Rondul, iulie 2002 (Anul 10, nr. 2759-2784)

2002-07-02 / nr. 2759

Nr. 2759, marți, 2 iulie 2002, anul X, 12 pagini, 3000 lei wwwfondul.net e-mail. rondul@TdsSr Prefectul recunoaște că exista corupție în Sibiu Florin Tudosie chiar dacă, în cele mai multe cazuri, se încearcă rezolvarea silențioasă” a corupției, care “bântuie” din ce în ce mai multe domenii, șefii administrației județului, în frunte cu prefectul Mircea Silvestru Lup, recunosc că acest fenomen există și în Sibiu- “Există corupție și la nivelul structurilor județului, dar nu se poate spune că este în creștere, scădere sau stagnare”, spune prefectul Lup. Dincolo de constatarea fenomenului,nimeni nu are curajul să spună cu exactitate unde și, mai ales, cine sunt “marii corupți” ai județului. Singurele “indicii” par a fi doar domeniile mari de activitate și eventualele cauze. “Administrația este atinsă de corupție, la fel de mult ca și domeniul privat. Una dintre cauze ar putea fi reprezentată de salariile mici; în mod cert, proprietatea de stat este o continuă sursă de corupție, în condițiile în care sunt puțini cei care o administrează și mulți care ar dori să profite de ea”, spune Silvestru Lup. La capitolul combaterea corupției, autoritățile se află doar în faza incipientă a identificării și inventarierii cauzelor. pag. 12 Programa bacalaureatului din 2003 va fi modificată Petronela Bulz Programa examenului de bacalaureat din anul 2003 va fi modificată, întrucât elevii claselor a XlI-a vor învăța după manuale noi, a anunțat Ecaterina Andronescu, ministrul Educației și Cercetării, ieri, în ziua de începere a probelor scrise de la bacalaureat. Conducerea Ministerului Educației și Cercetării (MEC) regândește și structura examenului de anul viitor, probele orale având în prezent o pondere prea mare, iar rezultatul lor nefiind tocmai relevant, a precizat Andronescu. Potrivit ministrului, peste 99 la sută dintre candidații înscriși la bacalaureat în sesiunea iunie-iulie au promovat probele orale, 41,56 la sută au obținut note între 9 și 10 la limba română, iar 54,03 la sută dintre elevi au avut note mari la limba modernă. Probele scrise ale examenului de bacalaureat au început cu limba și literatura română. pag 12 ticm Turnul Sfatului va fi centru turistic Laurențiu Parnică Muzeul “Astra” și Primăria vor “căptuși” interiorul Turnului Sfatului cu o expoziție pe șapte niveluri, intitulată “Civilizația medievală sibiană”, care va prezenta istoria și principalele obiective turistice ale orașului. La parter, vizitatorii vor afla totul despre evoluția străzilor și despre felul în care s-a dezvoltat orașul. Nivelul doi este rezervat evoluției arhitecturii, iar cel de-al treilea palier va “vorbi” despre fortificațiile din Sibiu. Breslele medievale vor fi descrise pe larg la nivelul al patrulea, pentru ca, la etajul cinci, turiștii să se delecteze cu reprezentări ale Sibiului în arta plastică. Penultimul nivel va prezenta un scurt istoric al turnurilor cu ceas din Transilvania, iar ultimul etaj va oferi panorama orașului și o localizare exactă a obiectivelor turistice. pag 3 Democrații nu mai vor serviciu militar obligatoriu Sindicaliștii negociază contractele colective de muncă - Arbitrul Iosif Biro a ajuns șomer . Romgaz Mediaș i-a disponibilizat, ieri, pe arbitrii Iosif Biro și Eugen Pârvulescu, dar și șapte jucători din lotul divizionarei B, Gaz Metan. in Internetul tău e mai sigur! Romania Data System lansează o nouă campanie. Abonează-te acum și beneficiezi de cel mai puternic antivirus. _________ pag. 2