Rondul, martie 2000 (Anul 8, nr. 2063-2089)

2000-03-01 / nr. 2063

PNȚCD HOTĂRĂȘTE ASTUI, ARTA PREFECTULUI Lloyd's și Citty Bank sunt dispuse sa finanțeze construcția de locuințe, la Sibiu Renumitele firme Lloyd's și Citty Bank sunt dispuse să finanțeze un proiect pentru construcția a peste 300 de locuințe, pe care firma britanica SPEEDWALL vrea să-l materializeze la Sibiu, în asociere cu Primăria Sibiu. La Situația prefectului Ion Popescu și a organizației județene a PNȚCD va fi discutată, astăzi, în Biroul Național de Conducere (BNC) al partidului, a declarat, ieri, într-o conferință de presă, secretarul general al PNȚCD, Remus Opriș. "Prefectul trebuie schimbat doar dacă există motive bine întemeiate", a spus Opriș. Decizia de schimbare din funcție a lui Ion Popescu va fi luată după ce își va spune punctul de vedere ministrul țărănist al Funcției Publice, Vlad Roșca, superiorul ierarhic al prefectului. Referitor la zvonurile privind preferințele Cotroceniului în numirea unui succesor pentru prefectul Popescu, Remus Opriș a precizat: "Președintele Constantinescu nu a recomandat nici un succesor pentru prefectul de Sibiu". Opriș a venit ,ieri, la Sibiu, însoțit de deputatul negocierile care au avut loc, ieri, britanicii au subliniat că ei vor angaja creditul și că tot ei îl vor rambursa. Singura condiție pusă edililor locali este ca aceștia să garanteze împrumutul, jicintr-o scrisoare de garanție bancară. ConVirgil Petrescu și de "talibanul" Nicolae Ionescu- Galbeni, pentru a cunoaște starea de spirit din județ. "Nu am venit să luăm decizii. Lucrurile nu merg bine aici, iar disensiunile din cadrul organizației trebuie să se termine", a spus secretarul general al PNȚCD. Ionescu-Galbeni a declarat, privitor la demisia lui Gavril Dejeu din toate funcțiile deținute în partid, că o consideră o "decizie greșită, care nu mai are suport, după plecarea lui Chică și a Liei Galic". Vicepreședintele PNȚCD, Ionescu-Galbeni, va recomanda BNC respingerea demisiei lui Dejeu. Fostul președinte al organizației județene a partidului ne-a declarat, după demisia sa din funcțiile deținute, că "acest act este o problemă personală și nu aștept aprobarea din partea conducerii partidului". Florin ȘERBANOIU structurii pot aduce, la Sibiu, toată tehnologia necesară construcției, în luna aprilie, dar așteaptă aprobarea proiectului de către consilierii locali. II Radu ANDRONE ^T~~ " LJ1 Potrivit lui Remus Opaș, președintele Constantinescu nu a recomandat nici un succesor pentru Ion Popescu Bugetul național 2000 Administrațiile locale vor primi 60 % din impozitul pe venit Premierul Mugur Isărescu a prezentat, ieri, principalele direcții ale construcției bugetare naționale, în 2000. Guvernul a aprobat proiectul de lege, luni seară, urmând ca acesta să fie înaintat Parlamentului, spre dezbatere și aprobare, luni, 6 martie, a spus Isărescu. Premierul a apreciat angajamentul miniștrilor cabinetului său, de a face mai mult, cu bani puțini. Deficitul bugetar estimat este 3%, conform programului de guvernare. D.T. pag. 8 czi-zdti Ieri, duel în replici în Comisia de dialog social Doar elevii pierd în conflictul guvern-sindicate Conflictul de muncă deschis de sindicatele din învățământul preuniversitar tinde să devină un război al orgoliilor, din care singurii care cor pierde sunt elevii. Aceasta ar fi concluzia discuțiilor care au avut loc ieri, la Prefectura Sibiu, în cadrul Comisiei de Dialog Social. Radu ANDRONE Marius Vingerzan, liderul Cartelului Alfa Sibiu, a fost pe post de mediator, între reprezentanții guvernului și cei ai FEN MIERCURI 1 martie 2000 Anul VIII, 8 pagini, 900 lei Varianta în limba română pe INTERNET http://rondul.verena.net e-mail: rondul@verena.net Spitalele au ieșit din carantină Spitalele din Sibiu nu mai sunt, de astăzi, în carantină, pentru că numărul cazurilor de gripă este în continuă scădere. "Putem spune că am scăpat de epidemia de gripă. Sibiul s-a confruntat, de fapt, cu o epidemie de proporții mici. Cifrele înregistrate de Direcția de Sănătate Publică arată că, per total, media îmbolnăvirilor din ultimele luni nu este mai mare decât cea din anii trecuți", ne-a declarat, ieri, directorul DSP Sibiu, Minerva Boitan. (L.V.) Romii vor să se unească ln alegeri pag. 8 A ■ Familia Cioabă rncine poate partici■pa, anual, în diversele zone ale țării, la două, trei și chiar mai multe congrese sau conferințe naționale ale romilor. La fiecare dintre ele, viitorul și speranțele uneia dintre cele mai nepopulare minorități din România par tot mai aproape de împlinire, dar timpul a trecut și trece fără ca unitatea și solidaritatea proclamate la "ședințe" să producă și efecte politice serioase. După "naționale", liderii etniei se adună, care pe la palatele cu turnulețe, care pe la bordeiele lor, și continuă să-și vadă de afacerile legale sau ilegale care le asigură, unora, supraviețuirea, iar altora, o prosperitate de invidiat. Scenariul s-a repetat de nenumărate ori, de-a lungul ultimilor zece ani și s-a banalizat, pentru că rezultatele sunt foarte palide. Unul dintre puținele rezultate concrete este consolidarea poziției câtorva grupuri în fruntea ierarhiei din interiorul etniei și a controlului asupra unora dintre cele mai profitabile afaceri tradiționale. La Sibiu, familia Cioabă a reușit să se impună în spațiul public, s-a transformat, încet, într-un partener recunoscut oficial, a reușit să-și trimită reprezentanți în administrația publică locală, provoacă un anumit interes politic în rândurile comunitățiii și a fost acceptată drept partener al unor organizații romane internaționale. (continuare în pag. 8)