România literară, ianuarie-martie 1979 (Anul 12, nr. 1-13)

1979-01-04 / nr. 1

5 TH.V* I DIN ADÎNCUL INIMII URAREA tovarăşului Nicolae Ceauşescu adresată întregului popor a încheiat încă un an al muncii şi al certitudinilor. Cuvintele preşedintelui ţării au dat un aer solemn ultimelor bătăi ale ceasului împodobit. Au fost cuvinte de laudă şi de speranţă, de încredere şi de îndemn, au fost gîrndurile lui fără odihnă la fericirea poporului român, la pacea lumii şi la dreptatea tuturor popoarelor. Mesajul de Anul nou a înmănuncheat o multitudine de probleme ale operei de construcţie socialistă, ale vieţii oamenilor ţării şi ale politicii internaţionale. A fost însoţit de chipul ţării, cu pămînturile şi cu oraşele, imagini ale eroismului şi ale creaţiei poporului român, stăpîn pe viaţa lui, liber şi cu dreptul suprem să răspundă şi să decidă în orice clipă de rostul şi de locul patriei lui în lume. Preşedintele României, secretarul general al Partidului Comunist Român a dat o înaltă apreciere realizărilor obţinute de clasa muncitoare în îndeplinirea Programului de dezvoltare şi modernizare a industriei, oamenilor muncii din toate ramurile economiei naţionale. încununarea acestor eforturi se arată în îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale întregii noastre societăţi. In sensul acestor noi şi mari realizări care au încheiat anul 1978, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a relevat succesele de seamă în înflorirea ştiinţei şi învăţămîntului, a creaţiei literar-artistice, în făurirea culturii şi şi socialiste. Cuvinte dătătoare de încredere, spuse în graiul iubirii de ţară şi de ce va să vină în lucrările ei. Este graiul nostru acesta, al cărţilor scrise ori pregătite în ceasurile strădaniilor noastre ; suntem în inima lucrurilor, cu sentimentul dintotdeauna al existenţei noastre, ca oameni ai creaţiei spirituale, în unica fiinţă a ţării şi a neamului. De aceea subliniem înţelesul adine al aprecierilor preşedintelui, îndemnurilor şi urărilor adresate tuturor oamenilor muncii . ..Toate aceste realizări oglindesc forţa creatoare a poporului nostru, liber şi stăpin pe destinele sale, hotărirea sa de a înfăptui neabătut Programul elaborat de Congresul al XI-lea, unitatea de granit a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, in jurul Partidului Comunist — conducătorul încercat al întregii naţiuni pe calea socialismului, bunăstării şi fericirii. Pentru minunatele rezultate obţinute în construcţia socialistă în anul 1978, doresc să adresez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor fiilor patriei — români, maghiari, germani, sârbi şi de alte naţionalităţi a întregului nostru popor, cele mai calde felicitări, precum şi urări de noi şi tot mai mari succese în activitatea viitoare”. Intrarea în anul 1979 s-a petrecut, aşadar, sub semnul înaltelor obiective prevăzute în cel de-al patrulea an al cincinalului, obiective care vor marca o nouă treaptă in ascensiunea României pe drumul democraţiei şi progresului . „Sarcina centrală in acest an este ridicarea la un nivel tot mai inart a activităţii economico-sociale, realizarea unei calităţi noi, superioare în întreaga operă de construcţie socialistă. Aceasta impune să valorificăm tot mai eficient potenţialul material şi uman de care dispunem, să promovăm cu fermitate cele mai noi cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice în toate domeniile“. Prin îndemnurile pe care le exprimă, in sensul obligaţiilor sociale ce decurg din multitudinea aspectelor economice, ţinind seama de condiţiile interne ale economiei, dar şi de cele ale vieţii economice şi politice internaţionale. Mesajul preşedintelui Nicolae Ceauşescu este o pagină gravă şi solemnă a răspunderii şi privirii lucide ce trebuie să angajeze conştiinţa tuturor cetăţenilor ţării. Sunt implicate în gindurile şi aprecierile sale, în îndemnurile adresate oamenilor ţării legile sociale ale eticii şi echităţii, cele scrise şi cele ale conştiinţei fiecăruia, fără de care nu s-ar putea vorbi de înaltele virtuţi ale oamenilor socialismului. In lumina lor, conducătorul ţării şi-a exprimat adîneile convingeri privitoare la anul in care am intrat : „îmi exprim deplina convingere că, prin munca eroică a întregului nostru popor, strîns unit in jurul partidului, anul 1979 va marca un nou şi important pas înainte în dezvoltarea forţelor de producţie, in ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a maselor, in întărirea independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste“. In aceeaşi măsură, Mesajul preşedintelui României a făcut o sinteză a problemelor lumii contemporane, a activităţii politice pe care ţara noastră o duce pe plan extern, pusă in slujba idealurilor de libertate, independenţă şi progres social ale popoarelor, pentru promovarea unei politici noi in lume, de destindere şi de colaborare între toate naţiunile. Gîndurile şi hotărârile preşedintelui Nicolae Ceauşescu sunt exprimate şi de data aceasta, ca in toate acţiunile sale, cu ardoare şi convingere in posibilitatea apărării păcii, a opririi cursei înarmărilor, a trecerii la dezarmare şi în primul rind la dezarmarea nucleară, a găsirii căilor care să ne dea toate temeiurile să privim viitorul cu optimism. Un Mesaj al omeniei şi al păcii, o pagină luminoasă a gîndirii politice a preşedintelui României Socialiste, expresie a ceea ce ţara noastră şi întregul ei popor sunt în momentul de faţă între ţările şi între popoarele lumii. Urarea tradiţională adresată din adincul inimii a fost în înţelesul firesc al unor Înalte idealuri. „România literară"  România e literară ! I detari din toate ţările, uniţi-vâ ! Anul XIv, nr. 1, joi 4 ianuarie 1979 Saptăminal editat de Uniunea Scriitorilor, din Republica Socialistă România La mulți ani, 1979! mi.