Rondul, iunie 2002 (Anul 10, nr. 2733-2757)

2002-06-11 / nr. 2741

SCANDAL SEXUAL LA ȘCOALA SPECIALĂ 3 Sever Ardeleanu în urmă cu mai mulți ani, Școala Generală cu internat, situată pe strada Piscului nr. 8, din Mediaș, a ținut prima pagină a ziarelor locale și centrale, prin orgiile sexuale ale căror victime au căzut băieții instituționalizați. Protagoniștii de atunci erau doi cetățeni străini, veniți la Mediaș în scop umanitar și acuzați, ulterior, de pedofilie. Un nou scandal este pe cale să zguduie respectiva instituție de învățământ. Astfel, în urmă cu câteva zile, unul dintre cei aproape 100 de elevi ai școlii a depus o plângere la Poliția Municipiului Mediaș, în care reclama faptul că a fost violat și supus la perversiuni sexuale, în mai multe rânduri, de către colegii mai mari, tot la propunerea și spre amuzamentul unor instructori și supraveghetori ai școlii. pag. 12 Decizie definitivă a instanței AVAB trebuie să restituie banii păgubiților FNI Instanța supremă a luat, ieri, o hotărâre prin care este recunoscută, în mod definitiv, valabilitatea contractului de fiderusiune/cauțiune dintre FNI și CEC, ca urmare a respingerii recursului în anulare declarat de procurorul general al României. Judecătorii au considerat că demersul acestuia a fost făcut cu întârziere; în aceste condiții, legalitatea contractului nu mai poate fi contestată, rămânând ca Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare să restituie banii investitorilor. Cu excepția AVAB și a Ministerului de Finanțe, celelalte părți în litigiu au contestat valabilitatea recursului în anulare, pentru că el a fost înaintat după mai bine de șase luni de la pronunțarea sentinței. Sentința definitivă și irevocabilă a fost dată la 1 martie 2001, iar legea privind modificarea termenului a intrat în vigoare la 1 mai, a aceluiași an, prevederile ei neputând fi aplicate retroactiv. Recursul în anulare față de decizia judecătorească de validare a contractului de fiderusiune dintre FNI și CEC a fost promovat la solicitarea ministrului Justiției și a AVAB, din motive de nelegalitate. Toate maternitățile vor avea saloane comune pentru mamă și copil Maternitățile din România vor fi reamenajate, în timp, astfel încât mamele să poată sta în același salon cu copiii lor, imediat după naștere, a anunțat, ieri, Silvia Stoicescu, președintele Asociației Române de Neonatologie. In acest moment, majoritatea maternităților din țară utilizează sistemul saloanelor separate pentru mame și copii, deși conceptul de roaming-in - salon comun pentru mamă și copil - este folosit cu succes în țările occidentale. Specialiștii au ajuns la concluzia că acestea sunt mult mai “potrivite”, deoarece încurajează alăptarea și determină o legătură mult mai strânsă între mamă și pruncul ei. “Studiile au arătat că această practică a dus, de asemenea, la scăderea abandonului familial. Cu atât mai mult, ea ar trebui să fie utilizată și în România”, este de părere profesorul Valeriu Popescu, președintele Societății Române de Pediatrie.___________________ Festivalul de Teatru s-a închis cu o ușă trântită în nasul ziariștilor . După ce, pe toată durata Festivalului de Teatru, relația presă-organizatori a avut motive serioase să fie calificată drept “bună”, în ultima seară a festivalului, duioasa prietenie între cele două părți s-a dezumflat cu un sunet rușinos. Presa, atât cea locală, cât și cea internațională, a fost oprită la intrarea în teatru, de către cei șase musculoși îmbrăcați în negru, care aveau ordin să lase să treacă doar persoanele cu invitații sau cu “bilete cu locuri”. Nici actorii teatrului din Sibiu nu și-au găsit dreptul de a-i vedea pe scenă, producându-se în “Unchiul Vanea”, pe Victor Rebengiuc, Horațiu Mălăele și ceilalți, de la Teatrul Bulandra. Mai mult, pentru faptul că au părăsit sala, la conferința de presă, de după spectacol, ziariștii din presa locală au fost catalogați, de către un critic degrabă glăsuitor în fața maeștrilor “Bulandrei”, drept “niște tâmpiți” pag. 3 Traian Deleanu Democrații nu s-ar alia în lupta capului cu PSD Peste 95 la sută din sibieni au depus declarațiile de venit Cel mai mare Iot pag. 12 fotograf mm de peșteră și din lume expune* la Sibiu Cristian Lascu, decretat de Congresul American de speologie numărul 1 în lume, se întâlnește astăzi cu sibienii pag. 2 pag. 4 Internetul tău e mai sigur! Romania Data System lansează o nouă campanie. Abonează-te acum și beneficiezi de cel mai puternic antivirus. _________ pag. 2