Rondul, iulie 1999 (Anul 7, nr. 1860-1886)

1999-07-21 / nr. 1877

RONDUL miercuri, 21 iulie 1999 pag. 8 Nürnberg nu este în România de Dorin TEODORESCU (urmare din pag.1) Generalii Stănculescu și Chițac au fost condamnați la ani grei de pușcărie, din sentimentul că cineva trebuie să plătească (la propriu și la figurat) crimele din perioada 16-21 decembrie 1989. Dar, crimele de atunci sunt crime numai din perspectiva postrevoluționară. Dacă nu era să dispară dictatura, cei doi, și alții ca ei, erau eroi ai “muncii socialiste”. Culmea este că, dacă nu l-ar fi trădat, Ceaușescu l-ar fi răsplătit pe Stănculescu pentru curajul de a fi înfruntat “terorismul huliganilor”, de pe străzile Timișoarei. La Sibiu, puțin a lipsit să nu se repete istoria din capitala Banatului. Numai că orașul nostru a avut parte de “povestea cu teroriștii". Pe asta cine-o mai judecă? Că, de, a fost fabricată după plecarea dictatorului. Dacă s-au făcut sau nu abuzuri “revoluționare”, de către militarii Garnizoanei Sibiu, va fi greu de demonstrat. Maiorul Aurel Dragomir, actual colonel al Armatei Române, în calitate de șef al Garnizoanei, a executat ordine până în 21 și începând din 22 decembrie. Cum poate fi dovedit că un militar a încălcat ordinele șefilor, indiferent cine au fost ei, fără probe? Eu cred că, în aceeași măsură, se poate dovedi că au fost milițieni și securiști teroriști. Cert este doar că, din după amiaza de 21, militarii sibieni s-au retras in cazărmi și a urmat vânătoarea de securiști și milițieni, pardon, de “teroriști”. Revoluția română este un subiect obosit. Revoluția mai există doar în sufletele celor care, in 16-21 decembrie 1989, și-au invins frica de Putere. Dacă Puterea care l-a eliminat pe Ceaușescu n-a făcut dreptate, în numele revoluției, nimeni n-o mai poate face. Nu poți fi ministru pentru “iacobini” și inculpat pentru “girondini”. Iertată să-mi fie trimiterea la Revoluția franceză, dar “iacobinii” noștri feseniști și-au legitimat puterea pe violența cu care au înspăimântat poporul, nu pe cea cu care ar fi trebuit să-i elimine pe reprezentanții fostului regim din structurile de conducere. Dovadă că generalii condamnați de astăzi au fost, sub “iacobini”, miniștri. Așa cum Nürnberg nu este în România, nici “proces Nürnberg nu am avut. Și nici nu putem avea. Dacă ar fi fost să fie, alături de Ceaușescu, trebuiau judecați generalii lui de încredere, până la un moment dat: Ștefan Gușe, Victor Stănculescu, Iulian Vlad, Ion Coman, Ilie Ceaușescu. Dar, moartea lui Vasile Milea i-a eliberat de răspunderea jurământului militar și le-a oferit unora șansa de a trece de partea revoluționarilor. Cei care n-au profitat de șansă au ajuns în boxă. Ironia sorții este că și generalii “revoluționari” le-au urmat, după aproape zece ani. Pot urma și alți militari. Aici este eroarea Justiției noastre. Cu toți Iliescii și constantineștii, stoicii și babiucii pe cap. Nu faci dreptate, după zece ani de la război. Pentru asta-ți trebuie un “Nürnberg”, imediat după război, care să legitimeze noua Putere. Statul nostru, postcomunist, s-a născut, deci, nelegitim, din nedreptate și violență. Fără justiție, el nu poate fi de drept. De aceea, nu-i văd un viitor îndelungat. ■M—MB—— A In timpul concursului auto, Circulația între Curmătură-Păltiniș va fi intreruptă în paralel cu Festivalul Berii, sâmbătă, se va desfășura un concurs auto de viteză pe traseu montan. Firma Simorom, organizatorul festivalului, alături de Primăria Sibiu și Consulatul German, a anunțat că va fi întreruptă circulația între Curmătură și Păltiniș. Drumul va fi închis între 8:30-10:00,10:15-11:30,11:45-13. Circulația va fi redeschisă între 10-10:15,11:30-11:45, iar la ora 13 se va încheia restricția de circulație, în cadrul unei conferințe de presă, desfășurată ieri la primărie, viceprimarul Ioan Ittu și reprezentanții Limorom au prezentat programul manifestării. Andrei Huber, patronul firmei Limorom, a anunțat că un al 14- lea producător de bere s-a înscris în festival Programul festivalului va fi respectat, incertă fiind doar prezența orchestrei din Bavaria. Deschiderea oficială a festivalului va avea loc vineri, când primarul Dan Condurat va “decepui” un butoi cu bere. Florin ȘERBANOIU CU OCHII PE ORAȘ Dacă ar ști cei de la De circa nouă ani de zile, strada Dobrun arată ca după bombardament După revoluție, fostul depozit de bere a fost lăsat în paragină, proprietarii uitând că mai e în administrația lor și, astfel, a ajuns un loc numai bun pentru filmat autentice documentare ale groazei, mai ales că șobolanii și câinii vagabonzi sunt ca la ei acasă. Apropo, nu ar fi rău ca un regizor de la “Buftea” să facă o documentare în zonă. Precis, locul l-ar interesa... pentru a filma o peliculă de război, decorurile fiind mai mult decât NATURALE! Ioan Liviu PIETRARUI Buftea... Laura VRABIE Uni tmii or fii ASTĂZI, 21 iulie 1999 Vremea va fi predominant frumoasă și caldă, iar cerul variabil, mai mult senin. Cu totul izolat la munte se pot semnala unele averse slabe de ploaie. Vântul va sufla slab la moderat. Temperaturile mi_____________ nime vor fi cuprinse între 11 și 14 ° C, iar cele maxime între 26 și 29‘° C. VREMEA. ÎN ȚARĂ Vremea va fi caldă și frumoasă, iar cerul variabil, mai mult senin. Izolat, mai ales în zona de munte, dupăamiaza sunt posibile averse de ploaie și descărcări electrice. Vântul va sufla slab până la moderat. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 12 și 22 ° C, iar cele maxime, între 26 și 32 ° C. a. Vremea se va menține predominant frumoasă și caldă. Cerul va fi variabil și poate prezenta unele înnorări în cursul nopții când izolat se pot produce unele averse de ploaie, însoțite de descărcări electrice. Vântul va sufla slab la moderat. Temperaturile minime se vor încadra între 11 și 14“Q iar cele maxime între 27 și 30“C Udo RECKETH Conform sondajului Pro Democrația Primarii din Sibiu și Cisnădie sunt corigenți în cadrul proiectului “La trei sferturi de mandat” Asociația Pro Democrația-Club Sibiu a încercat, zilele trecute, să afle părerile câtorva cetățeni din Sibiu și Cisnădie, în ceea ce privește activitatea primarilor din cele două localități. Din cei peste 700 de locuitori chestionați în Sibiu și Cisnădie, cea mai mare parte sunt nemulțumiți de starea actuală a drumurilor, de curățenia orașului, situația câinilor vagabonzi și profesionalismul funcționarilor din primărie, domenii care sunt mai ineficiente decât în 1996. Conform aceluiași chestionar, situația a rămas la fel ca în anul 1996 în privința alimentării cu apă potabilă, iluminatului stradal, transportului local, ordinii și liniștii publice, amenajării și funcționării piețelor. Problemele cele mai importante cu care se confruntă localitatea Cisnădie sunt șomajul, lipsa locuințelor, corupția, în timp ce locuitorii orașului Sibiu au situat pe primul loc, între aceste probleme, lipsa locuințelor sociale. De asemenea, locuitorii chestionați din cele două localități consideră că primarii lor și-au îndeplinit într-o măsură foarte mică obiectivele propuse în campania electorală, fapt pentru care, media notelor acordate de aceștia celor doi primari nu depășește cinci. Steluța POP Primăria comunei Șelimbăr cu sediul în Șelimbăr nr.330 . Organizează licitație publică cu strigare, în data de 06 august 1999, ora 13, la sediul Primăriei Șelimbăr, pentru concesionarea loturilor: 5, 14, 17, 18, cu destinația locuință, situate în Șelimbăr, str. Câmpului. Informații, zilnic, la sediul primăriei, telefon 56.00.01 sau la SC PROIECT S.A. SIBIU -telefon 069/44.22.01, interior 18. (658) OTLJlSSIBII LINIE DE AUTOCORAJ INTERNAȚIONALA £ “ ZILNIC ROMÂNIIMTERMfl Mil j în 32 orașe Cu noi mai puteți călători în: FRflNTfl, ITALIA SUEDIA.AUSTRIA ______________________IUGOSLAVIA Pentru rezervări în SIBIU, sunați acum la: SjfJ jAmiocara v Consulat Bălcescu».v o69/it.5».?s Plăcerea de a călători! Oferim in plus următoarele servicii: închirieri autocare pentru grupuri, asigurări medicale și cărți verzi servicii turistice