Rondul, iulie 2003 (Anul 11, nr. 3053-3079)

2003-07-22 / nr. 3071

www.ronduldesibiu.ro | rondul@rdslink.ro / rondul@directnet.ro | Anul XI, nr. 3071 | marți, 22 iulie 2003 | 16 pagini | 4.500 lei Primăria și-a "luat” echipă de Divizia C Teodor Boantă Negocierile dintre primarul Klaus Johannis și conducerea echipei de fotbal Amsa, pe care le-am anunțat în urmă cu aproape două săptămâni, s-au finalizat ieri. Primarul Johannis și patronul divizionarei C, Valentin Corjescu, au căzut de acord ca formația sibiană să fie preluată de nou-înființata Asociație Sportivă Sibiu. “Tot ce pot să vă spun este că ne-am înțeles. Mi-am dat acordul, pentru a ceda echipa”, ne-a confirmat Corjescu. Nici una dintre părți nu a dorit să ofere amănunte privitoare la termenii tranzacției. Acestea vor fi făcute public, astăzi. “Ii las pe cei de la Primărie să facă primii declarații. De acum, voi mai veni la fotbal doar ca să-i văd la treabă pe băieți, ca spectator, pentru că, deși am dat echipa, «microbul» mi-a rămas în sânge. In plus, s-a creat o legătură sentimentală între mine și echipă”, spune Valentin Corjescu. Fostul patron spune că înțelegerea cu primarul prevede ca Aniso să fie preluată în întregime. Atât locul din Divizia C, cât și întreg lotul de jucători. De asemenea, Corjescu este decis să renunțe definitiv la implicarea în fotbal. El susține că cei trei ani în care a dus în spate FC Amso i-au fost de ajuns: “în proporție de 99 la sută, am terminat-o cu fotbalul. V-am spus, voi mai veni la stadion doar ca spectator”, a încheiat Corjescu. Surse neoficiale susțin că în AS Sibiu se vor implica mai mulți oameni de afaceri, apropiați ai primarului Johannis" pag. 5 Audi A3 “atacă” Sibiul Noua creație a concernului german Audi-Volkswagen, Audi A3, va fi lansată, oficial, și la Sibiu, disează. Noul “drăcușor” pe patru roți este oferit șoferilor sibieni de Tess, singurul dealer Audi și VW din județ. Datornicii ia stat pe lista rușinii Pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a hotărât ca, în 90 de zile de la intrarea în vigoare a Legii nr. 161/2003, să publice Lista contribuabililor mici și mijlocii care au datorii la bugetul de stat. 6 5.000 de dolari, pentru chiloții lui JFK Boxerii militari purtați în cel de-al doilea război mondial de John Fitzgerald Kennedy au fost adjudecați pentru 5.000 de dolari, în urma unei vânzări la licitație a obiectelor personale, ce au aparținut fostului președinte al SUA sau familiei acestuia. ♦ Mașina de Poliție, lovită de un șofer băut Un șofer sibian, bun prieten cu Bachus, a reușit, duminică dimineața, “performanța” de a se întâlni, chiar în fața casei, cu un agent de poliție, și, în același timp, să îi și lovească mașina. • Absolvenții de liceu au peste 3000 de locuri în facultățile sibiene • 70 la sută dintre facultăți organizează admitere prin concurs de dosare • La Facultatea de Medicină “Victor Papilian” sunt 130 de locuri și 89 de candidați • Secretarii comisiilor de admitere sunt nemulțumiți că majoritatea examenelor sunt programate în aceeași zi . Facultatea de Științe se laudă cu zece candidați pe un loc, la Psihologie Viitorii studenți intră în arenă Ileana Ilie ♦Alina Crușoveanu Aproape 2.000 de absolvenți de liceu, din toată țara, vor susține, mâine și joi, examenul de admitere, la una din facultățile din Sibiu. Comparativ cu anul trecut, la majoritatea specializărilor din cadrul facultăților sibiene, admiterea este organizată pe bază de concurs de dosare. Candidații care au optat, însă, pentru una din specializările Facultății de Medicină “Victor Papilian” sau la Jurnalistică, vor susține, mâine, și o probă scrisă. Media de la bacalaureat nu îi va ajuta decât în proporție de zece până la 25 la sută, astfel că nota obținută la examenul scris este decisivă. La Facultatea de Medicină, în cele cinci zile de înscrieri, nu au fost depuse decât 86 de dosare, iar numărul locurilor scoase la concurs, cu și fără taxă, este de 130. Pentru Medicină Generală au optat doar 57 de candidați, în condițiile în care numărul locurilor subvenționate de la buget este de 60. La Medicină dentară, pe 20 de locuri fără taxă, se vor “bate” 29 de candidați. La Facultatea de Jurnalistică, însă, pe 50 de locuri fără taxă, vor susține examen 586 de concurenți. 11.000 de feroviari vor fi puși pe liber Restructurarea sistemului feroviar vizează disponibilizarea unui număr de circa 9.000 -11.000 de angajați, în principal din companiile CFR Călători, CFR SA și CFR Marfă, a anunțat Miron Mitrea, ministrul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului (MTCT). Oficialul MLPTL susține că sistemul feroviar din România prezintă o serie de particularități, față de cel din Uniunea Europeană, și, de aceea, “restructurarea personalului trebuie analizată cu multă atenție”. “Dacă, în țările din UE, transportul de marfă deține o pondere de 68 la sută din total, iar cel de călători de 12-14 la sută, în România, aceste cote sunt de 42, respectiv de 53 la sută. De aceea, va trebui să păstrăm capacitățile de transport feroviar, la nivelul cerințelor economiei naționale”, afirmă Mitrea. Ponderea fondului de salarii, în totalul costurilor aferente sistemului de transport feroviar, este de 28 la sută, față de un nivel de 40 - 50 la sută, în UE în prezent, numărul angajaților din cele trei companii, exclusiv filiale, se ridică la 84.000, față de 200.000, în 1990. Guvernul a stabilit, printr-o hotărâre adoptată recent, o listă ce cuprinde 40 de societăți din sectorul feroviar, unde vor fi operate disponibilizări și în cazul cărora se vor aplica prevederile Ordonanței 8/2003. Ordonanța 8, privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare și privatizare a unor societăți sau companii naționale ori societăți comerciale, cu capital majoritar de stat - modificată recent de Guvern - stabilește nivelul salariilor compensatorii ce vor fi acordate persoanelor disponibilizate. Pe listă figurează 40 de societăți, dintre care cele mai importante sunt Compania Națională de Căi Ferate CFR, SNTF CFR Călători, SNTF CFR Marfă, Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF, Metrorex, Telecomunicații CFR, Informatică Feroviară SA, Turism și Agrement CFR, Construcții CFR, CFR Mesagerie și Societatea de Exploatare a Vagoanelor de dormit, cușetă, restaurant și barjevare. Disponibilizările sunt prevăzute să se realizeze în perioada iulie - 30 septembrie. Potrivit Ministerului Finanțelor, în acest proces ar putea fi angrenați circa 17.000 de salariați. FBI, vinovat pentru atacurile din 11 septembrie 2001 FBI a ratat mai multe șanse de a preveni atacurile de la 11 septembrie 2001, deoarece nu a investigat suficient indiciile privind prezența membrilor al-Qaida pe teritoriul Statelor Unite, în special în zona San Diego. Revista citează un raport de 900 de pagini, al Congresului, ce urmează să fie dat publicității în cursul săptămânii și care conține noi dovezi, potrivit cărora Omar al-Bayoumi, un colaborator apropiat al teroriștilor implicați în atacurile din 11 septembrie, ar putea fi un agent al Guvernului saudit. Raportul Congresului include informații referitoare la legăturile lui Omar al-Bayoumi cu doi dintre teroriștii implicați în atentate - Khalid Almihdhar și Nawaf Alhazm. Aceste date nu au fost luate în considerare de FBI, deși existau dovezi că al-Bayoumi era un agent al serviciilor secrete din Arabia Saudită. Documentul va redeschide discuția despre posibila urmărire, de către guvernul saudit, a teroriștilor, sau chiar sprijinirea acestora. In cursul audierilor de anul trecut, din Congres, au apărut mai multe întrebări despre rolul Arabiei Saudite în atentate, dar administrația a refuzat să anunțe concluziile anchetei. Raportul critică opoziția Pentagonului față de lansarea unor atacuri asupra taberelor al-Qaida din Afganistan, înaintea atentatelor, dar critică și CIA, care nu a transmis datele despre cei doi saudiți, la un summit antiterorist, desfășurat în Malaysia. Tentația zilei Femeile sunt frumoase, iar frumosul este creat pentru a fi privit. Profitând de vremea numai bună pentru o partidă de “odihnă”, pe o terasă înconjurată de butoaie pline cu bere, “Rondul de Sibiu" va alege, în fiecare zi, câte o reprezentantă a sexului frumos și îi va publica poza. La sfârșitul fiecărei luni, chipul care a stârnit cel mai mult admirația juriului, format din „specialiștii” redacției, va fi premiat cu 500.000 de lei. Așadar, în momentul în care se vor simți fotografiate, în timpul unei plimbări în centrul orașului, sau în timp ce se bucură de protecția unei umbrele de soare, sibiencele frumoase vor ști că, peste câteva zile, vor avea șansa de a fi nu doar admirate, ci și puțin mai „bogate”. CITITI