Rondul, iunie 2003 (Anul 11, nr. 3028-3052)

2003-06-10 / nr. 3035

www.ronduldesibiu.ro | email: rondul@rdslink.ro |_______Anul XI, nr. 3035_______| marți, 10 iunie 2003 | 16 pagini | 4.500 lei Drum liber pentru centura ocolitoare Florin Tudosie Mai mult de 70 la sută din proprietarii de terenuri, situate pe traseul viitoarei centuri ocolitoare a orașului, au bătut palma cu reprezentanții administrației centrale, pentru vânzarea lor. Iordan Nicola, secretarul general al Primărie, spune că, după expirarea datei limită, stabilită pentru această săptămână, toți proprietarii care nu s-au prezentat la sediul Administrației Naționale Drumurilor (AND) Sibiu vor fi chemați, pentru o nouă rundă de negocieri. “Vom mai discuta și săptămâna aceasta, pentru a finaliza cât mai multe dintre parcelele rămase. După aceea, trebuie să vedem în ce măsură se poate lua legătura cu proprietarii, pentru a definitiva procesul de expropriere. Vom încerca să prelungim termenul, cât de mult posibil”, susține secretarul Primăriei, în mod normal, negocierile trebuie finalizate până pe 15 iunie. Dintre cele 385 de parcele existente, 251 de proprietari au acceptat prețul propus de autoritățile centrale și au vândut terenul. Teoretic, săptămâna aceasta, ar mai fi de discutat aproximativ 127 de terenuri, însă nu se știe exact dacă deținătorii de terenuri se vor prezenta la sediul AND. Statul a stabilit că un metru pătrat de teren, de pe traseul centurii ocolitoare a municipiului, poate costa între șase și opt dolari. Dag"lT Femeile sunt frumoase, iar frumosul este creat pentru a fi privit. Profitând de vremea numai bună pentru o partidă de "odihnă”, pe o terasă înconjurată de butoaie pline cu bere, “Rondul de Sibiu” va alege, în fiecare zi, câte o reprezentantă a sexului frumos și îi va publica poza. La sfârșitul fiecărei luni, chipul care a stârnit cel mai mult admirația juriului, format din „specialiștii” redacției, va fi premiat cu 500.000 de lei Așadar, în momentul în care se vor simți fotografiate, în timpul unei plimbări în centrul orașului, sau în timp ce se bucură de protecția unei umbrele de soare, sibiencele frumoase vor ști că, peste câteva zile, vor avea șansa de a fi nu doar admirate, ci și puțin mai „bogate”. Regele Spaniei vine în România Regele Juan Carlos al Spaniei și regina Sofia vor face, miercuri și joi, o vizită de stat în România, la invitația președintelui Ion Iliescu, informează un comunicat al Ambasadei Spaniei la București. Cuplul regal va avea întâlniri cu președintele Ion Iliescu, cu președintele Camerei Deputaților, Valer Dorneanu, și cu premierul Adrian Năstase. Regele Juan Carlos și regina Sofia vor participa, împreună cu președintele Iliescu, la inaugurarea expoziției pictorului spaniol Manuel Salinas, de la Muzeul Național de Artă al României. Regele Spaniei și șeful statului român vor prezida deschiderea Forumului de Investiții și Afaceri Româno-Spaniol, care contează pe participarea a 350 de firme spaniole și române. Suveranii Spaniei vor sosi la București, marți, și vor fi cazați la hotelul Marriot. Primirea oficială a familiei regale va avea loc miercuri, la Palatul Cotroceni. Președintele Ion Iliescu îi va conferi regelui Juan Carlos Ordinul Național “Steaua României", în grad de Colan, cea mai înaltă distincție a statului român. Șeful statului român va oferi, miercuri, un dineu, în onoarea familiei regale spaniole. Regele Juan Carlos și regina Sofia vor lua micul dejun, joi, la Palatul Elisabeta, cu principesa Margareta a României și principele Radu de Hohenzollern-Veringen. Regina Sofia va vizita, joi, Biserica Albă și Biserica Stavropoleos din București. Regii Spaniei vor fi însoțiți în România de Ministrul Afacerilor Externe, Ana Palacio, și de înalți funcționari ai Casei Regale, Ministerului Afacerilor Externe și ai Ministerului Economiei. Ceremonia oficială a plecării suveranilor Spaniei va avea loc joi după-amiază, pe Aeroportul Otopeni, în prezența președintelui Ion Iliescu. Ultima sută de metri pentru înscrierea la Capacitate Absolvenții claselor a VIII-a au început numărătoarea inversă până la examenul de capacitate. Ei mai au la dispoziție doar două zile, ca să-și depună dosarele pentru înscrierea la examen. Aproximativ 5.970 de elevi vor trece, peste câteva zile, prin jocurile examenului de capacitate. Pentru înscriere, ei au nevoie de o cerere-tip, de buletinul de identitate, respectiv certificat de naștere, în original și copie, foaia matricolă pentru clasele I-VIII, două fotografii recente, tip buletin, care vor fi aplicate pe cererea de înscriere și pe legitimația de examen. Prima probă, cea de la limba și literatura română, este programată în 16 iunie. pgg 2 Bătaia pentru compensare Sute de sibieni s-au înghesuit, ieri, la farmaciile din oraș, pentru a beneficia de medicamentele gratuite și compensate. 3 Ileana Ilie Ministrul Finanțelor răspunde la întrebări pe Internet Persoanele care doresc să facă propuneri privind proiectul Codului Fiscal vor putea intra în legătură directă pe Internet, de joi, cu ministrul Finanțelor Publice, Mihai Tănăsescu (foto), la adresa www.infinante.ro/ codfiscal. Prăpastia dintre bogați și săraci e tot mai mare Diferența de avuție dintre bogați și săraci se accentuează, la nivel global, relevă cea mai recentă anchetă realizată de Banca Mondială, în rândul a 2.600 de lideri de opinie, din 48 de țări. 14 Sibiul mai fierbe măcar o săptămână Temperaturile de peste 30 de grade vor mai apăsa respirația sibienilor de pe stradă pentru cel puțin încă o săptămână. Meteorologii sibieni anunță temperaturi de până la 33 de grade, ziua, cu șanse puține de ploaie la apus. CITITI v