au procedat la fărâmiţarea diferitelor activităţi productive, de unde au rezultat şi o slăbire a calităţii şi o creştere a cheltuielilor de producţie. Ceea ce este de neînţeles. După cum se ştie, programul de modernizare a structurilor de fabricaţie este astfel conceput incit măsurile aplicate să corespundă tocmai îndeplinirii cu succes a indicatorilor fizici şi valorici aflaţi în plin progres. Specializarea, chiar şi pe subansamble, va duce, incontestabil, la creşterea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, la reducerea mai pronunţată a cheltuielilor şi la creşterea productivităţii muncii. în plus, producţia de serie mare duce, implicit, şi la specializarea cadrelor, la perfecţionarea metodelor de control, la eficienţă economică ridicată, în primăvară se vor desfăşura alegerile pentru Marea Adunare Naţională. Consiliul Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste a şi stabilit să-şi ţină viitorul congres in februarie. Se vor succeda normal şi alte evenimente politice. Important este — indică secretarul general al partidului — ca, încă din această lună să se elaboreze programe de măsuri în toate domeniile privind desfăşurarea activităţii generale în condiţii optime de eficienţă; în centrul atenţiei însă — se precizează — trebuie să rămînă înfăptuirea programelor de dezvoltare economico-socială, realizarea integrală a planului pe acest an şi a planului pe anul viitor, pregătirea temeinică a viitorului cincinal, a programelor de dezvoltare economico-socială pe Comune, pe oraşe, pe judeţe, programe care de asemenea vor trebui să constituie obiective principale ale dezbaterilor organizaţiilor de partid, a organizaţiilor de masă şi obşteşti, precum şi în perioada pregătirii alegerilor pentru Marea Adunare Naţională. Măsurile de perfecţionare a muncii în toate domeniile aşa cum sunt ele ginditede secretarul general al partidului, expuse în recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv, sînt profunde şi numeroase. Printre ele, un program special de modernizare a industriei alimentare şi de organizare mai bună — în raport cu cerinţele populaţiei — a reţelei comerciale, revederea şi îmbunătăţirea programului de dezvoltare a producţiei de (Continuare in pap.o S-a) Proletari din toate tarile, vnitî-vă ! COTIDIANUL CONSILIULUI NATIONAL AL FRONTULUI DEMOCRATIEI SI UNITĂȚII SOCIALISTE REMARCABILE FAPTE DE MUNCĂ • Colectivul hidrocentralei Porţile de Fier 2 raportează îndeplinirea cu mai bine de o lună în avans a planului la producţia fizică, la alţi indicatori economici pe patru ani din actualul cincinal. Datorat dării în funcţiune a celor 8 hidroagregate mai devreme faţă de termenele din grafice, atingerii în devans a parametrilor tehnico-funcţionali de bază, efectuării lucrărilor de revizii şi reparaţii la înalţi parametri de calitate şi exploatării raţionale şi eficiente a capacităţilor din dotare, succesul permite obţinerea unei producţii fizice, mai mari cu 38 la sută faţă de prevederile de plan pe patru ani ai cincinalului, şi depăşirea cu 300 milioane kWh a planului pe acest an, succese înregistrate în condiţiile diminuării cu 3 milioane kWh a consumului de energie electrică pentru funcţionarea instalaţiilor proprii de producere şi transformare a energiei electrice. • întreprinderea „Electromotor“ din Timişoara şi-a îmbogăţit în acest an nomenclatoarele de producţie cu peste 100 produse noi şi modernizate. Ca urmare, ponderea acestora in ansamblul producţiei este de 85 la sută. Această bogată activitate de înnoire şi modernizare a producţiei a făcut ca în prezent, 89 la sută din micromotoarele şi motoarele electrice produse aici să aibă parametri la nivel mondial, iar 4 la sută peste nivelul mondial. De notat că produsele întreprinderii se exportă în peste 35 de ţări. • La întreprinderea de Construcţii Navale şi Prelucrări la Cald Drobeta-Turnu Severin a fost lansată la apă cea de-a 20-a şalandă hidroclap de 400 m.c. din seria prevăzută în programul naval naţional pentru dotarea flotei noastre fluviale. Asigurîndu-i un grad de saturare, pe cala de montaj de circa 90 procente — nivel superior celui înregistrat la vasele similare realizate pînă acum — constructorii mehedinţeni de nave au creat condiţii pentru finalizarea, într-o perioadă record, a lucrărilor la cheul de armare, pentru livrarea acesteia la beneficiari în ultima decadă a lunii decembrie, în aceeași unitate se pregătesc pentru lansarea, la apă alte două vase: un impingător de 2X1 200 C.P. și cea de-a doua șalandă maritimă autopropulsată de 600 m.c. din contractele de export ale anului viitor. • Un nou abataj cu front lung de lucru a intrat in circuitul productiv al minei Tehomir, din bazinul carbonifer gorjean Jilţ. Dotat cu un complex mecanizat de susţinere, tăiere şi transport cu înălţime şi randamente superioare celor aflate in exploatare, noul abataj a contribuit la creşterea producţiei fizice de cărbune energetic, la intrarea minei Tehomir în ritmul de producţie planificat, la extragerea şi livrarea suplimentară către beneficiari a primelor 4 000 tone lignit cu putere calorică superioară cu 7 procente celei stabilite in plan. • Rezultate de prestigiu raportează colectivele de muncă din cadrul întreprinderii de Utilaj Greu „Progresul“ din Brăila. Ca urmare a eforturilor depuse în scopul realizării in condiţii cit mai bune a sarcinilor de plan şi obţinerii de cantităţi suplimentare de utilaje, colectivul Fabricii de Hidraulică Grea a realizat în devans aparatura hidraulică pentru 10 excavatoare de tip S 3 602 și 20 excavatoare P 802 destinate exportului. In același timp, lucrătorii Fabricii de Utilaj Industrial au livrat cu 2 zile mai devreme beneficiarilor externi 4 cărucioare pentru utilaj metalurgic, o cajă și 3 cadre pentru laminoare, precum și subansamble pentru utilaj metalurgic in valoare de peste 2,4 milioane lei. (Agerpres). - c ' m TELEGRAME ADRESATE TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCUU (în pagina a 3-a] REALEGEREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ÎN FRUNTEA PARTIDI PRIMITĂ CU ÎNALTĂ MÎNDRIE PATRIOTICĂ ŞI PROFUNDĂ SATISFACI DE ÎNTREGUL PARTID ŞI POPOR HUNE 001 ELOCVENŢA EXPRESIEI GRIJII STATORNICE A PARTIDULUI PENTRU A ASIGURA TINERETULUI CONDIŢII TOT MAI BUNE DE VIAŢĂ ŞI DE ÎNVĂŢĂTURĂ Amplul proces de perfecţionare a învăţămîntului desfăşurat in anii de după Congresul al XX-lea, în glorioasa Epocă Nicolae Ceauşescu — conducătorul partidului şi statului nostru fiind considerat pe drept ctitorul noii şcoli româneşti— au făcut că învăţămîntul, alături de ştiinţă, să devină, mai mult ca oricînd, o puternică forţă motrice, capabilă să conducă la transformarea revoluţionară a societăţii, la propăşirea economico-socială a patriei, la creşterea bunăstării materiale şi spirituale a tuturor oamenilor muncii. Această realitate majoră a vieţii noastre şi-a găsit expresie în bilanţul măreţelor înfăptuiri ale României socialiste — magistratul Raport ■ prezentat Congresului al XIV-lea de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului : „Legarea Strînsă a invăţămintului cu producţia, cu cercetarea, preocuparea continuă de ridicare a nivelului învăţămintului, pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii moderne, ale cunoaşterii umane în general au avut un rol de o importanţă hotărîtoare in întreaga dezvoltare a patriei noastre, în construcţia cu succes a socialismului“. în acelaşi context problematic,, tovarăşa academician doctor inginer ELENA CEAUŞESCU, de a cărei îndrumare şi conducere de înaltă competenţă beneficiază în mod nemijlocit învăţămîntul românesc, aprecia : „Putem afirma că ştiinţa şi învâţămîntul românesc şi-au îndeplinit in bune condiţii sarcinile încredinţate de a asigura dezvoltarea industriei, agriculturii, a celorlalte sectoare de activitate, pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei, de a ridica nivelul general de pregătire profesională, tehnico-ştiinţifică a tineretului, a cadrelor din toate domeniile de activitate“. Această realitate ce caracterizează şcoala românească, atît în ce priveşte performanţele sale, cit şi statutul ce ii este asigurat în societatea noastră, capătă acum dimensiuni superioare prin noua şi elocventa expresie a politicii partidului nostru, profund umaniste, a grijii statornice a partidului, a secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru a asigura tineretului condiţii tot mai bune de viaţă şi învăţătură. La propunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, Comitetul Politic Executiv al Comitetului Central al partidului a aprobat, în cadrul şedinţei sale de vineri, majorarea cu 10 la sută a tuturor burselor ce se acordă studenţilor şi elevilor, inclusiv celor din şcolile profesionale. De asemenea, Comitetul Politic Executiv a aprobat propunerea secretarului general al partidului ca toţi studenţii, fii de muncitori şi ţărani cooperatori, care urmează cursurile de zi, să primească burse, indiferent de veniturile părinţilor. în cele ce urmează, publicăm primele ecouri ale acestor importante măsuri, opinii ale unor studenţi, părinţi, cadre didactice, unanimi în aprecierea că ele constituie o nouă şi strălucită dovadă a grijii şi preocupării deosebite ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru a asigura tineretului, o dată cu dezvoltarea generală a ţării, condiţii tot mai bune de viaţă şi învăţătură. TELEGRAMA ADRESATA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU fie Consiliul Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, In atmosfera de puternică efervescenţă creatoare, de vibrantă emulaţie patriotic-revoluţionară generată de actul istoric al realegerii dumneavoas-, tre, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în funcţia supremă de secretar general al partidului, de fermă angajare a tineretului şi studenţilor, asemenea eroicului nostru popor muncitor, pentru traducerea exemplară în viaţă a hotăririlor adoptate de Congresul al XIV-lea al partidului — care se înscrie cu litere de aur in conştiinţa naţiunii drept Congresul marilor victorii socialiste, al triumfului principiilor socialismului ştiinţific, al deplinei independenţe economice şi politice a României , vă adresăm, din glas sentimentelor întregii studenţimi comuniste a ţării, cele mai fierbinţi mulţumiri şi întreaga noastră gratitudine, împreună cu cele mai alese sentimente de dragoste profundă, înaltă stimă şi unanimă preţuire pentru grija părintească pe care o manifestaţi statornie faţă de tineretul patriei, faţă de tinăra generaţie universitară, dovedită cu prisosinţă şi prin recentele hotărîri adoptate, la propunerea dumneavoastră, de Comitetul Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, privind majorarea cu 10 la sută a tuturor burselor pentru studenţi şi elevi şi acordarea de burse, indiferent de veniturile părinţilor, tuturor studenţilor — fii de muncitori şi ţărani cooperatori — care urmează cursurile de zi. Noua şi strălucita iniţiativă a dumneavoastră reprezintă un grăitor exemplu că in societatea noastră socialistă se pune de bună dreptate, Congresul al XIV-lea al partidului a fost numit congresul marilor victorii socialiste în România, fiindcă împlinirile de pina acum din scumpa noastră patrie, dar și cutezătoarele programe de perspectivă care bat deja la cumpăna dintre milenii și dincolo de ea îi deschid cîmp nemărginit de dezvoltare in toate sferele economico-sociale. De fapt, magistralul Raport prezentat marelui forum al comuniștilor români, de secretarul general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, celelalte documente adoptate cu acest prilej, rod al celei mai largi dezbateri democratice asupra problemelor privind stadiul actual şi perspectivele dezvoltării României socialiste, scot cu pregnanţă în evidenţă un lucru esenţial : toate obiectivele economicosociale pe care le preconizează permanent în centrul atenţiei asigurarea condiţiilor de viaţă, învăţătură şi afirmare pentru toţi fiii patriei, că , în situaţia în care în ţările capitaliste dezvoltate studenţii sunt expuşi numeroaselor privaţiuni în timpul studiilor, precum şi şomajului după absolvire, partidul nostru, în frunte cu dumneavoastră, marele prieten şi îndrumător al tineretului, alocă importante fonduri invăţămintului de toate gradele, funcţionării căminelor şi cantinelor, acordării de burse, a altor numeroase forme de sprijin material, a tot ceea ce este necesar pregătirii cadrelor cerute de grandioasele proiecte de făurire a unei Românii libere, demne şi prospere, pe măsura aspiraţiilor şi idealurilor legitime ale poporului. Mîndri că aparţinem unei generaţii contemporane epocii de grandioase înfăptuiri revoluţionare în toate domeniile vieţii economico-sociale — generaţia „Epocii Nicolae Ceauşescu" — ne exprimăm, încă o dată, în numele tinerei generaţii a amfiteatrelor din România, unită în simţire şi fapte comuniste, deplină aprobare şi totala adeziune faţă de strălucitele documente adoptate de marele forum al comuniştilor români, cu convingerea că avem datoria supremă să facem totul, aşa cum ne cereţi dumneavoastră, pentru împlinirea cutezătoarelor şi luminoaselor perspective de dezvoltare multilaterală a României în etapa următoare, cele mai respectuoase mulţumiri şi deplina noastră satisfacţie pentru grija neîncetată pe care o acordaţi educării comuniste, revoluţionare, prin muncă şi pentru muncă a întregului tineret al patriei, pentru minunatele condiţii de muncă, viaţă şi încăvizează înălţarea patriei, viaţa poporului, pe cele mai înalte trepte de progres şi civilizaţie, de bunăstare şi fericire. Evenimentul epocal din viaţa partidului şi a întregului nostru popor, Congresul al XIV-lea, ne mobilizează şi pe noi studenţii comunişti, la munca şi activitatea de înalt nivel pentru a ne conecta la temperatura entuziasmului revoluţionar a angajării fără preget, pentru a ne forma ţătură asigurate tinerei generaţii, pentru afirmarea pe coordonatele noii calităţi a şcolii superioare româneşti ca factor esenţial al progresului multilateral al patriei. Folosim acest fericit prilej pentru a adresa, din adincul inimilor noastre, cu profund respect şi neţărmurită stimă, vibrante sentimente de preţuire şi aleasă recunoştinţă faţă de tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, primviceprim-ministru al guvernului, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Invăţămintului, ilustru om politic şi savant de largă recunoaştere internaţională, pentru activitatea neobosită pe care o desfăşoară, cu exemplară abnegaţie revoluţionară şi înaltă competenţă, in coordonarea amplelor programe de dezvoltare a ştiinţei, invăţămintului şi culturii, pentru grija statornică cu care îndrumă destinele invăţămintului superior. Pe deplin conştienţi că tezele şi orientările de o excepţională valoare teoretică şi practică cuprinse in magistralul Raport prezentat de dumneavoastră in cadrul marelui forum al comuniştilor români, în cuvîntarea de încheiere a Congresului al XIV-lea, precum şi în cuvîntarea la Şedinţa Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 1 decembrie a.c. oferă o clarvăzătoare perspectivă, profund ştiinţifică şi revoluţionară înfăptuirii cu succes a Programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a patriei noastre spre comunism, urmind ca specialişti cu o foarte bună pregătire profesională, cadre de nădejde ale societăţii noastre socialiste. Uniţi prin gînduri, prin voinţă şi prin fapte in jurul gloriosului partid al comuniştilor români, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, înţeleptul părinte şi sfătuitorul tinerei generaţii, ne vom face datoria de onoare acum de a învăţa şi iar a învăţa neabătut ca tot ce vom întreprinde inaltul dumneavoastră exemplu de muncă şi viaţă comunistă de suprem simbol al luptei pentru binele şi bunăstarea poporului, vă încredinţăm că organele şi organizaţiile revoluţionare ale tineretului universitar, toţi studenţii vor acţiona cu hotărire fermă şi cutezanţă revoluţionară, fără a precupeţi nici un efort, pentru sporirea aportului lor, alături de întregul nostru tineret, la înfăptuirea strălucitelor programe de dezvoltare economico-socială a ţării, la îndeplinirea exemplară a sarcinilor privind pregătirea profesionalştiinţifică şi politico-ideologică, contribuind astfel la creşterea considerabilă a implicării şcolii superioare româneri la dezvoltarea şi perfecţionarea activităţii din toate sferele vieţii economico-sociale. In aceste momente, tinera generaţie universitară îşi exprimă, cu înaltă conştiinţă revoluţionară, angajamentul solemn de a acţiona permanent, cu răspundere, pentru îndeplinirea obligaţiilor sale sociale, a misiunii încredinţate de partid de a munci, a învăţa şi a munci ca adevăraţi comunişti, răspunzind încrederii şi grijii consecvente pe care dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, genial conducător de partid şi de ţară, marele strateg al făuririi socialismului şi comunismului cu poporul şi pentru popor, o acordaţi întregului tineret al patriei, în cadrul celei mai măreţe opere de înălţare pe noi piscuri de progres şi civilizaţie a scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România, pentru ţară, pentru viitorul ei comunist. Documentele de excepţională însemnătate adoptate de înaltul forum democratic al comuniştilor poartă în ele profundul umanism al politicii partidului şi statului nostru, grija statornică pentru toţi fiii patriei, pentru ca ziua de mîine să fie cea a marilor împliniri cu poporul şi pentru popor. Din acest înalt umanism, prin statornica preocupare pentru pregătirea viitoarelor generaţii de specialişti, bravi constructori ai socialismului şi cominismului, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, izvorăsc şi aceste măsuri stabilite recent de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. privind îmbunătăţirea activităţii de acordare a burselor pentru stu (Continuare in pag. a 2-a)! CONSILIUL UNIUNII ASOCIAŢIILOR STUDENŢILOR COMUNIŞTI DIN ROMÂNIA Angajamentul comunist de a ne pregăti mai bine pentru muncă, pentru viață  ravy .