Rondul, decembrie 2003 (Anul 11, nr. 3184-3203)

2003-12-02 / nr. 3184

wwww.ziarulfondul.ro Radu Scutea Oameni pentru care România nu există Ce înseamnă România și statul român, pentru doi bătrâni care sunt obligați să trăiască dintr-o pensie de patru sute de lei, lunar? NIMIC! S-ar mira cineva dacă oamenii aceia și alții ca ei, aruncați la gunoi, nici măcar la cimitir, după o viață de muncă, rămân de piatră în fața simbolurilor naționale? Poate cineva să le reproșeze lipsa de respect sau de considerație pentru conducători, după ce, în viață fiind, au fost îngropați sub un cupon de pensie, cu care nu își pot cumpăra o pâine pe an? își poate imagina cineva cât de umiliți trebuie să se simtă oamenii aceia, sau alți agricultori, cu pensii de câteva sute de mii lunar, când trebuie să semneze hârtiile care dovedesc că statul român, societatea, în general, și-a făcut datoria față de ei? Pentru că, oricum ar fi privite lucrurile, asigurarea pensiei, adică a mijloacelor de trai necesare supraviețuirii, este o obligație a societății fața de membrii ei care sunt prea lipsiți de puteri ca să mai muncească. Orice discuție în legătură cu averea, statutul social, activitatea anterioară sau contribuțiile la asigurări este inutilă. Așa cum există un salariu minim pentru o persoană care desfășoară o activitate, oricare ar fi natura acesteia, ar fi normal să existe o pensie minimă atribuită oricărei persoane care a depășit vârsta minimă de pensionare, indiferent dacă beneficiarul acesteia dispune și de alte surse de venit Să evaluăm această apogape restanta a nomamei față de români, in comparație cu “dovezile” de patriotism nomam sa oriiita anhiprcarpilucuc Ic caiUViC nivcvodica Zilei Naționala raduscutea@directnet.ro “CDR TRĂIEȘTE PRIN ȘEFII DE AZI” Traian DELEANU Președintele organizației județene PNL, Cornel Știrbeț (foto), a prezentat o listă a șefilor administrației publice din perioada 1996 - 2000. Lista deputatului sibian conține nume care au rămas pe aceleași poziții și după 2000, dar dintre care majoritatea și-a schimbat culoarea politică. Prin această listă, el vrea să demonteze “mitul” guvernării dezastruoase a CDR, ai cărei foști lideri conduc și azi interesele județului. In fruntea listei lui Știrbeț, apare Ioan Cindrea, președintele PSD Sibiu, fost director al actualei Agenții Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, acum președinte la nivel național al respectivei instutuții. Lista continuă cu președintele Consiliului Județean, Constantin Morar, despre care liderul liberal spune că a fost un apropiat al CDR, în a cărei guvernare a prosperat, ca om de afaceri. Știrbeț îl amintește și pe Petre Inclezan, fost și actual director general al Finanțelor Publice, pe Ilie Grădinar “procuratorul de fonduri al PSD" și director al societății Energie Termică, din anii ‘90. “Deputatul Gheorghe Suditu, consilierul local, Constantin Bascarache, și Dorel Florian, directorul Tursib, sunt aceiași care au condus societatea de trasport în comun și în perioada 1996 - 2000, prin consiliul de administrație”, afirmă Știrbeț. El spune că lista prezentată nu are menirea să desconspire pe nimeni. Intenția deputatului liberal este să “reamintească” realitatea de la vârful administrației publice și a instituțiilor care sunt finanțate cu bani publici. “Când se face referire la dezastrul guvernării CDR, trebuie avut în vedere că oamenii care au condus județul Sibiu, între 1996 și 2000, conduc acum”, spune Știrbeț, a cărui listă are o bogată “continuare”. 4 • Șeful PNL Sibiu a prezentat o listă a șefilor din mandatul trecut, ce se află la conducere și acum • El susține că Sibiul e condus de aceeași oameni, încă din 1990 • Lista nu are menirea să incrimineze, ci să reamintească . Liberalii amintesc că PSDR, “mama PSD”, a făcut parte din CDR Democrații mai așteaptă pentru sediu Florin TUDOSIE Sediul PD, de pe bulevardul Nicolae Bălcescu, a devenit obiect de litigiu între societatea Urbana, care administrează spațiul, și doi urmași ai fostului proprietar. Din această cauză, va mai trece ceva timp, până când democrații vor semna contractul de vânzare-cumpărare. “Contractul nu va putea fi semnat, până când justiția nu se pronunță, definitiv, în privința ultimei acțiuni în instanță. Nu mai sunt probleme, dar trebuie așteptată și această decizie”, spune Ioan Mărie, directorul societății care administrează spațiile municipalității. Totuși, Adunarea Generală a Acționarilor de la Urbana a decis că spațiul poate fi scos la vânzare, fiindcă ceilalți pretendenți nu au depus la timp actele prin care dovedesc faptul că sunt urmași ai fostului proprietar. Prețul final a fost fixat la 154 milioane lei. Tentația lunii Femele sunt frumoase, frumosul e făcut pentru a fi privit și, mai ales, nu ține cont de temperatura de afară. Chiar dacă anotimpul călduros a trecut, femeile frumoase din Sibiu continuă să bucure privirea trecătorilor. Mereu cu aparatul de fotografiat pregătit, Rondul de Stoia va continua să surprnda, zinc, carele acestui oraș. La sfârșitul fiecarei luni, cea mai frumoasă dintre ele, aleasa de “specialiștii" redacției, va fi premiata cu 500.000 de lei. marți, 2 decembrie 2003 Bucurie cu coroane Serbările organizate în cinstea Zilei Naționale au urmat aceiași tipic, dn ană trecuți Dimineața caldă a ținut sibienii în case. *__1IC George Soros, acuzat pentru criza din Georgia Ex-președintele Georgiai îl acuză pe miliardarul american că a donat mii de dolari, pentru provocarea recentei crize politice. “Recentele evenimente au fost orchestrate după planul lui Soros. Finanțistul a pus la punct cele mai mici detalii, cu privire la câți bani trebuia să cheltuiască și pe ce organizații nonguvernamentale putea conta”, susține Eduard Șevardnadze. Acesta spune că nu poate numi cu exactitate țările care au susținut manifestațiile din capitala georgiană, însă afirmă că anumite organizații internaționale, precum Fundația Soros, au finanțat opoziția din Georgia. Șevardnadze l-a acuzat, anterior, pe ambasadorul SUA, Richard Miles, pentru încurajarea manifestațiilor, lucru negat de oficialii americani. Anul, XI, nr. 3184,16 pagini, 4.500 lei Violate de propriul tată Doi sibieni sunt acuzați că au abuzat sexual, în mai multe rânduri, de fiicele lor Una dintre fete a născut chiar un copil “creat” cu tatăl său. Accidente pe bandă rulantă Mai mult de 30 de sibieni au ajuns, în week-end, la secția Urgențe, a Spitalului Clinic Județean. Emil președinte Aproape 600 de reprezentanți ai Acțiunii Populare (AP) și ai Partidului Popular Creștin (PPC) au dat undă verde, sâmbătă, unificării celor două formațiuni politice. BIR de ia la trântă cu creditele băncilor Banca Națională a României se străduiește să tempereze avântul luat de creditele de consum, acordate de băncile comerciale. LOTO 30 noiembrie 74 19280