Rondul, iunie 2003 (Anul 11, nr. 3028-3052)

2003-06-11 / nr. 3036

www.ronduldesibiu.ro | email: rondul@rdslink.ro |_______Anul XI, nr. 3035_______| miercuri, 11 iunie 2003 | 16 pagini traian Deleanu Consilierul local PD, Dan Nanu, acuză Primăria de ilegalitate, în ce privește lucrările la Piața Cibin. Democratul sibian susține că Primăria nu a cerut sau primit autorizația de la Ministerul Culturii, necesară în cazul în care lucrările sunt făcute pe un sit arheologic, precum cel de la Piața Cibin. Nanu susține că, pe locul actualei piețe, a existat un vechi bastion. Acest lucru impunea, potrivit lui Nanu, efectuarea anumitor sondări, ale căror rezultate să fie cuprinse într-un raport. Cu raportul întocmit, trebuia obținută o autorizație de la Ministerul Culturii - Departamentul pentru Patrimoniu și Situri Arheologice, care să dovedească “descărcarea de sarcină” a locului respectiv. Aceasta ar fi trebuit să fie dovada “undei veni”, pe care Ministerul Culturii o dădea respectivului proiect. “Primăria a fost mulțumită cu sondarea făcută în groapa pentru gaz. Șefii ei riscă un dosar penal, dacă au început lucrările fără această autorizație. Există o descărcare de sarcină, dar de șase milioane de lei. La cele 46 de miliarde, cât măsoară investiția la Piața Cibin, această operațiune ar fi fost mult mai scumpă, în mod normal. Orice arheolog percepe, pentru descărcarea de sarcină, 10-15 la sută din valoarea investiției. De cealaltă parte, primarul Klaus Johannis nici nu a vrut să audă de această problemă. “Nu mă interesează ce zice Dan Nanu”, a retezat primarul, scurt, avântul consilierului PD. Prețurile la toate medicamentele înghețate Prețul tuturor medicamentelor de uz uman a fost înghețat, la cursul vamal valabil la data de 1 aprilie. Măsura a fost luată în conformitate cu reglementările europene, susține ministrul Sănătății, Daniela Bartoș. 3 Acțiunea Populară caută primul șef Sibienii înscriși în nou-născutul partid Acțiunea Populară sunt primii din țară, care organizează alegeri pentru desemnarea unui președinte al unei organizații județene. Ministrul Agriculturii n-are casă Ilie Sârbu, ministrul Agriculturii, susține că, în prezent, nu deține nici o casă. Singurul apartament care a fost pe numele său este cel din Timișoara, pe care l-a vândut. TM CV Tudor sau cât de mult poți înjura, fără să pățești nimic Exemplul lui Vadim Tudor, nepedepsit de justiție, relevă că orice politician sau parlamentar din România poate denigra și calomnia, fără să se teamă de rigorile legii. 15 4.500 lei "deschid"^dosar Studentul Mircea Silvestru Lup, la penal Minaril un pas fie dat afară din examen Marian Crăciun Prefectul Mircea Silvestru Lup (foto) a fost foarte aproape de a rata unul dintre examenele pe care le susține, în aceste zile, la Facultatea de Drept, din cadrul Universității Lucian Blaga. Profesorii nu au vrut să îl primească la examen, din cauză că era restanțier la plata taxei. Reprezentantul Guvernului se află în locul examenelor. Prefectul este student, în anul III. Chiar dacă spune că a învățat Lup a fost la un pas să nu poată susține un examen, fiindcă nu figura printre cei ce și-au achitat taxa, la timp. “Le-am spus că a plătit, în numele meu, șeful de cabinet. Au crezut că fac glume și m-au întrebat cine sunt eu, să am șef de cabinet. Intr-un final, problema s-a rezolvat și am reușit să susțin examenul la Drept Roman”, explică prefectul. Prefectul s-a simțit “furat”, la unul din examenele pe care le-a susținut. El crede că merita cel puțin nota 9, dar profesorul, mai “zgârcit”, i-a dat doar un 7. Lup mai are de trecut încă patru probe, în 25 și 27 iunie, pe 1 și 7 iulie. • Prefectul este student, la Drept, în anul III • El și-a plătit taxa de studiu cu întârziere, motiv pentru care era să “sară” un examen • Susține că a învățat, din greu, pentru sesiune • Mircea Silvestru Lup spune că a fost furat la un examen • Reprezentantul Guvernului mai are încă patru examene Subiectele la Bac - echivalentul a zece cărți de 200 de pagini Serviciul Național de Evaluare și Examinare (SNEE) a pregătit, pentru examenul de bacalaureat, aproape 2.000 de pagini de subiecte, majoritatea traduse și în limba minorităților. “Au fost formulate peste 10.000 de întrebări, iar pentru testele grilă, au fost realizate 32.000 de folii, cu răspunsurile corecte, care vor fi puse în tot atâtea plicuri. Pentru ca folia cu grila corectă să fie în deplină securitate în plic, ea va fi pusă între două coli de hârtie, cu pătrățele pepit” explică Adrian Stoica, directorul SNEE. In plus, pentru disciplinele la care probele sunt organizate după sistemul clasic - Limba și literatura română și Limba și literatura maternă -, SNEE a realizat trei variante de subiecte, iar subiectul va fi extras din urmă de ministrul Educației și Cercetării, Ecaterina Andronescu. Pentru toate subiectele, testele grilă și pentru grila cu răspunsuri corecte, SNEB a pregătit 80.000 de plicuri. Potrivit graficului, bacalaureatul începe în 23-24 iunie, cu proba orală la Limba și literatura română. în 25-26 iunie, va avea loc proba orală la limba și literatura modernă, 27-28 iunie - proba orală la limba și literatura maternă, în 30 iunie - limba și literatura română (proba scrisă), în 1 iulie - limba și literatura maternă, 3 iulie - o probă la alegere, din disciplinele din celelalte arii curriculare (probă scrisă ori practică), 4 iulie - o probă la alegere din aria curriculară corespunzătoare, 7 iulie - afișarea rezultatelor, până la ora 16, și depunerea contestațiilor, între orele 16 și 19,8-9 iulie - rezolvarea contestațiilor, 10 iulie - afișarea rezultatelor finale. Candidații care nu vor promova prima sesiune mai au o șansă la examenul din august. Spre deosebire de sesiunile din anii trecuți, de această dată, elevii care vor susține bacalaureatul vor putea trage, la proba orală, un singur bilet cu subiecte, pe care nu- l vor mai putea schimba, potrivit noii metodologii de examinare. Noua metodologie aduce și alte noutăți. Astfel, un elev care a avut scutire la Educație fizică, timp de un semestru, nu are dreptul să susțină examen la această disciplină, decât în baza unei dispense, pe care o poate obține de la Ministerul Educației. Președintele și premierul se gândesc la un guvern "proaspăt” Restructurarea Guvernului va avea loc, probabil, până la finalul actualei sesiuni legislative, a anunțat, ieri, președintele Ion Iliescu, în urma unei întâlniri cu premierul Adrian Năstase. Șeful statului spune că primul-ministru i-a prezentat o informare, în legătură cu preocupările de creștere a eficienței activității Guvernului. Iliescu precizează că a fost vorba despre o discuție de principiu, despre niște “gânduri ale premierului”, și susține că restructurarea Guvernului va presupune o restrângere a numărului de ministere și o restructurare a acestora. Președintele apreciază că restructurarea trebuie analizată atent, iar echipa guvernamentală va trebui să vină cu propuneri, pentru a vedea apoi cum se va realiza concret. întrebat dacă restructurarea Executivului se va face prin modificarea Legii de organizare și funcționare a Guvernului, Iliescu spune că va fi o acțiune similară schimbării guvernelor, din perioada 1997-2000. Șeful statului susține că a mai discutat cu premierul despre pregătirea întâlnirii cu partidele politice, pe care o va avea pe 18 iunie. El menționează că, la consultarea cu partidele politice parlamentare, se va face un bilanț al activității comisiei de elaborare a noii Constituții, iar Guvernul va prezenta proiectele noilor legi electorale, respectiv pentru alegerile locale, parlamentare și prezidențiale. Tot atunci, se va discuta și despre graficul desfășurării alegerilor. Tentația zilei Femeile sunt frumoase, iar frumosul este creat pentru a fi privit. Profitând de vremea numai bună pentru o partidă de “odihnă”, pe o terasă înconjurată de butoaie pline cu bere, “Rondul de Sibiu” va alege, în fiecare zi, câte o reprezentantă a sexului frumos și îi va publica poza. La sfârșitul fiecărei luni, chipul care a stârnit cel mai mult admirația juriului, format din „specialiștii” redacției, va fi premiat cu 500.000 de lei. Așadar, în momentul în care se vor simți fotografiate, în timpul unei plimbări în centrul orașului, sau în timp ce se bucură de protecția unei umbrele de soare, sibiencele frumoase vor ști că, peste câteva zile, vor avea șansa de a fi nu doar admirate, ci și puțin mai „bogate”.