Rondul, septembrie 2001 (Anul 9, nr. 2515-2539)

2001-09-15 / nr. 2527

Secretarul american al Apărării, Donald Rumsfeld, a declarat că Statele Unite se pregătesc de război. New York Times, citat de AFP, anunța, în ediția de ieri, că Rumsfeld i-a trimis președintelui George Bush un proiect privind mobilizarea a 50.000 de rezerviști. Locotenentcolonel Mike Milord, purtător de cuvânt la Pentagon, a declarat, pentru AFP, că “nu a fost autorizată încă mobilizarea rezerviștilor”. Legea îi permite președintelui SUA să convoace până la un milion de rezerviști sau membri ai Gărzii naționale, pentru o perioadă de cel mult 24 de luni, că o astfel de mobilizare fiind necesară pentru a avea, în permanență, la cele 26 de baze aeriene din Statele Unite, piloți pregătiți să decoleze într-un sfert de oră, în caz de alarmă, pentru a apăra orașele. Proiectul secretarului Apărării vizează în egală măsură mobilizarea foștilor membri ai corpului inginerilor militari sau ai poliției militare și ar putea fi pusă în aplicare imediată după ce va primi aprobarea președintelui. Conform senatorului republican John Warner, Congresul lucrează pentru elaborarea unei rezoluții care va reprezenta o declarație de război la adresa terorismului. "Această rezoluție nu va fi o declarație de război, dar va avea mai multă forță și efect decât orice declarație de război lansată vreodată de această țară”, a spus Warner. El a precizat că elaborează acest text împreună cu membri ai conducerii Senatului, folosind ca model rezoluția comună adoptată de Congres pentru a susține decizia tatălui actualului președinte de a declanșa războiul de Golf, în 1991. MEDIAFAX l;.......... . ..... ............. ... BNSBm WMSBäm Constantin Catrina deschide anul școlar la Copșa Mică și Mediaș Z~hrzîi*. In^cri^t Inspectorul școlar general, Constantin Catrina, va participa, astăzi, alături de prefectul județului Sibiu, Mircea Silvestru Lup, președintele Consiliului Județean Sibiu, Constantin Morar și ministru secretar de stat Ioan Cindrea, la deschiderea noului an școalar, la Copșa Mică și Mediaș. De asemenea, în teleconferința de ieri, primul ministru, Adrian Năstase, a anunțat că va transmite tuturor elevilor din țară un mesaj cu ocazia începerii noului an școlar. Cozmâncă i-a urat succes lui Morar Ministrul Administrației Publice, Octav Cozmâncă, i-a urat, ieri, în teleconferința săptămânală cu prefecții, succes în activitate noului președinte al Consiliului Județean Sibiu, Constantin Morar. Prefectul ia transmis ministrului Octav Cozmâncă că președintele Constantin Morar participă, alături de el, la teleconferință și și-a intrat în atribuții. înainte de teleconferința. Constantin Morar s-a prezentat șefilor de instituții descentralizate și i-a invitat, săptămâna viitoare, la o întâlnire pentru a discuta problemele cu care se confruntă. Octav Cozmâncă Medieșenii au ajuns să se debranșeze până ș i de la furnizarea apei calde sever S.C. "GOSPODĂRIE” S.A. Mediaș se confruntă, de câteva zile, cu o problemă incredibilă: foarte multe familii de la bloc, speriate de creșterea perpetuă a prețului la energia termică, au decis - cu de la sine putere - să renunțe la furnizarea apei calde, motiv pentru care, pur și simplu, și-au “tăiat” țevile din apartamente. “Deși acest lucru este contrar legii - a spus directorul Ioan Șerban - deja există peste 250 de astfel de familii". în Sibiu, Valeriu Stoica va merge la “școală” și la alegeri Astăzi, sala studio a Casei de Cultură a Sindicatelor Sibiu va găzdui conferința de alegeri a organizației județene a PNL Sibiu. Până în momentul de față, pentru președinția Biroului Permanent Municipal s-au înscris doar doi candidați: deputatul liberal sibian, Cornel Știrbeț, și doctorul Dragoș Cojocaru. La lucrările acestei conferințe vor participa și președintele PNL, Valeriu Stoica, împreună cu vicepreședinții Dinu Patriciu și Andrei Chiliman„ după ce aceștia vor participa la deschiderea noului an școlar la Școala Generală nr. 5 din Sibiu. Handbal/Divizia B C.S.M. înfruntă contracandidata la promovare C.rivkx.Împa/ C.S.M. întâlnește, astăzi, pe propriul teren, în Palatul Sporturilor 'Transilvania”, în a doua etapă a Diviziei B, formația Daewoo Craiova, în practic, derbiul seriei. Handbalistele sibience, pregătite de cuplul Lucian Albu, director tehnic. Mihai Marcel Șerban, antrenor principal, pornesc favorite, mai ales că evoluează acasă, poate factorul cel mai important în stabilirea învingătoarei acestui derbi. pag. 5 La BDD” seriozitatea face toți banii” Jv»a î &Ăj ieri, a fost inaugurat, într-un cadru festiv, în prezența oficialităților locale și a numeroși oameni de afaceri, noul sediu al sucursalei județene Sibiu a Băncii Române pentru Dezvoltare. Membră a Grupului Société Générale, Banca Română pentru Dezvoltare a deschis, în str. General Magheru nr. 55, un local modern și funcțional. ______ pag. 8 Angajații din industria de apărare numai primele pas tehnic pag. 3 AZI cursul valutar KW. 1 EURO = 27.428 lei