Rondul, septembrie 1995 (Anul 3, nr. 766-787)

1995-09-15 / nr. 776

Naihnă Lege împotriva înstrăinării cupoanelor Ministrul Justiției, Iosif Gavril Chiuzbaian, a declarat că ministerul pe care-l conduce se va implica în elaborarea unui proiect de lege privind interzicerea înstrăinării cupoanelor prin vânzare sau prin procură. El a spus că la nivelul Executivului nu s-a hotărât încă dacă aceste reglementări să facă obiectul unui proiect de lege sau dacă să fie o hotărâre guvernamentală. Ministrul Justiției a refuzat, însă, să dea detalii privind modurile de sancționare a înstrăinării cupoanelor, pe motiv că, în acest domeniu, nu acest minister este “factorul de decizie”. (MEDIAFAX) Premierul Nicolae Văcăroiu sosește la Sibiu Premierul Nicolae Văcăroiu va sosi, astăzi, pentru câteva ore, la Sibiu. El va participa, de la ora 10, la festivitatea de închidere a exercițiului multinațional “Cooperative Determination ’95", festivitate găzduită de Stadionul Municipal Sibiu. (R.A.) "Dreptul persoanei de a avea acces la orice informație de interes public nu poate fi îngrădit”. Constituția României Anul III • Vineri 15 septembrie 1995 • 8 pag. 200 lei --- ---------------- --l—J----------------------- în județul Sibiu, în semeșnid / 1995 Au fost terminate 11 apartamente Din totalul de 653 apartamente aflate în diferite stadii de execuție, în județul Sibiu, 11 apartamente au fost terminate în primul semestru, ceea ce reprezintă 47,8 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut. Au rămas în faza de finisaj - 444 apartamente, în vederea execuției de structuri - 59 apartamente, iar în faza execuției de fundații - 150 apartamente, în primele șase luni ale acestui an, principalele domenii care sau bucurat de diferite ponderi din volumul total de investiții, conform datelor Direcției Județene de Statistică, au fost: industria cu 89,1 la sută, construcțiile cu 0,4 la sută, comerțul cu 0,4 la sută, administrația publică cu 2,2 la sută, învățământul cu 1,3 la sută și sănătatea cu 0,8 la sută. Raportul DJS menționează că “pentru trimestrul III al anului 1995 se estimează o evoluție în general pozitivă (în construcții - n.r.), pe fondul unor condiții dificile, derivate în special, din situația financiară nesigură datorată întârzierilor în efectuarea plăților de către beneficiari”. Se estimează o tendință de creștere a prețurilor lucrărilor din construcții, ca urmare a creșterii costurilor necesare. Dorin TEODORESCU Guvernul nu a fixat o limita maximă pentru onorariile notarilor Alertate de apariția Legii Notarilor Publici, prin care se introduce și practicarea unui onorariu ce se adaugă la taxele notariale, tot mai multe persoane au luat cu asalt ghișeele din Palatul Justiției, încă de stat, pentru a prinde ultimele taxe nemodificate. Panica acestora este însă neîntemeiată, consideră dl. Radu Bucșa Gabriel, președintele Camerei Notarilor Publici, deoarece, tocmai pentru a proteja populația, guvernul a emis Ordonanța 37/1 septembrie. Aceasta aduce noi taxe notariale, reduse la jumătate față de cele actuale, aplicabile începând cu 17 noiembrie. “La aceste noi taxe se va adăuga, într-adevăr, onorariul notarului public (pentru care sunt prevăzute limitele minime, dar nu și cele maxime). Am fost sfătuiți să ne încadrăm în asemenea limite ale onorariului încât populația să nu aibă de suferit”, adică, în așa fel încât, valoarea taxelor reduse împreună cu onorariul să nu depășească valoarea actuală a acestora. Lipsa unei limite maxime pentru onorarii va face însă ca, cheltuielile notariale să depindă de bunul simț al celor privatizați. Mirela PUI "Caravana" democrației pentru votul uninominal Mâine, “Caravana civică” organizată de Asociația Pro-Democrația din București, va ajunge în Sibiu. După oprirea, la ora 12,00, din fața hotelului Parc, în Piața Mare va avea loc o întâlnire cu cetățenii orașului nostru, începând cu orele 15:00. Cu această ocazie, se vor împărți materiale de educație civică și se vor strânge semnături pentru înlocuirea “votului pe listă de partid” cu “votul uninominal”, conform căruia, fiecare partid poate propune, pentru Parlament, un singur candidat, pentru fiecare județ, în cazul în care propunerea va întruni două sute cincizeci de mii de semnături, ea va fi înaintată Parlamentului. Florin ZEREȘ !Bolovanii, gropile și molozul „vrăjesc”, fie câtva timp, copiii de pe strada Bârsei, din cartierul Ștrand. Tână nu va fi prea târziu, le sugerăm edililor sirieni să înlăture aceste motive pentru care joaca celor mici devine tot mai riscantă. (Text și foto: Dom T.) "Dorim să nu fie nevoie de intervenția noastră" Dl. Roger Teel, ofițer pentru legătura cu presa din cadrul statului major al Diviziei a 3-a de infanterie a U.S. Army, staționată la baza din Wüerzburg, Germania, a rămas impresionat de cele văzute și petrecute la Sibiu, în cadrul exercițiului C.D. ’95. Din cei 22 de ani de armată, ultimii 16 și i-a petrecut în Europa, pe care o cunoaște de la un cap la altul, dar a participat și la misiuni umanitare în regiuni ca Semipalatinsk, în Asia Centrală, St. Petersburg și Kiev. în baza acestei experiențe, întâlnirea cu orașul nostru, l-a impresionat profund. “Oriunde mă uit descopăr un alt fragment de cultură, experiența de aici nu poate fi rezumată în cuvinte. Sunt încântat de tot ceea ce am văzut. Militarii cu care m-am întâlnit sunt oameni minunați. Exercițiul C.D. ’95 a fost o ocazie excepțională ca soldații celor 9 națiuni să se întâlnească sub umbrela păcii, lucru ce nu poate conduce decât la îmbunătățirea relațiilor noastre. Toți militarii participanți sunt pregătiți pentru a interveni în zone calamitate. Să sperăm că va fi cât mai puțin nevoie de așa ceva”, a declarat Roger Teel, refuzând cu fermitate să comenteze orice altă intervenție NATO în curs de desfășurare, ca dealtfel, toți militarii implicați în aplicația ce a avut loc la Sibiu. Marius GHEORGHIU A cincea întâlnire a sașilor, la Biertan Devenită de acum tradițională prin desfășurarea ei an de an, întâlnirea festivă a sașilor, găzduită de comuna Biertan (a cincea ediție), se va desfășura mâine, începând cu ora 9,30. Cunoscută pentru cetatea săsească foarte bine restaurată și conservată, Biertanul va găzdui sâmbătă, o adevărată sărbătoare a sașilor. întâlnirea va începe cu o slujbă religioasă la Biserica Evanghelică și va continua cu concertele fanfarelor din Țara Bârsei și Petrești, expoziții de grafică și icoane pe sticlă. Cetatea va prinde viață odată cu începerea, în cursul după-amiezii, “Balului copiilor”. Seara, a se va încheia cu “Balul tineretului”, nu înainte de spectacolul festiv din sala căminului cultural susținut de Corul “Bach” din Brașov, Corul de cameră din Sighișoara și Grupul vocal “Collegium Swebicum Sathmarense”. (D.A.)