Rondul, iunie 2002 (Anul 10, nr. 2733-2757)

2002-06-25 / nr. 2753

NOU-NĂSCUT ABANDONAT IN Sever Ardeleanu Polițiștii medieșeni cercetează împrejurările în care o tânără de 17 ani, din satul Nemșa, comuna Moșna, și-a abandonat pruncul, născut înainte de termen, în vasul unei toalete de la Spitalul Municipal Mediaș. Ioana Matei, absolventă a opt clase, s-a prezentat, sâmbătă, la spital, acuzând dureri genitale și abdominale. Medicul de gardă, Dorin Igna, a stabilit că tânăra născuse de curând, motiv pentru care a sesizat organele de anchetă, întrucât fătul era de negăsit: în urma audierilor, tânăra a recunoscut că a născut un băiat, în timp ce își făcea necesitățile fiziologice: în toaletă, polițiștii au descoperit fătul, în greutate de 2,5 kg și 46 de centimetri, placenta și cordonul ombilical. Chiar dacă necropsia cadavrului urmează să se efectueze astăzi, polițiștii sunt convinși că e vorba de un caz de pruncucidere. “Suspiciunile sunt alimentate de faptul că tânăra a ascuns sarcina și nu a fost înregistrată la medicul de familie. Fătul a fost fructul relației cu un cetățean străin, care îi promisese fetei căsătoria”, ne-a declarat colonelul Ioan Urian, comandantul Poliției Municipiului Mediaș. Producătorii agricoli solicită declararea știrii de necesitate 1g a Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România (SAPAR) solicită Guvernului să declare starea de necesitate în agricultură, ca urmare a efectelor dezastruoase ale secetei, care a afectat peste un milion de hectare de cereale de toamnă, precum și 2,2 milioane de hectare pentru alte culturi însămânțate în primăvară, a declarat, ieri, Adrian Rădulescu, președintele SAPAR. “Producția medie din acest an la cereale este de 1.400-1.600 kilograme la hectar, și variază de la 300 kilograme la 1500-1800 kilograme la hectar la orz, la valori cuprinse între 400 și 2.000 kilograme la hectar la grâu; în aceste condiții, nu se recuperează nici 30 la sută din cheltuieli”, a declarat Rădulescu. Președintele SAPAR estimează o producție de circa două milioane de tone de grâu în acest an, din care aproximativ 1,5-1,7 milioane de tone de grâu de panificație. Prognozele Ministerului Agriculturii indică o recoltă de aproximativ cinci milioane de tone de grâu, cantitate suficientă pentru a acoperi consumul intern. Președintele LAPAR a mai spus că, în ceea ce privește prețul grâului, procesatorii fac presiuni asupra producătorilor agricoli. ~naa3 Elevii vor primi sfaturi prin Internet începând de luni, elevii pot verifica de acasă, cu ajutorul calculatorului, corectitudinea opțiunii lor pentru un anume liceu, a anunțat ministrul Educației și Cercetării, Ecaterina Andronescu. “In acest an, elevii se pot sfătui cu calculatorul, în legătură cu șansele de a fi admiși sau nu într-un anume liceu. Ei pot accesa site-ul www.portal.edu.ro, vor scrie numele și apoi limba de predare, opțiunile pentru anumite specializări, numele liceului, profilul și, în final, media din gimnaziu și pe cea de la capacitate. Apoi, calculatorul le va face recomandări în legătură cu unitățile de învățământ la care au cele mai multe șanse să fie admiși”, a explicat ministrul Andronescu. Pregătirea din vremea programului informatic și experiența dobândită în anul 2001 când, pentru prima dată, a fost utilizat calculatorul pentru admiterea în liceu ar putea face ca admiterea să nu mai fie urmată de nici o contestație, a precizat ministrul Educației. în 2001, trei la sută dintre elevii înscriși la admiterea în liceu au contestat rezultatul obținut cu ajutorul calculatorului. Canicula umple buzunarele vânzătorilor de bere Ca în fiecare vară, zăpușeala ce năpădește peste locuitorii Sibiului îi îndeamnă pe aceștia să caute binecuvântata răcoare, prin diferite metode. Clasica “bere rece” este, așadar, la mare căutare, astfel încât, față de luna mai, cererea s-a dublat. Zeci de mii de sticle, vândute zilnic, sunt concurate de răcoritoarele care, de asemenea, se vând în munți de baxuri. Cea mai dorită bere este Bâlea, din care, cei de la Rovinario, spre exemplu, vând circa 30.000 de sticle pe zi. Conform acelorași distribuitori, ei împart în oraș peste 300 de baruri de apă minerală, de trei ori mai multă decât la sfârșitul lunii mai. “E o nebunie. Spirtoasele, însă, rămân cu clienții fideli. Tot 1.000 de sticle de vodcă se vând și în aceste zile”, spun cei de la secretariatul Rovinario SRL pag. 6 Traian Deleanu Actorii de la “Radu Stanca” pleacă în turneu după 25 de ani Românii vor bea apă mai bună peste 15 ani __ pag. 5 Emil Constantinescu se simte înconjurat de securiști . Fostul președinte crede că multe persoane care au lucrat în serviciile de informații sunt acum în parlament sau ministere pag. 4 Internetul tău e mai sigur! Romania Data System lansează o nouă campanie. Abonează-te acum și beneficiezi de cel mai puternic antivirus. pag. 2