Rondul, mai 2003 (Anul 11, nr. 3004-3027)

2003-05-05 / nr. 3004

w.romuldesibiu.ro email: rondul@rdstink.ro | Anul XI, nr. 3004 luni, 5 mai 2003 16 pagini 4.500 lei inserie Sinucigașă Traian Deleanu Intr-o lume în care stresul condamnă orice »că pe lângă normal, Ana S. a încercat să snucidă de aproape 30 de ori. Are 25 de ani se studentă în anul II, la Universitatea  ~cian Blaga, la secția Limbi Modeme Aplicate. De aproape doi ani, a renunțat la tentativele de a-și mai lua viața, deși susține că mai are momente în care e bântuită de gânduri negre. Ana spune că nu a avut o copilărie neferit și că nici vreo filosofie “obscură” nu a semnat'o la asemenea măsuri. Foarte ’■'■'ape de reușită a fost în vreo trei rânduri, a care a fost internată. Vorbește relaxată spre experiențele ei, pe care le lasă, acum, seama trecutului. Se consideră normală, deși nu crede că viața de acum, în general, e cu mult diferită de ceea ce a trăit în vremurile “tulburi”. In plus, nu crede că se cade să dea sfaturi. “Cei mai mulți oameni, care află despre chestiile prin care am trecut, cred că am avut de suferit în copilărie sau că cine știe ce traume m-au lovit. Părinții mei s-au despărțit când aveam 12 ani, dar acest lucru nu m-a prea afectat. Tatăl meu stă și acum la două blocuri de noi, ieșim, uneori, împreună, la sfârșit de săptămână. Eu și cu fratele meu mai mic locuim împreună cu mama. Suntem o familie «modernă»”. Ana vorbește fumând și nu pare rușinată de ceea ce face. A mai povestit și altora despre ce a trăit și, cu voce moale, caracterizează perioada drept una de “pseudo-teribilism”, combinat cu o doză de luciditate ce nu are ce căuta în mintea celor care vor să trăiască. “Depinde cât de util te simți în societate, până la urmă". Ana își mai aprinde o țigară. Stolojan nu mai vrea să audă de PSD Președintele PNL, Theodor Stolojan, susține că PNL nu se va alia cu PSD, în schimb, liberalii intenționează să fuzioneze cu alte partide de factură liberală și să negocieze o posibilă alianță cu PD. “Spun din nou acest lucru: PNL nu se va alia cu PSD. PNL vrea să ajungă la guvernare și să conducă după principii liberale sau, în cel mai rău caz, să aibă un cuvânt foarte important de spus, în viitoarea guvernare”, declară Stolojan. Potrivit liderului PNL, fuziunea prin absorbție cu UFD este pe cale a fi încheiată. Comisia de mediere, instituită la nivel național, acționează în ultimele trei județe în care organizațiile celor două partide nu au reușit să fuzioneze. în perioada imediat următoare, PNL va demara discuțiile cu PNL Câmpeanu, cu care intenționează să fuzioneze prin absorbție, iar până la sfârșitul lunii iunie să perfecteze condițiile alianței cu PD. “Vom merge singuri la alegerile locale”, susține Stolojan, care va semna o alianță cu partidul condus de Traian Băsescu, în cazul în care sondajele de opinie vor arăta că aceasta este “bine privită” de electorat. Potrivit lui Stolojan, până la sfârșitul primului semestru, PNL își va clarifica opțiunea în privința alianței cu PD. Totodată, liderul liberal vrea să înceapă discuții cu alte partide, cu care PNL ar putea să fuzioneze sau să se alieze. El nu exclude ipoteza unor discuții cu PNȚCD, dacă partidul condus de Victor Ciorbea își va alege un drum pe care să-l urmeze. Decanul Facultății de Medicină a făcut infarct Ileana Ilie Decanul Facultății de Medicină "Victor Papilian”, dr. Die Crăciun (foto), a ajuns, sâmbătă, la Urgență, în urma unui infarct miocardic. Medicul a fost transportat imediat la Spitalul din Târgu Mureș, cu un elicopter SMURD. Articolele apărute în presă, după vizita ministrului Sănătății și Familiei, Daniela Bartoș, și stresul zilnic de la serviciu par a fi principalele cauze care au făcut ca inima doctorului Ilie Crăciun să nu mai facă față situației. Sâmbătă seară, șeful Facultății de Medicină a suferit un infarct și a fost transportat de urgență la Spitalul din Târgu Mureș. Dr. Ilie Crăciun este și șeful secției de Urologie, din cadrul Spitalului Clinic Județean. El a fost sancționat, luna trecută, de ministrul Daniela Bartoș, pentru că, în urma unui control, echipa MSF a descoperit mai multe fișe de observație a bolnavilor decât numărul persoanelor internate în acel moment, în spital. De asemenea, un bolnav, internat în luna februarie, nu avea stabilit, încă, un diagnostic. CMF Canicula face primele victime Mai mult de 15 sibieni au ajuns, în ultimele trei zile, la Urgență, cu hipertensiune arterială. Medicii avertizează că încălzirea bruscă a vremii îi afectează pe cardiaci, dar și pe cei care au probleme psihice. Organismul este intens solicitat, în perioadele cu temperaturi ridicate, mai ales atunci când canicula se instalează brusc, după mai multe zile friguroase, afirmă conferențiarul doctor Adriana Nica, șef de clinică la Institutul Național de Recuperare, Medicină Fizică și Balneoclimatologie, în condițiile modificărilor de temperatură, circulația sanguină periferică trebuie să facă față solicitărilor de termoreglare. Doctorul Nica arată că excesul de căldură, cu care trebuie să lupte organismul, e urmat de accelerarea procesului de evaporare, care nu e “o simplă pierdere de apă”, ci de electroliți necesari unor procese fiziologice. De aceea, gestul banal, de a consuma zilnic doi litri de apă - care trebuie mărit până la patru litri, în condiții de caniculă - poate preveni situațiile dificile de adaptare termică. prțfj. Ileana Ilie România “înghite” investiții de încă 1,3 miliarde de dolari Agenția Română pentru Investiții Străine pregătește 13 proiecte importante de afaceri, în domeniile energetic, construcții, industria lemnului și servicii. Valoarea totală estimată a investițiilor se ridică la circa 1,3 miliarde de dolari, se arată într-un raport al instituției. Marijuana, pornografia și munca la negru - 10 la sută din economia SUA Marijuana, pornografia și munca la negru au creat, în SUA, o piață ascunsă, ce reprezintă până la zece la sută din economia americană. România are al doilea ștrand din Europa Aproape 21.000 de persoane au intrat, sâmbătă, în ziua inaugurării sezonului estival, pe ștrandul din Arad, cel mai mare ștrand din țară și al doilea ca mărime din Europa. 14 Finlanda oferă burse pentru studenții sibieni Tinerii care urmează cursurile unei facultăți din Sibiu au ocazia să obțină două burse la Studii Europene, în Finlanda. Acestea sunt acordate de Asociația Consiliului Local al Copiilor și Tinerilor Sibiu, în colaborare cu Colegiul Västra Nylands Filkheskola Finlanda, pentru anul universitar 2003-2004. 16 CITITI w