Rondul, februarie 2004 (Anul 12, nr. 3227-3250)

2004-02-02 / nr. 3227

wzww.ziarulfondul.roluni, 2 fcbri HTJC 2004 Anul, XII, nr. 3227, 16pagini, 4.500 lei Pierdem ceva, ca să câștigăm! Ce nu funcționează în economia românească? Specialiștii au o mulțime de răsunsuri mai specifice sau generale. Dar, există unele care le cuprind pe aproape toate celelalte. Statul, ca proprietar al unei importante părți din economie, s-a comportat execrabil, până acum, în calitate de patron. A fost complet dezinteresat de rezultatele financiare ale afacerilor din portofoliul său, a dovedit o naivitate incredibilă în fața celor pe care i-a desemnat să-i administreze afacerile. A înghițit cele mai hilare contracte și cele mai fanteziste explicații ale eșecului. Tot statul a tolerat acumularea unor datorii incredibile și a finanțat direct o grămadă de afaceri cu pierderi. Și, tot statul, prin reprezentanții săi politici și administrativi, nu a impus nici o responsabilitate juridică și financiară pentru conducătorii din economie. Directori, membri ai adunărilor generale ale acționarilor, ai consiliilor de administrație și ai altor structuri de conducere au avut libertatea totală de a lua și a pune în aplicare cele mai proaste decizii în contracte, fără să le fie frică de “patroni”, fără să își riște averea sau măcar salariul și celelalte privilegii. Nu i-a întrebat și nu îi întreabă nimeni nimic, dacă lucrurile merg prost. Și merg foarte prost, pentru statul patron. Acesta este unul din motivele pentru care, chiar dacă se face pe bani puțini, și fiecare român mai pierde ceva din ceea ce s-a construit în socialism, privatizarea pune economia în mișcare. Marii patroni vor accepta mult mai greu pierderile financiare, se vor feri de datoriile de la stat, vor lua măsuri rapide împotriva directorilor Incompetenți sau ineficienți, se vor lăsa mai greu furați și păcăliți. Pierdem ceva la privatizare, dar câștigăm ceva la economia de piață. raduscutea@directnet.ro Radu Scutea MORT DUPĂ CE A FUGIT DE LA LOCUL ACCIDENTULUI Blestem asupra fugarilor Marian CRĂCIUN Un sibian de 25 de ani și-a pierdut viața intr-un accident de circulație, după ce, cu numai o oră înainte, fugise de la locul unui alt accident, în care a fost principalul vinovat. Tânărul a murit sâmbătă după-amiaza, în apropierea localității Șelimbăr, iar polițiștii au descoperit că, el a accidentat o studentă pe strada Hațegului, din cartierul Ștrand, de unde a fugit. Claudiu Nistor era tinichigiu și, sâmbătă, conducea o Dacia 1300 roșie, ce aparținea unei cunoștințe. După ce a lovit-o pe Paula Marica, de 20 de ani, el a părăsit orașul pe la sensul giratoriu de la Șelimbăr, îndreptându-se către județul Vâlcea. Supărat de fapta nebunească pe care tocmai o comisese, Nistor a călcat pedala accelerației la maxim. La câteva sute de metri de la ieșirea din oraș, mașina a prins o porțiune de nisip, a scăpat de sub control și a intrat pe contrasens, unde s-a ciocnit frontal cu un VW Transporter. Dacia a fost distrusă în întregime, iar sibianul și-a pierdut viața pe loc. Echipajul SMURD, chemat la fața locului, a muncit aproximativ o oră să scoată cadavrul tânărului dintre fiarele contorsionate ale mașinii. In aceeași zi fatală pentru tânărul fugar, un alt sibian a avut parte de noroc cu carul, într-un alt accident. Nicolae Chiriac, de 38 de ani era puțin “afumat” și a căzut de pe bicicletă, în plină stradă, pe Calea Șurii Mici, fracturându-și un picior. Bărbatul a rămas imobilizat, iar în momentul în care a văzut un camion îndreptându-se către el s-a întins pe șosea. Mașina a trecut “peste” el, iar Chiriac a scăpat neatins de cele 16 roți ale autospecialei. El le-a spus doctorilor de la Urgență și polițiștilor că nu se va mai urca niciodată băut la “volanul” bicicletei. • Un sibian a murit la o oră după ce a lovit cu mașina o studentă • El tocmai fugise de la locul accidentului • Un alt sibian a scăpat nevătămat de sub cele 16 roți ale unui camion Continuă nebunia miliardelor de la Loto Ileana ILIE Românii se vor bate, la sfârșitul acestei săptămâni, pentru un nou câștig fabulos la Loto 6 din 49, de aproximativ 150 de miliarde de lei. Chiar dacă unele bilete cumpărate de sibieni au ajuns până la 40 de milioane de lei, majoritatea dintre ei au rămas cu buza umflată. Pentru extragerea de la sfârșitul acestei săptămâni, fondul total de câștiguri se va împărți diferit față ziua trecută, când acesta a ajuns la peste 274 de miliarde de lei. “Pentru săptămână următoare fondurile alocate categoriei întâi vor fi mai mici, astfel încât să crească premiile pentru celelalte două categorii”, spun reprezentanții Loteriei Naționale. La extragerea de ieri, 130 de români au câștigat câte 661 de milioane de lei și o Dacia Solenza, la categoria a doua. Săptămâna trecută, trei sibieni au câștigat câte 203 milioane de lei. Tentația Femeile sunt frumoase, frumosul e făcut pentru a fi privit și, mai ales, nu ține cont de temperatura de afară. Chiar dacă anotimpul călduros a trecut, femeile frumoase din Sibiu continuă să bucure privirea trecătorilor. Mereu cu aparatul de fotografiat pregătit, Rondul de Sibiu va continua să surprindă, zilnic, “divele’ acestui oraș. La sfârșitul fiecărei luni, cea mai frumoasă dintre ele, aleasă de “specialiștii” redacției, va fi premiată cu 500.000 de lei. Politicienii români încalcă drepturile omului Organizația pentru Apărarea Drepturilor Omului (OADO) cere politicienilor români să-și frâneze măsurile electorale înainte de termenul pervăzut de lege. OADO a adresat o scrisoare deschisă președintelui Ion Iliescu în care se semnalează că începerea campaniei electorale înainte de termenul stabilit prin lege îi afectează în primul rând pe alegători: “Politicienii, în loc să se aplece asupra problemelor care îi frământă pe oameni, își cheltuiesc eforturile și timpul cu lupta politică, în cursa electorală care îi antrenează”, se afirmă în document. Prin intermediul scrisorii deschise reprezentanții OADO solicită șefului statului să-i determine pe politicieni, indiferent de partidele din care fac parte, “să fie cu adevărat aproape de oameni și de problemele lor de-a lungul întregului mandat”. Persoanele cu handicap au gratuități degeaba Consiliul Local oferă, lunar, celor 1.897 de sibieni cu handicap, gratuități pe transportul în comun, inutile, însă, în mare măsură. “Viceprimarul este sărac” Liderii social-democraților din Sibiu îl sprijină pe viceprimarul PSD, Daniel Fântână, pentru a primi o locuință din partea administrației locale. Toate școlile cu predare în limba română, desființate Așa-numitul parlament de la Tiraspol a decis închiderea școlilor cu predare în limba română, întrucât acestea ar activa ilegal. Adio, rate! Magazinele care vând și în rate au schimbat, de ieri, “politica” de acordare a împrumuturilor. WWW. ziarulfondul.ro Ne vedem pe net!