Rondul, ianuarie 2004 (Anul 12, nr. 3204-3226)

2004-01-06 / nr. 3204

www.ziarulrondul.ro Greu, dar nu ca înainte! Cât de repede s-a întors lumea la lucru? Parcă, puțin mai repede decât în alți ani și cu mai mult interes! Care să fie explicațiile? Sigur, vacanța “de sărbători" a fost foarte lungă. Băutura, mâncarea și distracția au fost, timp de aproape două săptămâni, cele mai importante preocupări ale majorității românilor. Chefurile s-au întins spectaculos, peste toată această perioadă de trecere, cu o intensitate greu de anticipat: în mod firesc, totul a însemnat un serios efort financiar, și, resursele trebuie reîmprospătate, astfel încât buna dispoziție ar putea influența productivitatea economică și eficiența administrativă, în al doilea rând, ar putea avea o influență și faptul că există obiective mai numeroase decât înainte, mai clare, mai presante. Pentru toată lumea, dar în special pentru administrațiile locale. Drumul care trebuie urmat este evident, nu mai este loc și timp pentru poticneli, și bugetele sunt mult mai clare, așa că toată lumea ar trebui să știe pe ce să pună mâna. La Sibiu, de exemplu, prioritățile următoarei perioade sunt cunoscute: centura ocolitoare, sala Thalia, construcția de noi locuințe, infrastructura pentru zona industrială Vest, sediul primăriei, reabilitarea urbană, infrastructura din zona istorică, întreținerea șoselelor, viaductul, fluidizarea traficului, modernizarea parcărilor, piețele agroalimentare și dezvoltarea ofertei culturale, sportive și turistice. Greu și foarte încet, tranziția românească a mai eliminat o parte din incertitudini, și, rezultatul ar trebui să fie o activitate mai susținută și mai eficientă în toate domeniile.Teoretic! Practic, este mai greu, dar nu la fel de greu, ca în urmă cu câțiva ani. raduscutea @ directnet.ro Radu Scutea VIROZELE AU MAI ÎNCHIS O UNITATE MEDICALĂ Spitalul Județean e în carantină Ileana ILIE Cel mai mare spital din județ este, de mai bine de o săptămână, în carantină. Măsura a fost luată din cauza numărului mare de afecțiuni respiratorii înregistrate în ultima perioadă. Medicii de la camerele de gardă ale spitalelor sibiene sunt convinși că numărul bolnavilor va crește, pentru că, la jumătatea lui ianuarie, se va atinge perioada de vârf aepidemiei de gripă. “De la începutul acestui an, au fost înregistrați peste 200 de pacienți cu viroze și pneumonii. Numărul mare de îmbolnăviri a făcut ca spitalul să intre în carantină. Până când nu vom înregistra o scădere a cazurilor de acest gen, accesul vizitatorilor rămâne limitat, iar personalul medical va purta echipament de protecție”, explică dr. Carmen Natea, purtător de cuvânt al Spitalului Județean. Datele Direcției de Sănătate Publică (DSP) Sibiu arată că, în penultima săptămână a lui 2003, numărul cazurilor de viroze respiratorii, pneumonii și bronhopneumonii a ajuns la 3.000. Dacă, în 2002, în aceeași perioadă, medicii aveau de-a face cu cel mult patru cazuri de acest gen, pe zi, anul trecut, numărul “răciților” a ajuns până la 20 de cazuri, zilnic. Spitalele din județ au înregistrat, între 15 și 21 decembrie, 2.240 pacienți cu viroze, iar 75 dintre ei au fost internați. Numărul pneumoniilor și bronhopneumoniilor a depășit 450 de cazuri, dar nu au avut nevoie de spitalizare decât 30 de bolnavi. Gripa a făcut, și ea, 129 de victime. Preventiv, DSP a distribuit peste 28.900 de doze de vaccin antigripal, în rândul populației cu risc crescut de îmbolnăvire, și a atenționat unitățile școlare să efectueze, periodic, triajul epidemiologic, iar unitățile să limiteze accesul vizitatorilor în anumite servicii. • Numărul cazurilor de viroze, pneumonii și bronhopneumonii a trecut de 200. In trei zile • DSP a distribuit peste 28.900 de doze de vaccin antigripal • Medicii așteaptă creșterea numărului de bolnavi Un liftier e adevăratul rege al Marii Britanii Un liftier britanic, stabilit în Australia, ar putea fi adevăratul moștenitor al coroanei britanice, însă nu e interesat de șansa oferită. Michael Hastings a fost informat de un istoric britanic că locul său ar fi mai degrabă la Palatul Buckingham, ca moștenitor al tronului. Totul ar fi pornit de la un strămoș îndepărtat al reginei Elisabeta a II-a, Edward al IV-lea, care a fost, de fapt, copil nelegitim. Adevărații moștenitori ar fi de fapt urmașii fratelui lui Edward George, ducele de Clarence, în descendența căruia se înscrie Hastings. “N-o să profit de această descoperire”, a declarat Hastings, după difuzarea unui documentar cu această temă. “N-o să-i scriu reginei, să o înștiințez că are trei săptămâni pentru a părăsi tronul și că îmi datorează 500 de ani de pensie”, a glumit Hastings. Tentația zilei Femeile sunt frumoase, frumosul e făcut pentru a fi privit și, mai ales, nu ține cont de temperatura de afară. Chiar dacă anotimpul călduros a trecut, femeile frumoase din Sibiu continuă să bucure privirea trecătorilor. Mereu cu aparatul de fotografiat pregătit, Rondul de Sibiu va continua să surprindă, zilnic, “divele’ acestui oraș. La sfârșitul fiecărei luni, cea mai faimoasă dintre ele, aleasă de “specialiștii" redacției, va fi premiată cu 500.000 de lei. 6 ianuarie 2004 Bătălia pentru putere Scena politică românească, prin urmare și cea din Sibiu, începe să clocotească, datorită anului electoral care urmează. Fie că recunosc sau nu, politicienii sibieni, de orice culoare, țintesc înspre “putere”, cu orice mijlooaon ! Dascălii cu ticuri pleacă din învățământ Ministerele Educației și Sănătății au semnat un protocol privind incompatibilitățile medicale cu funcția didactică. Astfel, nu mai au ce căuta la catedră “dascălii care suferă de schizofrenie, tulburări de afectivitate, de vorbire, de personalitate, identitate și preferință sexuală, tulburări delirante persistente, tulburări anxioase fobice, tulburări mentale și de comportament”. Pe lista afecțiunilor incompatibile cu activitatea în învățământ apar și ticurile cronice - motorii, vocale sau asociate -, epilepsia, boala Parkinson, bolile neurologice ale sistemului nervos, asociate cu deficiențe de auz, vedere sau motorii, dacă afectează predarea. Incompatibilitățile vor fi stabilite de specialiști în medicina muncii. ii Anul XI, nr. 3204,16 pagini, 4.500 lei Primii sibieni ai anului nou Maternitatea sibiană a intrat în noul an asistând venirea pe lume a zece copii. A doua zi, pe secție au mai fost “cazați” alți patru nou-născuți. Sibiul, înghițit de nămeți După două zile de ninsoare, principalele artere au fost pline de zăpadă, fapt ce a îngreunat traficul și așa destul de aglomerat. Barem nou de impozitare pentru salarii și pensii Veniturile lunare care nu depășesc 2,4 milioane lei vor fi impozitate, pentru anul fiscal 2004, cu 18 la sută, a decis conducerea Ministerului Finanțelor Publice. Ajutor pentru sibienii necăjiți Familiile formate din soț, soție și copii în vârstă de până la 18 ani, beneficiază de o alocație de sprijin complementară. 16 WWW. ziarulfondul.ro Ne vedem pe net!