Rondul, noiembrie 2002 (Anul 10, nr. 2862-2887)

2002-11-01 / nr. 2862

Nr. 2862, vineri, 1 noiembrie 2002, anul X, 12 paginisup TV, 3000 lei www.rondul.net e-mail. rondul@rdslink.ro Florin Tudosie Dan Voiculescu, președin- Partidului Umanistian (PUR), a anunțat, ieri,impus vizitei la Sibiu, că, în scurt timp, Eftimie Costeiu, f, »tul președinte al Consiliului Județean, “detronat” cu un an în urmă, va reveni în forță. Fondatorul postului de televiziune “Antena 1” spune că Eftimie Costeiu va beneficia de tot sprijinul partidului din care face parte, de la despărțirea de PSD. Liderul PUR susține că nu s-a împăcat cu ideea că expreședintele CJ Sibiu a fost îndepărtat din funcție într-un mod nu tocmai elegant. Pentru a scoate la iveală “dreptatea”, Voiculescu și Costeiu sunt deciși să ceară arbitrajul Curții Internaționale Drepturilor Omului, de la Strasbourg, în cazul în care jstiția română nu le va da uștig de cauză. “Totuși, avem încredere în justiție, și suntem convinși că „ va face dreptate. Consiliul Județean nu e controlat de PSD și nu cred că Sibiul a ajuns sub papucul partidului de guvernământ Numai să nu se temine mandatul lor, până a verdictul final”, spune Costeiu. pag 4 Umaniștii pregătesc revenirea lui Costeiu 3 Soarta Primăriei noi rămâne în coadă de pește Marian Crăciun Consilierii locali nu au adoptat, nici ieri, proiectul de hotărâre potrivi căruia clădirea care ar fi trebuit să devină noul sediu al Primăriei urma ă fie “cedată” unei universități. Inițiatorii proiectului pregătesc unele modificări ale posibilei hotărâri, are va fi repusă în discuție, într-una din ședințele viitoare ale Consiliului local. “Nu au adus nici o modificare proiectului, față de ședința trecută. Chiar ei au retras hotărârea, pentru a-i aduce completări”, și-a explicat opoziția” Dan Nanu, consilier PD, susținut de fostul său coleg de partid, lie Mitea. De cealaltă parte a baricadei, Constantin Oprean, prorectorul Universității “Lucian Blaga”, s-a arătat indignat de rezultatul votului El a spus că Sibiul, un centru universitar în plină dezvoltare, are nevoie să fie ajutat, în această privință, iar votul colegilor consilieri a fost unul “inconștient”. “Transformarea clădirii în sediu de universitate ar avea un impact răsunător. Ar fi un pas important pentru Sibiu, cotat ca un centru universitar în care e apreciată calitatea, nu cantitatea”, a spus Oprean. Construcția, finalizată în proporție de 38 la sută și aparținând municipalității, va trebui scoasă la licitație, cu un preț de pornire de aproximativ 40 de miliarde de lei Edilii au motivat vânzarea imobilului și terenului aferent acestuia, din cauza lipsei de fonduri pentru finalizarea lucrării. 62.000. Guvernul a aprobat a doua rectificare bugetară din acest an Bugetul de stat pentru acest an va fi rectificat, pentru a doua oară. Cea mai importantă modificare este transferul a peste 2.500 de miliarde de lei, la bugetul asigurărilor sociale, potrivit unei ordonanțe de urgență aprobate ierii de Guvern. Deficitul bugetar va fi menținut la 2,9 la sută din PIB. Veniturile prognozate ale bugetului vor scădea cu 835,6 miliarde lei, ca urmare a creșterii sumelor defalcate din impozitul pe venit și a celor din TVA, către bugetele locale. Cheltuielile bugetare vor fi diminuate cu 662,6 miliarde. Cele mai importante capitole de reduceri de cheltuieli sunt cele aferente dobânzilor la datoria publică, cu 1.300 de miliarde, și cele privind cofinanțarea proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, cu 2.435,4 miliarde. Cel mai important beneficiar al rectificării va fi bugetul asigurărilor sociale, pentru care au fost stabilite transferuri de 2.528 miliarde de lei. Cartierul Jiglari e "oaia neagră” a orașului Aproximativ 400 de familii din cartierul Țiglari nu beneficiază, de un an și jumătate, de apă rece, apă caldă și nu vor primi căldură, nici în această iarnă. Centrala termică, care trebuia să aprovizioneze locuințele din zonă, este închisă, iar reparațiile ar costa prea mult, pentru a o repune pe picioare. In condițiile în care locatarii nu și-au achitat taxele și au restanțe mari, principalele societăți care distribuie apa sau căldură au oprit “robinetul”. Sesizată, în mai multe rânduri, de locuitorii din Țiglari, asupra situației lor, municipalitatea caută soluții pentru a “îndulci” soarta acestora. Marian Crăciun Pacienții sunt tot mai nemulțumiți j » » de serviciul de urgență al Spitalului Municipal Mediaș Directorul Spitalului Municipal e neputincios în fața sistemului care supraveghează activitatea serviciului de urgență. “Washington Times” pune România în NATO România a realizat un mare succes diplomatic, care ar putea să o ajute ca, peste trei săptămâni, să devină membră a NATO, scrie “Washington Times”. Saddam Hussein trântește ușa în nasul României Ministerul irakian al Comerțului a interzis României să participe la Târgul Internațional de la Bagdad, care se deschide, astăzi, din cauza “atitudinii sale ostile”. Sibienii nu contează pentru “țațele” de pe Internet Dintre toți sibienii administrației locale, numai primarul Klaus Johannis este bârfit pe un site care afișează toate “șușanelele” importante ce apar pe Internet. Internetul tău e mai sigur! Romania Data System lansează o nouă campanie. Abonează-te acum și beneficiezi de cel mai puternic antivirus. pag. 2