Rondul, iunie 2003 (Anul 11, nr. 3028-3052)

2003-06-25 / nr. 3048

www.ronduldesibiu.ro | rondul@rdslink.ro / rondul@directnet.ro | Anul XI, nr. 3048 | miercuri, 25 iunie 2003 | 16 pagini | 4.500 lei Funar este fan Johannis Traian Deleanu După ce a făcut pe ghidul, prin Sibiu, pentru Gheorghe Funar, deputatul PRM, Nicolae Enescu, spune că primarul Clujului îl admiră pe omologul său sibian. Enescu spune că a purtat o serie de discuții cu Funar, despre Sibiu, în cadrul unei vizite particulare, făcută de primarul Clujului, zilele trecute. “A spus că o place ceea ce a văzut pe aici și că e plăcut surprins de activitatea lui Klaus Johannis. El spune că acesta va rămâne primar până la moarte, nu-i va da nimeni la o parte. E al doilea primar de genul acesta din țară, după Funar. Deocamdată, Gheorghe Funar a făcut mai multe decât Johannis”, spune Enescu. Admirația lui Funar pentru primarul de etnie germană s-a lipit și de Enescu. Acesta susține că ar fi preferat ca cei trei consilieri locali PRM de la Sibiu să colaboreze mult mai strâns cu actualul primar Legat de protocolul cu PSD, pe care Johannis l-a semnat, în calitate de președinte al FDGR, deputatul PRM consideră că acest act este una din petele ce trebuie șterse de pe imaginea primarului. Cu toată “dragostea” sa pentru Johannis, Enescu spune că îi pregătește acestuia o luptă electorală dură. “Or să fie multe surprize din partea partidului nostru. Sunt hotărât să aduc doi consilieri, unul pe probleme economice și unul pe administrație locală, care să creeze un adevărat program pentru Sibiu”, spune Enescu. Apropiat al lui Funar, deputatul PRM nu va ezita să “împrumute" și unele tehnici, de la primarul Clujului Primăria pune lacătul pe zona centrală După ce a promis, în nenumărate rânduri, că va interzice circulația autoturismelor, în zona centrală a orașului, conducerea Primăriei este decisă să se țină, într-un final, de cuvânt. Berlusconi face politică în România Asociația Azzuri Nel Mondo, ramura externă a partidului Forza Italia, condus de Silvio Berlusconi, va activa în România. România rămâne “stat național” Camera Deputaților a respins, ieri, amendamentul UDMR, la proiectul de modificare a Constituției, ce viza eliminarea sintagmei “stat național”, din articolul 1 al Constituției. Pielea fină și bronzată costă un milion de lei pe lună Cum sezonul pentru fustele scurte și bluzile decoltate a venit mai repede decât ne așteptam, sibiencele au început să dea năvală în saloanele de frumusețe. 16 8 JL9IUL J XU II Sibienii pot juca fotbal pe Stadionul Municipal • Oricine poate încinge o mnută pe gazonul unde au călcat Zenga sau Hagi • Amatorii trebuie să depună o cerere la sediul Primăriei • O oră de joc va costa 600.000 de lei • în curând, fotbaliștii de ocazie vor putea face saună sau vor putea înota în interiorul stadionului . Primăria pregătește și un campionat rezervat amatorilor—— Florin Tudosie Primăria le oferă microbiștilor sibieni, care doresc să joace fotbal pe gazonul pe care au călcat, cândva, Dorinel Munteanu, Hagi, Lăcătuș, Zenga sau Bergomi, o ocazie nesperată. O hotărâre a Consiliului Local prevede că, din această săptămână, oricine dorește să își testeze calitățile de fotbalist, pe un gazon adevărat, o poate face contra sumei de 600.000 de lei. Atât costă o oră de fotbal, pe unul din cele două mini-terenuri, pe care municipalitatea le-a amenajat, de-a latul Municipalului. Tot ce trebuie să facă sibienii este să depună o cerere scrisă, la Primărie, unde să menționeze data și intervalul în care doresc să închirieze, și să plătească în avans. Și, pentru că după un o oră sau mai multe de fotbal, este bine venit un duș, o saună sau un bazin pentru recuperare, municipalitatea va pune la dispoziție, în curând, și aceste facilități. Bineînțeles, tot contra cost. Pentru o oră de “scăldat”, sibienii vor mai trebui să scoată din buzunar alte 400.000 de lei. Sibienii fac ravagii pe Internet Un student sibian este cercetat de polițiști, fiind acuzat că a înșelat zeci de persoane pe Internet, a anunțat comisarul Tudor Grindean, șeful Centrului Zonal de Combatere a Crimei Organizate și Antidrog Alba Iulia. Lucian B., student la o facultate cu profil economic, din Sibiu, este acuzat că și-a folosit cunoștințele de operare pe calculator și că ar fi făcut numeroase oferte fictive de vânzare, pe site-urile de licitație online. Tânărul de 20 de ani oferea spre vânzare, în special, telefoane mobile și aparate de gimnastică, iar după ce se înțelegea la preț, cu cumpărătorul, a recomanda acestuia să trimită banii la Oficiul Poștal 1 Sibiu. Produsul era trimis prin poștă, iar plata se făcea în sistem ramburs. La primirea coletelor, cumpărătorii descopereau că au fost înșelați. Potrivit comisarului Tudor Grindean, una dintre victime a cumpărat un telefon mobil, pentru care a plătit cinci milioane de lei, iar, în colet, acesta a găsit un bilețel, cu mesajul “Am uitat să-ți spun că telefonul pe care l-ai cumpărat este unul de jucărie” și, alături, respectivul telefon de jucărie. Conform sursei citate, tânărul își înșela, ironic, cumpărătorii, cărora le trimitea, în locul aparatelor de întreținere, fructe sau alte obiecte. Deși nu s-a reușit identificarea tuturor persoanelor înșelate, polițiștii presupun că Lucian B. a păcălit zeci de cumpărători, pe site-urile de licitații. El este cercetat în stare de libertate, pentru săvârșirea infracțiunii de înșelăciune. In urmă cu o săptămână, un alt grup de tineri sibieni a fost “răpus” de polițiștii români. Cu ajutorul FBI, de această dată, ei au anihilat o rețea de tineri care a șantajat câteva companii americane puternice. Acestea le-au cerut zeci de mii de dolari, pentru a nu face publice informațiile confidențiale, furate de liderul grupului, din bazele de date ale firmelor respective. Liderul grupului, Ștefan Alexandru Olaru, elev la 21 de ani, era cel care obținea informațiile. Ceilalți prieteni ai lui erau folosiți de Olaru pentru a primi banii din șantaj sau pentru a-i facilita accesul la unele săli de Internet. Olaru a fost arestat, după ce a fost “momit” cu 1.500 de dolari, transferați în contul indicat de acesta. Automobile Dacia va avea un nou director general Producătorul de autovehicule Dacia va avea, cu începere din luna august, un nou director general, după ce actualul director, Christian Esteve, va prelua funcția de secretar general adjunct al grupului Renault, acționarul majoritar al uzinei de la Pitești, informează un comunicat al companiei. François Fourmont, viitorul director general al societății Automobile Dacia, este angajat al grupului Renault, din 1975. In prezent, el ocupă funcția de director general al Auto Chassis International - o filială a producătorului francez, cu sediul în orașul Le Mans, specializată în producția de legături la sol - trenuri de rulare, brațe de suspensie și discuri de frână. Candidatura lui Francois Fourmont va fi propusă în Consiliul de Administrație al societății Automobile Dacia, programat pentru data de 8 iulie. Actualul director general își va păstra, aproape sigur, poziția de membru în Consiliul de Administrație. “Christian Esteve va încheia, astfel, o misiune operațională, de aproape cinci ani, în România. Misiunea sa a început în urmă cu cinci ani, 1998, cu procesul de privatizare al societății Dacia. El va rămâne implicat în viața întreprinderii”, se precizează în comunicat. Esteve a fost director general adjunct al Dacia din luna septembrie 1999. El a fost însărcinat cu activitățile comerciale și financiare, iar doi ani mai târziu a preluat conducerea uzinei. Tentația zilei Femeile sunt frumoase, iar frumosul este creat pentru a fi privit. Profitând de vremea numai bună pentru o partidă de “odihnă”, pe o terasă înconjurată de butoaie pline cu bere, “Rondul de Sibiu” va alege, în fiecare zi, câte o reprezentantă a sexului frumos și îi va publica poza. La sfârșitul fiecărei luni, chipul care a stârnit cel mai mult admirația juriului, format din „specialiștii” redacției, va fi premiat cu 50O.0OO de lei Așadar, în momentul în care se vor simți fotografiate, în timpul unei plimbări în centrul orașului, sau în timp ce se bucură de protecția unei umbrele de soare, sibiencele frumoase vor ști că, peste câteva zile, vor avea șansa de a fi nu doar admirate, ci și puțin mai „bogate”. CITITI v