Rondul, martie 2003 (Anul 11, nr. 2955-2979)

2003-03-01 / nr. 2955

mi m • ö il /w.ronduldesibiu.ro Anul XI, nr. martie 2003 | 12 pagini | 4.500 lei Consilierii locali au călcat strâmb % * Traian Deleanu La aproape trei ani de când au ajuns în lonsiliul local, mulți dintre aleși nu au habar despre cum se lucrează în instituția ce legifează activitățile Primăriei. Ultimul exemplu și acest sens îl constituie ședința de acum două zile, când, proiectul cu numărul 12, de ordinea de zi, a fost supus votului de două zi, încălcând regulamentul Consiliului local Inițial, proiectul a fost respins, pentru ca, la finalul ședinței, el să fie repus în discuție și adoptat cu două treimi dinoturile celor 25 de consilieri locali. “Proectele de hotărâri respinse de consiliu nu pot fi readuse în discuția acestuia în cursul aceleiași ședințe”, este prevăzut în articolul 58, alineatul 7, al Regulamentului Consiliului local adoptat în 2002. “Nu știu dacă e bine să fim atât de riguroși. Mai catolici decât papa. Nu văd nici o ilegalitate, în cazul în care consilierii locali au vrut să voteze din nou acea hotărâre. De altfel, cred că nici nu s-a prea înțeles despre ce e vorba, în acel proiect”, spune secretarul Primăriei, Iordan Nicola. Proiectul de hotărâre prevedea modificarea și completarea contractului de concesiune 2/2000, în urma căruia, printre stele, societatea Urbana urma să primească 10 la sută din încasări. Restul de 40 la sută urmau să revină Primăriei După ce au fost duse amendamente proiectului, inversându-se procentele din încasări între Primărie și Urbana, proiectul a fost respins. La sfârșitul ședinței, primarul Klaus ]ohannis a explicat importanța acestui proiect, care, neadoptat, întârzia găsirea unui administrator pentru locuințele noi, din cartierul ȘtrandaI. Cu mici modificări, proiectul a devenit, brusc, mult mai interesant pentru consilieri. ImÍTT Doi pirați ai aerului, din 11 septembrie 2001, au fost identificați Specialiștii de la New York au identificat rămășițele pământești a doi dintre pirații aerului, care au comis atentatele de la World Trade Center, pe 11 septembrie 2001, a anunțat purtătorul de cuvânt al Institutului de Medicină Legală de la New York. Ellen Borakove a precizat că FBI a pus la dispoziția specialiștilor ce lucrează la identificarea victimelor atentatelor, zece mostre ADN, ale celor zece pirați ai aerului, care au intrat cu cele două avioane în turnurile de la WTC. Poliția a comparat mostrele FBI cu bucăți de piele, găsite pe manșele de pilotare ale celor două avioane, sau cu fire de păr, recuperate de pe pieptenii din camerele de hotel unde locuiseră teroriștii. “Probele ADN nu au fost identificate după nume, ci au fost comparate cu cele pe care le avem. Am găsit două care se potrivesc”, a precizat purtătorul de cuvânt. Serviciile de medicină legală au reușit să identifice rămășițe pământești, ce aparțin unui număr de 1.468 de persoane, dintre cele 2.795 de victime. Nu au fost luați în considerare teroriștii, care nu sunt considerați dispăruți. “Nu avem limite de timp. Sperăm să reușim identificarea a cel puțin 2.000 de victime”, a dat asigurări Bozakove. Circa 800 de persoane nu vor fi identificate, oficial, niciodată. Forța cu care s-au prăbușit turnurile și temperatura ridicată, degajată de incendii, au valorizat corpurile acestora.________________ Românii își iau adio de la dolar BNR a anunțat, ieri, ultimul curs de referință al monedei naționale, calculat în funcție de dolar, după 12 ani în care piața valutară din România a folosit moneda americană, ca valută de raportare. “Astăzi, 28 februarie, BNR se desparte de cursul leu dolar, după 12 ani și zece zile. De la 18 februarie 1991, când dolarul era de 200 de lei, banca centrală a transmis, zi de zi, cursul leu/dolar. Din 3 martie, trecând la cursul de referință leu/euro, BNR face un pas mic către pasul cel mare. Scopul final este ca, la sfârșitul deceniului, să înlocuim leul cu euro”, afirmă Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR. Pentru luni, BNR a anunțat un curs de 33.121 de lei pentru un dolar. în 12 ani de utilizare a dolarului, ca referință, moneda americană s-a apreciat cu 16.640 la sută, adică raportul dolar/leu a crescut de 165 de ori. Consilierul guvernatorului nu exclude posibilitatea să apară unele șocuri, odată cu noutatea adusă de referința în euro. “BNR este pregătită, așa încât șocurile să aibă o durată scurtă și intensitate cât mai mică”, afirmă Vasilescu. Cursul calculat de BNR, pentru luni, este de 35.718 lei pentru un euro, mai puțin cu 25 de unități, față de ședința precedentă.____________________ Premierul a pus ochii pe șefii societăților Consiliului Local Nivelul de salarizare a directorilor regiilor și societăților comerciale din subordinea autorităților administrației publice locale va fi reglementat în funcție de o serie de indicatori economici de performanță ai unităților pe care aceștia le conduc, susține premierul Adrian Năstase. Potrivit acestuia, nivelul de salarizare a conducătorilor acestor regii și societăți comerciale va fi stabilit din funcție de cifra de afaceri și de situația economico-financiară din anul precedent a societății, de numărul de salariați, de calitatea serviciilor fanizate, precum și de numărul persoanelor care beneficiază de serviciul respectiv. O revistă deocheată poate “costa” 10 milioane de lei O înjurătură scăpată la nervi sau introducerea unei reviste pornografice în școală poate aduce elevului o amendă de până la zece milioane de lei Acțiunea Populară cheamă sibienii care nu vor să voteze La prima ieșire publică după constituire, comitetul de inițiativă al Acțiunii Populare (AP) Sibiu spune că electoratul pe care vor să fi aibă sunt cele peste 50 de procente dintre românii nehotărâți Bill Gates rămâne cel mai bogat om din lume Deși a pierdut aproape zece miliarde de dolari în 2002, președintele și fondatorul grupului Microsoft, Bill Gates, a rămas cea mai bogată personalitate din lume. Salvamont așteaptă mana cerească Consil Județean a mărit cu pândure indemnizațiile pentru intervențiile salvamontiștilor sirieni, însă “salvatorii” de pe munte așteaptă grosul banilor, în mai Traian Deleanu CITITI R