Rondul, decembrie 2002 (Anul 10, nr. 2888-2908)

2002-12-02 / nr. 2888

www.rondul.net Anul X, nr. 2888 luni, 2 decembrie 2002 16 pagini Cel mai bătrân sibian are 102 ani Dana Tudoroiu Dacă, în luna august, polițiștii de la evidența populației din Sibiu aveau înregistrați în jur de 50 de sibieni de 100 de ani, baza de date a rămas în urmă cu reactualizările. Adresele trimit pe piste “false” și, din atâția centenari, n-a fost de găsit decât unul. O bătrână care a intrat în al doilea secol de viață. Este cea mai bătrână din Sibiu și din azilul de bătrâni Carol Wolf, azil bine finanțat de nemți, pentru nemți, ferit de zgomotul de fond al orașului. Numai că pacea lăsată peste tot locul devine tensionată, la vestea apariției celei mai bătrâne femei din Sibiu. a evreicei botezate Copony Jeanetta. A muncit, voluntar, la Crucea Roșie din Brașov, pe care a condus-o 20 de ani. La împlinirea unui secol, a fost felicitată de episcop, primar și prefect. Născută într-o familie înstărită, unde a învățat să respingă luxul afișat, Coponu nu a renunțat la maniere. Vorbește perfect germana, engleza, franceza și o "rupe" și pe ungurește. Află că are un musafir. Se interesează, imediat, dacă i sa făcut patul. Acum este pregătită de vizite. pag PSD rămâne fără aliați Traian Deleanu Actul de guvernare ocupă mai tot timpul social-democraților aflați la putere, astfel încât PUR și FDGR, cu care PSD are încheiate protocoale, au ajuns să “amenințe” cu ruperea acestor documente, datorită neimplicării partidului condus de Năstase. Semnat fn 1999 și reînnoit în 2000, protocolul PSD - PUR nu stă prea bine pe picioare, în viziunea umaniștilor. Prezent la Sibiu, la sfârșitul săptămânii trecute, vicepreședintele PUR, senatorul Dinu Marin, a anunțat o “reevaluare” a acordului semnat cu reprezentanții partidului de guvernământ. “Sigur, suntem conștienți că cei din PSD sunt foarte ocupați pe linia exercitării puterii în stat Dar nici nu putem permite ca acordul semnat cu ei să rămână un petic de hârtie. Dacă PSD nu își ia în serios poziția de partener, nu va fi nici o fatalitate să renunțăm la acest acord”, declară Marin, înaintea umaniștilor, primii care au anunțat posibilitatea ruperii protocolului cu PSD au fost germana. La ședința Consiliului Director, de la jumătatea lunii trecute, președintele FDGR, primarul Sibiului, Klaus Johannis, declara că e nemulțumit de protocolul încheiat cu PSD, pentru care, la jumătate de an de la semnarea acordului, nici măcar comisia de evaluare nu este construită. Nici în momentul de față, după semnarea unui acord la nivel județean, președintele FDGR nu este încântat de evoluția protocolului la nivel național. “Rămâne să mai vedem. Deocamdată, comisia de evaluare este tot în curs de constituire. Așa că am căzut de comun acord să ne întâlnim pentru a vedea ce trebuie făcut în legătură cu protocolul la nivel național”, spune Klaus Johannis. w "Regele" Cioabă a fost socru mare Ileana Ilie Prințul Dorin, fiul cel mare al regelui romilor, s-a însurat, sâmbătă, cu Sighișoara, după ce au trăit 17 ani în concubinaj. La casa regală din Sibiu, la sfârșitul săptămânii trecute, a fost chef mare. Câteva sute de pfrande și soții lor au venit la nunta lui Dorin Cioabă cu Sighișoara. Spre bucuria regelui și a pastorului penticostal, Florin Cioabă, cei doi s-au căsătorit, după ce au trăit 17 ani în concubinaj. “Ce să zic altceva decât să trăiască fericiți. Se căsătoresc mai târziu, ca să intre în legalitate”, sa mulțumit să declare “regele” Florin Cioabă, totodată președinte al Centrului Creștin al Romilor. După obiceiul țigănesc, mirii se cunosc de când Dorin avea 16 ani, iar fata 12. Luați să stea împreună, ei au ajuns să se căsătorească chiar în ziua în care mirele a împlinit 33 de ani. 3000 lei Cimitirul de pe internet Multe dintre vedetele care au încântat sau șocat lumea de-a lungul timpului, au ajuns să “trăiască” doar în amintirea fanilor sau în paginile manualelor de istorie. Controversele nu au încetat să apară, nici după moartea lor. Ideea că ar mai fi în viață sau groaza că “tiranii" s-ar mai putea întoarce pentru a se răzbuna, au fost subiecte “fierbinți” pentru multe ziare și filme. Mai mult, o armată întreagă de cercetători și biografi au făcut o adevărată obsesie, încercând să demonstreze că Adolf Hitler, John F. Kennedy sau Elvis Presley sunt în viață și se ascund, sătui de nebunia fanilor sau de “prigoana” adversarilor. Cu toate acestea, misterul este, pentru mulți, împrăștiat Datorită fotografiilor “grăitoare” despre moartea lor. pgg g Florin Tudosie Cărțile de muncă dispar în 2004 Ministerul Muncii și partenerii sociali au ajuns, ieri, la o formă acceptată de comun acord, a proiectului noului Cod al Muncii, astfel că Executivul poate începe demersurile pentru asumarea răspunderii în fața Parlamentului, pentru acest act normativ. 2 Decență și cumpătare, de Ziua Națională “Epurată” de lozinci naționaliste ori de scandări politice, Ziua Națională a României s-a “scurs” în Sibiu, cu mult calm. Spiritul naționalist și frustrarea, eliberate în sărbătorile naționale de altădată, au fost anesteziate de siguranța “umbrelei" NATO și de economia în curs de “îngrășare”. 3 Noua Zeelandă caută imigranți bine pregătiți Noua Zeelandă încurajează imigrația, pentru a construi o structură demografică de perspectivă, în condițiile în care natalitatea în această țară a scăzut simțitor. Verdictul pentru anticipare în ianuarie O decizie privind organizarea de alegeri anticipate sau, dacă acest lucru nu este posibil, de restructurare a Guvernului, ar putea fi luată, cel mai probabil, în cursul lunii ianuarie. Internetul tău e mai sigur! Romania Data System lansează o nouă campanie. Abonează-te acum și beneficiezi de cel mai puternic antivirus. pag. 2