Rondul, octombrie 1995 (Anul 3, nr. 788-808)

1995-10-24 / nr. 803

la oriei "Dreptul persoanei de a avea acces la ori#, informație de interes public nu poate fi îngrădit" Constituția României Anul III • Marți 24 octombrie 1995 • 8 pag. 200 lei Probe de încălzire. Cu începere de astăzi, între orele 6-10 și 18-22, se vor efectua probe la încălzire, la blocurile conectate la centrale termice, după cum ne-a anunțat dl. Ilie Grădinaru, director al Agenției Centrale Termice din cadrul RAGOL Sibiu. M.G. La Sibiu - Seminar împotriva drogurilor Acetona ■ Materie primă pentru droguri La invitația Direcției Vămilor din România, specialiștii italieni din cadrul serviciilor vamale, poliție și carabinieri susțin, începând de ieri, pentru omologii români, reuniți în Salonul alb al “împăratului Romanilor", un seminar axat pe modalitățile de control, depistare și supraveghere a traficului de substanțe chimice primare, destinate industriei farmaceutice. Prin deturnare una dintre acestea - acetona - ar putea fi utilizată la obținerea drogurilor sintetice. Spre deosebire de cele clasice, drogurile sintetice (L.S.D.) sunt foarte greu de identificat, ele putându-se prezenta fie sub forma unor tablete identice cu Piramidonul, fie sub forma unor puncte microscopice dispuse pe spatele unor etichete adezive (Klebere). Spre surprinderea celor prezenți, orașul Onești - unul dintre centrele industriale în care se produc astfel de substanțe chimice primare - era deja cunoscut specialiștilor italieni. O altă surpriză a constituit-o statistica vestică prezentată reprezentanților mass-media de dl. Ștefan Mihai, directorul Direcției Supraveghere și Control Vamal. Potrivit acesteia, cele mai apreciate droguri sintetice, la ora actuală, sunt produse în laboratoarele unor profesori universitari din Polonia și Cehia. Radu ANDRONE Patrick O’Mahoony - coordonator PHARE pentru Europa de Est: “Ca țară cu industrie farmaceutică dezvoltată, România produce și importă substanțe chimice primare. Deturnarea acestora ar putea conduce la apariția unor laboratoare clandestine pentru fabricarea drogurilor sintetice”. Muzeul Astra din Dumbrava Seminar de marketing pentru creatorii populari Desfășurat cu sprijinul organizației americane “Aid to Artisans” (ATA) “Center for Business Excellence” din cadrul Universității Politehnice București, acest seminar își propune să inițieze și să educe creatorii populari în probleme de marketing, ce merg de la testarea pieței până la prezentarea și vânzarea produselor lor. Acest program beneficiază și de prezența dnei Kate Kerr, directorul pentru România al A .A, și se desfășoară în perioada 23-25 octombrie, la Muzeul Civilizației Populare din Dumbrava Sibiului. M.G. aeriana Compania INTERNATIONAL S.A. a SUCURSALA SIBIU S .AJK.CJ Sibiu și Agenția de turism tunisiana în Tunisia ,în perioada 27.12.1995-3.01.1996, preț 566$/persoană. #în perioada 30.12.1995-3.01.1996, preț 521$ sau echivalentul la Sei. Sumele includ transportul cu avionul, hotelul, pensiune completă și masa de revelion. Contactaține la fel/fax: 069/21.45.83. VIP I »U , • II ■ v. >r~r . ’"Si Ö I UI Noi precizări de la Ministerul învățământului în baza protocolului încheiat la 18 octombrie 1995, între reprezentanții organizațiilor studențești din România și Guvern, Ministerul învățământului a emis o serie de precizări pe care le-a transmis ieri, tuturor rectoratelor din învățământul superior. Astfel, taxa percepută pentru repetenție va fi încadrată în măsuri tranzitorii și se va aplica pentru studenții declarați repetenți în anul universitar 1995-1996, taxa percepându-se începând cu anul universitar 1996-1997. Nu se percep taxe pentru înmatriculări și diferențe studenților proveniți de la specializările neautorizate din învățământul universitar de stat și transferați la specializări autorizate sau acreditate în cadrul aceleiași instituții de învățământ superior. Vom reveni cu amănunte. Adina IRIMESCU Carnete de muncă După o lungă perioadă de criză (începând din martie a.c.) de carnete de muncă și suplimente, Direcția de Muncă și Protecție Socială Sibiu, singurul organism abilitat să elibereze aceste formulare cu regim special a primit de la ministerul de resort un stoc de astfel de acte. Prețul unei carnet de muncă este de 598 de lei, iar al unui supliment - 85 lei”, ne-a informat d-na Mirela Gândea, șef al Biroului Administrativ al r ------------------------------------------------------------------ • Editorial - Sărăcia la români • Un american ne recomandă: Publicitatea în politică - realitate a zilelor noastre ik_ ~ “n • Ochiul magic - Panasonic a ridicat ștacheta SocialI Reuniuni PHARE cu caracter social Inițiatorii de proiecte originale de Servicii Sociale interesați să primească ajutor tehnic și financiar prin Programul PHARE, vor avea posibilitatea participe, în zilele 25-27 octombrie, 1 și 7 noiembrie și la licitațiile ce se vor organiza în sediile facultăților cu profil de asistență socială din orașele Iași București, Oradea și Timișoara. Cu acest prilej, se vor organiza reuniuni cu caracter informativ în domeniul asistenței sociale, de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale și Programul PHARE________________________________.R 9ioria ‘Roman ‘Patapievici: “Nu trebuie să ne smiorcăim în chestiunea identității naționale” Ieri dimineață, Aula “Avram Iancu” a Universității “Lucian Blaga” a găzduit întâlnirea scriitorului Horia Roman Patapievici cu jurnaliștii și cu studenții sibieni. Domnia sa a fost însoțit de un coleg din cadrul Grupului de Dialog Social și din redacția revistei “22”, sibian de otrigine, graficianul Dan Perjovschi. Dialogul cu asistența s-a înfiripat greoi, dar, până la urmă, discuțiile au fost oprite numai din cauza depășirii timpului propus pentru întâlnire. H.R. Patapievici și-a arătat măsura lucidității sale critice în analiza unora dintre problemele cele mai sensibile pentru societatea românească: identitatea națională, discursul politic și, în general, al omului de cultură, necesitatea ca alegerile viitoare să fie câștigate de opoziție, deși “mesajul acesteia și-a atins limita de penetrabilitate în electorat”. Ideile sale, prezentate de pe poziția omului liber în gândire și cu opțiuni liberale pentru societate, dau discursului său aura francheții în exprimarea opiniilor. Controversata problemă cultului identității naționale este pot fi tânărul erudit bucureștean o chestia ce ține de dorința noastră de a fi activ, pe tărâm social, pentru că “nu putem merge înainte cu smiorcăibli”, atunci când vorbim despre trăsăturile noastre specifice. Dorin TEODORESCU