Rondul, martie 2004 (Anul 12, nr. 3252-3277)

2004-03-02 / nr. 3252

Iarna sar plombele! Toată lumea știe că șoselele din oraș rămân fără plombe, la sfârșitul fiecărei ierni. Beneficiarii intervențiilor din timpul anului, automobiliștii știu asta cel mai bine. Finanțatorii lucrărilor observă fără nici un efort faptul că aprobă fonduri pentru aceleași operațiuni ca și anul trecut. Executanții lucrărilor nu au, nici ei, cum să fie surprinși, doar știu foarte bine care este limita tehnică de rezistență a plombelor, care este calitatea materialelor folosite și care sunt performanțele tehnologiilor aplicate. Pornind de la premisa că fac parte dintre “beneficiari”, înainte de a fi reprezentanții intereselor publice, nici politicienii n-ar trebui să fie prea mirați de starea drumurilor. Liderii politici sibieni, oricare ar fi culoarea lor politică, nu pot ignora faptul că plombele “au sărit” la fel, indiferent care a fost “curcubeul” dominant la nivelul administrației locale. Rațiunea și cât bun-simț a mai fi rezistat tranziției impun, astfel, câteva evidențe: fondurile bugetare disponibile sunt insuficiente, chiar dacă ele au fost într-o creștere permanentă; traficul, în special traficul greu, este prea intens și depășește mult capacitatea portantă a șosetelor din oraș; nivelul tehnologiilor folosite n-a crescut prea mult, în ultimul timp, calitatea lucrărilor nu mai corespunde, nici ea, decât foarte rar, în aceste condiții, lucrurile sunt clare: iarna sar plombele. Nu este nici o noutate. Nu are nici un rost să mai insistăm asupra acestui aspect. Atunci, despre ce să discute, ce să acuze politicienii? Ce poate analiza conducerea primăriei? Câteva sugestii: modul în care sunt cheltuite fondurile alocate drumurilor, structura costurilor pe unitatea de măsură, conținutul contractelor cu furnizorii și subcontractorii, realizatea devizelor de lucrări. raduscutea@directnet.ro 21 DE OAMENI AI LEGII AU “CĂZUT” ÎN OCHII SUPERIORILOR Marian CRĂCIUN Chestorul Nicolae Șuteu (foto), șeful Inspectoratului Județean de Poliție (IJP) Sibiu și-a sancționat, în ultima lună, 21 de subalterni. Cei mai mulți dintre aceștia s-au ales, din fericire pentru ei, doar cu mustrări scrise, iar alții au fost obligați ca, atunci când trec pe la casierie, să “doneze” o parte din salariu. Printre cei care au fost mustrați se numără cinci ofițeri și opt subofițeri, iar în rândul celor care nu își mai vor primi leafa întreagă, timp de câteva luni, sunt cinci ofițeri și trei subofițeri sibieni. Cel mai rău “au picat” doi ofițeri ai IJP care, după părerea șefilor, au greșit grav, însă au și plătit scump. Inspectorul principal Ioan Boca, din cadrul Biroului Investigații, și un alt polițist, din Cisnădie, au fost puși pe liber după ce, în prealabil, au trecut prin Comisia de Disciplină. Un alt cadru al Ministerului de Interne, angajat la Sibiu, este cercetat, în prezent, de Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba, pentru comportament abuziv în cadrul unei anchete la care polițistul a lucrat luna trecută. Comisarul Costel Cune a fost acuzat că a “smuls” declarații de la un sibian, cu ajutorul pumnilor. “Nerealizarea sarcinilor profesionale, precum și comportamentul nedemn, au făcut ca 21 de oameni să fie trași la răspundere. Unii polițiști au primit sancțiuni mai mici, iar alții au plătit mai scump. Vom merge pe aceeași linie, iar împotriva celor ce continuă să facă astfel de gafe, care afectează imaginea Poliției, vom lua măsuri dure”, avertizează șeful SJP Poliția sibiană are, de ieri, și un nou purtător de cuvânt. Subcomisarul Cristi Stanciu i-a luat locul colegei sale, Cristina Sasu, care s-a “transferat" la București, la IGR • Cinci ofițeri și opt subofițeri au primit mustrări scrise, iar opt colegi au fost “arși” la buzunar • Doi angajați ai Poliției au fost puși pe liber • Un altul este cercetat pentru comportament abuziv. In timpul unei anchete Românii au încredere în Geoană, Iliescu și Năstase . Mircea Geoană (49,3 la sută), Ion Iliescu și Adrian Năstase (49,2 la sută) sunt personalitățile publice în care românii au cea mai mare încredere, conform unui barometru al opiniei publice realizat de Institutul pentru Marketing și Analize Sociale (IMAS), între 11 și 23 februarie. Pe pozițiile următoare se află Theodor Stolojan (37,1 la sută), Traian Băsescu (34,3), Corneliu Vadim Tudor (19,9), Gigi Becali (18,3), Lia Roberts (14,1), Ionel Blănculescu (13,9) și Dan Voiculescu (9,7 la sută). PSD conduce detașat, cu 50,8 la sută, și în opțiunile de vot la alegerile parlamentare. Social-democrații sunt urmați de Alianța PNL-PD (28,8 la sută) și PRM (10,3). UDMR ar obține 3,8 procente din voturi, PUR - 2,6, PNȚCD -1,5, iar Partidul Noua Generație ar fi votat de 1,2 la sută dintre alegători. Tentația lunii Femeile sunt frumoase, frumosul e făcut pentru a fi privit și nu ține cont de temperatura de afară. Mereu cu aparatul de fotografiat pregătit, Rondul de Sibiu va continua să surprindă, zilnic, “divele" acestui oraș. La sfârșitul fiecărei luni, cea mai frumoasă dintre ele, aleasă de “specialiștii” redacției, va fi premiată cu 500.000 de lei. De asemenea, ea își poate invita prietenele la Chill Out Club, unde o așteaptă o consumație de douâ milioane de lei. Leul se umflă în faza euro . Săptămâna valutară a început cu o lovitură pentru euro: pentru prima dată în trei luni și jumătate, moneda unică a scăzut sub pragul de 40X 100 de lei. Tendința descendentă s-a menținut și în cazul dolarului, care a pierdut 300 de puncte. Iarna se întoarce Deși calendarul anunță sosirea primăverii, meteorologii ne avertizează că vin ninsorile. In zilele următoarele, vremea se va răci treptat. Luna martie va avea un caracter instabil, cu mari variații de temperatură. Astfel, va continua să plouă, iar în unele zone, precipitațiile se vor transforma în lapoviță și ninsoare. Meteorologii spun că este posibil ca nivelul apelor să crească, din nou, și să provoace noi inundații. Zonele cele mai expuse sunt cele din nordul și sud-vestul țării. In următoarea săptămână, temperaturile maxime vor avea valori între 0 și zece grade Celsius, iar minimele se vor încadra între 7 și 3 grade, mai scăzute în nordul Moldovei și estul Transilvaniei. Florăresele și-au umplut buzunarele Vânzătorii de flori din Sibiu susțin că au câștigat, în ultimele trei zile, sume cuprinse între 30 și 70 de milioane de lei. 2 “Zvonar și răspândac” Consilierul liberal Ilie Mitea îl atacă pe deputatul PSD, Gheorghe Suditu, pe care îl caracterizează cu termeni de genul “zvonar” și “răspândac”. 4 Cum ne apărăm de “cârtițe” Elementul intențional este exprimat prin intenția dreaptă, opusă dolului și fraudei. E un concept adeseori încălcat. Ce facem ca să ne apărăm? 7 Medicamente gratuite, pe bani Tot mai mulți sibieni se plâng că, deși primesc de la medic rețetă gratuită, la farmacie li se cer anumite sume de bani, pentru doctoriile prescrise. 16 WWW. ziarulfondul.ro Ne vedem pe net!