Rondul, august 2003 (Anul 11, nr. 3080-3105)

2003-08-01 / nr. 3080

Elevețienii "ard” șapte miliarde la Spitalul Județean Laurențiu Diegi. Finna olandeză Haval este dispusă să monteze și să exploateze un incinerator, la Spitalul Județean, care ar acoperi necesarul de gaz metan și apă caldă al instituției. Președintele Consiliului Județean, Constantin Morar, a purtat discuții cu reprezentanții firmei elvețiene și i-a convins pe aceștia să ajute la rezolvarea problemelor Spitalului Județean. “Oaspeții elvețieni au mers la fața locului și au analizat situația. S-au arătat dispuși să monteze incineratorul, însă nu suntem încă siguri cum vom proceda în continuare. Există posibilitatea unui parteneriat public privat. De asemenea, elvețienii pot să monteze incineratorul și să ia și profitul. Numai că Spitalul Județean scapă de materialele nefolositoare și are asigurate apa caldă și gazul. Numai să aibă ce să ardă”, spune Constantin Morar. Acesta precizează că încă nu știe dacă CJ va face achiziția sau dacă incineratorul va fi cumpărat de Spitalul Județean. De asemenea, Morar adaugă că, în timpul discuțiilor, nici o parte nu a avansat un preț. “Cifrele le vom discuta în perioada următoare. In principiu, toată lumea s-a pus de acord. Un incinerator bun, care să acopere nevoile Spitalului Județean, ar costa în jur de șapte miliarde de lei și va elimina toate problemele, pe timp de iarnă”, mai spune Constantin Morar “Conserva” de la Consiliul Județean Conducerea CJ a decis să “congeleze” 15 miliarde de lei, atât cât a investit în ceea ce ar fi trebuit să fie noul sediu al instituției, de pe strada Mitropoliei. Ricky Martin cântă la “Cerbul de Aur” Superstarul Ricky Martin va susține un recital de aproximativ o oră, la “Cerbul de Aur”, în 20 august, seara de deschidere a festivalului ce se desfășoară până în 23 august, la Brașov. Româno-americani Aproximativ 78.300 de persoane au emigrat, din România, în Statele Unite ale Americii, în perioada 1989-2002. Cel mai mare aflux a fost înregistrat în 1991, când pe listele de emigrare s-au înscris aproape 8.100 de persoane. Noul Cod Rutier “intră” pe șosele odată cu punerea în aplicare a prevederilor noului Cod Rutier, șoferii sibieni vor fi nevoiți, de astăzi, să circuie mult mai prudent, pe străzile din oraș și din afara lui, dacă vor să scape de amenzile usturătoare. 12 Capacitatea va fi înlocuită de teste naționale • Examenul de Capacitate e desființat • Capacitatea e înlocuită de teste cu subiecte unice pe țară • Testele vor fi date în ultima lună de școală • Ministrul Educației va discuta și cu profesorii, părinții și elevii interesați • Testele ar putea fi date numai la Română și Matematică war Ileana Ilie Admiterea în liceu se va face, la anul, fără examen de Capacitate. Ministrul Educației, Cercetării și Tineretului, Alexandru Athanasiu, a ales criteriile de repartizare a elevilor în licee și școli de arte și meserii. Absolvenții claselor a VIII-a vor trece prin câteva teste, cu subiecte unice pe țară, însă, pentru a evita criticile, Athanasiu se va consulta, mai întâi, cu profesorii, părinții și elevii. Testările naționale vor fi două sau trei, programate în ultima lună a anului școlar, în zilele de sâmbătă. Notele obținute de elevi nu vor intra în calculul mediei școlare. Rezultatele vor deveni criteriu de repartizare computerizată, împreună cu mediile obținute de școlari în clasele V-VIII. Pentru a asigura obiectivitatea testărilor și pentru a elimina orice tip de suspiciune, profesorii supraveghetori vor proveni din afara școlii în care elevii vor susține testele. Mai mult, lucrările vor fi corectate numai în centre speciale Licitație pentru fotoliile consilierilor medieșeni Ion Gîmno. Chiar dacă a mai rămas ceva timp, până la alegerile locale, consilerii medieșeni sunt pe punctul de a-și pierde - la propriu - fotoliile confortabile, cu vreo zece luni înaintea organizării scrutinului electoral. Iar aceasta nu pentru că pe unii dintre ei i-ar obliga moralitatea ci, pur și simplu, pentru că așa îi obligă instanța. In fapt, este vorba de o sentință civilă a Judecătoriei Mediaș, investită cu formulă executorie la data de 22 mai 2003, prin care Consiliul Local este obligat la plata sumei de 8,1 milioane de lei, cu titlu de cheltuieli de judecată și de executare, în favoarea soților Victoria și Viorel Dărăban, domiciliați pe strada Nicolae Iorga. De șapte ani, acestora le-a fost refuzată, sistematic, cumpărarea, în baza Legii 112/1996, a apartamentului cu trei camere, în care locuiesc de aproape 20 de ani. Aceștia au acționat în instanță Consiliul Local și au avut câștig de cauză, atât pe fond, cât și în apel și în recurs, la Curtea de Apel Alba Iulia. “Odiseea” imobilului în litigiu și a familiei Dărăban este aceeași cu a altor familii, pe care le adăpostește clădirea. Situat în centrul istoric al Mediașului, imobilul este ocupat, la parter, de sucursala BCR, și de cele peste 20 de familii, care locuiesc la cele două etaje ale imobilului, în apartamente amenajate ca locuințe sociale. In 1950, imobilul a fost naționalizat de statul român, de la Ludwig Binder, pentru 16,4 milioane lei. Fostul proprietar sau urmașii acestuia nu au revendicat clădirea, în termenul legal, astfel că toți locatarii imobilului au depus cereri de cumpărare a apartamentelor. Fără nici o explicație, însă, au primit răspunsuri negative. Mai mult decât atât, în 22 octombrie 1997, Viorel Dărăban, care este și nevăzător, cu gradul I de handicap, depune ca avans, la Gospodăria Comunală, pentru cumpărarea apartamentului, 7,8 milioane lei. După două luni, banii i-au fost returnați, pe motiv că imobilul este în litigiu, între Primărie și Casa Teritorială a Cooperativelor de Credit Sibiu. In 1998, procesul ia sfârșit, iar clădirea rămâne în proprietatea statului. pag. 12 . Titi Aur și Mihai Leu "aleargă” la Sibiu Laurențiu Diegis/Marian Crăciun Cel de-al șaselea episod al Campionatului Național de raliu se consumă astăzi, la Sibiu. Titi Aur, Mihai Leu sau Eugen Grigorescu vor ridica praful european al drumurilor Sibiului, cu începere de la 17, din fața hotelului Bulevard. Deschiderea oficială va fi precedată, la ora 14, de o cursă de karting, care se va desfășura în fața sălii Transilvania. De la ora 22, este programată etapa de noapte, de la Șanta, iar mâine, restul probelor. Etapa din acest an a raliului are mare importanță pentru Sibiu. La cursă este prezent Dimiter Abacov, reprezentantul Federației Internaționale de Automobilism (FIA). De raportul întocmit de acesta depinde dacă etapa sibiană va intra în calendarul european. Conducerea Consiliului Județean și-a manifestat încrederea că o organizare fără cusur a evenimentului va duce la realizarea obiectivului propus. “Raliul este cel mai important eveniment sportiv al anului, care se desfășoară în Sibiu. Aceste raliuri au fost o tradiție, în județul nostru, și ar fi bine ca ele să se reia. Comunele și organele de ordine de pe traseu au fost mobilizate și sper că va fi un eveniment la înălțime”, declară președintele CJ, Constantin Morail La Raliul Sibiului, participă 39 de echipaje, printre care se află și două din străinătate. Surse neoficiale susțin că organizarea etapei necesită un efort financiar de peste 30.000 de dolari. Tentația zilei Femeile sunt frumoase, iar frumosul este creat pentru a fi privit. Profitând de vremea numai bună pentru o partidă de “odihnă”, pe o terasă înconjurată de butoaie pline cu bere, “Rondul de Sibiu” va alege, în fiecare zi, câte o reprezentantă a sexului frumos și îi va publica poza. La sfârșitul fiecărei luni, chipul care a stârnit cel mai mult admirația juriului, format din „specialiștii” redacției, va fi premiat cu 500.000 de lei. Așadar, în momentul în care se vor simți fotografiate, în timpul unei plimbări în centrul orașului, sau în timp ce se bucură de protecția unei umbrele de soare, sibiencele frumoase vor ști că, peste câteva zile, vor avea șansa de a fi nu doar admirate, ci și puțin mai „bogate”. CITITI 3..................* E....