România Viitoare, 1948. ianuarie-martie (Anul 5, nr. 1-63)

1948-01-01 / nr. 1

PAGINA 2 Ilianta dintre muncitorii de la oraş şi ţărani (Urmare din pagina 1-a) Făcând o incursiune în revoluţia rusă din 1917, lectorul arată că atât în revoluţia democratică burgheză din Februarie cât şi în marea revoluţie socialistă din Octombrie, datorită strânsei alianţe dintre ţărănime şi muncitori, victoria a fost de partea revoluţionarilor, reuşind să răstoarne regimul ţarist asupritor. La noi în ţară, regimul democratic actual a putut fi instaurat numai graţie unităţii clasei muncitoare şi alianţei cu plugărimea de la sate, care aveau interese comune în lupta pentru răsturnarea dictaturii fasciste şi recucerirea independenţei naţionale. Fără unitatea clasei muncitoare şi alianţa cu plugarii, n’ar fi fost posibilă reforma agrară, care a pus pe ţărani în stăpânirea pământului muncit de veacuri cu truda lor şi apărat până la suprema jertfă. Şi n’ar fi fost posibile nici celelalte reforme menite să pună pe temelii de dreptate socială, întreaga vieaţă politică şi economică a ţării româneşti Numai datorită luptei viguroase purtată de partidul comunist român, care a ştiut să polarizeze în jurul steagului libertăţii pe toţi oamenii cinstiţi, impulsionându-i în permanent atac şi înaintare, poporul muncitor şi-a cucerit o poziţie avansată pe drumul progresului social şi, lectorul deapănă, în mijlocul unui interes crescând al elevilor plugari, arle interesante episoade din caietul vremii, din lungul şireag de bătălii purtate de muncitori şi ţărani pentru drepturi, pentru libertate, pentru un nou destin. Regretăm că nu le putem reproduce în cadrul limitat al acestei dări de seamă. CEVA DESPREELEVI Din primul moment al intrării în sala de cursuri, am fost frapaţi de atmosfera de seminar din această şcoală, în care elevii se desprind cu disciplina şi gândirea marxisto-leninistă şi se formează adevăraţii luptători de avant- gardă şi caractere neşovăitoare care vor duce în mediul rustic al satelor noastre lumina adevărului şi vor întări credinţa populaţiei rurale în dreptatea cauză celor mulţi, în legitimitatea luptei pe care partidul comunist român o duce pentru întronarea unei orânduiri sociale echitabile în care toţi cei ce muncesc să se poată bucura de rodul muncii lor. Pătrunşi de disciplina caracteristică partidului comunist român, din privirile aţintite asupra lectorului şi frunţile încordate a elevilor acestei şcoli de cadre, am desprins setea de cunoaştere şi dorinţa de asimilare a învăţăturilor ce constitue doctrina marxistăleninistă, care este sâmburele din care se plămădeşte lumea nouă. Asistând la examinarea elevilor, am putut constata extraordinara capacitate de asimilare a unor învăţături a căror pătrundere în mediul ţărănesc a fost cu totul irmposibilită în timpurile guvernărilor partidelor istorice şi a dictaturilor ce s’au succedat în ţara noastră. Am avut rara ocazie să ascultăm răspunsurile câtorva elevi-plugari printre care amintim pe I. Cioran şi Duşe, care ne-au uimit nu numai cu o temeinică studiere şi cunoaştere a lecţiei, dar şi cu o bogată putere de expunere. Este aceasta încă o confirmare a bogatelor zăcăminte de talente ce există în mediul rural, dar care n’au avut niciodată posibilitatea să se desvolte, să se afirme în trecut. I In democraţia populară şi în orân- I duirea socială pentru înfăptuirea că- i reia luptă partidul comunist român, ■ elementele înzestrate de natură, vor fi promovate şi îndrumate în direcţia spre care vocaţia şi talentul lor îi indică, pentru a aduce prin munca lor, I prin talentul lor, prin invenţiile şi năs-cocirile minţii lor, noul posibilităţi de propăşire a întregei colectivităţi. Şcoala de cadre a partidului comunist român, judeţeană Sibiu, în care I fac apostolat voluntar harnici şi consecvenţi adepţi ai doctrinei ce va sta la temelia orânduirii sociale de mâine, I este încă un mijloc de luminare a masselor ţărăneşti şi de ridicare a fiii velului cultural în mediul rural. Căci I promoţiile de elevi ce-şi vor însuşi I bogatul material documentar şi ştiin- I ţific predat în această şcoală, vor deveni tot atâţia devotaţi apostoli şi propagatori ai aceloraşi crezuri şi luptători hotărîţi pentru marea cauză a poporului român, a democraţiei şi a păcii. IONEL MAGUREANU Cerefi Renumitele produse ale fabricei uranosa Sibiu Confecţiuni de hârtie Mape cu plicuri şi hârtie Casete cu plicuri şi hârtie Noiese de buzunar etc. Articole de metal Pioneze, agrafe, tabacheri, ace de cusut şi siguranţă Cerneluri J.Reisenbüchler Atelier de reparaţie. Sudură electrică. — Autound Maschinenreparaturwerkstätte — TURN190R ureaza onor. clientele „ Un nou fericit “ ! .ROMÁNIA VIITOARE ANUL V. — Nr. 1 (836) înalta personalităţi politica felicitate de populaţia sibiană Cu ocazia anului nou, Vasile Hada, Primarul Municipiului Sibiu, a adresat unor marcante personalităţi politice, în numele populaţiei oraşului nostru şi a d-sale personal, următoarele telegrame: D-sale Domnului Dr. PETRU GROZA Preşedintele Consiliului de Miniştri BUCUREŞTI In numele populaţiei municipiului Sibiu, şi al meu personal, cu prilejul Anului Nou, Vă transmitem cele mai Calde urări de sănătate, asigurându-Vă în acelaş timp de tot devotamentul nostru, în munca ce o duceţi pentru desăvârşirea democraţiei populare spre binele întregului popor român. Primarul Municipiului Sibiu: VASILE HADA Excelenţei Sale Domnului ANDREI IANUAREVICI VAŞINSCHI Ministru Adjunct al Afacerilor Externe U. R. S. S. BUCUREŞTI Comisiunea Interimară a Municipiului Sibiu, care în şedinţa sa festivă din 6 Noemvrie 1947, prin aclamaţii unanime, v-a conferit calitatea de cetăţean de onoare al Municipiului Sibiu, drept recunoştinţă pentru meritele domniei voastre excepţionale la readucerea Ardealului de Nord în corpul Ţării noastre, în urma cărui fapt Municipiul Sibiu a fost considerabil descongestionat, precum şi întreaga populaţie a acestui Municipiu, adânc recunoscătoare pentru eforturile Domniei Voastre, depuse în slujba umanităţii, Vă urează de Anul Nou multă sănătate şi fericire pentru a continua lupta spre binele tuturor oamenilor muncii din întreaga lume. Primarul Municipiului Sibiu, VASILE HADAD-lui GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Ministrul Industriei şi Comerţului BUCUREŞTI Populaţia municipiului Sibiu, cu prilejul Anului Nou, Vă asigură de întregul ei sprijin şi Vi urează deplină sănătate pentru continuarea mărei opere de refacere şi redresare economică a Ţării, pentru consolidarea democraţiei popular®, precum şi pentru binele şi buna stare a clasei muncitoare. Primarul Municipiului Sibiu, VASILE HADA D-lui TEOHARI GEORGESCU Ministrul Afacerilor Interne BUCUREŞTI întreaga populaţie a Municipiului Sibiu, cât şi cu personal cu toţi salariaţii acestui Municipiu, cu prilejul Anului Nou. Vă urăm deplină sănătate asigurându-Vă în acelaş timp de toată dragostea şi sprijinul nostru în munca ce o duceţi pentru completa democratizare a administraţiei Statului spre binele poporului muncitor. Primarul Municipiului Sibiu: VASILE HADA Excelenţei Sale Domnului M. KAVTARADZE Ambasadorul U.R.S.S. în România BUCUREŞTI Cu prilejul Anului Nou, Vă rugăm să primiţi din partea noastră şi a populaţiei Municipiului Sibiu, cele mai călduroase urări de sănătate şi fericire. Primarul Municipiului Sibiu, VASILE HADA Sindicatul salariaţilor din industria grafică sibiană, a adresat d-lui ministru de interne Teohari Georgescu, cu prilejul Anului Nou, următoarea telegramă de urare: D-lui Ministru de Interne TEOHARI GEORGESCU Bucureşti „Cei 1.000 de muncitori şi muncitoare din industria grafică sibiană, vă urează cu prilejul Anului Nou, multă sănătate şi putere de muncă pentru împlinirea năzuinţelor de mai bine ale clasei muncitoare şi a întregului popor. Muncitorii grafici sibieni, mândri de ministrul lor tipograf, ridicat la această înaltă demnitate prin luptă cinstită şi dreaptă, vă asigură de întregul lor devotament şi sprijin în lupta şi munca ce o desfăşuraţi. »La mulţi anile Dumitru Domnariu, preşedinte“, Comunicat Banca Naţională a României cumpără până la noui dispoziţiuni monetele de argint româneşti şi stăine, la preţul de 2.306 lei pentru kilogramul de argint fin. Cei ce doresc să valorifice monetele de argint, ce posedă se pot prezenta în Capitală la ghişeele Băncii Naţionale din imobilul fost Chrissoveloni, Str. Lipscani Nr. 16, iar în provincie la Sediile Băncii Naționale a României. Noua conducere democrata a Federalei „înfrăţirea" în ajutorul ţărănimii Odată cu preluarea conducerii de către elementele democrate a Federalei „înfrăţirea“ din Sibiu, transportul produselor industriale se efectuează cu ajutorul vehiculelor acestor instituţii, pentru toate centrele de distribuire a mărfurilor cooperatiste situate pe raza judeţului Sibiu. Această măsură mult aşteptată de către populaţia satelor noastre, măsură care scuteşte cooperativele săteşti de atâta timp pierdut, mai ales în sezonul muncilor agricole, cu deplasări pe distanţe destul de apreciabile până la Sibiu, a putut fî aplicată numai după înlăturarea elementelor necorespunzătoare Interesului poporului dela conducerea acestei federale. Primele transporturi cu camioanele federalei „înfrăţirea“ s-au făcut la centrul Tălmaciu şi Avrig, fără să fie înglobate la preţul de cost al mărfurilor şi cheltuelile de transport. La centrul Tălmaciu au fost transportate următoarele cantităţi de produse industriale, care urmează a fi distribuite prin cooperative: comunelor Tălmaciu, Sebeşul de Jos, Porceşti, Tălmăcel, Sadu, Boiţa şi Râul Sadului, Sticlă 62 m. p.; sodă caustică 800 kgr.; cilindrii felinare 264 buc.; felinare 200 buc.; sticlă lampă 336; vase emailate 70,500 kgr.; albăstreală de rufe 200 cub.; culori Gallus 170 duzini; cremă ghete 11 duzini; maşini lampă 89 buc.; tacâmuri diferite 19 duzini; paste de dinţi 6 duzini; nasturi 60 duzini; maşini gătit petrol 2 buc.; tablă zincată 651 kgr.; fier comercial 1.338 kgr.; fier balot 175 kgr.; sârmă arsă 55 kgr.; topoare 805 kgr.; caiele 60.000 buc.; colţi caiele 500 buc.; găleţi galvanizate 200 buc.; furci fier 15 buc.; lopeţi 11 buc.; fiere plug 72,500.regr.; tocuri coase 22 buc.; aţă 15 duzini; talpă opinci 70 kgr.; cisme 7 perechi; barchet 35 metri; americă 2.021,400 m.; bocanci 211 perechi; ghete bărbăteşti 14 perechi; ghete copii 13 per.; pantofi damă 27 per.; pantofi bărbăteşti 62 per.; bocanci de damă 46 per.; ciorapi damă 6 duzini; ciorapi copii 13 duz.; ciorapi bărbăteşti 50 duz.; cuie diferite 3.200 kgr.; hamuri 2 bucăţi. La centrul Avrig au fost transportate produse industriale pentru comunele: Avrig, Bradu, Sebeşul de Sus, Racoviţa, Săcădate şi Glâmboaca, în următoarele cantităţi: Americă 2.062,30 metri; stambă 35,80 m.; aţă 15 duzini; ciorapi damă 7 duz.; ciorapi copii 13 duz.; ciorapi bărbăttşti 50 duz.; bocanci 233 per.; pantofi bărbăteşti 59 per.; ghete bărbăteşti 18 per.; pantofi damă 30 per.; ghete damă 37 per.; opinci de bivolă talpă 75,130 kgr.; geamuri 60 m. p.; tacâmuri diferite 21 duz.; felinare 190 buc.; maşini de lampă 120 buc.; vase emailate 55,4 kgr.; culori Gallus 130 duz.; cremă ghete 25 duz.; sodă caustică 870 kgr.; fier comercial 1.175 kgr.; fier balet 178 kgr.; sârmă arsă 56 kgr.; găleţi diferite 200 buc.; tablă zincată 651 kgr.; colţi pentru potcoave 500 buc.; calele diferite 59.000 buc.; cule diferite 2.800 kgr________ Soc. „Tramvaelor Electrice” Sibiu Anunţ Se aduce la cunoştinţa publicului, că abonamentele libere din anul 1947 sunt valabile numai până la 9 Ianuarie 1948 Posesorii acestor abonamente sunt rugaţi, ca până la 8 Ianuarie 1948 să preschimbe abonamentele vechi. Direciunea