România - Provincie, martie 1939 (Anul 2, nr. 270-284)

1939-03-01 / nr. 270

1 Щ 1939 ROMANIA Nr. 27a Bon de participare LA CONCURSUL DISTRACTIV „IN LUMEA ENIGMELOR" Miercuri 1 Martie (IMO. 970) NUMELE .................................................................................................. ADRESA ............................................................................................. Strângeţi zilnic aceste cupoane şi înaintaţi-le pe toate odată la sfârşitul cncursului. Data ultimă se va anunţa din timp v. ... No. 28 RÂMO Mărfi 20 Februarie 1939 Ш5 m. RABIO-ROMANIA 150 kw. 160 kHz. 364.5 m. BUCUREŞTI 12 kw. 823 kHz. ORA DIMINEŢII 7.00: Deschiderea emisiunii. 2— Concert de dimineaţă (discuri) : Uvertură la „Dama de pică” de Suppé. Aur şi argint, vals de Lehar şi Luna, vals de Lincke. — Gimnastică ritmici. — Sfaturi gospodăreşti. — Continuarea concertului dimineţii (discuri) : Dansuri slave No. 3 şi 8 de Dvorak; Fantezie din „Clopotele din Comediile” de Plannette; Dansul Anitrei din „Peer Gynt” de Grieg. __ Sfaturi medicale. — închiderea emisiunii. 12.00: Muzică variată (discuri); Uvertură la opera „Armurierul” de Lortzing (Orch Operii din Berlin, dirij. de Schmidt-Isserstedt) ; Acceleraţie, vals de Johann Strauss (Orch. filarm. din Berlin, dirij. de Erich Kleiber); Torcătoarea, de Mendelssohn (pian: Sergiu Rachmaninoff) ; Cântece din operetele ,n împărăţia Indrei” şi „Doamna Dupa” de Lineke (voce: Wilhelm Leiseiîer) ; Selecţiuni de melodi şi dansuri de German (arch. simf. dirij. de Malcolm Sargent) ; Două melodii din opereta „Ediţii speciale” de Dostal (voce: Lille Claus); Potpuriu de melodii de Lehar; Serenadă spaniolă și Sevilla de Albeniz. 13.00; Ora Sport. Cota Dunării. 13.05: Concert de prânz. Orchestra Vasile Julea; Omagiu, vals de Florian; Un tango în miez de noapte, tango de Vasilescu; Când mă gândesc la tine, slowfox de Constantinescu; Dans spaniol, paso doble de Marquera; E timpul să te culci fetiţo, slow de Boldeanu; S’a dus să nu mai vorbim de ea şi Dacă nu te’ndeamnă dorul, romanţe; Inelul de logodnă, tango de Vasilescu; Mai spune-mi că nu m’ai uitat, boston de Dendrino; Hai cu mine totr’o maşină slow de Constantinescu; Mi te-ai lipit de suflet, cântec românesc de Vasilescu. la oo.spect«*«m. 14.10: Radio jurnal. лЖ*]: JVâsia, Tănase (voce) şi Taraful Ilie Rădulescu: Cântece olteneşti: Dădă, frică mi-e că mor; Mărioară de la Gorj; Cântec lung oltenesc; Hora bătrânească şi Brâul vechi (cu strigături) ; Trenul e maşină mică; Târâişul şarpelui; Na guriţa şi te du. 15.10: Actualităţi. 18.00: Ora. Mersul vremii. 18.02: Poşta technică. 18.17 : Muzică românească (discuri) ; Ca pe malul Dunării şi Sârba flăcăilor; Du-mă Doamne, du-mă iarăşi şi Lele, lelişoară de Postupa (voce: Nicu Stoeinescu) ; Ţigăneasca, Frunza şi Ciobănaş la oi am fost; Peste drum de vadul morii de Albu şi Trei garafe, trei ulcele de Popescu-Poppu (voce: Raul Ionescu) Rahiteana de sub mână şi învârtită lui Liu; Ţara, ţărişoara mea de Dendrino (voce: Ion Luican); Sârba lui Fănică Luca şi Sârba lui Buzdrună). 19.00; Cronica ştiinţifică. 19.15: Concert de mandoline. Orchestra Mutaffian; Marş aragonez de Ungurelli, aranjat de Mutaffian; Potpuriu din opereta „Leblebigi” de Cluagian, aranjat de Emil Petrescu; Micuţa Mireille, mazurcă de Emil Petrescu; Artiştii, vals de Primo Silvestri; Seguidilla, vals spaniol de Alleter; Dans românesc de Emil Petrescu. 19.45: Pavel Tornea, corn englez; Dansul stelei răsăritului de Eugen Coca; Din caval, rapsodie română de Milan Roder şi Arnold Kraushaar. 20.00: Muzeul naţional de antichităţi, de Prof. S. Lambrino. 20.15: Gh. Folescu (voce); Cântece populare româneşti; Dorul de ţară de I. Juga; C. Brăiloiu: a) Bate murgu din picior; b) Ileana, Ileana; c) Dragu nani Marioară; Cântec de leagăn de Kiriac; Blestemul de G. Gucu. 20.35: D-na Evantia Coetinescu (voce) Bisoaxdi: a) II carcerato per amore; b) L’amante di Menichella; c) II Povero; d) Il topolino et l’amante; L’ultima canzone de Tosfi, 21. Concert simfonic al Orchestrei Radio, dirij. de Th. Rogalski. (Concert cu public în studio). BEETOVEN: Cuvânt introductiv: Uvertura „Sfinţirea casei”; Simfonia „Jena”; Fantezie pentru pian,, cor şi orchestră (la prima audiţie) (pian: Ion Filipnescu, corul Asoc. Culturale C. F. R. cond. de C. Tissescu) 22.20: Radio-jurnal (I) Sport. 22.25: Maxim Vasiliu (voce); Cântecul Weylei de Wolf; Din slăvi de L. Olteanu; Gondola neagră de Rotoli; Amedfa „Regele Tami’bhe,Lali?;„Arta..dorii din „Carmen^ de Bizet. " ■ 23.00: Radio-jurnal (H). 23.15: Concert de noapte al Orchestrei Victor Predescu, transms de la restaurantul „Terasa Cercului Militar”. 23.45: Jurnal pentru s*»**ratate în limba franceză și engleză. Miercuri 1 Martie 1939 1875 m. — RADIO-ROMANIA 150 kw. 160 kHz. 364.5 m. BUCUREŞTI 12 kw 823 kHz. 7.00. Deschiderea emisiunii. — Concert de dimineaţă (discuri) . Ziare de dimineaţă, vals de Johann Strauss şi Dynamiden, vals de Josef Strauss. Fantezie pe motive de Offenbach. — Gimnastică ritmică. Sfaturi gospodăreşti. __ Continuarea concertului dimineţii Potpuriu de şlagăre de Spoliansky. Uvertură la „Braconierul” de Lortzing. — Sfaturi medicale. — închiderea emisiunii. 12.00: Muzică variată (discuri) : Pavane şi Passepied din „Regele petrece” de Delibes (Orch. simf. din Londra, dirij. de Collingwood) ; Arii din „Fedora” de Giordano şi „Manon” de Massenet (voce: Alfred Piccaver); Preludiu de Wood şi Intermezzo de Coleridge- Taylor; Intermezzo din „Concertul rus” de Lalo şi Două cântece spaniole de Joaquin Nin (vioară: Miguel Candela); Potpuriu de valsuri de Chopin; Două arii din „Povestirile lui Hoffmann de Offepbach (voce: Julius Patzak); Potpuriu din „D-na Butterfly” de Puccini (Orcth. filarm. din Berlin, dirij. de Franz Reuss) ; Floare de lotus, vals de Lincke; Moara de pe stâncă, uvertură de Reissiger (Orcheloperii din Berlin, dirij. de Schmidt-Isserstedt). 13.00; Ora. Sport. Cota Dunării. 13.05: Concert de prânz. Orchestra de salon Radio, dirij. de Constantin Robescu; Uvertură la „Nabucodonosor” de Verdi; Arleziama de Bizet; Pe o piaţă persană de Ketelbey; Romanţă andaluză de Sarasate;Vals din baletul „Naila” de Delibes; Soldaţii pitici de Hans Loeher. 14.00; Spectacole. 14.10; Radio-jurnal. 14.30; Contnuarea concertului Orchestrei de salon Radio: Prin ţara lui Weber, potpuriu de Urbach;. Potpuriu de şlagăre de Dostal 15.10; Actualităţi. 18.00; Ora. Mersul vremii. 18.02: Concertul Fanfarei Şcoalei Pregătitoare de Ofiţeri, cond. de Cpt. Horia Pandrescu; Sambre et Meuse, marş de planquette; Vals imperial de Johann Strauss; Uvertură la „Coţofana hoaţă” de Rossini; Concert pentru clarinet de Cavallini fsolist: Plut. Panait Anton); Seara pe deal, poem simfonic de Capitan Herceag (dirij. de autor) ; Fantezie din „Tosca” de Puctai aranjat de A. Berker. 19.00: Cronica artistică. 19.15: ISTORIA MUZICII: Muzică din timpul celor trei Regi ai Franţei: Louis XIV, Louis XV, Louis XVI, D-na Rosi Bauman-Rădulescu (voce), Vasile Jianu (flaut), Ion Fotino (violoncel) şi Nicolae Rădulescu (clavecin). Cuvânt introductiv. Compoziţii de: Lully, Jean Ph. Rameau, Fr. Couperin, W. v. Gluck, Piccini, W. A. Mozart, 2005; Prof. N. Cornăţeanu, Ministrul Agriculturii şi Domeniilor: Nevoile a 20.20: Concert de masă al Orchestrei Petrică Moţoi, transmis de la restaurantul „Mircea”. 21.00: Portrete de compozitori: SCHUBERT: Orchestra Radio, dirij. de Ion Ghiga; solişti: D-ra Maria Marinescu- Moreanu şi Aurel Alexandrescu (voce) Al. Thodorescu (vioară) şi Ion Filionescu (pian) ; Simfonia 5-a în si bemol major; D-ra Maria Marinescu-Moreanu (voce) : 1) Moartea și fata; 2) Popas 3) Regele elelor; Al. Teodorescu (vioară) şi Ion Filionescu (pian) ; Sonatină No. 1 fare major; Aurel Alexandrescu (voce): 1) Solia dragostei; 2) Către Sylvia; 3) Posta. 22.00 : Radio jurnal (I) ; Sport. 22.15: Continuarea concertului „SCHU BEIRT”: I. Quartetul Radio ( Teodoru-vioara I. L. Bonis-vioara II-a, Ion Ghiga-violă și Th. Lupu-violoncel) Quartet în mi bemol. II. Orchestra Radio: Potpuriu din „Casa cu trei fete 23.00; Radio jurnal (II). 23.15: Muzică de dans (discuri) : Fox şi Valsul din filmul „Oglinda vieţii” de Lang; Tango-bolero de Llossas şi Două ghitare, tango de Leonardi; Greeni în iarbă, fox de Bucchholz şi Dansul libelulelor, fox de Kalthoff; Bolivia şi Secretul, tangouri argentiniene de Hellтал, Stelele Broadway-ului, fox de Brown. 23.45: Jurnal pentru străinătate în limba franceză, germană și italiană. » яямввнмввЕ£вп«пввваввввш:эвшваваб311»1нввввнннш1Вп I mpotenţa se tratează Perle -Titus renumitul preparat hormonic Cine nu cunoaşte preparatul „PERLE TITUS” primeşte la cerere gratuit broşura ştiinţifică,, ilustrată, cu toate lămuririle necesare de la Reprez. tren. A. Schattner, Cernăuţi căsuţa poş■ ..i h.'ia., ulii,.a.(ulii 44. .... ..... ..... ... . .... ввввввявввввввввввввввввввивввввввввввшвввввввавввв Marele succes obţinut ! Brăila de revista TANASE ISTANBUL Sâmbătă 25 Februarie a început turneul Cărăbuşului cu grandioasa revistă TANASE ISTANBUL. Primul spectacol a avut loc la Brăila In faţa unei săli arhipline, marele ansamblu bucureştean a jucat cu un succes extraordinar revista care a constituit clon-ul stagiunei bucureştene. Aplauze nesfârşite Şi ovaţiuni entuziaste au subliniat marea paradă a luxului, minunata defilare a baletului, hazul neîntrecut al textului şi contribuţiile admirabile ale interpreţilor in frunte cu admirabilul Tănase, Turneul Cărăbuşului continuă sub aceleaşi auspicii de succes, în toate oraşele, biletele fiind aproape epuizate. Următoarele oraşe sunt: Galaţi, Bârlad, Bălţi. 94 Dr. H. MARTIN BOALE SUFLETEȘTI (Psihonevroze) NEVROZA SEXUALĂ Psiho-Fizioterapie Consult. 8-11 27. Telefon 4.05.39 JWti EUsaJjet^ Щ A - , CELE MAI FRUMOASE timp. 13STR. COLUMBELOR13 ■ TEL3.ie.S7 впв&пввти MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DOMENIILOR DIRECŢIUNEA AGRICULTURII Publicaţie Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că în ziua de 15 Martie 1939 orele 11 a. m. se va ţine licitaţie publică la Centrala Ministerului în camera Nr. 11, pentru furnizarea a 200 semănători de porumb cu 2 rânduri. Licitaţia se va tine în conformitate сц art. 88-110 inclusiv din Legea Contabilităţii Publice şi normele prevăzute în Regulamentul Oficiului Central de Licitaţii. Garanţia provizorie va fi de 5% în numerar sau efecte garantate de Stat din valoarea furniturii Cadtul de sarcini poate fi văzut la d. Inspector General V. Moroianu la Centrala Ministerului din B-dul Carol Nr. 2, în orele de serviciu dela 12—13% în fiecare zi. MINISTERUL AGRICULTURII Șl DOMENIILOR, (ss) N. Săvulescs PREFECTURA JUDEȚULUI BUZĂU D E V I Z I U N E Nr. 1745 1939 Februarie 23 Noi, Colonel I. Dimulescu. Prefectul județului Buzău. Având în vedere înaltul Decret Regal Nr. 5484 din 28 Decembrie 1921, publicat în Monitorul Oficial Nr. 222 din 31 Decembrie 1921, prin care s’a aprobat Jurnalul Consiliului de Miniştri Nr. 5350 din 9 Decembrie 1921 şi s’a declarat de utilitate publica liniile ferate înguste de pe Valea Buzăului şi a Bascei, cu ramificaţiile lor, cu obligaţia pentru Societatea Anonimă pentru exploatarea de păduri şi ferăstrae cu vapori P. et. O. Goetz & Comp., concesionara acestor linii, de a face cărăuşie publică de mărfuri. Având în vedere că utilitatea publică a fost acordată pe baza art. 21 din legea pentru construirea şi exploatarea căilor ferate din iniţiativă particulară, după ce s-au îndeplinit formalităţile prevăzute de art. 3 din aceiaşi lege. Având în vedere că, în urma deplasărei unui deal de pe malul stâng al râului Basca Rosilii la confluenţa cu râul Buzău, situat pe teritoriul comunei Nehoiaş, judeţul Buzău, a fost complect acoperită o porţiune din această linie ferată îngustă pe o lungime de circa 300 m., Societatea concesionară arată prin petiţia înreg. la această Prefectură sub Nr. 797-939 că este nevoită să construiască o variantă de linie ferată pe o lungime de 180 m., Având în vedere procesul verbal din 19 Ianuarie 1939, dresat de organele Ministerului de Comunicaţie, prin care se constată necesitatea construirei acestei variante pentru funcţionarea şi circulaţia transporturilor pe această linie, astăzi întreruptă de la 6 ianuarie 1939 prin deplasarea dealului şi acoperirea liniei ferate. Având în vedere că această variantă de linie face parte integrantă şi indivizibilă dintr-o reţea de linii ferate, în lungime totală de aproximativ 70 km, care pun în valoare bogăţiile din regiunea păduroasă a munţilor Buzăului şi contribuind la desvoltarea economiei naţionale. Având în vedere că ,această linie ferată a intrat în domeniul public, conform art. 22 din legea pentru construirea liniilor ferate din iniţiativă particulară. Având în vedere ordinul d-lui Rezident Regal al Ţinutului Bucegi Nr. 1150 din 23 Ianuarie 1939 şi telegrama aceluiaş Ţinut din 23 Ianuarie 1939, prin care ni se dă delegaţie de a da prezenta deciziune, conform art. 61 L Ad. Având în vedere că prin ordinul de mai sus, d. Rezident Regal al Ţinutului Bucegi, ţinând seamă de interesele puiblice grav periclitate prin oprirea circulaţiei transporturilor pe întreaga linie ferată de circa 70 km. şi prin faptul că aproximativ 1000 lucrători ai fabricei de cherestea din Nehoiaş-Buzău rămân fără lucru, a admis urgenţa exproprierei terenului pe care Societatea concesionară urmează a construi varianta de linie ferată. Având în vedere art. 69, 70 şi următorii din legea de expropriere pentru cauză de utilitate publică, modificată la 5 Februarie 1937 şi constatând că aceste dispoziţiuni au fost îndeplinite. Terenul denumit „Intre râuri”, cuprins în planul alăturat, în suprafaţă de 1080 m. p. adică 180 m. lungime şi 6 m. lăţime, situat pe teritoriul comunei Nehoiaș, jud. Buzău, proprietatea d-lui Mihai D. Popescu, domiciliat în comuna Nehoiaş, jud. Buzău, teren care se învecinează de jur împrejur tot cu terenul d-lui Mihai D. Popescu și care se identifică pe linia ferată îngustă de la km. 2+880 — 3+060 se declară necesar construirei, funcţionărei şi exploatărei liniilor ferate înguste declarate de utilitate publică, prin înaltul Decret Regal Nr. 5484-921 şi se vor expropria de urgenţă în conformitate cu dispoziţiunile art. 69, 70 şi următorii din legea de expropriere pentru cauză de utilitate publică, modificată la 5 Februarie 1937, oferindu-se de către Societatea concesionară d-lui Mihai D. Popescu, suma de lei 4000, reprezentând valoarea terenului de mai sus şi a pomilor fructiferi de pe traseul variantei, menţionând că terenul este de livede. Prezenta deciziune se va publica în Monitorul Oficial, un ziar din Bucureşti şi unul din Buzău, care se vor fixa de Subsecretariatul de Stat al Propagandei după care întregul dosar se va trimite Curţei de Apel din Bucureşti. Prefect, (ss) Col. DIMTREESCU Şeful Serviciului (ss) Indescifrabil. DECIDEM : MINISTERUL FINANŢELOR OFICIUL CENTRALIZĂRII IMPRIMATELOR STATULUI Publicaţiune No. 4 Oficiul Centralizării Imprimatelor Statului ţine în ziua de 14 Martie 18139, ora 11 juni, licitaţie publică pentru executarea următoarelor periodice: „Cuibul Nostim", „De Strajă", „Buletinul Straja Ţării", „Drumul Nou", „Buletinul Oficial al Asigurărilor Sociale", „Buletinul Uniunii Camerelor de Comerţ şi de Industrie Bucureşti", „Buletinul Informativ al ministerului Agriculturii şi Domeniilor", „Economia" şi „Avicultura". Condiţiunile se găsesc în cadtul de sarcini care se poate consulta la sediul Direcțiunii Generale a Monitorului Oficial şi Imprimeriilor Statului Serviciul Exploatării. Publicaţie Manutanţa Centrală a Armatei va ţine în ziua de 14 Martie 1939 ora 10 la sediul său din Bucureşti Calea Plevnei Nr. 145, licitaţie publică cu oferte închise pentru vânzarea cantităţii de circa 100 vagoane tărâţe de grâu ce va rezulta din măcinişurile făcute până la 31 Martie 1940. Preţul minim de la care va începe licitaţia este de lei 2,20 kgr. Predarea treptat pe măsura măcinării. Garanţia de 5% din valoarea ofertei se va depune în recipisa Casei de Depuneri sau efecte de stat. Nu sunt admise supraoferte. Caietul de sarcine şi orice alte relaţii se pot lua de la sediul Manutanţei Serviciului Contabilităţii în Materii în zilele de lucru între orele 10-13. Nr. 12564 din 22 Februarie 1939 pozitele „CEHOSLOVACA1* Obţinerea bonurilor la Casa Corpului Didactic din Bucureşti ввияввввввниввв1в,врв*и*иввярввавввввввввввваввввввв*. Publicaţie Comandamentul „Străjii Ţării” va ţine în ziua de 15 Martie 1939 ora 10 dimineaţa, la sediul său din Calea Victoriei 52, camera 1, licitaţie publică pentru procurarea a 800.000 (opt sute mii) ecusoane (insigne de mătase) şi 4000 (patru mii) fanioane. Caietul de sarcini poate fi văzut în toate zilele de lucru între orele 12-13 la Biroul Administrativ, camera 20, susmenţionatul local. Licitaţia se va ţine în conformitate cu art. 88-110 din L. C. P., şi Regulamentul O. C. L. Garanţia de 5% e obligatorie în recipisa Casei de Depuneri. No. 13.913. Judecătoria mixtă Orăştie Sest , C. F. Nr 2561/1939 c. L Publicaţiune In temeiul Art. 27 din legea pentru lichidarea datoriilor agricole şi urbane, creditorii debitoarei Hermina Drotleff, născută Amlacher domiciliată în Sibiu sunt citaţi a se prezintă la această Instanţă în ziua de 20 Martie 1939 ora 10 pentru a se declara asupra cererii de radiere menţiunea înscrisă asupra imobilului cuprins în foaia funduară Nr. 3978 comunei Orăştie sub A + 1. Nr. top. 4184/b/l. 4184/a/l. Orăştie, la 18 Februarie 1939 Dir. cf. Nestor ss. Judecător: N. Finţescu ss. Pentru conform.: Impiegat: Radiu ss. Batal. Trupei Pyrot. Armatei Publicaţiune No. 4992 1939 Februarie 24 Batal. Trupei Pyrot. Armatei, aduce la cunoştinţa generală, că în ziua de 15 Martie 1939, se ţine licitaţie publică la sediul acestui Batalion, pentru furnizarea de: Carne la orele 9. Coloniale legume şi grăsimi la orele 11, necesare pentru hrana trupei, de la 1 Aprilie 1939, până la 31 Octombrie 1939. Ofertele se vor prezenta sigilate şi însoţite de garanţia de 5%. Cadtul de sarcini se poate vedea în fiecare zi de lucru, între orele 8-12, la Batalion. Comand. Bat. Trupei Pyrot. Armatei I , Lt. Col, (ss) Anton, Georgescu Membrii Casei CORPULUI DIDACTIC pot cumpăra pe baza bonurilor Casei ÎMBRĂCĂMINTE de la ,,CEH0SL0¥ACA“ Magazine de haine în Bucureşti Str. Berzei, 100 şi bul. Elisabeta, 8 Ploeşti, Galaţi, Craiova, Timişoara, Cluj, Iaşi, Cernăuţi, Constanţa Informaţii vii la magazinele şi de Tribunalul jud. Prahova s. i Publicaţiune Se publică spre cunoştinţa generală a amatorilor că în ziua de 10 •(zece) Martie 1939 dela ora 8 lum. dimineaţa în sus, se va vinde prin licitaţie publică in sala de şedinţă a Trib. Prahova s. I, imobilul debitorilor Elvira şi C. Cristescu, proprietari, din Ploeşti, str. M. Eminescu nr. 3, după cererea creditoarei Banca Naţională a României suc. Ploeşti, prin reprezentanţii săi legalipentru despăgubirea sumei de lei 221.168, cu procente, cheltueli de judecată, onorariu de avocat, osebit cheltuelile de executare şi care imobil are următoarea situaţie: Un imobil teren, în suprafaţă de 600 m. p. situat în ploeşti, str. M. Eminescu nr. 3, fundătură, închis ■cu gard, cu ulucă albă cenuşie la stradă. Pe acest teren se află construită o casă format, ,,villă” din zid, masivă, culoare gălbue învelită cu tablă de fier, vopsită în roşu. Casa se compune dincon, sufragerie, dormitor, bucătărie, cameră de bac, closet şi o magazie de lemne, are şi pivniţă şi o verandă la intrare. Preţul acestui imobil arătat de creditoare prin reprezentanţii săi prin petiţia înreg. la nr. 7154939 este de le 2Э0.000 redus cu 25 la sută conform legii executărilor silite în vigoare, licitația va începe de la suma de lei 210.000. Președinte, N. I. Căplescu Şef portărel. Indescifrabil Nr. 12:126, 17 Febr. 1939, m. зш-т